مزایای دانش زبان فرانسوی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    باید بدانید که کانادا دو زبان رسمی دارد که شامل انگلیسی و فرانسوی است. بنابراین شاید قبل از مهاجرت به کانادا از خود بپرسید: «دانش زبان فرانسوی چه مزایایی دارد؟»

    ابتدا باید بگوییم که کانادا فرصت‌های زیادی را برای مهاجرانی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند، ارائه می‌دهد. دو زبانه بودن می‌تواند سازگاری شما با جامعه مردمی را بهبود می‌دهد و حتی به شما کمک کند تا گزینه‌های شغلی بیشتری را پیدا کنید. همچنین می‌تواند شانس شما را برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری افزایش دهد. دانش زبان فرانسوی بدون شک فواید زیادی برای شما خواهد داشت. در این بررسی به طور کامل در مورد اینکه چرا باید برای مهاجرت به کانادا زبان فرانسوی بلد باشیم صحبت می‌کنیم.

    آیا همه در کانادا فرانسوی صحبت می‌کنند؟

    آیا همه در کانادا فرانسوی صحبت می‌کنند؟

    از آنجایی که کانادا دارای استان‌های انگلیسی زبان و فرانسوی زبان است، می‌توانید به راحتی بدون یادگیری زبان فرانسه از پس کارهای خود در این کشور برآیید. با این حال، فرانسوی زبان مادری حدود 7.2 میلیون کانادایی است. این حدود 20 درصد جمعیت کانادا را تشکل می‌دهد.

    یادگیری حداقل زبان فرانسه از نظر اجتماعی و حرفه‌ای برای شما یک دارایی خواهد بود. کبک استان عمدتا فرانسوی زبان کاناداست. انگلیسی زبان اصلی در 9 استان و 3 قلمروی دیگر است اما در هر یک از استا‌ن‌ها فرانسوی زبان‌های زیادی را خواهید یافت. برای بسیاری از مردم تعجب آور است که بدانند نیوبرانزویک تنها استانی است که به طور رسمی در کانادا دو زبانه است.

    نیوبرانزویک تقریبا 3.1 درصد از جمعیت فرانسوی زبان کانادا را در خود جای داده است. 3 منطقه سرزمین‌های شمال غربی، نوناووت و یوکان نیز دو زبانه هستند اما ساکنان آن‌ها به زبان‌های بومی و انگلیسی صحبت می‌کنند. در ادامه اطلاعات اضافی در مورد صحبت کردن به زبان فرانسه در کانادا آمده است:

    • زبان فرانسه یکی از زبان‌های پارلمان کانادا، سیستم قضایی و خدمات مدنی فدرال این کشور است.
    • یادگیری زبان فرانسه برای افراد بومی انگلیسی زبان نسبتا آسان است زیرا تا 50 درصد واژگان انگلیسی از فرانسوی مشتق شده است.
    • اگر به زبان فرانسه مسلط هستید، این امکان را دارید به سراسر کانادا سفر کنید. اگر علاوه بر انگلیسی، کمی فرانسوی بلد هستند، این امکان را دارید تا کارهای روزمره خود را به خوبی انجام دهید.

    آیا دانشجویان به تحصیل زبان فرانسه در کانادا نیاز دارند؟

    آیا دانشجویان به تحصیل زبان فرانسه در کانادا نیاز دارند؟

    اگر به کالج یا دانشگاه انگلیسی زبان در کانادا می‌روید، نیازی به یادگیری زبان فرانسه ندارید، مگر اینکه قصد تحصیل در کانادا در یک رشته فرانسوی را داشته باشید.

    با این حال، تمام دانشگاه‌های استان کبک به زبان فرانسوی تدریس می‌کنند، به جزء موسساتی که ادامه ذکر شده‌اند:

    • دانشگاه مک گیل (مونترال)
    • دانشگاه کنکوردیا (مونترال)
    • دانشگاه بیشاپ (شربروک)

    در خارج از کبک، چند دانشگاه وجود دارند که به زبان فرانسوی تدریس می‌کنند که عبارتند از:

    • دانشگاه مونکتون (نیوبرانزویک)
    • دانشگاه سنت آن (نوا اسکوشیا)

    دانشگاه اتاوا نیز به طور رسمی دو زبانه است. اگر در دانشگاه اتاوا ثبت نام می‌کنید، فقط باید زبانی که قصد تحصیل در آن دارید را مشخص کنید. برای مثال، اگر قصد ندارید به زبان فرانسه تحصیل کنید، نیازی به دانش فرانسوی نخواهید داشت.

    در کجای کانادا صحبت کردن به زبان فرانسه مزیت محسوب می‌شود؟

    در کجای کانادا صحبت کردن به زبان فرانسه مزیت محسوب می‌شود؟

    استفاده از خدمات عمومی در کانادا برای تازه واردان ضروری است. احتمالاً وقتی به کشور جدید خود عادت می‌کنید، به پشتیبانی و منابع زیادی نیاز خواهید داشت. پس مهم است که چه زبانی توسط ارائه دهندگان خدمات برتر در استان یا شهری که امیدوارید در آن ساکن شوید ترجیح داده می‌شود. یک دولت استانی یا منطقه‌ای موظف است خدمات عمومی را به زبان اقلیت ارائه دهد، در صورتی که جمعیت کافی برای توجیه آن زبان وجود داشته باشد. این بدان معناست که اگر در منطقه‌ای هستید که انگلیسی زبان اقلیت است، ممکن است همچنان بتوانید خدمات عمومی را به زبان انگلیسی پیدا کنید.

    اگر اینطور نیست، ممکن است یاد بگیرید که برخی از خدماتی که نیاز دارید فقط به زبان فرانسوی در دسترس هستند. اگر این درست باشد، صحبت کردن و درک زبان فرانسه برای شما مفید خواهد بود. برای اکثر تازه واردانی که مقیم دائم کانادا می‌شوند کلاس‌هایی با بودجه دولتی وجود دارند. یکی از گزینه‌ها FSL/LINC (فرانسوی به عنوان زبان دوم/آموزش زبان برای تازه واردان به کانادا) است. بررسی کنید که آیا منابع رایگان دیگری وجود دارند که به شما در توسعه مهارت‌های ارتباطی کمک می‌کنند.

    آیا یادگیری زبان فرانسه به شما کمک می‌کند تا در کانادا شغل بهتری پیدا کنید؟

    آیا یادگیری زبان فرانسه به شما کمک می‌کند تا در کانادا شغل بهتری پیدا کنید؟

    یکی از مزایای متعدد دو زبانه بودن این است که می‌تواند فرصت‌های شغلی شما را افزایش دهد. کانادا مشاغل زیادی دارد که به طور انحصاری در دسترس کسانی است که هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسه مسلط هستند. اگر دو زبانه هستید، این امکان را دارید بین مشاغلی که فقط به زبان انگلیسی یا فقط به زبان فرانسوی در دسترس هستند، یکی را انتخاب کنید. اگر فرانسوی صحبت می‌کنید، اطلاعات بیشتری در مورد یافتن کار در کانادا وجود دارند که در ادامه شرح می‌دهیم:

    • مطالعه‌ای که در سال 2014 توسط Canadian Parents برای فرانسوی منتشر شد، نشان داد که 81 درصد از شرکت‌ها، کارمندان دو زبانه را دارایی سازمان می‌دانند.
    • شرکت‌های چند ملیتی اغلب به دنبال کارمندانی هستند که به بیش از یک زبان مسلط باشند و نامزدهایی را که چنین مهارتی را نشان می‌دهند در اولویت قرار می‌دهند.
    • شما قادر خواهید بود جستجوی شغلی خود را در هر استان گسترش دهید و به خودتان فرصت بیشتری برای یافتن سریعتر موقعیت شغلی رضایت بخش بدهید.
    • از سال 2000، خدمات عمومی فدرال (که به دوزبانگی اهمیت می‌دهد) مجبور شده است بین 12 هزار تا 15 هزار کارمند را برای جایگزینی کارمندان عمومی بازنشسته استخدام کند.
    • در کانادا، کارمندانی که به دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند، واجد شرایط دریافت پاداش دوزبانگی هستند که مبلغی معادل 800 دلار از دولت است.

    دانش زبان فرانسوی در کانادا چه مزایایی عمده‌ای دارد؟

    دانش زبان فرانسوی در کانادا چه مزایایی عمده‌ای دارد؟

    در حالی که بسیاری از مردم در انتاریو و اکثر استان‌های دیگر کانادا خارج از کبک ممکن است زبان ملی دوم کانادا یعنی فرانسوی را مهم ندانند، اما یادگیری زبان فرانسه مزایای زیادی دارد. در ادامه به فواید دانش زبان فرانسوی در کانادا اشاره می‌کنیم:

    1- به دست آوردن آسان‌تر شغل

    یکی از بزرگترین مزایای دو زبانه بودن این است که دانستن بیش از یک زبان به طور خودکار شبکه شغلی شخصی شما را گسترش می‌دهد. یادگیری زبان فرانسه به ‌ویژه درهای کبک را به روی شما باز می‌کند، جایی که اگر دو زبانه نباشید کار کردن در آن بسیار سخت خواهد بود.

    بر کسی پوشیده نیست که کارفرمایان در کانادا و سایر نقاط جهان به دنبال افراد حرفه‌ای، باهوش و سخت کوش هستند که بتوانند مهارت‌های زیادی داشته باشند. صحبت کردن به زبان دوم تقریباً همیشه مثبت است، همانطور که در مطالعه سال 2014 توسط  CPF نشان داد که 81 درصد از کارفرمایان، کارمندان دو زبانه را به عنوان یک دارایی سازمانی در نظر می‌گیرند.

    2- تعدد مشاغل فرانسوی زبان

    2- تعدد مشاغل فرانسوی زبان

    هزاران شغل در کانادا وجود دارند که زبان فرانسه نه تنها ترجیح داده می‌شود بلکه یک پیش نیاز است. یکی از مزایای اصلی دانش زبان فرانسه در کانادا این است که شما بخشی از گروه کوچکتری از دیگر نامزدهای دو زبانه برای موقعیت‌های شغلی خوب هستید. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا مشاغلی مانند مترجمی، ویراستاری یا غیره را به راحتی پیدا کنید.

    سایر مشاغل عالی که فقط برای فرانسوی زبانان در کانادا موجود هستند به معلم فرانسوی، معلم ESL یا صداپیشه فرانسوی مربوط می‌شوند. شغل‌های دیگر  راهنمایان تور در شهرها و کشورهایی هستند که در آنها به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند یا جایی که توریسم فرانسوی زیادی وجود دارد (مانند مهمانداران پرواز).

    3- دریافت پاداش دو زبانه بودن

    یکی دیگر از مزایای دانش زبان فرانسه در کانادا این است که دولت به معنای واقعی کلمه، پاداشی سالانه برای آن به شما می‌دهد. اگر یک موقعیت دو زبانه در شرکت خود دارید، واجد شرایط دریافت 800 دلار «پاداش دوزبانگی» هستید. این موضوع نه تنها یک قدردانی خوب از سوی دولت کانادا است بلکه این پاداش می‌تواند بعضی از هزینه‌های شما را جبران کند.

    همچنین مطالعات زیادی برای ارتقای بیشتر مزایای یادگیری زبان فرانسه در کانادا در حدود یک دهه گذشته انجام شده‌اند. بسیاری از آن‌ها بر تفاوت‌های ملموسی مانند قدرت کسب درآمد متمرکز هستند. برخی گزارش کرده‌اند افرادی که دو زبانه هستند، 25 درصد بیشتر از کارکنان غیر دو زبانه برای همان موقعیت شغلی درآمد دریافت می‌کنند. گزارشی در سال 2010 توسط بنیاد انتاریو تریلیوم منتشر شد، نشان می‌دهد که افرادی که فرانسوی صحبت می‌کنند، در مقایسه با میانگین شهر تورنتو، سالانه 5 هزار دلار بیشتر درآمد دارند.

    4- بهبود زبان اول

    4- بهبود زبان اول

    باور کنید یا نه، یکی از مزایای یادگیری زبان فرانسه در کانادا این است که نه تنها دو زبانه خواهید شد بلکه مطالعات نشان داده‌اند که توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان مادری را نیز بهبود می‌بخشد! یادگیری یک زبان جدید مغز شما را به درک قواعد دستور زبان و واژگان جدید سوق می‌دهد. این مهم به مغز شما کمک می‌کند تا کلمات جدید را به خاطر بسپارد و ارتباطات متنی بین دو زبان برقرار کنید.

    5- بهبود روابط اجتماعی و سفر کردن

    وقتی به بیش از یک زبان مسلط هستید، سفر کردن برای شما راحت می‌شود. این مهم می‌تواند سفر به مناطق فرانسوی زبان را بسیار کم استرس کند زیرا می‌توانید با صحبت کردن با دیگران و خواندن علائم راهنمایی و رانندگی، آرامش بیشتری داشته باشید. شما بدون مشکل می‌توانید غذا سفارش دهید و حتی ممکن است بتوانید غذای فرانسوی درست کنید.

    کلام آخر

    در کانادا یادگیری زبان فرانسه مزایای زیادی دارد. اگر به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنید، چندین ماه قبل از ورود برنامه ریزی شده خود، زبان فرانسه را مطالعه کنید تا بتوانید هنگام ورود مهارت داشته باشید. با این حال، فرصت‌های زیادی برای شروع یادگیری زبان پیدا خواهید کرد.

    برای زندگی در کانادا نیازی به صحبت فرانسوی ندارید زیرا اکثر استان‌ها انگلیسی زبان هستند. اما اگر بتوانید فرانسوی صحبت کنید، درهای بیشتری را از نظر اجتماعی و حرفه‌ای به روی خود باز می‌کنید. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که به طور کامل از فرهنگ چند زبانی کانادا استقبال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای مهاجرتی کانادا با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول مزایای دانش زبان فرانسوی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ