معرفی دانشگاه جزیره پرنس ادوارد کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد (UPEI) واقع در شارلوت تاون، زادگاه کنفدراسیون و پایتخت جزیره پرنس ادوارد است. این دانشگاه با سابقه‌ای بیش از 50 سال توانسته از طریق برتری علمی و نوآوری در تحقیقات به یک مرکز علمی معتبر در کانادا است. دانشگاه جزیره پرنس ادوارد دارای کرسی‌های تحقیقاتی کانادا، کرسی تحقیقاتی عالی کانادا در اپیدمیولوژی آبزیان، کرسی یونسکو در مطالعات جزیره و پایداری و کرسی‌های تحقیقاتی دیگر است.

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی مختلف را برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. دانشجویان از همه اقشار و از مکان‌های محلی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی برای تحصیل و یادگیری به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه جزیره پرنس ادوارد هستند. در پاییز 2018، دانشجویان بین‌المللی از 80 کشور تقریباً 26 درصد از کل ثبت ‌نام دانشگاه را تشکیل داده بودند. در این بررسی به طور کامل در مورد دانشگاه جزیره پرنس ادوارد را برای متقاضیان تحصیل در کانادا معرفی می‌کنیم.

    مشخصات دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    مشخصات دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    تاریخ تأسیس

    1969

    استان، شهر

    شارلوت تاون، جزیره پرنس ادوارد

    نوع مؤسسه

    عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 4600 نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی

    بیش از 1600 نفر

    نرخ پذیرش

    70 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    آدرس اینترنتی

    www.upei.ca

     

    تاریخچه دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    تاریخچه دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در آوریل 1969 توسط قانونگذار استان تأسیس شد. این دانشگاه یک مؤسسه عمومی غیر مذهبی است که که از به هم پیوستن دو مؤسسه قدیمی به نام‌های «کالج شاهزاده ولز» و «دانشگاه سنت دانستان» تشکیل شده است.. توسعه برنامه‌های آموزش در جزیره پرنس ادوارد را می‌توان به سال‌های اولیه مستعمره ردیابی کرد.

    ستوان «ادموند فانینگ» این دیدگاه را ترویج کرد که آموزش در پیشرفت مستعمره نقش اساسی دارد و باید به عنوان یک اولویت در کنار افزایش کشاورزی، شیلات، بازرگانی و رشد جمعیت دیده شود. در سال 1804، او شخصاً زمینی را که قرار بود کالج شاهزاده ولز در آن احداث شود را به منظور تاسیس دانشگاه اهدا کرد.

    کالج کنت که بعداً به کالج شاهزاده ولز تبدیل شد، در سال 1820 افتتاح گردید. سپس دانشگاه سنت دانستان در سال 1831 تحت رهبری اسقف «آنگوس مک ایچرن» تأسیس شد. این ملک که ساختمان اصلی تاریخی آن را نیز شامل می‌شود، امروزه به عنوان پردیس UPEI شناخته می‌شود. محوطه دانشگاه بازتابی از تاریخ دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در سطوح مختلف است و ترکیبی عناصر قدیمی و جدیدی، سنت و نوآوری است.

    جزیره پرنس ادوارد به دلیل ساختمان‌های تاریخی شگفت انگیزش که با آجرهای قرمز زینت داده شده‌اند، در تمام جهان مشهور است. ساختمان‌های اصلی دانشگاه سنت دانستان برای حفظ یکپارچگی طراحی و در عین حال مطابق با استانداردهای مدرن بازسازی شده‌اند. در داخل پردیس ساختمان‌های دیگر نیز به مرور زمان به دانشگاه جزیره پرنس ادوارد ادغام شدند.

    این ساختمان‌ها شامل ساختمان تاسیسات (1973)، بلانچارد‌هال (1973)، کتابخانه رابرتسون (1975)، کالج دامپزشکی آتلانتیک (1986)، مرکز ورزشی بازی‌های جوان کانادا (1990)، سالن غذاخوری واندا وایات (1990)، K.C. مرکز شیمی ایروینگ (1997) و مرکز جدید اتحادیه دانشجویی (2002) هستند.

    دلایل تحصیل در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    دلایل تحصیل در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    برای تحصیل در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد دلایل زیادی وجود خواهد داشت اما در ادامه به سه دلیل اصلی جهت دانش اندوزی در این دانشگاه معتبر اشاره می‌کنیم:

    1- زندگی در جزیره‌ای آرام

    جزیره پرنس ادوارد را اغلب با ویژگی‌هایی مانند آرام، امن، سرگرم کننده، مهمان نواز، سرزنده و تاریخی می‌شناسند. وجود سواحل، غذاهای خوشمزه و کنسرت‌های بزرگ، همگی لذت زندگی در یک جزیره فوق العاده را نشان می‌دهند. مرکز شهر شارلوت تاون تنها با پای پیاده 20 دقیقه با پردیس فاصله دارد و شما همیشه به اقیانوس نزدیک هستید.

    2- تحصیل در سطح جهانی

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد برنامه‌های کارشناسی در زمینه هنر، تجارت، آموزش، مهندسی، علوم ریاضی و محاسبات، پرستاری، علوم و دامپزشکی و تعداد فزاینده‌ای از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و دکتری را ارائه می‌دهد. علاقه دانشجویان و اهدافشان هرچه که باشد، دانشگاه جزیره پرنس ادوارد  می‌تواند هر آنچه متقاضیان نیاز دارند را آینده خود را بسازند، در بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

    3- آموزش علمی تجربی

    برنامه علمی تجربی دانشگاه جزیره پرنس ادوارد یک رویکرد یکپارچه برای تحصیلات دانشگاهی است که دانشجویان را قادر می‌سازد تا دوره‌های تحصیلی را در محوطه دانشگاه با شرایط کاری مناسب به دست آورند. موفقیت چنین برنامه‌هایی بر این اصل استوار است که دانشجویان می‌توانند دانش نظری حاصل از مطالعات دوره تحصیلی خود را در دانشگاه به کار ببرند و با تجربه عملی در محل کار به کلاس درس بازگردند.

    برنامه‌ها و هزینه‌های تحصیل در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    برنامه‌ها و هزینه‌های تحصیل در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در طول سی سال گذشته شاهد پیشرفت‌های مهمی در ارائه دوره‌های تحصیلی مختلف بوده است. برنامه‌های کارشناسی با گزینه‌هایی مانند Honours در هنر، علوم، مدیریت بازرگانی، آموزش و پرستاری در دسترس هستند.  برنامه‌های کوآپ (Co-op) در مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر و رژیم غذایی نیز ایجاد شده‌اند. دانشکده دامپزشکی و دو دانشکده مدیریت بازرگانی و پرستاری در سال 1986 به دانشگاه اضافه شدند.

    برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری برای اولین بار از طریق کالج دامپزشکی آتلانتیک معرفی شدند. از سال 1999، اولین مدرک کارشناسی ارشد ارائه شد. در همان سال اولین دانشجویان در برنامه جدید کارشناسی ارشد آموزش دانشگاه پذیرفته شدند. دانشگاه نزدیک به 2500 دانشجوی تمام وقت و 500 دانشجوی پاره وقت و یک هیئت علمی 200 نفری دارد. بیش از 90 درصد از دانشجویان UPEI در جزیره زندگی می‌کنند.

    برخی از دوره‌های معروف دانشگاه جزیره پرنس ادوارد عبارتند از:

    • فوق لیسانس مدیریت بازرگانی
    • علم اکچوئری
    • هنرهای کاربردی در روزنامه نگاری
    • مطالعات آسیایی
    • لیسانس مدیریت بازرگانی
    • لیسانس تعلیم و تربیت
    • بیوتکنولوژی
    • علم شیمی
    • مطالعات محیطی
    • فرانسوی
    • مطالعات بین المللی
    • ریاضیات
    • فلسفه
    • رادیوگرافی
    • مطالعات اجتماعی علوم

    هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه طبق جدول زیر هستند:

    دوره

    مدت

    هزینه (دلار کانادا)

    پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی (4 دوره)

    2 سال

    10136 تا 12742

    MBA (یک دوره)

    20 ماه

    27978

    مهندسی (1 دوره)

    2 سال

    12682

    علوم (5 دوره)

    2 تا 4 سال

    10136 تا 13062

    هنر (10 دوره)

    4 سال

    12682 تا 21853

    فناوری اطلاعات (یک دوره)

    4 سال

    13590

    مدیریت (3 دوره)

    2 تا 4 سال

    12682 تا 13062

     

    همچین مدارک زبان انگلیسی مورد نیاز طبق جدول زیر هستند:

    دوره

    مدرک زبان

    مدیریت

    IELTS , TOEFL , PTE

    پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی (4 دوره)

    IELTS , TOEFL , PTE

    MBA (یک دوره)

    TOEFL , IELTS , GMAT , PTE

    مهندسی (1 دوره)

    IELTS , TOEFL , PTE

    علوم (5 دوره)

    IELTS , TOEFL , PTE

    هنر (10 دوره)

    IELTS , TOEFL , PTE

    فناوری اطلاعات (یک دوره)

    IELTS , TOEFL , PTE

    TOEFL: 86 | IELTS: 6.5 | PTE: 60 | GRE: 309 | GMAT: 560 | SAT: 1177

     

    شرایط پذیرش در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    شرایط پذیرش در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    درخواست برای دانشگاه پرنس ادوارد آیلند برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی مستلزم انجام چند مرحله ساده است. ابتدا باید یک حساب کاربری UPEI ایجاد کنید. ایجاد این حساب به شما امکان می‌دهد برای برنامه مورد نیاز درخواست دهید. حتی می‌توانید با ورود به حساب کاربری UPEI خود، وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.

    روند درخواست ممکن است با توجه به دوره و مقطع تحصیلی متفاوت باشد. به عنوان مثال، روند درخواست برای برنامه‌های حرفه‌ای (لیسانس آموزش، لیسانس علوم در پرستاری، و رادیوگرافی) و برنامه دکترای دامپزشکی (DVM) ممکن است متفاوت باشد. سپس، باید هزینه درخواست خود را به همراه مدارک تکمیل شده درخواست ارسال کنید.

    پس از دریافت پیام تایید از دانشگاه باید ریز نمرات و سایر مدارک پشتیبانی خود را ارسال کنید. این اسناد را می‌توان از طریق ایمیل، فکس یا پست مستقیم ارسال کنید. مطمئن شوید که ریز نمرات را مستقیماً از مدرسه، کالج یا دانشگاه خود ارسال خواهید کرد. رونوشت‌های ارسال شده از هر منبع دیگری «غیر رسمی« تلقی خواهند شد.

    اگر مدارک تکمیلی مورد نیاز باشند، یک اعلان به حساب UPEI شما ارسال می‌شود. در نهایت، می‌توانید با ورود به حساب کاربری خود، وضعیت درخواست‌تان را بررسی کنید. اگر مشتاقانه منتظر درخواست در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد یا یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا هستید، این مکان را دارید تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    امکانات دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    امکانات دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد امکانات رفاهی زیادی را به دانشجویان داخلی و بین المللی خود ارائه می‌دهد. این امکانات شامل سالن‌های غذاخوری، مراکز ورزشی، مراکز علمی، کتابخانه‌ها و مراکز دانشجویی هستند. دانشجویان می‌توانند از مزایای محل اقامت و پارکینگ در محوطه دانشگاه استفاده کنند. تعدادی از ساختمان‌های دانشگاه به نام کارکنان، دانشجویان و اعضای این دانشگاه نامگذاری شده‌اند.

    مرکز سلامت و تندرستی UPEI با هدف ارائه مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت و ترویج یک جامعه سالم تاسیس شده است. علاوه بر این، کتابخانه رابرتسون منابع آموزشی مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه پرنس ادوارد از دانشجویان بین المللی در سراسر جهان استقبال می‌کند. میانگین تعداد نفرات در کلاس 25 است و نسبت دانشجو به استاد تا 16:1 اندازه گیری شده است.

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد توانسته چندین فارغ التحصیل برجسته را به جامعه معرفی کند.. برخی از آنها شامل تاجر مشهور فرانک زاکم، تاجر هنری کالبک، سیاستمدار مایک دافی، پزشک لورن بونل و خواننده تایلر شاو هستند. این دانشگاه 26529 فارغ التحصیل در 79 کشور مختلف دارد. در حال حاضر، انجمن فارغ التحصیلان UPEI مسئول حفظ پیوند نزدیک بین فارغ التحصیلان و دانشگاه است.

    محل اقامت در داخل دانشگاه

    دانشگاه در محوطه دانشگاه تسهیلات مسکن برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. همچنین خوابگاه تضمینی برای دانشجویان سال اول کارشناسی در دسترس است. دانشگاه دارای سه اقامتگاه به نام‌های برناردین هال، بیل و دنیس اندرو‌هال و بلانچارد‌هال است. بلانچاردهال برای دانشجویان سال بالاتر (ارشد و دکتری) در دسترس است. دانشگاه همچنین امکانات ناهار خوری را برای تمام دانشجویان مقیم دانشگاه فراهم می‌کند.

    محل اقامت در خارج دانشگاه

    میانگین اجاره برای اقامتگاه در خارج از دانشگاه 600 تا 700 دلار کانادا در ماه است. نوع اقامت شامل آپارتمان‌های استودیویی، آپارتمان‌های سه خوابه، آپارتمان‌های چهار خوابه و آپارتمان‌های مشترک است. تقریباً تمام آپارتمان‌های دانشجویی دارای امکانات اولیه مانند تختخواب، میز، صندلی، کمد و غیره هستند. خواربارفروشی، سرگرمی، بهداشت و وسایل حمل و نقل عموم  نیز در نزدیکی اقامتگاه‌ها قرار دارند.

    کار حین تحصیل در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    کار حین تحصیل در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    با کار در حین تحصیل در کانادا، یک تجربه شغلی عالی به دست می‌آورید، به خصوص اگر قصد دارید در نهایت برای PR (اقامت دائم) درخواست دهید. در ویزای دانشجویی کانادا، شما اجازه دارید 20 ساعت در هفته کار کنید. با این حال این حداکثر ساعاتی است که شما مجاز به کار هستید.

    دانشجویانی که در دوره‌های سخت یا فشرده ثبت نام می‌کنند، از طرف دانشگاه‌ها توصیه می‌شود که حداکثر 12 ساعت در هفته کار کنند. بدین دلیل که کار زیاد می‌تواند بر عملکرد دانشجو در تحصیل تأثیر بگذارد. بنابراین اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید تعادل کار، مطالعه و زندگی را حفظ کنید، می‌توانید تعداد ساعات کاری را کاهش دهید.

    معمولاً برای مشاغل پاره وقت، دانشجویان ساعتی دستمزد می‌گیرند. نرخ دستمزد به طور متوسط ​​حدود 10 دلار در ساعت است. اگر هدف شما فقط کسب تجربه کاری مانند کمک به استاد در کارهای تحقیقاتی است، پس نیازی به مجوز کار ندارید. اگر مسیر شغلی انتخابی شما تحقیق باشد، در محیط دانشگاه می‌توانید کار کنید.

    بنابراین با داشتن ویزای دانشجویی، هنوز هم می‌توانید در دانشگاه مشغول به کار آکادمیک باشید. اگر یک دانشجوی بین المللی مایل به کار در خارج از دانشگاه باشد، این امکان را دارد پس از اتمام شش ماه تحصیل، برای مجوز کار در خارج از دانشگاه اقدام کند. این مجوز به دانشجو اجازه می‌دهد حداکثر 20 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه کار کند.

    بورسیه‌های دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    بورسیه‌های دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد که برخی از آنها عبارتند از:

    • بورسیه یادبود استوارت بوکانام
    • جوایز آدام و سونیا بالدرستون
    • بورسیه یادبود آلن مور
    • بورسیه ورودی دانشگاه الکساندر بردشاو کمپبل جزیره پرنس ادوارد
    • جوایز مسابقه پرونده آلیسیا برمنر
    • جایزه مهندسی آلن کوران
    • جایزه سفیر سوئیس در کانادا
    • جایزه فارغ التحصیلی آمبروز لی
    • جوایز پزشکی داخلی کالج آمریکایی دامپزشکی
    • بورسیه تحصیلی فارغ التحصیلان بیل لدول
    • بورسیه گروه مالی BMO
    • بورسیه یادبود بروس جیمز دوار
    • جایزه یادبود چین‌های لین

    کلام آخر

    دانشگاه جزیره پرنس ادوارد که در سال 1969 تأسیس شد، یک دانشگاه دولتی است که طیف وسیعی از مدارک تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. تاریخچه این دانشگاه ارتباط نزدیکی با مؤسسات کالج پرنس ولز و دانشگاه سنت دانستان دارد. با شروع گسترش برنامه درسی دانشگاه، دانشکده‌ها و مدارس جدیدی مانند دانشکده دامپزشکی و دانشکده پرستاری به آن اضافه شدند. تعداد نسبتاً کم دانشجویان و نسبت بسیار خوب استاد به دانشجو، دانشگاه را قادر ساخته است تا هدف اصلی خود یعنی حفظ آموزش شخصی و علمی را اجرا کند. برای کسب اطلاع بیشتر مورد نحوه اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کانادا با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه جزیره پرنس ادوارد کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت