راهنمای کامل دریافت وام دانشجویی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هر ساله هزاران دانشجوی بومی و بین المللی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش می‌گیرند. با وجود افزایش هزینه‌های تحصیل، ثبت نام در دانشگاه‌های معتبر کانادا برای بسیاری از دانشجویان خارجی دشوار شده است. حتی اگر هزینه تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورها کمتر باشد، اما برخی از دانشجویان ممکن است توان پرداخت این هزینه را نیز نداشته باشند. اگر شما هم از این دست دانشجویان هستید، باید بدانید که کانادا به شما وام دانشجویی کانادا ارائه می‌دهد. پس اگر می‌خواهید در مورد انواع، شرایط و مبلغ وام برای تحصیل در کانادا اطلاعات خود را تکمیل کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    وام دانشجویی چیست؟

    وام دانشجویی چیست؟

    وام دانشجویی (Student Loans) همانطور که از نامش پیداست، وامی است که توسط دولت یا شرکت وام دهنده ارائه می‌شود و تنها هدفش پوشش هزینه‌های تحصیلی وام گیرنده است. این وام می‌تواند شامل شهریه کالج یا دانشگاه، کتاب و سایر هزینه‌های مرتبط باشد. وام‌های دانشجویی کانادا نوعی بدهی است. بنابراین، مانند هر بدهی دیگر که نوعی پول قرض گرفتن است، دانشجو ملزم به بازپرداخت آن است. دانشجویان هنگام درخواست وام نمی‌توانند مبلغ آن را انتخاب کنند. در عوض، جنبه‌های دیگر مانند شهریه دانشگاه و تعداد افراد تحت تکفل و در تعیین مقدار مبلغ وام موثر هستند.

    انواع وام دانشجویی در کانادا

    انواع وام دانشجویی در کانادا

    اصطلاح وام دانشجویی به طیف گسترده‌ای از وام‌های مالی از جمله وام‌های شخصی، وام‌های بانکی و وام‌های اقساطی با حمایت دولت اشاره دارد. بیشتر وام‌های دانشجویی کانادا توسط دولت‌های استانی یا فدرال یا گاهی اوقات هر دو صادر می‌شوند. در بیشتر موارد، وام‌های دولت فدرال تنها گزینه‌های موجود برای وام دانشجویی هستند؛ اما گزینه‌های دیگری نیز برای دریافت وام وجود دارند. در ادامه به انواع وام‌های دانشجویی کانادا اشاره می‌کنیم:

    وام‌های دانشجویی دولت فدرال

    اگرچه شما این وام‌ها را از طریق استان یا قلمرو خود درخواست می‌کنید، اما این دولت فدرال است که وام‌های دانشجویی را ارائه می‌دهد. در حقیقت، وام‌های دانشجویی دولت فدرال توسط استان یا منطقه محل زندگی شما ارائه می‌شوند. وام‌های دانشجویی فدرال مورد تایید و پردازش دانشگاه‌های کانادا هستند. این وام به دانشجویان کانادایی کمک می‌کند تا از پس شهریه و سایر هزینه‌های خود برآیند.

    گاهی اوقات ممکن است علاوه بر وام دانشجویی کانادا، واجد شرایط دریافت وام دانشجویی استانی نیز باشید. اگر برای وام دانشجویی کانادا رد شدید یا وام دانشجویی در استان یا قلمرو شما ارائه نشده است، باید به سراغ وام دیگری بروید. به یاد داشته باشید معیارهای لازم برای تعیین واجد شرایط گرفتن وام، مبلغ و بازپرداخت وام در استان متفاوت هستند.

    موسسات خصوصی و سایر ارائه دهندگان وام دانشجویی

    اگر واجد شرایط دریافت وام‌های دانشجویی دولتی نیستید یا اگر مبلغ وام برای پرداخت هزینه تحصیلات شما کافی نیست، گزینه‌های زیر را نظر بگیرید:

    1- خط اعتباری دانشجویی

    شما برای حداکثر سقف تأیید شده‌اید، اما فقط به مبلغی که برداشت می‌کنید، بهره پرداخت خواهید کرد. اکثر بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری این وام را تامین می‌کنند. خط اعتباری فقط در زمانی تحصیل متقاضی به پرداخت بهره نیاز دارد. برخی از این وام‌ها پس از اتمام تحصیل به وام اقساطی تبدیل می‌شوند.

    2- وام‌های شخصی

    وام‌های شخصی از وام دهندگان مختلف از جمله موسسات بانکی و وام دهندگان آنلاین مانند Loans Canada، LoanConnect، Mogo و goPeer در دسترس هستند. وام‌های شخصی اغلب به صورت ماهانه و در طول زمان بازپرداخت می‌شوند. حداکثر زمان بازپرداخت این وام‌ها 60 ماه است.

    3-وام دانشجویی بانکی

    بانک‌ها برای شرایط مختلف از جمله خرید مسکن یا خرید خودرو، وام ارائه می‌دهند. برای پرداخت شهریه کالج یا دانشگاه خود می‌توانید وام‌های دانشجویی کانادا را از بانک‌ها دریافت کنید. بانک‌ها همچنین می‌توانند به شما وام‌هایی ارائه دهند که باید ماهانه در یک بازه زمانی از پیش تعیین شده بازپرداخت شوند.

    نحوه درخواست وام دانشجویی کانادا

    نحوه درخواست وام دانشجویی کانادا

    همانطور که در قبل‌تر بیان شد، این امکان را دارید از یک بانک یا یک پلتفرم وام دهی آنلاین برای گرفتن وام اقدام کنید. سپس بانک برای تأیید وام به اسناد خاصی نیاز دارد. اگر بتوانید ثبات مالی و توانایی پرداخت خود را نشان دهید، بانک خوشحال خواهد شد که وام را به شما ارائه دهد. با وام‌های دانشجویی کانادا که توسط دولت ارائه می‌شوند، روش درخواست بسیار متفاوت است.

    اگر تصمیم به استفاده از وام دانشجویی تحت حمایت دولت فدرال را دارید، باید قبل از شروع سال تحصیلی خود درخواست‌تان را ارسال کنید. استان محل تحصیل شما این وام‌ها را به صورت ترم به ترم ارائه می‌کند. شما می‌توانید مهلت درخواست را در وبسایت استان محل اقامت خود بررسی کنید. اگر واجد شرایط این وام نیستید، باید سایر گزینه‌ها را بررسی کنید. برای درخواست وام دانشجویی کانادا به مدارک مرتبط زیر نیاز است:

    1. نام، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت و شماره ملی کانادا (SIN)
    2. درآمد شما، والدین و همسرتان (در صورت وجود)
    3. اطلاعات دقیق در مورد هرگونه وجه یا حساب پس ‌انداز بازنشستگی (RRSP)
    4. اطلاعات در مورد دانشگاهی که قصد ثبت نام در آن را دارید و رشته انتخابی (تحصیل به صورت تمام وقت یا پاره وقت در شرایط دریافت وام موثر است)

    توجه: اکثر استان‌ها یک برنامه آنلاین ارائه می‌دهند که نیاز به اسناد پشتیبانی مانند صورتحساب‌های بانکی یا نامه‌های پذیرش کنار می‌زند. با این حال، اگر می‌خواهید مبلغ وام را افزایش دهید، این امکان را دارید این سوابق را ارائه دهید.

    بهترین وام‌های دانشجویی کانادا

    بهترین وام‌های دانشجویی کانادا

    در ادامه به انواع وام‌های شخصی در کانادا با ذکر شرایط می‌پردازیم:

    1- وام دانشجویی Loans Canada

    • مبلغ وام: 500 تا 300 هزار دلار کانادا
    • نرخ سود سالانه (APR): 3 درصد تا 46.96 درصد
    • مدت وام: 3 تا 60 ماه

    وام دانشجویی Loans Canada یکی از قابل اعتمادترین شبکه‌های وام دهنده برای مهاجرت به کانادا در راستای است. اگر به دنبال وام‌های عالی دانشجویی کانادا هستید، Loans Canada ویژگی‌های فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد که ارزش بررسی را دارد. از نرخ‌های کم بهره گرفته تا شبکه بزرگی از وام دهندگان شریک، این وام شخصی می‌تواند هر نیازی را برآورده کند. وام دهندگان وابسته به Loans Canada اغلب نرخ‌های بهره وام دانشجویی کانادا را تا 1.99 درصد اما تا 46.96 درصد با مبالغی تا 50 هزار دلار کانادا ارائه می‌دهند. تأمین مالی برخی از وام‌ها در کمتر از 24 ساعت است.

    مزایا:

    • نرخ‌های مختلف بهره و شرایط انعطاف پذیر
    • قابلیت مقایسه وام دهندگان متعدد در یک مکان
    • انواع مختلف وام از جمله وام‌های تضمین شده و بدون وثیقه

    معایب:

    • جریمه‌های تاخیر در پرداخت
    • نرخ بهره بالا برای وام‌های اعتباری بد
    • داشتن جریمه برای برخی از وام‌ها جهت بازپرداخت زودهنگام

    ویژگی‌های وام دانشجویی Loans Canada

    شما می‌توانید یک درخواست وام را از طریق این پلتفرم آ ارسال کنید. سپس برای واجد شرایط بودن دریافت وام می‌توانید با شبکه بزرگی از وام دهندگان ارتباط بگیرید. این ویژگی‌ها دو مزیت کلیدی را ارائه می‌کنند، اول اینکه روند درخواست وام را برای امتیاز اعتباری شما ساده، سریع و آسان می‌کند. دومین مزیت سیستم Loan Canada این است که به مشتریان اجازه می‌دهد وام دهندگان را ارزیابی و بررسی کنند. این مزایا به شما کمک می‌کتند تصمیم بگیرید که آیا وام دهنده مورد نظر برای شما بهتر است یا خیر.

    خدمات وام دانشجویی Loans Canada

    وام دانشجویی Loans Canada انواع وام‌ها از جمله وام‌های شخصی، وام‌های تجمیع بدهی، وام‌های خودرو، کسب‌ و کار، اعتبار ساختمانی و حقوق صاحبان خانه را ارائه می‌کند. شبکه وام دهی این پلتفرم دارای یک طرح وبسایت ساده و کاربر پسند است که مملوء از خدمات اضافی مانند نظارت بر اعتبار و گزارش‌های امتیاز اعتباری و همچنین توصیه‌های مالی است.

    شرایط گرفتن وام دانشجویی Loans Canada

    اگرچه هر وام دهنده شرایط مخصوص خود را دارد، اما موارد زیر پنج مورد معمولی هستند که باید قبل از درخواست برای وام‌های دانشجویی کانادا در Loans Canada آماده کنید:

    • مدرک هویتی
    • یک حساب بانکی برای سپرده گذاری
    • اثبات آدرس
    • مدرک وضعیت شغلی
    • تاریخ تولد
    • شماره تامین اجتماعی

    علاوه بر این، شما باید حداقل سه ماه کار کرده باشید و حداقل 1800 دلار کانادا در ماه درآمد داشته باشید تا واجد شرایط دریافت وام Loans Canada شوید.

    2- وام دانشجویی LoanConnect

    • مبلغ وام: 500 تا 50 هزار دلار کانادا
    • نرخ سود سالانه (APR): 4.6 درصد تا 46.95 درصد
    • مدت وام: شش تا 60 ماه

    وام دانشجویی LoanConnect یک موتور جستجوی اینترنتی است که نرخ وام‌های شخصی را در کانادا مقایسه می‌کند. این شرکت یک وام دهنده مستقیم نیست، بلکه به عنوان یک واسطه بین وام دهندگان و مشتریان عمل می‌کند. LoanConnect وام‌های بدون وثیقه از وام دهندگان ارائه می‌دهند و یک نوع وام را برای هر هدفی اختصاص داده است. علاوه بر این، این پلتفرم هیچ نیازی به حداقل امتیاز اعتباری ندارد و وام‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

    مزایا:

    • موجود بودن در سراسر کانادا
    • وام در انواع مختلف
    • نداشتن هیچ شرط اعتباری

    معایب:

    • تعداد کم وام دهندگان
    • امکان سوگیری در نتایج جستجو
    • پیدا کردن وام دهندگان فقط  به صورت آنلاین

    ویژگی‌های وام دانشجویی LoanConnect

    ویژگی‌های وام دانشجویی LoanConnect

    این پلتفرم یک موتور جستجوی وام است که می‌تواند کمتر از پنج دقیقه به شما وام مناسب را ارائه دهد. این وب سایت قصد دارد برترین موسسه جستجو و تایید وام آنلاین در سراسر کانادا باشد. این شرکت به دلیل کمک به کانادایی‌ها در یافتن نرخ‌های رقابتی برای وام‌ها تا سقف 50 هزار دلار کانادا، شهرت بالایی دارد. نرخ وام، شرایط و سایر جزئیات صرفاً توسط وام دهنده انتخابی شما تعیین می‌شوند، اما LoanConnect تمام اطلاعات مرتبط را در وب سایت خود در اختیار شما قرار می‌دهد.

    خدمات وام دانشجویی  LoanConnect

    تقریباً هر نوع وام در این پلتفرم در دسترس است، زیرا این وبسایت یک موتور جستجویی است که وام گیرندگان و وام دهندگان را به هم می‌رساند. LoanConnect علاوه بر وام‌های دانشجویی، انواع دیگر وام‌ها مانند تجمیع بدهی، وام‌های شخصی، وام‌های تجاری، وام‌های بازسازی خانه و وام‌های اضطراری را نیز ارائه می‌دهد.

    شرایط گرفتن وام دانشجویی LoanConnect

    برای درخواست وام از این وبسایت باید تنها دو شرط را رعایت کنید. شما باید مقیم یا شهروند کانادا باشید و حداقل 18 سال سن داشته باشید. همچنین در صورت داشتن اعتبار بد و بدهی موجود می‌توانید برای وام اقدام کنید. تنها شرط این است که بدهی شما بیش از 60 درصد درآمدتان نباشد.

    3- وام شخصی Mogo

    • مبلغ وام: 100 تا 35 هزار دلار کانادا
    • نرخ سود سالانه (APR): 5.9 درصد تا 46.96 درصد
    • مدت وام: 9 تا 60 ماه

    شرکت Mogo وام دهنده‌ای است که در بین بهترین وام دهندگان کانادا قرار دارد. این شرکت بیش از یک میلیون مشتری دارد که از انواع وام‌های آن استفاده می‌کنند. Mogo یک تجارت مشتری پسند است که به مشتریان خود یک وبسایت شیک و یک برنامه با رابط کاربری آسان را ارائه می‌دهد. Mogo یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دلیل امتیاز پایین اعتباری نمی‌توانند از طریق بانک وام شخصی دریافت کنند.

    مزایا:

    • 100 روز ضمانت بازگشت وجه
    • ثبت نام سریع و ساده به صورت آنلاین
    • پردازش و تایید سریع وام

    معایب:

    • نرخ بهره بالا
    • عدم نشان دادن هزینه‌های وام اضافی
    • خدمات مشتری بی‌پاسخ

    ویژگی‌های وام دانشجویی Mogo

    ویژگی‌های وام دانشجویی Mogo

    این وبسایت عملاً در تمام استان‌ها و مناطق فعالیت می‌کند و ویژگی‌های زیر را دارد:

    • خدمات 24 ساعته مراقبت از مشتری
    • پرداخت‌های به موقع وام
    • نشان دادن پرداختی‌ها در سابقه اعتباری متقاضی
    • ارائه کارت اعتباری  Prepaid Platinum Mogo Visa
    • نظارت بر امتیاز اعتباری رایگان

    برای وام گیرندگانی که از خدمات Mogo ناراضی هستند، این شرکت 100 روز ضمانت بازگشت پول را ارائه می‌دهد که یک ویژگی قابل توجه است.

    خدمات وام دانشجویی Mogo

    برای کلیه دانشجویان از جمله دانشجویانی که به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده‌اند، علاوه بر ارائه وام‌های دانشجویی کانادا، موگو طیف گسترده‌ای از خدمات مالی را به کانادایی‌ها ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر هستند:

    • کارت‌های اعتباری
    • ارزهای دیجیتال
    • وام‌های شخصی
    • وام مسکن
    • نظارت بر امتیاز اعتباری رایگان
    • محافظت از کلاهبرداری هویت

    شرایط دریافت وام دانشجویی Mogo

    برای دریافت وام موگو باید مقیم قانونی انتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، مناطق شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت، جزیره پرنس ادوارد یا ساسکاچوان باشید. داوطلبان باید 18 یا 19 سال داشته باشند که محدودیت سنی بسته به استان یا منطقه متفاوت است. هیچ محدودیت دیگری در مورد نحوه استفاده از وام‌های Mogo وجود ندارد.

    اگر نتوانم وام‌های دانشجویی خود را بازپرداخت کنم چه می‌شود؟

    اگر نتوانم وام‌های دانشجویی خود را بازپرداخت کنم چه می‌شود؟

    اگر بعد از فارغ التحصیلی در یافتن شغل با مشکل مواجه شده‌اید و نمی‌توانید وام دانشجویی ماهانه خود را پرداخت کنید، شما واجد شرایط درخواست برای طرح کمک بازپرداخت (RAP) هستید. طرح کمک بازپرداخت در هر استانی از کانادا موجود است که در جزئیات متفاوت هستند. هنگام درخواست برای طرح کمک بازپرداخت باید ثابت کنید که شرایط مالی شما باعث می‌شود نتوانید بدهی وام خود را پرداخت کنید.

    از شما خواسته می‌شود که اطلاعات مربوط به درآمد خود را ارائه دهید. بسته به این اطلاعات، ممکن است از شما خواسته شود که مبلغی را برای بدهی وام پرداخت کنید که از 20 درصد درآمدتان بیشتر نباشد. RAP محدودیت زمانی ندارد، اما از شما می‌خواهد که هر شش ماه یکبار مجددا درخواست دهید. هنگامی که شرایط لازم را برای 60 ماه برآورده کردید، دولت فدرال شروع به پرداخت سود و اضافه برداشت خواهد کرد.

    مدیریت بدهی از وام‌های دانشجویی کانادا در دوران تحصیل

    مدیریت بدهی از وام‌های دانشجویی کانادا در دوران تحصیل

    اگرچه حضور در دانشگاه یا کالج می‌تواند مهارت‌های لازم را برای حمایت مالی به شما بدهد (کار حین تحصیل)، اما نمی‌توان تأثیرات بدهی وام دانشجویی در کانادا را کم اهمیت جلوه داد. با متوسط بدهی وام دانشجویی 28 هزار دلار کانادا کانادا برای کسانی که مدرک لیسانس دارند و بدهی وام دانشجویی 15300 دلار کانادا کانادا برای فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد، بسیاری از جوانان کانادایی امکان راه اندازی کار شخصی، خرید خانه یا پس انداز پول برای آینده را دشوار می‌دانند. در عوض، مقدار قابل توجهی از درآمد آنها برای پوشش بهره و پرداخت وام استفاده می‌شود.

    شیوه‌های مدیریت پول روش‌هایی هستند که دانشجویان می‌توانند برای دور ماندن از بدهی وام‌های دانشجویی استفاده کنند. به جای اینکه منتظر بمانید تا دولت برای بخشش وام دانشجویی کانادا به شما کمک کند، بهتر است با مدیریت هوشمندانه پول از ایجاد بدهی جلوگیری کنید. برای این مهم می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

    رشته تحصیلی خود و هزینه آن را بشناسید

    انتخاب رشته تحصیلی با قابلیت اشتغال بالا و در عین حال شهریه نسبتاً ارزان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی هزینه کمتری نسبت به تحصیل در رشته پزشکی دارد. مدرک یا تخصص شما بر میزان پرداخت بدهی تأثیر می‌گذارد. ثبت نام در یک دوره تحصیلی با شهریه کمتر، اما احتمال استخدام بهتر به شما جهت پرداخت بدهی وام کمک می‌کند. با توجه به این موضوع، هرگز علایق خود را قربانی نکنید. به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر در حوزه تخصصی خود باشید. بورسیه های تحصیلی را بررسی کنید و در زمان تحصیل در یک موقعیت شغلی خوب استخدام شوید که بتوانید بعد از فارغ التحصیلی نیز در آن موقعیت به کار خود ادامه دهید.

    دانشگاهی را انتخاب کنید که در نزدیکی خانه شما باشد

    برای دانشجویان کالج و دانشگاه، مسکن می‌تواند بار مالی قابل توجهی باشد. در نتیجه، رفت و آمد از خانه ممکن است مقرون به صرفه‌تر از زندگی در محوطه دانشگاه باشد. پس به دنبال آپارتمان‌هایی در نزدیکی محل تحصیل خود باشید. حتی اگر آپارتمان‌های نزدیک دانشگاه گران باشند، اغلب از به دنبال آپارتمان‌هایی مشترک باشد. برای کاهش بیشتر هزینه‌ها، می‌توانید یک آپارتمان را با دانشجوی دیگر به اشتراک بگذارید. این کار می‌تواند به شما در صرفه جویی در هزینه‌های مسکن کمک کند تا برای بازپرداخت وام‌های دانشجویی کانادا آماده شوید.

    بودجه بندی را ایجاد کنید و آن را اجرا نمایید

    کلید موفقیت در زندگی دانشجویی، بودجه بندی است. پیگیری امور مالی و مخارج ضروری هستند. بودجه بندی در دوران کالج یا دانشگاه به شما امکان می‌دهد هزینه‌های خود را مدیریت کنید. بهتر است قبل از نگرانی در مورد هزینه‌های خود، میزان درآمدتان را تعیین کنید. درآمد شما می‌تواند حقوق پاره وقت، کمک هزینه ماهیانه از یکی از بستگان یا هر منبع مالی دیگری باشد. مرحله بعدی این است که وقتی درآمد خود را مشخص کرده‌اید و از دارایی‌های نقدی خود آگاه شدید، هزینه‌های خود را ثبت کنید.

    با پرداخت‌های ثابت ماهانه شروع کنید که شامل اجاره، پرداخت‌های وام دانشجویی، صورت‌ حساب‌های آب و برق، خرید مواد غذایی و غیره هستند.. بررسی کنید که آیا در پایان ماه توانسته‌اید پولی را پس انداز کنید یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، شما در مدیریت مالی موفق عمل کرده‌اید. زمانی که هزینه‌ها بیشتر از درآمد هستند، وقت آن است که امور مالی را در دست بگیرید. مهم است که نسبت خرج کردن با درآمد خود را متعادل کنید تا دچار کسری نشوید.

    کلام آخر

    همه می‌دانند که دریافت وام‌های دانشجویی کانادا کار ساده‌ای نیست. ارائه دهندگان وام‌های دانشجویی فدرال و استانی روشی عالی و مقرون به صرفه برای پرداخت هزینه تحصیل شما ارائه می‌دهند. وام‌های دانشجویی دولتی چندین مزیت دارد که شامل عدم داشتن بهره و گزینه‌هایی برای بخشش بدهی وام هستند. روند درخواست وام دانشجویی کانادا از دولت اغلب دشوارتر است! اما وام دهنده های دیگری هستند که می‌توانند به نیاز شما پاسخ دهند. در هر صورت، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع وام‌های دانشجویی کانادا با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول راهنمای کامل دریافت وام دانشجویی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ