معرفی استان بریتیش کلمبیا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استان بریتیش کلمبیا (B.C) غربی‌ترین استان کاناداست که با اقیانوس آرام هم مرز است. این ایالت که در سطح بین المللی به دلیل زیبایی طبیعی و خیره کننده‌اش شناخته شده است، خانه بیش از 5.4میلیون نفر است. در حالی که بیشتر ساکنان شهر در منطقه لوئر مین‌لند (Lower Mainland) زندگی می‌کنند، مساحت بریتیش کلمبیا به اندازه مجموع فرانسه، آلمان و هلند است. پایتخت بریتیش کلمبیا شهر ویکتوریاست که در جزیره ونکوور قرار دارد. 

    پرجمعیت‌ترین شهر استان که ونکوور نام دارد، سومین شهر بزرگ کانادا، با جمعیت کلان شهری نزدیک به 2.5 میلیون نفر است. بیش از چند صد هزار مهاجر از سراسر جهان به بریتیش کلمبیا مهاجرت کرده‌اند و هر سال نیز به این جمعیت اضافه می‌شوند. در واقع، بیش از یک سوم جمعیت ونکوور از خارج از کشور آمده‌اند. فضای چندفرهنگی و پر جنب و جوش بریتیش کلمبیا باعث شده است تا این ایالت مقصدی عالی برای تازه واردان به کانادا باشد. اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این استان را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد استان بریتیش کلمبیا کانادا صحبت خواهیم کرد.

    تاریخ استان بریتیش کلمبیا

    تاریخ استان بریتیش کلمبیا

    بریتیش کلمبیا دارای یکی از غنی‌ترین تاریخ بومیان در بین استان‌های دیگر کاناداست. انسان شناسان شواهدی از سکونت انسان در این منطقه در 11500 سال پیش یافته‌اند. با خط ساحلی وسیع که سراسر استان را در بر گرفته است، بریتیش کلمبیا بالاترین تراکم جمعیت بومی را در بین هر منطقه‌ای از کانادا را دارد. تقریباً نیمی از مردمی که در کانادای امروزی زندگی می‌کردند، در گذشته در بریتیش کلمبیا بودند.

    تماس اولین اروپایی‌ها با جستجوگران بریتانیایی یعنی «جیمز کوک» و «جورج ونکوور» در اواخر دهه 1700 آغاز شد. این جستجوگران تاجران خز بودند که باعث حضور دائمی بریتانیا در این منطقه شد. بسیاری از شهرهای بزرگ در بریتیش کلمبیا امروزه در تجارت خز فعالیت دارند. بریتیش کلمبیا در سال 1871 به عنوان استان به کنفدراسیون کانادا پیوست و ششمین ایالتی شد که این کار را انجام داد. با این حال، تا پایان قرن گذشته بود که مرزهای آن تعیین شدند. در این مدت بود که مهاجرانی از سراسر اروپا و همچنین از چین و ژاپن وارد بریتیش کلمبیا شدند.

    با ورود خطوط راه آهن بین قاره‌ای، بریتیش کلمبیا از یک اقتصاد عمدتا کشاورزی به جنگلداری و معدن تبدیل شد. این ایالت پس از جنگ جهانی دوم، دوره رشد و توسعه صنعتی را تجربه کرد. با کسب درآمد زیاد از صنعت جنگلداری، این استان برای نوسازی اقتصادی خود با موفقیت زیادی وارد سرمایه گذاری شد. این دوره توسعه فرهنگی برای بریتیش کلمبیا بسیار خوب بود، زیرا ونکوور و ویکتوریا به مراکز فرهنگی تبدیل شدند و نویسندگان، هنرمندان، شاعران، موسیقیدانان و دانشگاهیان را به خود جذب کردند.

    امروزه برای بریتیش کلمبیا برخی از صنایع پیشرو در کانادا دارد و کیفیت زندگی رشک برانگیز را ارائه می‌دهد. شهرهای این استان همواره به عنوان بهترین و تمیزترین مناطق جهان برای زندگی رتبه ‌بندی می‌شوند. همین امر باعث شد تا ونکوور بتواند میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2010 شود.

    آب و هوای بریتیش کلمبیا

    آب و هوای بریتیش کلمبیا

    مناطقی که در امتداد ساحل جنوبی واقع شده‌اند، در تمام طول سال آب و هوایی معتدل دارند. تابستان‌ها در سواحل گرم است و دمای هوا در روز حدود 20 درجه سانتی‌گراد است. مناطق ساحلی بریتیش کلمبیا معتدل‌ترین زمستان‌ها را در سراسر کانادا دارند و دما به ندرت به زیر صفر می‌رسد. مناطق داخلی و مرکزی استان تابستان‌های گرم‌تری دارند و دمای هوا در ماه جولای اغلب به 30 درجه سانتی گراد یا بیشتر می‌رسد. زمستان‌ها سردتر و برف‌تر از مناطق ساحلی است.

    در شمال استان، زمستان‌های طولانی و سرد با برف زیاد و تابستان‌های کوتاه همراه است. در امتداد سواحل شمالی در فصول بهار، تابستان و پاییز باران زیادی می‌بارد و زمستان‌ها سرد است. مردم در بریتیش کلمبیا می‌توانند فعالیت‌های زیادی را در خارج از منزل انجام دهند. در ماه‌های گرم، بسیاری از مردم دوست دارند دوچرخه سواری و پیاده روی کنند و به شنا کردن یا قایق سواری مشغول شوند. در ماه‌های زمستان و در مناطقی که برف وجود دارد، مردم از اسکی، اسنوبورد و اسکیت لذت می‌برند.

    جمعیت و فرهنگ استان بریتیش کلمبیا

    جمعیت و فرهنگ استان بریتیش کلمبیا

    بریتیش کلمبیا خانه تقریبا 5.4 میلیون نفر است. با این حال، نرخ تولد تنها 1.4 فرزند به ازای هر زن است که کمتر از میانگین 1.6 کاناداست. این بدان معناست که اکثریت این افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت است. انتظار می‌رود این روند ادامه یابد و در آینده نزدیک به سطحی برسد که کل افزایش جمعیت استان را مهاجرت به خود اختصاص دهد. با توجه به اینکه استان به نیروی کار نیاز دارد، بریتیش کلمبیا به شدت به مهاجران برای آمدن و کار در کانادا وابسته است.

    بریتیش کلمبیا به دلیل موقعیتش در اقیانوس آرام و در نتیجه نزدیکی نسبی به آسیا، مدت‌هاست که مهاجران آسیایی زیادی را جذب خود کرده است. به ویژه چینی-کانادایی‌ها تقریباً 10 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند. همچنین جمعیت قابل توجهی ژاپنی، فیلیپینی و کره‌ای نیز وجود دارد. همچنین تعداد زیادی مهاجران از جنوب آسیا در بریتیش کلمبیا به ویژه در جنوب ونکوور و ساری زندگی می‌کنند. ناگفته نماند، امید به زندگی در کل استان 82 سال است.

    بریتیش کلمبیا فرهنگی دارد که از بسیاری جهات از زیبایی‌های طبیعی این استان الهام گرفته است. ساکنان شهر به دلیل زندگی سالم و فعالیت‌های تفریحی در فضای باز، عاشق دوچرخه سواری، اسکی، اسنوبورد، کایاک سواری و شنا هستند. در حقیقت، بریتیش کلمبیا یکی از بهترین فضاهای طبیعی در جهان را دارد.

    فرهنگ نیز به طور قابل توجهی تحت تأثیر سابقه مهاجرتی بالای استان است. تأثیرات جامعه بریتانیایی، آلمانی، چینی، آلمانی، هندی و ژاپنی را می‌توان در سراسر استان یافت. این تأثیرات کمک می‌کنند تا شهرهایی مانند ونکوور حال و هوایی جهان شمول داشته باشند و هنرها و فرهنگ‌های مختلف را جذب خود کنند.

    دولت استان بریتیش کلمبیا

    دولت استان بریتیش کلمبیا

    دولت کانادا با کنترل برخی از امور مربوط به دولت ملی در اتاوا و سایر امور تحت کنترل دولت‌های استانی، بر اساس یک سیستم فدرال فعالیت می‌کند. استان بریتیش کلمبیا دارای پارلمان منتخب دموکراتیک خود، معروف به مجمع قانونگذاری بریتیش کلمبیاست که در مرکز استان ویکتوریا قرار دارد.

    85 نماینده به عنوان اعضای مجلس قانونگذاری (MLA) انتخاب می‌شوند که هر کدام در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمت می‌کنند. دولت فعلی استان توسط حزب لیبرال بریتیش کلمبیا (به حزب لیبرال فدرال کانادا وابسته نیست) رهبری می‌شود. این دولت توسط نخست وزیر استان رهبری می‌شود. بریتیش کلمبیا به طور منظم هر چهار سال یک بار انتخابات استانی را برنامه ریزی کرده و اجرا می‌کند.

    شهرهای بزرگ بریتیش کلمبیا

    شهرهای بزرگ بریتیش کلمبیا

    در ادامه به دو شهر بزرگ و مطرح ایالت بریتیش کلمبیا اشاره می‌کنیم:

    ونکوور

    ونکوور بزرگترین شهر بریتیش کلمبیاست و به طور مداوم در بین برترین شهرها برای زندگی در کل جهان رتبه بندی می‌شود. در حالی که خود شهر حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد، منطقه کلانشهری ونکوور به همراه حومه نزدیک به 2.5 میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شود که ونکوور را به سومین شهر بزرگ کانادا و بزرگترین شهر در غرب کانادا تبدیل می‌کند و همچنین ونکوور از دید اکثریت به عنوان یکی از بهترین شهرهای این کشور برای مهاجرت تحصیلی تلقی می‌شود.

    جمعیت شهر در سال 1886 در حدود هزار نفر بود، اما تا سال 1911 تعداد آن به 100 هزار نفر افزایش یافت. ونکوور از آب و هوای معتدلی برخوردار است و معمولا زمستان‌های برفی سردی را که در جاهای دیگر کانادا معمول است، در این ایالت دیده نمی‌شود. در این آب و هوای دلپذیرتر، ونکوور دارای یکی از بزرگترین پارک‌ها در آمریکای شمالی است که «پارک استنلی» نام دارد..

    خط افق شهر همچنین دارای کوه‌ها در شمال و اقیانوس آرام در غرب است که مناظر معروفی را به وجود آورده است. این شهر اغلب به عنوان «شهر محله‌ها» نامیده می‌شود که از مناطق مختلفی تشکیل شده است که هر کدام شخصیت و فرهنگ خاص خود را دارند. بسیاری از این محله‌ها توسط جوامع مهاجری که بر آن‌ها مسلط هستند، مانند ایتالیای کوچک، ژاپن تاون یا بازار هندی پنجابی تشخیص داده می‌شوند. سایر محله‌های غیر قومی مانند گاستاون یا گرانویل نیز شخصیت منحصر به فردی را دارند.

    ونکوور به لطف کیفیت زندگی بالا یکی از مقاصد برتر برای مهاجرت به کاناداست. نتیجه نهایی این است که جمعیت شهر تنوع زیادی دارد. به صورتی که 40 درصد از جمعیت شهر، مهاجر هستند. هر محله از شهر توانسته فرهنگ خود را حفظ کند و آن را جشن بگیرید. به عنوان مثال، جشنواره بزرگ قایق اژدها در شهر، نه تنها از جامعه چینی-کانادایی، بلکه از سراسر شهر شرکت کنندگان زیادی را جذب خود می‌کند.

    ونکوور دارای اقتصاد متنوع مبتنی بر حوزه مالی و خدماتی است. این شهر همچنین یک نقطه ترانزیت مهم برای کالاهایی است که به صورت دو طرفه در اقیانوس آرام حمل می‌شود. ونکوور بیش از هر بندر دیگری در آمریکای شمالی کالا صادر می‌کند. اخیرا هزینه کم انجام تجارت در شهر حجم قابل توجهی از تولیدات سینمایی و تلویزیونی را به خود جلب کرده است که منجر به این شده که ونکوور لقب «هالیوود شمالی» را به دست آورد. علاوه بر این، وجود دانشگاه‌های معتبر و فعالیت صنایع گسترده با فناوری پیشرفته، از جمله ارتباطات راه دور و طراحی بازی‌های ویدیویی، این شهر را به مکانی عالی برای زندگی تبدیل کرده است.

    ویکتوریا

    شهر ویکتوریا پایتخت بریتیش کلمبیاست و در انتهای جنوبی جزیره ونکوور قرار دارد. منطقه شهری ویکتوریا نزدیک به 36 هزار ساکن دارد که اکثریت آن‌ها در مرکز استان زندگی می‌کنند. ویکتوریا با یک فاصله کوتاه و از طریق با کشتی از شهر ونکوور فاصله دارد. مدیریت دولتی، خدمات و گردشگری حوزه‌های اقتصادی اصلی شهر ویکتوریا را تشکیل می‌دهند. به لطف آب و هوا و محیطی که به خوبی حفظ شده است، ویکتوریا برای تفریح و گردشگری محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

    ویکتوریا همچنین محل استقرار دانشگاه معروف ویکتوریاست که دانشجویان بسیاری را هر ساله از اقصای نقاط جهان به خود جذب می‌کند. ویکتوریا به دلیل آب و هوای معتدل و طبیعت آرامش بخشش در نزد مردم بسیار محبوب است. در حالی که این شهر فرهنگ و هنر غنی دارد، می‌توان حس شهر کوچک‌تری را در حومه‌های آن پیدا کرد. ویکتوریا نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد و استاندارد زندگی در این شهر بسیار بالاست.

    اقتصاد و اشتغال در بریتیش کلمبیا

    اقتصاد و اشتغال در بریتیش کلمبیا

    در حالی که اقتصاد بریتیش کلمبیا به طور سنتی تحت سلطه منابع طبیعی بوده است، در دهه‌های اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این ایالت اکنون یک اقتصاد صنعتی و خدماتی گسترده دارد. جنگلداری و معدن همچنان مانند ساخت و ساز، صنایع مهمی تلقی می‌شوند. ارتباطات از راه دور نیز بخش فناوری بسیار پر رونق است. گردشگری به دلیل زیبایی‌های طبیعی وسیع استان، منبع درآمد اصلی بریتیش کلمبیاست. این ایالت میزبان کوه‌های راکی، هزاران مایل خط ساحلی و هکتارها فضای سبز است.

    بریتیش کلمبیا دارای بزرگترین صنعت ماهیگیری در کانادا و همچنین گاوداری و صنعت لبنیات است. این استان سومین تولیدکننده بزرگ برق آبی و دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی در کاناداست. شهر ونکوور، جایی که اکثریت بریتیش کلمبیایی‌ها در آن زندگی می‌کنند، به یک مرکز مهم مالی، تجاری و فناوری تبدیل شده است. این شهر مرکز اصلی تولید فیلم و تلویزیون در آمریکای شمالی است.

    ونکوور به عنوان یک مرکز شهری رو به رشد، صنعت خدمات رو به رشد دارد. بریتیش کلمبیا مکان خوبی برای یافتن کار در کاناداست. نرخ بیکاری در استان نسبت به 30 سال گذشته به 6.1 درصد کاهش یافته است. بسیاری از این مشاغل جدید در بخش خدمات یا فناوری فعالیت می‌کنند. با پیش بینی‌های انجام شده، در آینده نزدیک فرصت‌های شغلی بیش از پیش برای مهاجران در بریتیش کلمبیا وجود خواهد داشت.

    هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

    هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

    در حالی که هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا یکی از بالاترین‌ها هزینه‌ها در کاناداست، عمدتاً به دلیل هزینه‌های مسکن، متوسط درآمد سالانه ساکنان شهر نیز بالاست. حداقل دستمزد 10.25 دلار در ساعت است که به رتبه دوم پایین‌ترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی را به خود اختصاص داده است. هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا بسته به موقعیت مکانی متفاوت است. ونکوور و ویکتوریا هر دو مکان‌های محبوبی برای زندگی هستند، ولی شهرهایی گران محسوب می‌شوند. سایر مناطق بریتیش کلمبیا ممکن است هزینه‌های کمتری داشته باشند.

    متوسط هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا برای یک فرد مجرد برای هزینه‌های اولیه 1362 دلار کانادا بدون اجاره است. با اضافه کردن میانگین قیمت یک واحد اجاره‌ای یک خوابه، هزینه زندگی یک فرد مجرد به 3535 دلار کانادا می‌رسد. یک خانواده چهار نفره ممکن است هزینه‌های ماهانه 4881 دلار کانادا را بدون احتساب اجاره بها داشته باشد. متوسط اجاره یک واحد سه خوابه در سال قبل میلادی 3232 دلار کانادا بوده است. بنابراین هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره با احتساب اجاره بها حدود 8113 دلار کانادا خواهد بود.

    شرایط مسکن در بریتیش کلمبیا

    شرایط مسکن در بریتیش کلمبیا

    بازار مسکن در بریتیش کلمبیا کمی گران‌تر از بقیه کاناداست. میانگین قیمت خانه در بریتیش کلمبیا در شهرهای ونکوور و ویکتوریا دارای بالاترین نرخ هستند، هرچند که هر کدام توسط حومه احاطه شده‌اند. به طور کلی، درصد درآمد خانوار توسط هزینه‌های مالکیت در مناطق ونکوور و ویکتوریا برای اکثر ساکنان از 30 تا 60 درصد متغیر است. املاک تجاری به طور کلی به میانگین ملی نزدیک‌تر هستند. بسیاری از افرادی که در ونکوور زندگی می‌کنند، در حومه‌های شهر مانند ریچموند، ساری یا برنابی سکونت دارند. زندگی در این شهرها هزینه‌های کمتری در بخش مسکن و فضای بیشتری را برای اسکان خانواده‌ها و رفت و آمد در یک شهر کوچک را فراهم می‌کند.

    سیستم آموزشی بریتیش کلمبیا

    سیستم آموزشی بریتیش کلمبیا

    بریتیش کلمبیا یک سیستم آموزشی عمومی معتبر دارد که توسط دانشگاه‌های تحقیقاتی مشهور پشتیبانی می‌شود. تمامی شهروندان و ساکنان دائمی زیر 20 سال در کانادا از طریق سیستم مدارس دولتی تا پایان دبیرستان حق تحصیل رایگان را دارند. در این سیستم که توسط مالیات دهندگان تأمین می‌شود، طیف وسیعی از انتخاب‌ها از جمله مدارس محلی، مدارس جایگزین، برنامه‌های آموزشی بومی، مدارس فرانسوی، برنامه‌های هنرهای زیبا، برنامه‌های ورزشی و سایر موارد وجود دارد.

    دانش آموزان برای پایه‌های درسی 10، 11 و 12 باید در امتحانات استانی شرکت کنند. بریتیش کلمبیا برای دانشجویانی که بعد از دبیرستان به تحصیل خود ادامه می‌دهند، بیش از 1900 دوره تحصیلی در 25 مؤسسه عمومی پس از دبیرستان، از جمله 11 دانشگاه، 11 کالج و 3 مؤسسه ارائه می‌کند. بریتیش کلمبیایی‌ها به طور متوسط 4300 دلار در سال برای شهریه پرداخت می‌کنند. شهریه برای دانشجویان خارجی بیشتر است. با این حال، تحصیلی و وام بر اساس شایستگی و نیاز مالی به دانشجویان ارائه می‌شوند.

    برترین دانشگاه‌های استان شامل دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)، دانشگاه سیمون فریزر و دانشگاه ویکتوریا هستند که دانشجویان زیادی را از سراسر جهان جذب خود می‌کنند. بریتیش کلمبیا تاکنون چندین برنده جایزه نوبل در پزشکی، فیزیک و اقتصاد را به نام خود ثبت کرده است و دانشجویانی که برای تحصیل در کانادا به این استان آمده نیز از این استان به عنوان یکی از بهترین فرصت‌‌ها برای تجربه یک دوره فوق‌العاده تحصیلی و دانشجویی یاد می‌کنند.

    مراقبت‌های بهداشتی بریتیش کلمبیا

    مراقبت‌های بهداشتی بریتیش کلمبیا

    همه استان‌ها و مناطق طبق قانون کانادا باید مراقبت‌های بهداشتی همگانی با بودجه عمومی را به همه شهروندان و ساکنان قانونی کانادا ارائه دهند. به عبارت دیگر، اکثر خدمات بهداشتی اولیه در کانادا بدون هزینه مستقیم هستند. برخی از رویه‌هایی که ضروری تلقی نمی‌شوند، مانند جراحی زیبایی و تعدادی از روش‌های مراقبت از دندان، عموماً تحت پوشش بیمه نیستند.

    بریتیش کلمبیا مانند بقیه مناطق کانادا، یک سیستم مراقبت بهداشتی قوی با بودجه عمومی دارد. این ایالت یکی از بالاترین هزینه‌های در بخش مراقبت‌های بهداشتی دولتی در کانادا را دارد. بیش از 5700 دلار کانادا هر سال برای مراقبت‌های بهداشتی در این استان هزینه می‌شوند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    مهاجرت همیشه نقش مهمی در بریتیش کلمبیا داشته است. با کاهش نرخ زاد و ولد در استان، انتظار می‌رود که بریتیش کلمبیا در آینده نزدیک به مهاجران جدید دارای وابستگی بیشتری باشد. این ایالت برای کمک به رفع نیازهای خود، برنامه مهاجرتی نامزدی استانی دارد که به ایالت اجازه می‌دهد روند مهاجرت برای متقاضیان واجد شرایطی که مایل به اقامت در بریتیش کلمبیا هستند را تسریع ببخشد.

    بریتیش کلمبیا به دلیل استاندارد بالای زندگی خود شناخته شده است، در این میان شهر ونکوور همواره در میان شهرهای برتر جهان برای زندگی و کار قرار دارد. با مناطق وسیعی از پارک‌های حفاظت شده، دو رشته کوه و اقیانوس آرام، فرصت‌های زیادی برای تفریح و زندگی سالم در استان وجود دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی استان بریتیش کلمبیا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت