سهولت و سرعت الحاق خانواده در کانادا 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    وزیر مهاجرت کانادا از اقداماتی برای تقویت اتحاد مجدد خانواده خبر داد. در ابتدای هفته جاری و در تاریخ 26 می 2023، شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، در مورد بهبودهایی در جهت تقویت مهاجرت طبقه خانوادگی در کانادا اطلاعیهای منتشر نموده و بدین ترتیب و با این رویکردهای جدید، مدت زمان لازم در جهت پردازش برنامه‌های TRV و الحاق خانواده، به تنها 30 روز کاهش خواهند یافت. که این یک تغییر بسیار عالی و قابل توجهی در راستای مهاجرت به کانادا به حساب می‌آید.

    اقدامات جدید در راستای سهولت و سرعت الحاق خانواده در کانادا عبارتند از:

    • زمان پردازش سریعتر ویزای اقامت موقت (TRV) برای همسر متقاضیان
    • بکارگیری ابزارهای پردازش جدید و اختصاصی برای متقاضیان TRV همسر
    • مجوز کار آزاد جدید برای متقاضیان کلاس همسر و برخی دیگر از اعضای خانواده
    • تمدید مجوز کار آزاد برای دارندگان مجوز کار آزاد که مجوز آن‌ها بین اول آگوست تا پایان سال 2023 منقضی می‌شود.

    شان فریزر این اطلاعیه را با توضیح این موضوع آغاز کرد که اعضای خانواده از کشورهایی که مردمان آن‌ها برای ورود به کانادا نیاز به اخذ ویزا دارند و درخواست‌های اقامت دائم کلاس خانوادگی (PR) این کشور را ارسال کرده‌اند، می‌توانند برای ویزای اقامت موقت (TRV) برای پیوستن به اسپانسر خود در کانادا درخواست دهند.

    سهولت و سرعت الحاق خانواده در کانادا 2023

    فریزر ادامه داد که اداره مهاجرت کانادا با موفقیت، بررسی انباشته درخواست‌های TRV را برای اعضای خانواده‌ای که قبلاً درخواست اقامت دائم خود را ارائه داده‌اند را به صفر رساندیه است که این از جمله موفقیت‌های بزرگ و قابل توجه دیگری به حساب می‌آید. همچنین با رویکردهای جدید اداره مهاجرت کانادا نسبت به درخواست‌های TRV همسران متقاضیان، بیش از 98 درصد درخواست‌ها برای همسران و فرزندانشان نیز به وضعیت تأیید رسیده‌اند، به طوری که آن‌ها می‌توانند در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست‌های عمومی خود بوده، به خاک کانادا بوده و در کنار خانواده خود نیز باشند.

    با این تغییرات و قوانین جدید، فریزر گفت که این رویکرد جدید برای پردازش برنامه‌های TRV مدت زمان‌ پردازش پرونده‌ها را به 30 روز کاهش خواهد داد و بدین صورت اعضای خانواده می‌توانند سریعتر به کانادا سفر کرده و هرچه زودتر در کنار عزیزان خود ساکن شوند.

    در همین حین اداره مهاجرت و شهروندی کانادا همچنین در حال راه اندازی یک سیستم ابتکاری جدید بوده که به لطف آن از این به بعد مجوز کار آزاد برای متقاضیان همسر و همچنین فرزندان تحت تکفل آن‌ها که با حامی مالی خود در کانادا زندگی می‌کنند و دارای وضعیت اقامت موقت هستند نیز صادر شود.

    به کلام واضح‌تر در طی این برنامه همسران، شرکای قانونی و افراد تحت تکفل آن‌ها می‌توانند به محض ارائه درخواست اقامت دائم، تحت نظر همسر یا شریک زندگی مشترک در کلاس مهاجرتی SPCLC کانادا یا سایر برنامه‌های کلاس خانوادگی این کشور (مانند همسر دانشجویانی که تحصیل در کانادا نموده و...)، برای مجوز کار آزاد درخواست داده و آن را در اسرع وقت دریافت کنند. این در حالیست که مجوزهای کار آزاد مذکور قبلا فقط برای برنامه همسر داخلی مجاز بوده و اکنون این مجوز‌ها به کسانی که در خارج از کانادا درخواست می‌دهند نیز تعمیم داده می‌شود.

    در نهایت نیز اعلام گردید که از تاریخ 7 ژوئن 2023، کلیه دارندگان مجوز کار از نوع Open Work Permit که مجوز فعلی آن‌ها در بازه زمانی بین اول آگوست پیش رو تا پایان سال 2023 منقضی می‌شود، می‌توانند مجوز کاری خود را به مدت 18 ماه دیگر با استفاده از یک فرآیند تسهیل‌ شده و رایگان تمدید نمایند که این تصمیم و تغییر مهم و قابل توجه بر روی حداقل 25000 نفر در آن هم صرفا در حال حاضر در کانادا تاثیر خواهد گذاشت و این افراد دیگر به راحتی قادر به کار کردن خواهند بود. این مجوز‌های کار شامل همسران و وابستگان اکثر کارگران موقت، همسران دانشجویان بین المللی و متقاضیان مقیم دائم و همسران و وابستگان همسر خواهد شد که منتظر نهایی شدن وضعیت اقامت دائم خود در این کشور هستند.

    اسپانسرشیپی کلاس خانواده

    اسپانسرشیپی کلاس خانواده

    مهاجرت طبقه خانوادگی دومین دسته مهاجرتی بزرگ تحت برنامه‌های در دسترس توسط اداره مهاجرت کانادا هستند و در سال 2023، دولت کانادا امیدوار است که بتواند پذیرای تعداد 106 هزار تازه وارد در طبقه مهاجرتی خانوادگی باشد که 78 هزار نفر از این رقم در رده همسران، شرکای قانونی و فرزندان قرار گرفته و همچنین تعداد 28500 نفر نیز در گروه والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ قرار دارند. اسپانسرشیپ کلاس خانوادگی از طرف اداره مهاجرت این کشور به شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم این کشور این امکان را داده که به عنوان اسپانسر شخصی برای پیوستن اعضای خانواده در کانادا و تبدیل شدن آن‌ها به یک مقیم دائم بتوانند اقدام کنند. برای واجد شرایط بودن به عنوان حامی و اسپانسر شیپ خانواده، شخص باید:

    • شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا باشد.
    • 18 سال یا بیشتر سن داشته باشد.
    • در زندان، ورشکسته، تحت حکم اخراج یا متهم به یک جرم جدی نباشد.
    • طی 5 سال گذشته به عنوان همسر، حمایت مالی نشده باشد.
    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2023-09-15

    سلام. درصورتیکه یکی از اعضای خانواده که درخاک کانادا با ویزای اپن ورک پرمیت مشغول به کار باشد و درخواست الحاق همسر را بدهند چه مدت زمان صدور ویزای الحاق طول میکشد ؟ باتشکر

    2023-09-19

    در یک الی دو ماه به پرونده رسیدگی میشه در حالت کلی اما در حال حاضر که حجم پرونده های اداره مهاجرت کانادا بسیار بالاست ممکنه بیشتر هم طول بکشه

    2023-09-09

    با سلام. آیا کسی که همسرش در کانادا ویزای open work permit دارد می تواند درخواست ویزای الحاقی کند و به همسرش ملحق شود؟ یا اینکه بایست درخواست ویزای توریستی کند؟ شما چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ متشکرم.

    2023-09-09

    سلام. بله برای داندگان ویزای تحصیل و ویزای کاری کانادا، امکان اخذ ویزای همراه وجود خواهد داشت.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ