محدودیت‌های جدید سفر به کانادا
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    با ادامه یافتن شرایط وخیم ناشی از کرونا، کشور کانادا محدودیت‌های تازه‌ای را برای سفر به این کشور وضع کرد. هدف از وضع این محدودیت‌ها که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در سخنرانی اخیر خود به آن‌ها اشاره کرد، کنترل ریسک ابتدای به کرونا در این کشور است. برخی از استان‌های کانادا چندین ماه است که به دولت فدرال برای وضع این محدودیت‌های جدید فشار آورده و خواستار قوانین سخت‌گیرانه‌تری بودند.

    حتما بخوانید: آخرین تغییرات تحصیل در کانادا

    طبق جدیدترین مقررات اعلام شده توسط دولت کانادا، پرواز برخی از مهم‌ترین ایرلاین‌های کانادایی همچون Air Canada, WestJet, Sunwing و Air Transat به کشورهایی چون حوزه کارائیب تا پایان ماه آپریل لغو شده است. ترودو همچنین از مدیریت این ایرلاین‌ها درخواست کرد تا با دولت فدرال همکاری‌های لازم را برای اعمال محد.دیت‌ها به عمل آورند. همچنین از هفته آینده پروازهای خارجی تنها می‌توانند در شهرهای کلگری، مونترال، ونکوور و تورنتو بر زمین نشسته و تمامی مسافران باید به محض ورود خود تست PCR دهند. این افراد تا زمان اعلام نتایج تست خود باید به مدت سه روز در هتل‌های مشخص شده توسط دولت قرنطینه گردند. به گفته ترودو هزینه اقامت در این سه روز که حدود 2000 دلار کانادا برآورد شده، بر عهده مسافران است. اگر نتیجه تست کرونای مسافرین منفی باشد، آن‌ها همچنان باید در خانه (یا محل اقامت) خود قرنطینه شده تا مدت زمان دو هفته آن‌ها تکمیل گردد (سه روز در هتل و 11 روز در خانه خود). افرادی که نتیجه تست کرونای آن‌ها مثبت باشد باید دوران قرنطینه خود را در هتل‌های تعیین شده دولتی بگذرانند.

    همچنین تمامی افرادی که از مرزهای ایالات متحده به کانادا وارد می‌شوند نیز باید برای ورود به این کشور نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی اعلام شود. مسافران بین‌المللی اخیرا تبدیل به یکی از نگرانی‌های اصلی کشور کانادا شده‌اند، زیرا گونه‌های جدید از کرونا در کشورهای بریتانیا، آفریقای جنوبی و برزیل پیدا شده‌اند. علت اصلی محدودیت‌های جدید نیز کاهش حجم سفر به کانادا به منظور حفظ سلامت ساکنین آن به ویژه در طول فصل بهار است.

    جاستین ترودو، از تمامی کانادایی‌‌ها درخواست کرد تا مسافرت‌های غیر ضروری خود را که برای روزهای آینده برنامه‌ریزی کرده بودند، لغو کنند. وی امیدوار است که با سازوکارهای جدید مبنی بر تست اجباری در فرودگاه و برنامه‌های قرنطینه بتوان از شعاع گسترش ویروس در کانادا تا حدود زیادی کاسته شود. لازم به ذکر است که تمامی سفرهای غیرضروری به کانادا ماه‌هاست که لغو شده و تنها شهروندان کانادایی، دارندگان اقامت دائم، برخی دارندگان ویزای کاری، برخی دانشجویان بین‌المللی و اعضای اصلی خانواده ساکنین کانادا امکان سفر به این کشور را دارند.

    تمامی مسافرین بالای پنج سال که قصد سفر به کانادا را دارند باید در تست PCR شرکت کرده و دو هفته قرنطینه خود را به طور کامل سپری کنند. همچنین تمامی افراد پیش از ورود به این کشور باید از طریق اپلیکیشن ArriveCan پیش از ورود به کانادا، برنامه قرنطینه خود را تایید کنند و علاوه بر اطلاع از چگونگی پروتکل‌های بهداشتی در این کشور، اطلاعات کامل خود را برای آفیسرهای مرزی ارسال کنند. این اپلیکیشن به افراد اجازه می‌دهند تا در طول زمان قرنطینه خود به صورت روزانه علائم خود را ثبت و بررسی کنند.

    برخی از استان‌ها همچنان از کاهش آمار ابتدا به کرونا و بستری در بیمارستان خبر داده که باعث امیدواری است. جاستین ترودو تایید کرد که با وجود محدودیت‌های تولید و توزیع دارو از طرف اتحادیه اروپا، توزیع واکسن در کانادا همچنان ادامه خواهد یافت و در واقع تمامی ساکنین کشور کانادا تا ماه سپتامبر در برابر کرونا واکسینه خواهند شد. او همچنین خاطرنشان ساخت که تنها 2 درصد از مبتلایان به کرونا از میان مسافرین بین‌المللی بوده و این موضوع نشان‌دهنده موثر بودن محدودیت‌های مسافرتی است.

    منبع: اداره مهاجرت کانادا

    سوالات متداول محدودیت‌های جدید سفر به کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2021-07-02

    مسافری که ۱۱روز قرنطینه را میخواهد در هتل بگذراند وکسی را ندارد که براشون موادغذایی براشون فراهم کند چه باید بکند نمیتواند هفته ای چند ساعت برای تهیه مواد غذایی با رعایت پرتوکل ها از هتل خارج شود؟

    2021-10-26

    سلام. تو وضعیت قرنطینه غذا رو خود هتل سرو کرده و درب اتاق تحویل میده

    مشاوره رایگان مهاجرت