معایب زندگی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    در سال‌های اخیر، کانادا و به ویژه یکسری از شهرهای آن مانند تورنتو، ونکوور، مونترال و... در میان مطلوب‌ترین مکان‌ها برای زندگی در جهان قرار داشتند. هر سال هزاران مهاجر جدید به دلیل شرایط ایده آل زندگی، به این کشور پهناور مهاجرت می‌کنند. کانادا دارای اقتصادی با ثبات، زیبایی‌های بی‌کران، سطح آموزش بالا و فرصت‌های شغلی را ارائه می‌دهد. با این حال، تعدادی از معایب نیز وجود دارند که باید باعث می‌شوند افراد قبل از انتخاب یک استان یا شهر خاص، تحقیقات بیشتری انجام دهند. در این بررسی به طور کامل در مورد معایب زندگی در کانادا صحبت می‌کنیم تا افرادی که قصد تحصیل در کانادا، کار یا هر روش دیگر برای مهاجرت به این کشور را داشته از آن مطلع باشند.

    آب و هوای سرد

    افرادی که از کشورهای گرم و عموما از خاورمیانه یا آفریقا به کانادا مهاجرت می‌کنند، ممکن است در آب و هوای سرد این کشور در اوایل زندگی، سختی را احساس کنند و بسته به میزان وقف دهی هر فرد با تغییر شرایط اقلیمی، عادت کردن به آب و هوای سرد کانادا ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها و چه بسا سال‌ها طول بکشد. بارش مداوم برف در استان‌های مختلف و تاثیر تغییرات آب و هوایی به این معنی هستند که هوای سرد تنها چالشی نیست که مردم باید با آن مقابله کنند و چرا که تغییرات آب و هوایی ناگهانی حتی در طول روز هم از عجایب آب و هوایی کانادا است.

    اما طبق آنچه که از مردم مقیم این کشور شنیده‌ایم، پس از اخذ اقامت این کشور و در یک بازه زمانی حدودی 1 تا نهایت 2 الی 3 ساله، معمولا فرد به آب و هوای این کشور عادت خواهد کرد. ضمن آنکه این سرما به طور میانگین است و بخش‌های جنوبی و نزدیک مرز کانادا (که 90 درصد تراکم جمعیت در آنجا قرار داشته) و به ویژه نوار جنوب غربی از آب و هوای بهتر و معتدل‌تری بهره‌مند هستند. برای مثال شهر ونکوور که همواره بین 3 شهر محبوب کانادا برای زندگی و مهاجرت بوده دارای آب و هوای بسیار معتدل و ملایمی می‌باشد.

    انتقال امتیاز و اعتبار برای مهاجرت کاری

    انتقال امتیاز و اعتبار شخصی هنگام مهاجرت

    اکثر مردم در هنگام مهاجرت سابقه اعتباری خود را از یک کشور به کشور دیگر منتقل می‌کنند یا در واقع بهتر است بگوییم که خواهان به ثمر رسیدن این خواسته هستند. اما بسیاری از کشورهای غربی از جمله همین کانادا برای روش‌های مهاجرتی کاری، به گونه‌ایی بوده که به اصطلاح انتقال اعتبار در آن صورت نگرفته یا سخت صورت می‌گیرد. چرا که به طور خلاصه دولت این کشور به مدرک تحصیلی اخذ شده از ایران، سابقه کار در ایران و دیگر سوابق اعتباری را نپذیرفته یا به سختی و به زبان عام، دست و پا شکسته می‌پذیرد.

    برای همین است که مهاجرت تحصیلی به این کشور بیشتر آینده و محبوبیت دارد؛ چرا که فرد از این طریق در اصل اعتبار لازم را درست همانند یک شهروند کانادیی پیدا نموده و سپس وارد جامعه و بازار کار می‌شود و طبعا از همه لحاظ موفق‌تر خواهد بود. پس اگر سن و شرایط تحصیل داشته و به ویژه اینکه اگر سابقه کاری چندان خاصی ندارید، اکیدا توصیه می‌شود که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را  بهترین گزینه برای خود بدانید و از این جهت می‌توانید در کانادا امتیاز و اعتباری بسیار عالی کسب کنید.

    نقش تشریفاتی دولت انگلیس

    اگرچه که کشورهای با حکمرانی ملکه انگلیس و در حال حاضر با حکمرانی پادشاه انگلیس مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند و... عملا کشورهای مستقلی بوده و قانون و در کل اول و آخر هرچیز توسط نخست وزیر و فرماندار کل آن کشور تعیین شده، اما شخص راس در حکومت انگلیس که در گذشته ملکه الیزابت دوم و در حال حاضر پادشاه چارلز سوم بوده، حاکم تشریفاتی این کشورها از جمله کانادا همیشه بوده است.

    این قضیه با وجود شرحی که داده‌ایم اما همچنان برای بسیاری ظاهر جالبی نداشته که پس از قرن‌ها، رئیس دولت کانادا همچنان ملکه یا پادشاه انگلستان باشد و حتی بسیاری از شهروندان هنوز در تعجب هستند که چگونه و چه زمانی این نوع از حکومت تشریفاتی پایان خواهد یافت و حتی برخی همین شکل ظاهری و تشریفاتی را با دموکراسی متناقض تلقی می‌کنند. اما این قضیه در عمل دموکراسی کانادا را حتی ذره‌ای هم مختل نکرده، در زندگی روزمره افراد تاثیر نداشته و ریاست دولت و کشور و تصمیمات کلی و جزئی توسط نخست وزیر کشور و افراد منصوب توسط وی انجام می‌شود.

    پهناوری بلااستفاده و مشکل در رفت و آمد

    مشکل در رفت و آمد در شهرهای کوچک و حومه

    کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و برای هر ملتی، بزرگی کشور خود به تنهایی می‌تواند یک امتیاز محسوب شده و خواه ناخواه حس خوبی را برای مردم آن کشور آورد. اما اگر شما در دومین کشور پهناور جهان باشید و از طرف دیگر بخش اعظمی از کشور بلااستفاده و یا خالی از سکنه باشد، آنگاه این پهناوری صرفا سختی رفت و آمد و طولانی شدن مسافت‌ها را به همراه خواهد داشت.

    لازم به ذکر است که 90 درصد تمرکز جمعیت کانادا در جنوب کشور و در 100 کیلومتری با مرز آمریکا قرار دارد. بنابراین فارغ از بحث رفت و آمد به دیگر جاها و بخش‌های شمالی کشور، همین رفت و آمد در این نوار تمرکز جمعیتی که از ساحل شرق تا غرب آن کشیده شده، فاصله بین شهرها را طولانی کرده است. همچنین کوه‌ها و دریاچه‌های بزرگ زیادی نیز در سراسر کانادا پراکنده شده‌اند و بنابراین، ممکن است برای دور زدن دریاچه، رودخانه یا کوهی که بین شما و مقصد نهاییتان قرار دارد، مجبور شوید راه طولانی را طی کنید و این قضیه در زمستان‌های تمام برفی و طولانی این کشور بیشتر ملموس خواهد بود.

    الزام دانش فرانسوی برای زندگی در کبک

    اگر نمی‌دانستید، جالب است بدانید که هم زبان انگلیسی و هم فرانسوی هر دو زبان رسمی کشور کانادا هستند. اگرچه بخش عمده جمعیت این کشور انگلیسی زبان بوده اما برخی نقاط و شهرهای با مردم فرانسوی زبان و در کل فرهنگ فرانسوی در این کشور وجود دارد. اما جمعیت متمرکز و عمده فرانسوی زبان کانادا در استان کبک این کشور قرار دارند و بنابراین اگر می‌خواهید در استان کبک زندگی کنید، باید زبان فرانسه بلد باشید. در شهرهای این استان، جمعیت عظیمی وجود دارند که عمدتا فرانسوی ‌زبان هستند و بسیاری از شهرهای محبوب کانادا مانند مونترال، کبک سیتی و... در این استان قرار دارند. 

    بنابراین، داشتن مهارت زبان به فرانسه و انگلیسی ممکن است برای کارکنان بالقوه در برخی از شرکت‌ها الزامی باشد. حتی زبان فرانسوی کانادایی می‌تواند با زبانی که در فرانسه صحبت می‌کنند، کمی متفاوت باشد. در هر صورت، یادگیری زبان سختی مانند فرانسه برای همه آسان نیست و زندگی، کار، روابط اجتماعی و... در استان کبک عمدتا به زبان فرانسوی در جریان است.

    فروش آزبست و فرآورده‌های پلاستیکی

    فروش آزبست و فرآورده‌های پلاستیکی

    در کانادا بسیاری از موسسات و افراد شخصی هستند که هنوز محصولاتی که برای سلامتی محیط زیست زیان آور است را در صنعت به کار برده یا می‌فروشند. برای مثال در حالی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته محصولات یکبار مصرف پلاستیکی یا مواد و محصولاتی مانند آزبست ممنوع و بسیار محدود شده، اما این مواد همچنان در کانادا در صنایع مختلف قابل مشاهده است. علیرغم تصویب مقررات ممنوعیت آزبست و محصولات حاوی آن، استثنائاتی برای استفاده‌های خاص از این متریال در کانادا همچنان باقی مانده است و البته این معضل به دلیل همین مققرات جدید کمی نسبت به قبل بهتر شده است.

    هزینه بالای زندگی و مسکن در برخی از شهرهای بزرگ

    اگرچه که عموما کانادا با تورمی قابل توجه در هزینه‌های زندگی و مسکن از سال 2020 مواجه بوده اما این اتفاق همراه با تقریبا همه‌ی کشورهای جهان و به واسطه دوران همه گیری کرونا بوده است و اکنون التهاب هزینه‌های زندگی و مسکن در حتی شهرهای بزرگ و همچنین در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور در حال التیام بوده اما عموما در اکثر شهرهای بزرگ و اصلی کانادا مسکن اصلا ارزان نبوده و در دو شهر تورنتو و ونکوور بسیار گران هستند.

    هرچند که در کانادا میزان دستمزد و حقوق و مزایا متناسب با مهارت، مدرک تحصیلی، سابقه کار و... هر فرد بسیار خوب و عادلانه است اما زندگی در مرکز شهرهای اصلی کانادا و به ویژه در دو شهر تورنتو و ونکوور دارای اختلاف قابل توجهی با دیگر شهرهای این کشور می‌باشد؛ به ویژه در زمینه مسکن.

    ارزان نبودن هزینه تحصیل

    هزینه تحصیل ارزان نیست

    کانادا یکی از بهترین، معتبرترین و محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان است که سالیان سال نیز گزینه اول برای ایرانیان شده است. بسیاری نیز از این روش مهاجرت به کانادا می‌کنند. اما چنین کشوری با چنین نظام آموزشی قوی و معتبر در جهان مانند دیگر همتایان انگلیسی زبان خود به عنوان مقاصد برتر تحصیلی از جمله استرالیا، آمریکا و انگلیس، هزینه‌های تحصیل به نسبت بالاتری نسبت به کشورهای اروپایی و آسیایی دارد و که یکی از مهمترین دغدغه‌ی متقاضیان همین مسئله هست.

    اما باید در نظر داشت که این هزینه به ازای برخوردار شدن از حجم بزرگی از مزایای تحصیلی، شغلی و در کل کیفیت بی نظیر زندگی خرج شده و مسلما برای کسی که توان مالی تحصیل در این کشور و کشورهای مشابه نام برده را داشته باشد، بداند که سنت به سنت هزینه‌ای که می‌کند ارزش داشته و می‌تواند این هزینه را به عنوان یک سرمایه گذاری عالی برای آینده در نظر گیرد.

    نقد و بررسی معایب زندگی در کانادا

    نقد و بررسی معایب زندگی در کانادا

    هر کشوری از جمله کانادا یکسری معایب خود را داشته و هیچ جایی از این قضیه مستثنی نیست؛ اما چرا در وهله اول می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید؟ این کشور بهترین نخست وزیر را دارد و همچنان نسبت به بسیاری از کشورها محدودیت‌های کمتری برای تحصیل، راه اندازی کسب و کار و دریافت اقامت دائم را شامل می‌شود. زیبایی این کشور شگفت انگیز است و شما به وجد می‌آورد.

    اما در هر صورت باید دلیل مهاجرت خود را درک کنید. مطمئن شوید که پول زیادی برای زندگی کردن در کانادا دارید یا می‌توانید با شغل، مهارت یا استراتژی سرمایه‌گذاری بدست بیاورید، بنابراین مجبور نیستید دغدغه هزینه زندگی و پول را داشته باشید. بازار کار کانادا عالی است و درآمدها بالا و راضی‌کننده اما ورود از طریق غیر تحصیلی، پروسه پیدا کردن شغل را سخت و طولانی مدت کرده و شاید هم کاری دلخواه و حقوق راضی کننده‌ای بدست نیاورید اما شما با تحصیل در این کشور و سپس ورود به بازار کار، بسیار برای دولت و بازار کار کانادا ارزشمند خواهید بود.

    بیمه درمانی رایگان در کانادا چگونه است؟

    در برخی از استان‌ها، شما حق بیمه درمانی را پرداخت می‌کنید؛ مگر اینکه حداقل درآمد را داشته باشید. قانون کانادا سیستم بهداشت همگانی را برای شهروندان در اختیار قرار داشته اما برخی داروهای تجویزی، مراقبت‌های خانگی یا مراقبت‌های طولانی مدت، عینک‌های طبی یا مراقبت‌های مربوط به دهان و دندان را پوشش نمی‌دهد. هزینه‌های داروهای تجویزی از جیب شما خارج می‌شوند، مگر اینکه بیمه درمانی را تمدید کرده باشید و بسیاری از مردم تنها زمانی می‌توانند حق بیمه تمدید شده را بپردازند که بیمه توسط کارفرمایشان پرداخت شود اما در کل سیستم درمانی آن نسبت به بسیاری از کشورها مخصوصا کشوری مانند آمریکا بسیار بهتر است و کانادا از همه نظر از جمله بهداشت و درمان به مردم خود بها می‌دهد.

    مزایای زندگی در کانادا

    مزایای زندگی در کانادا

    گروه مهاجرتی ادب با داشتن یک تیم تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی و به ویژه در راستای امر تحصیل در کانادا، همواره از این کشور به عنوان یک مقصد رویایی برای تحصیل، سفر، اقامت و در کل مهاجرت به ویژه برای ایرانیان یاد نموده اما در این مطلب قصد داشته‌ایم تا چشم خود را در برابر حقایقی که صادق بوده و دانستن آن‌ها حق مسلم هر متقاضی تحصیل و مهاجرت به کانادا هست، نپوشانده و بلکه آن‌ها را در قالب یک مطلب در چند مورد مشهورتر بیان کنیم.

    البته همانطور که خودتان اگر این مطلب را مطالعه کرده باشید، از میان دلایل ذکر شده می‌توان گفت که بعید است دلیلی بخواهد به قدری بزرگ یا وخیم باشد تا شخصی راغب به کشور بی نظیر کانادا را از مهاجرت منصرف نماید. حال در اینجا جا دارد که به چندی از اصلی‌ترین دلایل برتری و ارجحیت برای مهاجرت به کانادا را هم اشاره‌ای نماییم:

    • دارا بودن یکی از برترین نظام‌های آموزشی جهان؛ 4 دانشگاه برتر کانادا جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند.
    • مهاجرپذیری بالا، وجود قشر بالایی از مهاجران و داشتن جوامع چند فرهنگی به ویژه در شهرهای اصلی و بزرگ آن مانند تورنتو، ونکوور، مونترال و...
    • عدم وجود مسائل نژاد پرستی و زندگی آرم، عالی و با احترام به هم و بین همه عقاید، اقلیت‌ها، نژادها، مذاهب و... (کانادا رتبه 2 را در رفتار ضد نژاد پرستانه دارد)
    • داشتن پانزدهمین اقتصاد قوی دنیا با تولید 1.67 تریلیون دلار در آخرین آمار از سال جاری میلادی
    • داشتن بالاترین سطح از استانداردهای کیفیت زندگی در زمینه حقوق بشر، آزادی و دموکراسی، امنیت و آرامش، رفاه، پیشرفت و مدرنیزه بودن، امکان رشد و پیشرفت و رسیدن به رویاها برای هر شخص و قشری که صلاحیت داشته و تلاش نماید و...
    • پیروی مورد فوق و با جزئیات بیشتر، از میان 195 کشور جهان، کشور کانادا در زمینه دموکراسی در رتبه 5، در زمینه آزادی بیان و مطبوعات در رتبه 14 و در زمینه شادی و رضایت مردم نیز در رتبه 14 قرار دارد.
    • داشتن یکی از قوی ترین و بهترین نظام‌‌های شغلی دنیا با حقوق، مزایا و دستمزدهای بالای شغلی و همچنین نرخ بیکاری بسیار پایین و وجود فرصت‌های شغلی متنوع و نرخ بالای رضایت شغلی از دید ساکنین و شهروندان آن
    • داشتن یکی از قوی‌ترین اعتبارهای سیاسی در جهان و روابط دیپلمات عالی با تقریبا همه‌ی کشورهای پیشرفته و اعتبار بالای پاسپورت آن ، شهروندان این کشور در دیگر کشورها و به دنباله‌ی آن، تبادلات بالای اقتصادی و پیشرفت قابل توجه و روز افزون اقتصاد و ثروت ملی و...

    گروه مهاجرتی ادب با بیش از 10 سال سابقه در زمینه پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و به ویژه تحصیل در کانادا و همچنین با داشتن تیمی فراتر از متخصص و کادر اجرایی مجرب، با سابقه کار درخشان و همچنین با با دقت و نکته سنجی بسیار بالا در پیش بردن پرونده‌های متقاضیان، صفر تا صد پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کانادا را برای متقاضیان گرامی به پیش خواهد برد. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان ابتدایی، رزرو وقت مشاوره تخصصی و یا تشکیل پرونده تحصیلی با ما در تماس باشید: 02171400111

    کلام آخر

    مانند هر جای دیگری در جهان، همیشه چیزهای بدی در مورد هر مشاهده می‌شوند. بررسی این معایب به ساکنین و مهاجران بالقوه کمک می‌کند تا زمینه‌های بهبود را درک کنند و تصورات یا برداشت‌های نادرست را از بین ببرند. با اطلاع از چنین واقعیت‌هایی، مهاجران برای مقابله با این چالش‌ها آماده‌تر می‌شوند و ناامیدی احتمالی را به حداقل می‌رساند. مزایای زندگی در کانادا بیشتر است و این کشور همچنان مقصدی عالی برای مهاجرت است. برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای این کشور با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معایب زندگی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2023-05-24

    شرایط کاری بعد از فارق التحصیلی واسه رشته های برق و کامپیوتر و مالی و اینجور رشته ها خوبه. خیلی از دانشجوها اونجا کار جنرال بعد از تحصیل میکنن و این اصلا درست نیست. بازار کار برای کسی که مهندسی شیمی یا شهرسازی خونده خیلی بدتر از کامپیتره. عادت کردن به هوای منفی20 درجه واقعا ی مزخرف محض واسه کسی که 25 سال ایران تو هوای کویری زندگی کرده. هزینه ها و قیمت خونه که بسیار بالاس هیچی... پس انداز ی دانشجو بعد از تحصیل به دلار کاناداس ( اگر بتونه پس انداز کنه ) و در برابر دلار امریکا ارزشش پایین تره. در کل دوستان من همه به دنبال فرار از کانادا هستن خیلی ها هم کانادا میان فقط واسه اقامت و برای کار میرن امریکا

    2023-05-29

    بسیاری هم میرن و این چیزایی که می فرمایید براشون دغدغه نیست و زندگی بسیار خوبی رو هم دارن، موفق باشید

    2023-04-28

    مهاجرت تحصیلی فرزند ده ساله وپنج ساله

    2023-05-09

    سلام. تماس بگیرید تا کارشناسان ما در این زمینه کامل راهنماییتون کنن: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ