مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    داشتن ویزا از مهم‌ترین الزامات ورود به بسیاری از کشورها از جمله کانادا است. شهروندان ایرانی که به منظور تحصیل، کار، سفر و یا مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند، باید ابتدا برای ویزای مربوطه درخواست دهند. هر ویزا شرایط بخصوصی داشته و برای اخذ آن‌ها باید مدارک مرتبط را ارسال کرده و آزمایشات بایومتریک را نیز از طریق یکی از دفاتر VAC کانادا در ترکیه، امارات یا دیگر کشورهای همسایه تکمیل نمود. پس از ثبت درخواست و ارسال تمام مدارک، بررسی پرونده مدت زمان معینی به طول انجامیده و پس از آن در زمینه صدور ویزا و یا ریجکتی پرونده تصمیم نهایی اعلام می‌گردد. این بازه زمانی برای هر ویزا متفاوت است و در این مطلب می‌خواهیم زمان انتظار برای انواع ویزای کانادا را بررسی کنیم.

    ویزای توریستی

    ویزای توریستی کانادا ویژه تمامی افرادی است که قصد دارند به منظور گردشگری، شرکت در دوره‌ای کوتاه، بازدید از اعضای خانواده و دوستان به این کشور سفر کنند. مدت زمان ویزای توریستی کانادا بسته به شرایط پرونده فرد و کشور محل سکونت او متفاوت است. بررسی پرونده شهروندان ایرانی برای ویزای توریستی به طور رسمی 259 روز به طول می‌انجامد که بسته به شرایط متقاضی ممکن است این زمان کمتر و یا بیشتر باشد. توجه داشته باشید که در زمان کرونا ویزای توریستی تنها برای اعضای خانواده صادر شده و سفر به دلایل گردشگری و ... در حال حاضر به حالت تعویق درآمده است.

    ویزای تحصیلی

    کانادا یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در جهان است و سالانه هزاران دانش‌آموز و دانشجو برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند. مهم‌ترین مرحله مهاجرت تحصیلی به این کشور دریافت ویزای تحصیلی (Study Permit) است که برای شهروندان ایرانی به طور رسمی 15 هفته به طول می‌انجامد اما ممکن است با توجه به رزومه و پرونده متقاضی این زمان کمتر و یا بیشتر شود. با شیوع ویروس کرونا، پرونده‌های ویزای تحصیلی دو مرحله‌ای شده و دانشجویان در مرحله اول تاییدیه آغاز تحصیلشان را به صورت آنلاین دریافت می‌کردند. از ماه اکتبر، اداره مهاجرت کانادا لیستی از دانشگاه‌های مورد تایید این کشور را که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت می‌شد اعلام کرد و بررسی پرونده‌های ویزای تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه‌های مورد تایید، در دستور کار قرار گرفت.

    ویزای کاری موقت

    متقاضیان کار در کانادا می‌توانند ابتدا از طریق ویزای کاری (Work Permit) موقت وارد این کشور شده و پس از چند سال از طریق روش‌هایی چون اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرتی آتلانتیک و ... اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. مدت زمان بررسی پرونده ویزای کاری موقت برای شهروندان ایرانی به طور رسمی 24 هفته به طول می‌انجامد که این بازه زمانی نسبت به شرایط فرد متقاضی متغیر است.

    ویزای والدین

    والدین افرادی که در حال تحصیل و یا کار در کانادا هستند، می‌توانند برای ویزای والدین (Super Visa) اقدام کرده و از این طریق برای بازدید از فرزندشان به این کشور به طور متعدد سفر کنند. مدت زمان بررسی پرونده‌های ویزای والدین ویژه شهروندان ایرانی 291 روز است که این زمان تا حدود زیادی بستگی به شرایط متقاضی و مدارک پرونده او دارد و می‌تواند بیشتر و یا کمتر شود.

    مهاجرت کاری / پایلوت آتلانتیک

    یکی از روش‌های رایج مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور از طریق پایلوت آتلانتیک است. این برنامه مهاجرتی ویژه استان‌های حوزه آتلانتیک کانادا یعنی نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد است. بررسی پرونده‌های مربوط به پایلوت آتلانتیک حدودا 6 ماه زمان می‌برد که این مدت ممکن است با توجه به شرایط متقاضی دستخوش تغییراتی گردد.

    برنامه مهاجرتی استانی

    هرکدام از استان‌های کانادا به طور مستقل برنامه‌های مهاجرتی ویژه‌ای دارند که متقاضیان می‌توانند از طریق آن‌ها برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. از آنجایی که هرکدام از برنامه‌ها شرایط مختص به خود را دارند، زمان بررسی پرونده‌های ویزای آن به شدت متغیر است، اما به طور متوسط 15-21 ماه می‌تواند به طول انجامد.

    اکسپرس اینتری

    مشهورترین روش مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری است. این سیستم که بر اساس یک روش امتیازبندی برقرار شده، متقاضیان مهاجرت به کانادا از سراسر جهان را بر اساس معیارهایی چون تحصیلات، دانش زبانی، سابقه کاری، سن و ... امتیازگذاری کرده و به بهترین آن‌ها اقامت دائم کانادا را اعطا می‌کند. مدت زمان بررسی پرونده‌های اکسپرس اینتری ممکن است 6 ماه تا یک سال به طول انجامد.

    اسپانسرشیپ خانواده

    دارندگان اقامت دائم کانادا و یا افراد دارای تابعیت این کشور می‌توانند برای اعضای خانواده خود همچون همسر، والدین و فرزندان به شرط برخورداری از شرایط مالی مناسب، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. مدت زمان بررسی پرونده‌های ویزا در این دسته برای همسر یک سال و برای والدین ممکن است تا 2 سال به طول انجامد. همچون دیگر انواع ویزا، این دسته نیز با توجه به شرایط متقاضیان می‌تواند متغیر بوده و در بازه زمانی کمتر و یا بیشتری صورت پذیرد.

    سوالات متداول مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (7 پاسخ)
    2024-01-06

    سلام و درود این زمان انتظار از موقع تکمیل پرونده حساب میه یا از زمان انشت ناری

    2024-01-06

    سلام. از زمانی که برای ویزا سابمیت میکنین منظور هستش...

    2023-12-08

    من ۱۲۲ روز پیش برای انگشت‌نگاری ویزای توریستی کانادا رفتم بعد ۱۰۰ روز جوابم امده ویزای شما در صف ببرسی توسط آفیسر قرار گرفته است صبور باشید این رو لطفا تحلیل کنید

    2023-12-12

    سلام. اگه که بعد 100 روز ریجکت نشدین و همچین جوابی سفارت داده تو بیشتر مواقع این میتونه نشونه خوبی باشه...

    2023-12-01

    از ریسابمیت تحصیلی مدرسه تا زمان اعلام ویزا چند هفته طول میکشه

    2023-12-03

    سلام. به طور متوسط 2 هفته تا 2 ماه طول خواهد شکید.

    2023-09-22

    سلام برای اکسپرس اینتری کانادا اقدام کردم و همه مراحل پذیرش استانی، بایومتریک و مدیکال چک رو طی کردم. حدود هفت ماه بعد از پاس شدن مدیکال چک یک کامنت ریز رو پرونده گذاشتن در حد آپدیت کردن سفرها و بک گراند خانواده و … الان دو ماه دیگه از زمان آپدیت گذشته و هر بار پروفایلم رو چک می‌کنم میگن که در حال پراسس هستیم! شما هیچ ایده‌ای ندارین که چرا انقدر این پروسه طولانی شده و اینکه چقدر دیگه ممکنه طول بکشه؟

    2023-09-25

    سلام. خیر زمینه فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش

    2023-04-21

    با سلام ما (من و همسرم و فرزند ده ساله مان) در تاریخ 28 خرداد 1401 در استانبول مراحل انگشت نگاری را گذرانده ایم. از همان تاریخ تا کنون هرچه از طریق وکیلمان پیگیری می کنیم پاسخ ما این است: در حال پروسس است. ما از طریق دریافت پیشنهاد کار و دریافت LMIA اقدام برای گرفتن ویزا کرده ایم ولی تا کنون پاسخ ویزا برای ما نیامده است. لازم بذکر است چهار ماه پیش (اول آذر ماه 1401) درخواستی برای دریافت اطلاعات سربازی من از طریق وکیلمان نیز دریافت کرده ایم و پاسخ را دادیم ولی هنوز منتظر پاسخ سفارت برای ویزا هستیم. آیا شما در این خصوص نظری دارید؟ با تشکر

    2023-04-24

    سلام. تا وقتی که ریجکت نشدید یعنی در حال پردازش هست پروندتون

    2022-12-11

    سلام ببخشید من ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ برای ویزای تحصیلی انگشت نگاری را انجام دادم ولی تا الان هیچ پاسخی داده نشده از طرف وزارت میخواستم ببینم دلیل خاصی داره؟

    2022-12-12

    سلام. سفارت و اداره مهاجرت کانادا بسیار شلوغ است؛ صبور باشید پاسخ خواهد آمد

    2022-09-20

    درخواست ویزای کار من بعد از 22 هفته بررسی شده و برای من ایمیل اومد که مدارکت رو تکمیل کن و به من یکماه وقت دادند من مدارکم رو سر موعد تکمیل کردم و ارسال کردم الان از اون زمان تا الان 2 ماه میگذره و هیچ پاسخی نیامده آیا میتوانید من رو راهنمایی کنید چقدر معمولا بعد از این اتفاق باید انتظار بکشم

    2022-09-26

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    مشاوره رایگان مهاجرت