مزایای تحصیل در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا به دلایل متعدد یک مقصد تحصیلی ایده‌آل برای دانشجویان بین المللی است. اول اینکه استرالیا برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان را دارد که پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های آموزشی را ارائه می‌دنهد. از سویی دیگر، زیبایی مناظر و سواحل استرالیا باعث شده است تا زندگی در این کشور بسیار هیجان انگیز شود. هفت شهر استرالیا در میان 100 شهر دانشجویی در جهان قرار دارند. استرالیا پس از ایالات متحده و بریتانیا سومین مقصد محبوب تحصیل در خارج از کشور است. پس جای تعجب نیست که چرا هزاران دانشجوی بین المللی به تحصیل در استرالیا علاقه نشان می‌دهند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد مزایای تحصیل در استرالیا صحبت می‌کنیم.

    درصد دانشجویان ایرانی که در استرالیا تحصیل می‌کنند در حال افزایش است. دلیل این موضوع را باید بیشتر به امکان مهاجرت به خارج از کشور دانست. بسیاری از افراد برای تحصیل به استرالیا می‌روند تا بتوانند برای همیشه در این کشور بمانند و زندگی کنند؛ اما ما لیستی بلند بالا از مزایای تحصیل در استرالیا را آماده کردیم تا به شما دیدگاه واضحی از تحصیل، زندگی و کار در این کشور بدهیم.

    1- وجود دانشگاه‌های معتبر و مشهور

    1- وجود دانشگاه‌های معتبر و مشهور

    استرالیا به دلیل وجود برخی از دانشگاه‌های برتر جهان در خود، سیستم آموزشی قوی دارد. گرفتن مدرک از دانشگاه‌های برتر استرالیا در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود و می‌توانید شانس شما را برای یافتن شغلی عالی و مناسب در هر نقطه از جهان بسیار افزایش دهد. دانشگاه‌های استرالیا به دلیل شهرت علمی، امکانات تحقیقاتی، ورود سریع به بازار کار، زیرساخت‌های پیشرفته، ارائه تسهیلات دانشجویی مانند خوابگاه و بورسیه تحصیلی و سایر موارد مشهور هستند. بسیاری از دانشگاه‌های استرالیایی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در جدول زیر نگاهی دقیق‌تر به برترین دانشگاه‌های استرالیا داریم:

    دانشگاه

    رتبه براساس کیواس (QS) 2024

    دانشگاه ملبورن

    14

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    19

    دانشگاه سیدنی

    19

    دانشگاه ملی استرالیا

    34

    دانشگاه موناش

    42

    دانشگاه کوئینزلند

    43

    دانشگاه استرالیای غربی

    72

    دانشگاه آدلاید

    89

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    90

    دانشگاه مک کواری

    130

    دانشگاه ولونگونگ

    160

    دانشگاه RMIT

    140

    دانشگاه نیوکاسل، استرالیا

    183

    دانشگاه فناوری کوئینزلند

    189

    2- طیف گسترده‌ای از دوره‌ها و رشته‌ها

    دانشگاه‌های استرالیا طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا در رشته و دوره تحصیلی مورد نظر خود درس بخوانند. برخی از دانشگاه‌های استرالیایی بیش از 700 رشته مختلف را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. همچنین در این دانشگاه‌ها بسیاری از دوره‌های دو و چند رشته‌ای نیز ارائه می‌شوند که به دانشجویان کمک می‌کنند تا بتوانند با دید واضح‌تری رشته اصلی خود را انتخاب کنند. از رشته‌های محبوب برای تحصیل در استرالیا می‌توان به مهندسی، پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، حقوق، کسب و کار، هنر و سایر موارد اشاره کرد.

    3- بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

    3- بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

    استرالیا چندین بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی و نیاز ارائه می‌دهد که از مزایای تحصیل در استرالیا محسوب می‌شوند. دولت استرالیا بورسیه‌هایی به ارزش 200 میلیون دلار استرالیا به طور خاص برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هستند. دانشجویان خارجی می‌توانند برای بورسیه‌هایی که توسط دولت استرالیا، سازمان‌های دولتی و خصوصی و برخی موسسات آموزش عالی ارائه می‌شوند، درخواست دهند. این بورسیه‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند که از بودجه کامل (فول فاند) تا 10 درصد کاهش شهریه متغیر هستند. برخی از بهترین بورسیه‌هایی برای دانشجویان خارجی عبارتند از:

    • Global Excellence Scholarship
    • Australian Government Research and Training Program (AGRTP)
    • Australia Award Scholarship
    • Destination Australia International Scholarship
    • Scholarships by the Australian Embassy

    4- وجود بهترین شهرهای دانشجویی جهان

    استرالیا تعدادی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان را دارد. چندین شهر استرالیا در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2024 قرار دارند. این شهرها شامل سیدنی، کانبرا، ملبورن، آدلاید، بریزبن، گلدکوست و پرث هستند. این رتبه بندی عواملی مانند رضایت، مقرون به صرفه بودن و سایر موارد را در نظر می‌گیرد. ملبورن و سیدنی از سال 2014 تا امروز در میان 10 شهر برتر دانشجویی در جهان قرار دارند. تمامی شهرهای دانشجویی استرالیا در 100 شهر برتر جهان در جدول زیر آمده‌اند:

    شهر

    رتبه براساس کیواس (QS) 2024

    امتیاز کلی

    ملبورن

    6

    95.5

    سیدنی

    8

    94.3

    بریزبن

    29

    81.3

    آدلاید

    35

    78.3

    کانبرا

    35

    78.3

    پرت

    37

    78.1

    گلدکوست

    89

    53.8

    5- محیط علمی متمرکز بر تحقیق

    5- محیط علمی متمرکز بر تحقیق

    دانشگاه‌های استرالیا تقریبا در هر زمینه‌ای از علم، پزشکی و فناوری روی تحقیقات سرمایه‌ گذاری کرده‌اند که این موضوع یکی از مزایای تحصیل در استرالیا را نشان می‌دهد. سازمان عالی تحقیقات استرالیا یا ERA فعالیت‌های تحقیقاتی را در موسسات آموزش عالی شناسایی و ترویج می‌کند. این سازمان حوزه‌های مهم و خاصی را شناسایی می‌کند تا موسسات روی آن حوزه‌های تحقیقات گسترده‌ای انجام دهند. زمینه‌های تحقیقاتی مهم در برخی از دانشگاه‌های معروف استرالیا طبق جدول زیر هستند:

    دانشگاه

    موضوع تحقیقاتی

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    تحقیقات در درک و کنترل بیماری‌های عفونی

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    سرطان؛ علوم اعصاب، سلامت روان و اعتیاد؛ بیماری‌های عفونی، ایمنی و التهاب

    دانشگاه تاسمانی

    علوم مغز، رفتار و بیماری‌های عصبی. پیشگیری و مدیریت بیماری‌های مزمن و ژنتیک مولکولی بیماری‌های انسانی

    دانشگاه دیکین

    عفونت، ایمنی و سرطان، پزشکی متابولیک و اسکلتی عضلانی، علوم اعصاب، سلامت روستایی و منطقه‌ای

    دانشگاه مک کواری

    بیماری نورون حرکتی و زوال عقل فرونتومپورال

    موسسه علوم مولکولی لا تروب

    سرطان، عفونت و ایمنی، طراحی مولکولی و علم نانو

    دانشگاه ملبورن

    بیوتکنولوژی و تحقیقات زیست پزشکی

    دانشگاه کانبرا

    تخصص در روانشناسی، فیزیولوژی، بیومکانیک و آموزش مربیگری برای پیشبرد تحقیقات ورزشی با عملکرد بالا در استرالیا

    موسسه تحقیقاتی رابینسون دانشگاه آدلاید

    محققان مشهور بین المللی در تولید مثل انسان، بارداری و سلامت کودک، در حال توسعه مداخلاتی برای بهبود نتایج سلامت مادر و کودک در حاملگی‌های پیچیده با چاقی و دیابت هستند.

    6- امکان کار حین تحصیل در استرالیا

    دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل به صورت پاره وقت در استرالیا کار کنند. این موضوع یکی از مزایای مهاجرت به استرالیا و تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی است. آن‌ها می‌توانند حداکثر 40 ساعت در طول دو هفته تحصیل خود کار کنند. همچنین دانشجویان این امکان را خواهند داشت که ساعت‌های نامحدودی در طول تعطیلات بین دو ترم یا تعطیلات تابستانی مشغول به کار شوند. کسانی که به دنبال مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری هستند هیچ محدودیتی در ساعات کاری ندارند.

    دانشجویان می‌توانند در حین اقامت با ویزای دانشجویی در استرالیا به راحتی شغل پاره وقت پیدا کنند و در حین دریافت حقوق برای کار، ارتباطات و سایر مهارت‌های مهم بین فردی خود را توسعه دهند. آن‌ها می‌توانند در موقعیت‌های شغلی دانشگاهی، فروشگاه‌های مواد غذایی، مغازه‌های خرده فروشی، رستوران‌ها و غیره جذب شوند. حداقل دستمزد حدود 18 دلار استرالیا در ساعت است. دانشجویان می‌توانند از این درآمد برای پرداخت هزینه‌های اقامت، غذا و تفریحات خود استفاده کنند.

    7- دریافت ویزای کار پس از تحصیل

    7- دریافت ویزای کار پس از تحصیل

    دانشجویان می‌توانند پس از تحصیل از مزایای کار در استرالیا بهره‌مند شوند. اخذ ویزای کاری طولانی مدت پس از تحصیل (PSW) است یکی دیگر از مزایای تحصیل در استرالیاست. فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا برای درخواست این ویزا نیازی به اسپانسر، جاب آفر یا شغل ندارند و می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود به مدت دو تا چهار سال در استرالیا زندگی و کار کنند.

    این ویزا که به عنوان مجوز کار پس از تحصیل یا ویزای فارغ التحصیلی موقت (ساب کلاس 485) شناخته می‌شود، به دانشجویان بین المللی اجازه‌ و حقوق مربوط به کار طولانی مدت پس از تحصیل می‌دهد. ویزای ساب کلاس 485 یکی از طولانی‌ترین ویزاهای موجود برای دانشجویان بین المللی است. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مدت مشخصی در استرالیا بمانند و حتی اعضای نزدیک خانواده خود را به استرالیا بیاورند.

    8- دریافت راحت اقامت دائم

    اقامت دائم دلیل دیگری است که چرا استرالیا به مقصد مطلوبی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. دولت استرالیا چندین گزینه ویزا را برای دانشجویان ارائه می‌دهد تا بتوانند اقامت دائم خود را دریافت کنند. همانطور که قبل‌تر بیان شد، ساب کلاس 485 می‌تواند‌ به شما در دریافت اقامت دائم استرالیا کمک کند؛ بدین ترتیب که شخص بین یک سال و حداکثر دو سال کار پس از تحصیل می‌تواند در این راستا اقدام نماید.

    دانشجویان تحت سیستم امتیاز ویزای SkillSelect استرالیا امتیاز کسب می‌کنند و در نتیجه‌ی امتیازی که به دست آورده‌اند، شانس بیشتری را برای اخذ اقامت دائم این کشور دارند. همچنین فرصت‌های شغلی متعددی در زمینه کشاورزی، مهندسی، هوانوردی و حسابداری، فناوری اطلاعات و پزشکی وجود دارند. از این رو، اگر پس از فارغ التحصیلی به دنبال مهاجرت به استرالیا هستید، مسیر تحصیلی را انتخاب کنید.

    9- فعالیت‌های تفریحی هیجان انگیز

    9- فعالیت‌های تفریحی هیجان انگیز

    استرالیا سرزمین آفتاب، سواحل و فضای باز است، به همین دلیل مکانی عالی برای تحصیل در خارج از کشور و در عین حال تفریح و سرگرمی خواهد بود. استرالیا با آب و هوای نسبتا گرم و مطبوع خود نه تنها دانشجویان، بلکه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. تفریحات سرگرم کننده شامل ماجراجویی در فضای باز، آب تنی در سواحل و دیدن موزه‌ها و جاذبه‌های معروف مانند سالن اپرای سیدنی است.

    دانشجویان برای ماجراجویی در فضای باز می‌توانند از ساحل طلایی و دیواره بزرگ مرجانی در ایالت کوئینزلند دیدن کنند. در این مکان این امکان را خواهید داشت که بهترین غواصی در جهان را تجربه کنید. در مسیرهای طبیعی به پیاده‌ روی و ورزش بپردازید، بانجی جامپینگ را تجربه کنید و سازندهای صخره‌ای مربوط به دو میلیارد سال پیش را از نزدیک ببینید. بدون شک، تحصیل در استرالیا بدون دیدن جاذبه‌های این کشور کامل نخواهد بود.

    10- انعطاف پیرامون مسائل زبان

    صحبت به زبان انگلیسی را باید از مزایای تحصیل در استرالیا دانست. انگلیسی زبان اصلی استرالیاست و دوره‌های آموزشی در استرالیا تدریس می‌شوند. دانشجویان بین المللی که تسلط خوبی به زبان دارند، تحصیل در استرالیا برای آن‌ها آسان و راحت خواهد بود. اگر به دنبال تسلط بر زبان انگلیسی هستید، استرالیا مکانی عالی برای آزمایش مهارت‌های زبانی شماست. با تحصیل در این کشور می‌توانید زبان عامیانه استرالیایی آشنا شوید که بسیاری از مردم آن را بخشی از هویت ملی خود می‌دانند.

    استرالیا کشوری متنوع با جمعیت چند فرهنگی غنی است. در حالی که انگلیسی زبان غالب است که در استرالیا صحبت می‌شود، این کشور به دلیل جامعه چند فرهنگی خود خانه بسیاری از زبان‌هاست. برخی از زبان‌های رایج دیگر شامل ماندارین، عربی، کانتونی، ویتنامی، ایتالیایی، یونانی، تاگالوگ، پنجابی و هندی و غیره هستند. علاوه بر این، بسیاری از ساکنین استرالیا دو زبانه یا چند زبانه هستند که این موضوع به تنوع فرهنگی و فراگیری کشور کمک کرده است.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشگاه‌های استرالیا آموزش با کیفیت همراه با بورسیه‌های مختلف را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا بتوانند هزینه تحصیل خود در دانشگاه را بپردازند. شهرهای استرالیا دانشجو پسند هستند و تنوع چندفرهنگی زیادی را ارائه می‌دهند. پس در برخی از محبوب‌ترین شهرهای دانشجویی جهان مانند سیدنی و ملبورن زندگی کنید تا از تجربه تحصیل در خارج از کشور نهایت استفاده را ببرید. بعد از تحصیل امکان کار خواهید داشت و بعد از پیدا کردن کار مناسب می‌توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. به این ترتیب به کشوری پیشرفته مهاجرت خواهید کرد تا زندگی جدیدی را آغاز کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 با ما در تماس باشید.

    سوالات متداول مزایای تحصیل در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت