روش‌های آسان مهاجرت به کانادا
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فرآیند مهاجرت پیچیدگی‌ها و سختی‌های فراوانی همچون تطبیق با فرهنگی جدید، هزینه‌های متعدد، اخذ ویزا، دوری از خانواده و دوستان، یادگیری زبان مقصد و... را شامل می‌شود. با این حال بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت از کشور خود را دارند، به دنبال کسب شرایط بهتر زندگی، افزایش درآمد و رفاه، برخورداری از استانداردهای بین‌المللی آموزشی و کسب تجربه کاری در محیطی جهانی هستند و به همین دلیل وجود چنین سختی‌هایی را به جان می‌خرند.

    مهاجرت به کانادا نیز با تمام مزایایی که دارد، از این قاعده مستثنی نیست. افراد موفق ماه‌ها و یا حتی شاید سال‌ها برای مهاجرت به این کشور مطالعه، برنامه‌ریزی و هزینه کرده‌اند. علیرغم اینکه سختی و آسانی مسیر مهاجرتی تا حد بسیار زیادی به شرایط و رزومه متقاضیان بستگی دارد، برخی از مسیرهای مهاجرتی نسبت به دیگر روش‌ها، آسانترند. بدین معنی که الزامات، هزینه و ریسک کمتری را در اخذ ویزا شامل می‌شوند. در این مطلب به معرفی آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا می‌پردازیم.

    برنامه مهاجرتی منتخب استانی (PNP)

    هر یک از استان‌های کانادا با توجه به نیازهای اقتصادی منطقه خود و کمبودهایی که در بازار کار با آن مواجه هستند، چندین مسیر مهاجرتی مختلف را ارائه می‌دهند. برخی از این برنامه‌ها همچون برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا در بازه زمانی چندماهه فرآیند اپلای را انجام می‌دهند. برای شرکت در برخی از این برنامه‌ها باید از کارفرمایی داخل استان جاب آفر و یا از طریق فرآیندی آنلاین، دعوتنامه استان را در حوزه‌های مورد نیاز دریافت کنید. همچنین متقاضیان موظفند که پس از ورود به کانادا در همان استانی که برای آن اپلای کرده‌اند، زندگی کنند.

    پایلوت آتلانتیک

    استان‌های نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد به حوزه آتلانتیک کانادا معروف هستند. این استان‌ها علاوه بر دارا بودن برنامه‌های استانی، برنامه مهاجرتی مشترکی نیز به نام پایلوت آتلانتیک دارند. منطقه آتلانتیک به دلیل نیاز مبرمی که به نیروی کار ماهر و متخصص دارد، در مدت زمانی کوتاه و بدون نیاز به LMIA (گواهی کارفرمایان خارجی مبنی بر اینکه در داخل کشور نیروی کاری برای موقعیت شغلی مورد نظر آن‌ها وجود نداشته و به همین دلیل قصد استخدام نیرویی خارجی را دارند.) به متقاضیان مهاجرت کاری به این منطقه که دارای مهارت‌ها، دانش و تخصص لازم باشند، اقامت دائم کانادا را اعطا می‌کند. این پایلوت بر خلاف روش اکسپرس اینتری که تمکن مالی 12 هزار دلاری را درخواست می‌کند، تنها به 4100 دلار نیاز داشته و به عبارت دیگر یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا محسوب می‌شود.

    ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP)

    تحصیل در کانادا خود به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود، اما مسیر مهاجرت به این کشور را هموار می‌سازد. فارغ‌التحصیلان موسسات آموزشی مختلف می‌توانند به سادگی ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی را اخذ کرده و در این کشور مشغول به کار شوند. این ویزا به اندازه مدت زمان تحصیل (8 ماه تا 3 سال) اعتبار داشته و در صورتی که از داخل کانادا برای آن درخواست گردد، تنها در 77 روز بررسی و صدور آن به طول می‌انجامد. همچنین فارغ‌التحصیلان می‌توانند در برخی از برنامه‌های استانی ویژه فارغ‌التحصیلان آن استان شرکت کرده و یا از طریق سیستم اکسپرس اینتری امتیاز تحصیل در کانادا را کسب کنند.

    اسپانسرشیپ خانواده

    یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق روش‌های اسپانسرشیپ خانواده است. افراد دارای تابعیت کانادا و یا دارندگان اقامت دائم آن می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط مالی مناسب، به عنوان اسپانسر مالی اعضای خانواده خود همچون همسر، فرزندان و والدین درخواست داده و اقامت دائم کانادا را برای آن‌ها دریافت کند. این مسیر از آنجایی که نیازی به تخصص و یا دانش خاصی ندارد، یکی از روش‌های ساده مهاجرت به کانادا به شمار می‌رود.

    سوالات متداول روش‌های آسان مهاجرت به کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت