کانادا مقدار مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی در برنامه اکسپرس انتری 2021 را آپدیت کرد
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا مبلغی را که داوطلبان برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) برای اثبات تمکن مالی نیاز دارند را به روز کرده است.

    مهاجرت به کانادا

    این تغییرات برای متقاضیانی اعمال می‌شود که در برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) و برنامه مهاجرتی کارکنان مشاغل مهارتی و فنی فدرال (FSTP) اعمال می‌شود. این به روز رسانی برای متقاضیان این دو برنامه که یک پیشنهاد شغلی معتبر در کانادا دارند، اعمال نمی‌شود.

    نامزدهای FSWP و FSTP که پیشنهاد شغلی کانادایی ندارند برای ادامه شرایط مهاجرت به مبالغ زیر نیاز دارند:

    تعداد اعضای خانواده

    تمکن مالی (دلار کانادا)

    1

    13.213 دلار

    2

    16.449 دلار

    3

    20.222 دلار

    4

    24.553 دلار

    5

    27.847 دلار

    6

    31.407 دلار

    7

    34.967 دلار

    اضافه شدن عضو دیگر

    3.560 دلار

     

    اگر تمکن مالی شما کمتر از این مبالغ است، شما باید مشخصات اکسپرس انتری خود را حداکثر تا 15 ژوئیه 2021 به روز کنید. به روزرسانی باعث تغییر در تاریخ و زمان پروفایل شما نمی‌شود. بنابراین اگر در شرایط Tie-Break باشید رتبه خود را حفظ خواهید کرد. شرایط Tie-Break به این معناست که متقاضیان براساس تاریخ و ساعت تکمیل پروفایل اکسپرس انتری خود، در صف انتظار رتبه بندی می‌شوند. هر چه زودتر اقدام به تکمیل پروفایل خود، در اولویت بالاتری قرار می‌گیرید و شانس بیشتری دارید.

    این اطلاعیه نشان می‌دهد که سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) قصد دارد برای اولین بار در سال 2021 قرعه کشی اکسپرس انتری را برای نامزدهای FSWP و FSTP برگزار کند. به عنوان بخشی از یک اقدام همه گیر، کانادا فقط برای کلاس تجربه کانادا (CEC) و برنامه نامزدهای استانی (PNP) قرعه کشی کرده است. این برنامه‌ها تعداد زیادی داوطلب در کانادا دارند که ملزم به ارائه مدرک مالی نیستند.

    قبل از همه گیری ویروس کرونا، سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا بیان کرده بود که در ژانویه بودجه تمکن مالی را اعلام می‌کند اما ژوئیه در سال 2021، سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اقدام به آپدیت این بودجه کرد.

    این تأخیر می‌تواند نشانگر این باشد که این وزارتخانه در ژانویه تمایلی به برگزاری قرعه کشی‌های تمام برنامه مربوط به اکسپرس انتری نداشت. اکنون در اواسط سال، وضعیت تغییر کرده است. با واکسیناسیون بیشتر کانادایی‌ها اقدامات مهاجرتی در حال برگشت به حال عادی هستند.

    سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در ابتدا برگزاری قرعه کشی‌های تمام برنامه را متوقف کرد اما دوباره در جولای سال 2020 از سَر گرفته شد. همچنین در ماه آگوست قرعه کشی FSTP انجام شد. بر اساس این سابقه و به تعیین بودجه تمکن مالی متقاضیان، امسال حتماً یک قرعه کشی تمام برنامه اکسپرس انتری انجام می‌شود.

    نکته: تمام برنامه به معنای این است در اکسپرس انتری هر دو قرعه کشی برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) و برنامه مهاجرتی کارکنان مشاغل مهارتی و فنی فدرال (FSTP) انجام می‌شود.

    کانادا چه مدارکی را به عنوان تمکن مالی می‌پذیرد؟

    اگر از شما برای درخواست اقامت دائم دعوت شده باشد، به اثبات تمکن مالی برای اقامت در کانادا نیاز دارید. برای اثبات تمکن مالی به نامه‌های رسمی بانکی یا مؤسسه مالی خود نیاز دارید.

    نامه‌ها باید شامل موارد زیر باشند:

    • در سربرگ مؤسسه مالی چاپ شود.

    • شامل آدرس، شماره تلفن و ایمیل مؤسسه باشد.

    • شامل نام شما باشد.

    • بدهی‌های معوقه مانند بدهی‌های کارت اعتباری و وام‌ها را لیست کنید.

    • شامل هر حساب بانکی و سرمایه گذاری، شماره حساب‌های واقعی، تاریخ افتتاح هر حساب، مانده فعلی هر حساب و میانگین مانده شش ماه گذشته باشد.

    در هنگام درخواست و هنگامی که سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا برای شما ویزای اقامت دائم صادر می‌کند، وجوه مربوط به تمکن مالی باید به راحتی در دسترس شما باشد. به این معنی که آنها نمی‌توانند به صورت سهام باشند و حتی نمی‌توانید آنها را به شخص دیگری قرض دهید.

    اگر همسرتان با شما می‌آید می‌توانید پولی را که با هم دارید را در یک حساب مشترک قرار دهید. اگر بتوانید ثابت کنید به حسابی که تحت نام شما و همسرتان است دسترسی دارید، ممکن است بتوانید آن را نیز در برنامه تمکن مالی خود بگنجانید.

    سوالات متداول کانادا مقدار مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی در برنامه اکسپرس انتری 2021 را آپدیت کرد

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2022-08-14

    ممنون از پاسختون. اینکه نوشتید وام و بدهی ها هم چک میشه زمان چک کردن تمکن مالی ، یعنی کسانی که در حال پرداخت اقساط وام هستن باید بیشتر از مبلغ ذکر شده برای تمکن مالی ۲ نفر ارائه بدن ؟؟

    2022-08-16

    بیشتر که ارائه بشه بهتره اما اونا فارغ از وام و بدهی صرفا تمکن مالی حسابی که ارائه میدید را مد نظر خواهند داشت و اگه در توانتان هست و بیشتر میتونید ارائه بدید که دیگه چه بهتر

    2022-08-13

    عذر میخوام من متوجه نشدم که چه زمانی ما باید تمکن مالی 6 ماهه گذشته رو نشون بدیم؟ وقتی ویزا اومد ؟ یا زمانی که پروفایل اکسپرس انتری میسازیم ؟ میخوام بدونم از چه زمانی ما باید وجه مربوط به حساب تمکن مالی رو تکمیل کنیم که مشکلی ایجاد نکنه؟ ممنونم

    2022-08-14

    سلام. قبل ویزا هستش و زمانی که میخواید برای ویزا از سمت سفارت درخواست کنین باید تمکن مالی نشون بدید

    2021-12-10

    ممنون از توضیحاتتون... این ۱۳۲۱۳ دلار بر اساس نرخ دلار دولتی حساب میشه درسته؟ یعنی من مجرد ۶۰ میلیون تومن توی حسابم ۶ ماه بمونه کافیه برای نامه تمکن مالی؟

    2021-12-12

    سلام. معادل نرخ دلار در زمان ارسال درخواست و مدارکتون مد نظر هست.

    مشاوره رایگان مهاجرت