فواید شهروندی کانادا چیست؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بیش از 80 درصد از ساکنان دائمی کانادا هنگام واجد شرایط شدن، درخواست تابعیت می‌دهند اما چه عواملی باعث تابعیت شهروندی کانادا می‌شود؟ اول باید دانست که وضعیت هر شخص نسبت به دیگری متفاوت خواهد بود، دوم قوانین کشور در مورد تابعیت باید مورد بررسی قرار گیرد. در هر صورت، چندین دلیل مهم وجود دارند که باعث می‌شوند بسیاری از افراد به دنبال دریافت تابعیت کانادا باشند.

    اطمینان و قطعیت

    به محض اخذ تابعیت کانادا، شخص نسبت به شهروندی خود اطمینان کامل دارد. به خصوص به دنبال اصلاحات سال 2017 توسط دولت جاستین ترودو (نخستین وزیر کانادا)، بسیار دشوار است که یک فردی تابعیت کانادایی خود را از دست بدهد.

    حقوق مربوط به سفر

    کانادا از شهرت جهانی بسیار خوبی برخوردار است. بنابراین شهروندان کانادایی می‌توانند بدون ویزا به اکثر کشورهای جهان سفر کرده یا هنگام ورود ویزای خود را دریافت کنند. این گروه شامل کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس و کشورهای شینگن، اکثریت قریب به اتفاق اعضای اتحادیه اروپا است.

    شناسه گذرنامه هنلی و شرکا (HenleyPassport Index) که پاسپورت‌های مختلف جهان را رتبه بندی می‌کند، کانادا را در رتبه 9 از بین 199 گذرنامه معتبر دنیا در سال 2021 قرار داد. این شاخص توانایی شهروندان کشور برای بازدید از کشورهای دیگر است. پاسپورت کانادایی همچنین به دارنده خود حق ورود، ماندن و خروج از کانادا را می‌دهد.

    مزایا برای کودکان

    یک شهروند کانادایی می‌تواند تابعیت خود را به فرزندانش منتقل کند. به طور کلی، هر فردی که در کانادا متولد شود تابعیت کانادایی دارد؛ اما فقط یک شهروند می‌تواند تابعیت خود را به طور قانونی به کودکانی که در خارج از کانادا متولد می‌شوند، انتقال دهد.

    فرصت‌های شغلی

    برخی از مشاغل، به ویژه موقعیت‌های دولتی یا امنیتی، ممکن است افرادی که شهروند کانادا هستند، فارغ از ملیت استخدام کنند.

    مشارکت سیاسی

    قانون اساسی کانادا فقط به شهروندان کانادایی حق رأی دادن یا کاندیداتوری در پارلمان فدرال را می دهد. برخلاف ایالات متحده، هر شهروند متولد شده در کانادا می تواند رئیس دولت شود؛ اما برای مشارکت کامل در امور سیاسی، شهروندی کانادا لازم است.

    تابعیت دوگانه

    کانادا اجازه تابعیت دوگانه را می‌دهد. بدین معنا که کانادا ضمن حفظ تابعیت دیگر متقاضی، به او اجازه می‌دهد تا شهروند کانادا شود.

    تشریفات شهروندی

    برای بسیاری از افراد، شهروند شدن، کامل‌ترین و آخرین راه عضویت در خانواده کانادایی است. تشریفات غالباً برای شرکت کنندگان و عزیزانشان رویدادهایی بسیار هیجان انگیز است. همۀ متقاضیان ملزم به خواندن سرود ملی کانادا و گفتن سوگندنامه شهروندی به کانادا به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی در برابر قاضی هستند. پس از تکمیل فرآیند، به آنها تابعیت کانادایی تعلق می‌گیرد.

    منبع: اداره مهاجرت کانادا

    سوالات متداول فواید شهروندی کانادا چیست؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت