مسیرهای جدید اقامت دائم کانادا برای دانشجویان و دارندگان ویزای کاری موقت
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دولت کانادا قصد دارد به زودی روش‌های جدیدی برای دریافت اقامت دائم این کشور ویژه افرادی که در حال حاضر در کانادا هستند (همچون دانشجویان بین‌المللی و یا دارندگان ویزای کاری موقت) ارائه دهد.

    وزیر اداره مهاجرت کانادا، مارکو مندیچیو اعلام کرد که به دلیل بحران اقتصادی پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، بهتر است این کشور راه‌های جدیدی برای جذب نیروهای خارجی و مهاجر، به ویژه افرادی که در حال حاضر با ویزای موقت در این کشور هستند، پیدا کند. با شیوع ویروس کرونا، آمار مهاجرت به کانادا در سال 2020 حدود 60 درصد کاهش یافت و این موضوع بر روی نیروی کار، هرم جمعیتی و رشد اقتصادی تاثیری منفی داشت.

    پیش از آغاز کرونا، اداره مهاجرت قصد داشت در سال 2020، حدود 341 هزار مهاجر جدید را بپذیرد، که با شرایط پیش آمده این مقدار به 200 هزار نفر کاهش یافت. به اعتقاد مندیچیو راهکار برون رفت از بحران پیش آمده، تبدیل سریعتر ویزای موقت به اقامت دائم است. با توجه به نرخ پایین تولد در کشور کانادا و پیرشدن تدریجی جمعیت، در آینده‌ای نه چندان دور، این کشور با بحران نیروی کار مواجه شده و استفاده از نیروی مهاجر بهترین مسیر جلوگیری از وقوع چنین بحرانی است. در نتیجه دولت کانادا به دنبال استفاده از دانشجویان، پناهندگان و نیروی کار ماهری است که با نیازهای اقتصادی این کشور همسو باشند.

    مندیچیو تاکید کرد که دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در کانادا، از پتانسیل بسیار خوبی برای پرکردن خلا نیروی کار در این کشور برخوردار هستند و به همین دلیل به عنوان گروه هدف دولت در نظر گرفته می‌شوند. این دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود ویزای کار پس از تحصیل گرفته و با کسب سابقه کار کانادایی برای انواع برنامه‌هایی چون اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی و تجربه کبکی واجد شرایط به شمار بیایند.

    طرح جدید اداره مهاجرت دو فایده کلی برای کانادا خواهد داشت. نه تنها در کوتاه مدت مشکل کاهش مهاجرت را برطرف کرده و به رشد اقتصادی کانادا کمک می‌کند، بلکه در بلندمدت نیز اثر مثبت دارد، زیرا مهاجرانی که تجربه کاری و زندگی در کانادا را داشته باشند، در بازار کار نیز نتیجه قوی‌تری به دست خواهند آورند. به عبارت بهتر ترکیبی از تحصیلات کانادایی، سابقه کار کانادایی، داشتن شبکه‌های اجتماعی و حرفه‌ای در کانادا، تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی موجب جذب سریع‌تر در بازار کار و کسب درآمد بیشتر خواهد شد.

    با اینکه مندیچیو تصویر دقیقی از تغییری که در پیش است ارائه نداد، می‌توان موارد زیر را از گفته‌های او برداشت کرد که ممکن است برخی از آن‌ها اجرا شود:

    • ارائه برنامه‌های جدید مهاجرتی در سطح فدرال.

    • ایجاد مسیری جدید در سیستم اکسپرس اینتری.

    • تغییراتی در سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری و اختصاص امتیاز بیشتر به سابقه کار کانادایی.

    • تغییراتی در الزامات برنامه‌های مهاجرتی فدرال (کاهش سابقه کار مورد نیاز کانادایی).

    • افزایش مدت زمان ویزای موقت کاری تا متقاضیان مهلت بیشتری برای کسب سابقه کار کانادایی داشته باشند.

    در صورت ارائه اطلاعات جدید در این زمینه، از طریق همین صفحه می‌توانید آن‌ها را پیگیری کنید.


     

    سوالات متداول مسیرهای جدید اقامت دائم کانادا برای دانشجویان و دارندگان ویزای کاری موقت

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت