راهنمای کامل تهیه مسکن در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تهیه مسکن در هنگام مهاجرت به کانادا می‌تواند چالش‌های مخصوص خود را داشته باشد و موقعیت شما تعیین می‌کند کدام مسکن با چه شرایطی برایتان مناسب است. برای مثال انتخاب خانه برای یک دانشجو که برای تحصیل در کانادا آمده، با یک خانواده 4 نفره متفاوت خواهد بود. مقدار بودجه و انتظارات شما از محل زندگی خود نیز در تهیه مسکن در کانادا موثر هستند. بنابراین، ابتدا باید نیازهای اساسی خود را بررسی کنید و سپس این نیازها را با بازار مسکن کانادا تطبیق دهید.

    شما در کانادا با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مسکن مواجه می‌شوید که هر کدام بسته به محله و امکانات، شرایط و قیمت متفاوتی دارند. شما در بدو ورود به خاک کانادا می‌بایست محل اسکان خود را مشخص کنید. برای این کار نیاز به کسب اطلاعات کامل در مورد بازار اجاره و خرید مسکن در کانادا دارید. به همین دلیل ما در این مطلب یک نمای کلی از انواع مسکن، میانگین هزینه‌ها، قراردادهای اجاره و خرید و اسناد مورد نیاز صحبت می‌کنیم.

    اجاره مسکن در کانادا

    اجاره مسکن در کانادا

    راه‌های مختلفی برای اجاره خانه در کانادا وجود دارند که اغلب شامل آژانس‌های املاک، وبسیات‌های معتبر، روزنامه‌های محلی، تابلوهای اعلانات و گروه‌های رسانه‌های اجتماعی هستند. با این حال، اکثر افراد به صورت آنلاین خانه مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. اجاره طولانی مدت می‌تواند گزینه خوبی برای مهاجران باشد؛ زیرا تعهد دائمی وجود ندارد و گاهی اوقات ارزان‌تر از خرید ملک در می‌آید.

    وقتی صحبت از آپارتمان‌های مبله و غیر مبله در کانادا می‌شود، توجه داشته باشید که اجاره خانه ممکن است به صورت مبله نباشد، بنابراین باید خرید لوازم خانگی مانند مبلمان، وسایل آشپزخانه و لوازم دیگر اقدام کنید. همچنین اگر حیوان خانگی دارید، مطمئن شوید که برای این کار نیز بودجه در نظر گرفته‌اید زیرا ممکن است برخی صاحبخانه‌ها از شما بخواهند که هزینه اضافی بپردازید.

    میانگین اجاره در کانادا

    میانگین اجاره در کانادا

    طبق وبسایت PadMapper.com، شهر ویندزور در مقایسه با 24 کلان شهر در سراسر کشور، مقرون به صرفه ترین نرخ اجاره را در کانادا دارد. حداقل اجاره خانه در ویندزور، بر اساس نرخ متوسط ماهانه، 750 دلار کانادا (564 دلار آمریکا) برای واحد یک خوابه و 990 دلار کانادا (745 دلار) برای یک واحد دو خوابه بود. سایر شهرهای کانادا عبارتند از:

    • سنت جان: 810 دلار کانادا برای یک خوابه و 890 دلار کانادا برای دو خوابه
    • ساسکاتون: 830 دلار کانادا برای یک خوابه و 1010 دلار کانادا برای دو خوابه
    • رجینا: 860 دلار کانادا برای یک خوابه و 1080 دلار کانادا برای دو خوابه
    • ابوتسفورد: 910 دلار کانادا برای یک خوابه و 1200 دلار کانادا برای دو خوابه
    • ادمونتون: 950 دلار کانادا برای یک خوابه و 1080 دلار کانادا برای دو خوابه
    • وینیپگ: 970 دلار کانادا برای یک خوابه و 1240 دلار کانادا برای دو خوابه
    • لندن: 1020 دلار کانادا برای یک خوابه و 1210 دلار کانادا برای دو خوابه
    • مونترال: 1410 دلار کانادا برای یک خوابه و 1720 دلار کانادا برای دو خوابه
    • تورنتو: 1666 دلار کانادا برای یک خوابه و 2350 دلار کانادا برای دو خوابه

    قیمت متوسط اجاره در کانادا عبارتند از:

    • یک خوابه در مرکز شهر 800 تا 1800 دلار کانادا
    • یک خوابه خارج از مرکز شهر 700 تا 1500 دلار کانادا
    • سه خوابه در مرکز شهر 1300 تا 3 هزار دلار کانادا
    • سه خوابه خارج از مرکز شهر 1100 تا 2500 دلار کانادا

    مراحل و قوانین اجاره

    مراحل و قوانین اجاره

    اجاره‌ها در کانادا معمولا یک ساله است اما می‌تواند برای مدت کوتاه‌تر (چند ماه) نیز باشد. پس از یک سال، قرارداد برای یک سال دیگر قابل تمدید است. در این شرایط بهتر است قبل از امضا با صاحبخانه، مجددا صحبت شود. قوانین افزایش اجاره بها بسته به استان‌ها متفاوت است. در برخی از استان‌ها، سقفی از سوی دولت تعیین می‌شود که هر سال قابل تغییر است. برای مثال برخی از استان‌ها مانند آلبرتا سقف قیمتی ندارند. در انتاریو، سقف قیمت در حال حاضر 1.8 درصد تعیین شده است. در بریتیش کلمبیا، محدودیت سقف قیمت 2.5 درصد است.

    اگر مالکان مایل به افزایش اجاره بها هستند، باید تاییدیه بگیرند. افزایش اجاره بها فقط هر 12 ماه یکبار امکان پذیر است. مالکان باید حداقل 90 روز قبل از تغییر به مستاجران خود اطلاع دهند. سایر قوانین و انتظارات صاحبخانه‌ها این است که واحد را طبق قرارداد در اختیار شما قرار دهند. پس مهم است که با قانون و حقوق خود به عنوان مستاجر آشنا باشید.

    هنگامی که مکان مورد نظر خود را پیدا کردید، با صاحبخانه تماس بگیرید و تاریخی را برای بررسی واحد تنظیم کنید. اگر خانه را دوست داشتید، صاحبخانه فرم درخواستی را به شما می‌دهد تا آن را پر کنید و در این مرحله حداقل 48 ساعت به صاحبخانه خود فرصت دهید تا با شما تماس بگیرد.

    اگر پس از طی نمودن این روند به عنوان مستاجر پذیرفته شوید، صاحبخانه شما قرارداد اجاره را برایتان ارسال می‌کند تا بررسی کنید. اگر همه چیز درست پیش برود، قرارداد را امضا ‌کنید و در مورد زمان و شرایط نقل مکان به منزل جدید با صاحبخانه صحبت کنید. در روز نقل مکان، اجاره ماه اول خود را می‌پردازید و سپس کلید خانه جدیدتان به شما داده می‌شود.

    مدارک مورد نیاز برای اجاره

    مدارک مورد نیاز برای اجاره

    اکثر صاحبخانه‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که شما می‌توانید اجاره خود را به موقع بپردازید و توانایی خرید منزل را دارید. به همین دلیل، آن‌ها ممکن است موارد زیر را درخواست کنند:

    • نامه کارفرما با جزئیات دستمزد
    • صورت‌ حساب بانکی با پس انداز کافی برای پوشش اجاره چند ماهه
    • درخواست اطلاعات از صاحبخانه‌های قبلی مستاجر

    اگر به عنوان یک تازه وارد در کانادا به دنبال اجاره مسکن هستید، به خاطر داشته باشید که برخی از صاحبخانه‌ها ممکن است به ضامن نیاز داشته باشند. ضامن باید شخصی باشد که مدارک کانادایی داشته باشد. صاحبخانه‌ها همچنین ممکن است یک بررسی اعتباری کانادایی از شما انجام دهند. اما اگر شما یک خارجی هستید، ممکن است هیچ سابقه‌ای در کانادا نداشته باشید. به همین دلیل، هوشمندانه است که اعتبار بانکی خود را برای اثبات اعتبارتان داشته باشید تا بتوانید خانه را اجاره کنید.

    قرارداد اجاره مسکن در کانادا

    قرارداد اجاره مسکن در کانادا

    قرارداد اجاره معمولا انتظاراتتان به عنوان مستاجر و قوانینی را که باید رعایت کنید، مشخص می‌کند. یک قرارداد اجاره معمولی شامل موارد زیر خواهد بود:

    • نام مستاجر و صاحبخانه، آدرس و اطلاعات تماس
    • مدت زمان اجاره
    • مبلغ اجاره ماهانه و تاریخ سررسید (معمولا اول ماه)
    • پرداخت قبوض آب و برق (اگر در اجاره گنجانده نشده باشد)
    • شرایط فسخ قرارداد اجاره
    • اطلاعات افزایش اجاره (چه زمانی صاحبخانه می‌تواند افزایش یابد و به چه میزان)
    • مبلغ و شرایط سپرده گذاری

    قرارداد اجاره شما یک سند قانونی است، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز را به طور کامل خوانده‌اید و قبل از امضاء از مفاد آن اطلاع کامل دارید. هنگامی که قرارداد اجاره را امضاء می‌کنید، باید سپرده اجاره را تحویل دهید. با فرض اینکه خسارتی به ملک وارد نشده است، پس از تخلیه محل در پایان قرارداد، مبلغ سپرده به شما بازگردانده می‌شود.

    اجاره‌های کوتاه مدت در کانادا

    اگر به تازگی وارد کانادا شده‌اید، این امکان را دارید تا به اجاره‌های کوتاه مدت به عنوان یک انتخاب اول در داشتن مسکن نگاه کنید. اجاره‌های کوتاه مدت به چند دلیل مفید خواهند بود. اول اینکه ممکن است قبل از ساکن شدن در یک منطقه خاص، شخصاا با محله‌ها آشنا شوید. به ‌طور کلی، اجاره‌های کوتاه‌ مدت به شما زمان و انعطاف پذیری بیشتری می‌دهند تا بتوانید خانه دائمی خود را پیدا کنید.

    در کانادا با هر بودجه‌ای چندین اجاره موقت مسکن وجود دارد. توصیه می‌شود قبل از رسیدن به خاک کانادا، رزرو خود را انجام دهید. رزرو زود هنگام به ویژه در فصول پرتقاضا که معمولا در ماه‌های تابستانی از ژوئن تا سپتامبر است، کار عاقلانه‌ای خواهد بود. شما می‌توانید برای رزرو به صورت آنلاین یا از طریق یک آژانس مسافرتی در کشور خود اقدام کنید.

    گزینه‌های محبوب اجاره کوتاه مدت عبارتند از:

    • اقامتگاه‌های تختخواب و صبحانه: شما معمولا یک اتاق خواب و حمام خصوصی دارید. صبحانه وجود دارد اما دسترسی به امکانات آشپزخانه وجود ندارد.
    • اقامتگاه‌های کالج یا دانشگاه: این اقامتگاه‌ها عمدتاً بین ماه‌های مه و آگوست خالی هستند.
    • هتل‌ها/متل‌ها: هتل‌ها و متل‌های تخفیف‌دار ارزان‌تر از برخی از هتل‌های لوکس هستند.
    • هتل‌های آپارتمانی: اجاره‌های مبله ماهانه که می‌توانند نرخ‌های روزانه یا هفتگی ارائه دهند، معمولا ارزان‌تر از هتل‌ها هستند.
    • محل اقامت مشترک: اتاق خواب شخصی خود را خواهید داشت اما فضاهای دیگری مانند آشپزخانه یا حمام را با صاحب خانه به مشترک هستید.
    • موسسات مسیحی: این موسسات بسیار سختگیرانه هستند و در طول تابستان به سرعت پر می‌شوند، بنابراین رزرو و درخواست سریع برای این کیس‌ها پیشنهاد می‌شود.

    توجه به این نکته مهم است که در بسیاری از شهرهای کانادا، اجاره‌های کوتاه مدت به شدت تحت نظارت هستند و از نظر قانونی، مجاز به فعالیت در مکان‌هایی مانند تورنتو بدون مجوز و ثبت مالیات نیستند. این کار به دلیل افزایش تعداد روز افزون پلفترم‌های Airbnb، VRBO و سایر اقامتگاه‌های آنلاین است که صنعت هتل‌‌داری را فلج کرده‌اند. همانطور که گفته شد، اجاره‌های کوتاه مدت نسبتا آسان هستند و به راحتی در دسترس خواهند بود.

    قیمت میانگین اجاره کوتاه مدت عبارتند از:

    • موسسات مسیحی: 24 تا 45 دلار کانادا
    • اقامتگاه‌های تختخواب و صبحانه: 35 تا 105 دلار کانادا
    • هتل‌ها/متل‌ها: 45 تا 250  دلار کانادا

    نکته: اجاره کوتاه مدت به مدارکی مانند گزارش اعتبار یا نامه کارفرما نیاز ندارد.

    نکات مهم برای مستاجران

    نکات مهم برای مستاجران

    • تحقیق خود را در مورد ارزش بازار انجام دهید. اگر اجاره بها بسیار کمتر از میانگین باشد، این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از کلاهبرداری باشد.
    • همیشه آپارتمان را شخصا بررسی کنید و هرگز بدون مراجعه به مکان برای کسی پول ارسال نکنید.
    • اگر صاحبخانه ادعا می‌کند که خارج از کشور است یا به هر دلیلی در دسترس نیست، این موضوع می‌تواند یک هشدار برای شما باشد.
    • اگر صاحبخانه فقط از طریق ایمیل ارتباط برقرار می‌کند و تلفنی یا حضوری صحبت نمی‌کند، مراقب باشید.
    • خدمات انتقال پول مانند MoneyGram و Western Union در کلاهبرداری‌های اینترنتی محبوب هستند زیرا غیرقابل ردیابی خواهند بود. اگر از شما خواسته می‌شود که از طریق یکی از این روش‌ها ودیعه خود را ارسال کنید، احتیاط کنید! شما می‌توانید هرگونه تلاش برای کلاهبرداری را به مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا گزارش دهید.

    خرید مسکن در کانادا

    خرید مسکن در کانادا

    کانادا هیچ محدودیتی برای افراد مقیمی که مایل به خرید ملک هستند ندارد. هر شخصی دارای اقامت دائم از هر کشوری می‌تواند هر خانه‌ای که دوست دارد را بخرد. بنابراین هیچ قانون یا مقرراتی وجود ندارد که افراد دارای اقامت دائم یا شهروندی کانادا را از خرید خانه منع کند. هر کسی در کانادا که بتواند هزینه‌های مالکیت خانه را بپردازد، واجد شرایط داشتن خانه است. در واقع، کانادا برای مالکیت دارایی، شرط اقامت یا شهروندی دارد. این بدان معناست که هر کسی نمی‌تواند ملکی در کانادا خریداری کند و این قضیه صرفا شامل شهروندان یا افراد مقیم دائم این کشور می‌شود. البته این قانون از اواخر سال 2022 اجرا شده و ممکن است مجددا به حالت قبل باز گردد؛ یعنی هر شخص بتواند در کانادا خانه بخرد.

    قیمت خرید خانه در کانادا

    قیمت خرید خانه در کانادا

    کسانی که مهاجرت به کانادا می‌کنند بدانند که قیمت خانه در شهرهای اصلی کانادا در مقایسه با شهرهای حومه و به خصوص مناطق دور از شهر مسلما بالاتر است. از سال 2018، گران‌ترین خانه‌ها در کانادا در سواحل غربی در ونکوور، بریتیش کلمبیا وجود داشتند، در حالی که ارزان‌ترین خانه‌ها در استان‌هایی مانند منیتوبا و جزیره پرنس ادوارد بودند. به طور کلی، متوسط قیمت خانه در کانادا 495 هزار دلار کانادا (372 هزار دلار آمریکا) است.

    متوسط قیمت‌ها بر اساس شهرها عبارتند از:

    • ونکوور: 1092 هزار دلار کانادا
    • تورنتو: 766 هزار دلار کانادا
    • کلگری: 431 هزار دلار کانادا
    • اتاوا: 382 هزار دلار کانادا
    • مونترال: 341 هزار دلار کانادا
    • هالیفاکس: 316 هزار دلار کانادا
    • رجینا: 276 هزار دلار کانادا
    • فردریکتون: 173 هزار دلار کانادا

    متوسط قیمت‌ها بر اساس استان‌ها عبارتند از:

    • بریتیش کلمبیا: 730 هزار دلار کانادا
    • انتاریو: 578 هزار دلار کانادا
    • آلبرتا: 387 هزار دلار کانادا
    • کبک: 297 هزار دلار کانادا
    • مانیتوبا: 296 هزار دلار کانادا
    • ساسکاچوان: 288 هزار دلار کانادا
    • نوا اسکوشیا: 249 هزار دلار کانادا
    • نیوفاندلند و لابرادور: 246 هزار دلار کانادا
    • جزیره پرنس ادوارد: 230 هزار دلار کانادا
    • نیوبرانزویک: 178 هزار دلار کانادا

    انواع خانه برای خرید مسکن

    انواع خانه برای خرید مسکن

    کانادا انواع مختلفی از خانه‌ها مانند کاندومینیوم، خانه‌های مستقل، خانه‌های نیمه مستقل، خانه‌های شهری یا دوبلکس یا تریبلکس را ارائه می‌دهد. در مورد انواع خانه در کانادا در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

    کاندومینیوم

    این نوع مسکن عموماً در ساختمان‌های آپارتمانی یافت می‌شود، اگرچه خانه‌های شهری نیز می‌توانند از مدل مالکیت کاندو پیروی کنند. شما مالک واحد هستید اما نه زمینی که روی آن ساخته شده است یا هر فضای مشترک خارج از واحدتان! با این نوع خانه، ممکن است هزینه کاندو از شما دریافت شود که برای حفظ فضاهای مشترک داخلی و خارجی مانند پارکینگ، آسانسور، فرش، لابی و ورودی‌های جلو و هرگونه امکانات تفریحی پرداخت می‌شود.

    خانه مستقل

    خانه مستقل ملکی است که از هیچ سمتی به خانه دیگر متصل نیست و گران‌ترین مسکن در کانادا محسوب می‌شود. شما در این خانه هم مالک و هم صاحب زمین هستید. خانه مستقل حریم خصوصی زیادی را ارائه می‌دهد که برای خانواده‌های چند نفره بسیار ایده آل است. هر گونه تعمیر و نگهداری خانه به عهده شماست. صاحب خانه مسئولیت خدمات شهری خود مانند برق، آب و سایر موارد را بر عهده دارد.

    خانه نیمه مستقل

    خانه نیمه مستقل خانه‌ای است که از یک طرف به خانه دیگر متصل است. مالکان فقط در قبال خانه سمت خود، زمین و نگهداری از منزل مسئول هستند. در حالی که هزینه خرید ملک به منطقه محل زندگی شما بستگی دارد، خانه نیمه مستقل معمولاً از یک خانه مستقل ارزان‌تر هستند و برای بسیاری از خریداران جذاب می‌باشند.

    خانه شهری

    خانه شهری مجموعه‌ای از خانه‌های متصل به یکدیگر هستند که در یک ردیف قرار گرفته‌اند. با افرادی که در کنار شما زندگی می‌کنند یک دیوار مشترک خواهید داشت. در برخی موارد حتی ممکن است خانواده‌ای در طبقه بالا شما زندگی کند.

    دوبلکس و تریبلکس

    این ساختمان‌ها معمولاً به دو یا سه واحد تقسیم می‌شود. اغلب یک خریدار کل ملک را می‌خرد و واحدهای دیگر را برای کمک به هزینه‌ها، رهن و اجاره می‌دهد. هر واحد می‌تواند ورودی جداگانه خود را داشته باشد و افراد در هر واحد مسئول مراقبت و نگهداری از واحد خود هستند.

    مراحل خرید خانه در کانادا

    مراحل خرید خانه در کانادا

    روند خرید ملک در سراسر خاک کانادا یکسان است. کل زمان خرید خانه معمولا بین 60 تا 90 روز طول می‌کشد. اگر خانه خالی باشد، مدت زمان خرید به یک ماه کاهش پیدا می‌کند. مراحل خرید ملک در کانادا عبارتند از:

    مرحله اول

    اولین قدم، یافتن خانه‌ای است که متناسب با نیازهای فعلی و آینده شما باشد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید خانه، آب و هوای شهر مورد نظر خود را در نظر بگیرید. بدین دلیل بخش‌هایی از کانادا دارای آب و هوای معتدل‌تر هستند که ممکن است ایده آل‌ شما باشند. هنگامی که به دنبال خرید ملک هستید، معمولاً روزنامه‌ها یا آژانس‌های املاک به شما در این زمینه کمک می‌کنند. اگر از خارج از کانادا جستجو می‌کنید، اینترنت اغلب ساده‌ترین و جامع‌ترین راه برای پیدا کردن خانه خواهد بود.

    مرحله دوم

    برای وام مسکن می‌توانید اقدام کنید. توجه به این نکته مهم است که نرخ بهره وام مسکن برای افراد غیر کانادایی ممکن است بالاتر باشد. همچنین، افراد غیر مقیم معمولاً به 35 درصد پیش پرداخت نقدی نیاز دارند و 65 درصد از ارزش خانه به عنوان رهن ارائه می‌شود. وام‌های بانکی ممکن است بین بانک‌های مختلف کمی متفاوت باشند. ممکن است همراه با پیش پرداخت به مدارک زیر نیاز داشته باشید:

    • یک نامه مرجع از بانک
    • یک نامه استخدامی که درآمد شما را به دلار کانادا یا آمریکا نشان می‌دهد
    • صورت حساب بانکی سه ماهه
    • یک چک اعتباری کانادایی

    مرحله سوم

    بهتر است شخصا از خانه‌های مورد علاقه خود بازدید ‌کنید. اگر این امکان را ندارید، یک مشاور املاک با تجربه معمولا می‌تواند این کار را از طرف شما انجام دهد.

    مرحله چهارم

    پس از تصمیم گیری در مورد خانه، مشاور مسکن شما قرارداد خرید و فروش را تنظیم می‌کند. شما آن را امضاء می‌کنید و سپس فروشنده ارائه می‌شود.

    مرحله پنجم

    مشاور املاک برای انتقال وام مسکن، انتقال وجه و ثبت ملک با یک وکیل املاک یا دفتر اسناد رسمی تماس خواهد گرفت.

    مرحله ششم

    پس از فرا رسیدن روز مالکیت، شما می‌توانید به خانه جدیدتان نقل مکان کنید و از زندگی در آن لذت ببرید.

    نکته: اگر مایل به خرید خانه هستید و قصد دارید بیش از 6 ماه در کانادا زندگی کنید، باید وضعیت مهاجرتی خود را از ابتدا مشخص نمایید و بر اساس آن تصمیم گرفته و اگر به فکر خرید خانه در کانادا و گرفتن شهروندی، اقامت دائم یا حتی ویزا هستید، لازم است بدانید که متأسفانه داشتن ملک در کانادا به هیچ وجه به روند مهاجرت شما کمک نمی‌کند و هیچ امتیازی به شما نمی‌دهد.

    نکات مهم در خرید مسکن در کانادا

    نکات مهم در خرید مسکن در کانادا

    در اکثر استان‌های کانادا، توزیع برق توسط شرکت‌های استانی خصوصی ارائه می‌شود. با این حال، دولت آب و برق را از طریق هیئت ملی انرژی و کمیسیون خدمات عمومی هر استان تنظیم می‌کند. شرکت‌های استانی در مورد نرخ بازده مجاز در درآمد تصمیم می‌گیرند و از قوانین زیست محیطی سخت‌گیرانه پیروی می‌کنند. این تصمیمات قابل اعتراض در کابینه کانادا هستند. به طور کلی، خدمات آب و برق و سایر موارد در کانادا خیلی گران نیستند. در ادامه اطلاعات کاملی را در مورد برق، آب و اینترنت در کانادا به شما ارائه می‌دهیم:

    ولتاژ در کانادا

    در کانادا و کبک درست مانند بقیه کشورهای آمریکای شمالی، ولتاژ استاندارد 110 تا 120 ولت با فرکانس 60 هرتز است. اگر از اروپا به کانادا مهاجرت می‌کنید، به یک آداپتور یا مبدل نیاز دارید زیرا دوشاخه‌های اروپایی سازگار نیستند. شما می‌توانید این مبدل‌ها را در اکثر فروشگاه‌های سخت افزار و فرودگاه‌ها خریداری کنید.

    آب در کانادا

    آب در کانادا تحت نظارت وزارت بهداشت است. آب لوله کشی به طور کلی برای نوشیدن دارای ناخالصی نیست اما علیرغم مقررات وضع شده توسط وزارت بهداشت، مواردی وجود داشته‌اند که آب چندان تمیز نبوده است، بنابراین توصیه می‌شود که یک فیلتر به خروجی آب خود نصب کنید.

    تلفن همراه و اینترنت در کانادا

    نیازی نیست نگران نحوه دریافت شماره تلفن در کانادا باشید. این فرآیند در واقع بسیار ساده است. یکی از اولین کارهایی است که مهاجران پس از ورود انجام می‌دهند، مراجعه به ارائه دهندگان عمده خدمات تلفن همراه در کانادا است که شامل موارد زیر هستند:

    • Telus
    • Bell
    • Rogers
    • Koodo
    • Freedom Mobile
    • Mobolicity
    • Public Mobile
    • Freedom Mobile
    • Petro-Canada
    • Chatr  
    • Fido

    به طور معمول برای دریافت خدمات تلفن همراه به موارد زیر نیاز دارید:

    • دو قطعه شناسنامه
    • یک آدرس کانادایی
    • انتخاب یک نوع طرح خدمات گوشی همراه
    • روش پرداخت ترجیحی (پیش پرداخت یا پس از پرداخت)

    برای استفاده از اینترنت نیز باید به ارائه دهندگان زیر مراجعه کنید:

    • Shaw
    • Novus
    • Tek Savy
    • Telus
    • Rogers
    • Bell

    هنگام انتخاب یک طرح و ارائه دهنده، مواردی که باید در نظر بگیرید شامل سرعت آپلود و دانلود به علاوه محدودیت داده هستند.

    تلویزیون در کانادا

    تمام تلویزیون‌های کانادا تحت نظارت کمیسیون رادیو تلویزیون و ارتباطات از راه دور کانادا (CRTC) هستند. این کمیسیون موظف است که حداقل 60 درصد برنامه‌ها توسط کانادا را تولید کند.

    کلام آخر

    هنگام نقل مکان به کانادا از هر طریق مانند مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و... یافتن مکانی برای اقامت برای اکثر تازه واردان یک ضروری و چالش برانگیز است. افراد تازه وارد معمولا اقامت اولیه خود را قبل از ورود رزرو می‌کنند و انتخاب ترجیحی معمولا یک اقامتگاه موقت مانند هتل، خوابگاه یا هر مکن دیگری است. اما وقت مهاجران با شرایط ملک در کانادا آشنا شدند، اقامت طولانی مدت را در نظر می‌گیرند.

    برای اقامت دائمی و طولانی مدت، مهاجران اغلب به جای خرید مستقیم، اولین خانه خود را در کانادا اجاره می‌کنند. زمان مورد نیاز برای یافتن خانه می‌تواند بسته به عرضه و تقاضا و نرخ جای خالی در بازار اجاره شهرهای کانادا متفاوت باشد. با درک بهتر شرایط اجاره و خرید خانه در آینده می‌توانید در کانادا زندگی خوبی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول راهنمای کامل تهیه مسکن در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت