راهنمای کامل تهیه مسکن در ملبورن 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    جمعیت ملبورن به طور سرسام آوری افزایش یافته است و سالانه حدود 100 هزار نفر به آن اضافه می‌شوند. منطقه مترو در سال 2006، حدود 3.7 میلیون نفر جمعیت داشت و تا سال 2013 به 4.35 میلیون نفر رسید. برخی پیش بینی‌ها حاکی از این موضوع هستند که جمعیت تا سال 2050 به هشت میلیون نفر افزایش یابد. این امر نشان می‌شود که تقاضای مسکن در ملبورن از عرضه، پیشی گرفته است.

    پیدا کردن خانه مناسب به تلاش و بررسی زیادی نیاز دارد. شما به عنوان تازه وارد باید بازار مسکن ملبورن را بشناسید تا بتوانید خانه‌ای درخور نیازهای خود تهیه کنید. اجاره یا خرید مسکن در ملبورن اولین قدم برای ساخت یک زندگی ایده‌آل برای مهاجرت به استرالیا است. در این بررسی به طور کامل در مورد تهیه مسکن در ملبورن صحبت می‌کنیم.

    شرایط موجود در بازار مسکن ملبورن

    شرایط موجود در بازار مسکن ملبورن

    خانه‌های موجود در شهر ملبورن ترکیبی از معماری قدیمی و آپارتمان تازه تاسیس هستند، بنابراین طیف وسیعی از انواع مسکن در این شهر وجود دارند. بیشتر خانه‌های موجود در منطقه تجاری مرکزی (CBD) شامل آپارتمان‌های بزرگ و جدیدتر هستند. اگر به دنبال خرید هستید، گزینه‌های زیادی خواهید داشت، البته به شرطی که توانایی مالی خوبی داشته باشید. اگر به دنبال اجاره در داخل شهر هستید، باید بررسی‌های بیشتری انجام دهید تا خانه‌ای مطابق با بودجه خود تهیه کنید.  

    با حرکت به سمت خارج از شهر، وارد حومه ملبورن خواهید شد که تراکم جمعیتی در این منطقه کمتر است و خانه‌های مستقل و نیمه مستقل با قیمت مناسب‌تر در دسترس هستند. با این حال، رقابت برای یافتن اجاره می‌تواند مانند مناطق داخلی شهر، بسیار شدید باشد. از آنجایی که دانشگاه‌های زیادی در اطراف ملبورن هستند، مسکن می‌تواند با هجوم دانشجویان جدید قبل از شروع ترم، کمیاب‌تر شود. با توجه به سرعت پر شدن املاک اجاره‌ای موجود و روش متداول حراج خانه‌ها برای فروش، ممکن است کمی سخت باشد که بتوانید مسکن طولانی مدت را قبل از ورود خود به خاک استرالیا تضمین کنید.

    اجاره مسکن موقت در ملبورن

    اجاره مسکن موقت در ملبورن

    گزینه اجاره موقت یا کوتاه مدت بهترین راه برای آشنایی با بازار مسکن ملبورن است. پیشنهاد می‌شود که ابتدا به سراغ اقامتگاه‌های موقت بروید تا بتوانید با شناخت و بررسی بیشتر، مسکن بلند مدت خود را تهیه کنید. قیمت اجاره برای اقامتگاه موقت بسیار پایین است و معمولاً قرارداد اجاره ساده خواهد بود و مقررات سختگیرانه قراردادهای طولانی مدت را ندارد. گزینه‌های زیادی برای اقامت موقت در ملبورن دارید که می‌توانید آن‌ها را ارزیابی کنید.

    آپارتمان‌های کوتاه مدت

    آپارتمان‌های کوتاه مدت اکثرا مبله و آماده زندگی هستند. همچنین اکثر آن‌ها به خدماتی مانند نظافت و سرویس اتاق دسترسی دارند. میانگین قیمت‌ها در این ۀپارتمان‌ها از 120 تا 300 دلار در هر شب متغیر است که معمولاً برای اقامت‌های طولانی‌تر این نرخ کاهش می‌یابد. اکثر آپارتمان‌های کوتاه مدت در حومه ملبورن و در حومه خلیج واقع شده‌اند.

    آپارتمان‌های خصوصی

    تعداد فزاینده‌ای از مالکان خصوصی در ملبورن و منطقه ویکتوریا، خانه‌های خود را برای اقامت کوتاه مدت ارائه می‌دهند. خانه‌ها و آپارتمان‌های خصوصی معمولاً مبله و آماده زندگی هستند، اما خدماتی مانند نظافت و دسترسی به سرویس اتاق در دسترس نیستند. قیمت‌ها بسته به منطقه شهری بسیار متفاوت هستند.

    آپارتمان‌های مشترک

    خانه‌های مشترک در ملبورن بسیار محبوب هستند زیرا قیمت پایینی دارند و در بیشتر مناطق شهر در دسترس خواهند بود. شما معمولا یک اتاق از یک خانه را اجاره می‌کنید تا برای کوتاه مدت در آن ساکن شوید. ممکن است آشپزخانه و برخی نواحی خانه به صورت مشترک استفاده شوند اما شما فضای خصوصی خود را نیز خواهید داشت.

    هتل‌ها و متل‌ها

    هتل‌ها و متل‌ها گزینه‌های خوبی برای اقامت موقت هستند. این اقامتگاه‌ها در سراسر ملبورن و در تمام مراکز مهم شهر در دسترس هستند. قیمت‌ها نیز تفاوت زیادی دارند اما حتما مطابق با بودجه شما، یک گزینه مناسب پیدا خواهد شد. اما هتل‌ها و متل‌ها در بلند مدت بسیار پر هزینه خواهند بود و برای مدت زمان زیاد توصیه نمی‌شوند و بیشتر برای اقامت‌های چند روزه یا چند هفته مناسب هستند.

    پارک‌های کاروان

    پارک‌های کاروان گزینه ارزان قیمتی محسوب می‌شوند. پارک‌های کاروان معمولا بسیار مقرون به صرفه هستند و قیمت آن‌ها اغلب کمتر از 100 دلار به ازای هر شب است. بسیاری از این پارک‌ها دارای کاروان‌ها یا کابین‌هایی هستند که در محیط پارک‌ها قرار داده می‌شوند تا افراد به صورت موقت در آنها زندگی کنند.

    اجاره مسکن بلند مدت در ملبورن

    اجاره مسکن بلند مدت در ملبورن

    زمانی که تصمیم به اجاره آپارتمان یا خانه گرفتید، موارد زیادی در استرالیا وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. صاحبان املاک معمولا به فیش حقوقی، اثبات درآمد یا حساب بانکی نیاز دارند. گاهی اوقات ممکن است از شما شماره صاحبخانه‌های قبلی که در ملک آن‌ها سکونت داشته‌اید را بگیرند تا از آن‌ها در مورد شرایط مالی و شخصیت شما سوال کنند. همه مستاجران در ملبورن دارای حقوق قانونی هستند، بنابراین قبل از امضای هر قراردادی باید با حقوق خود آشنا شوید. برای درخواست اجاره خانه به مدارک زیر نیاز دارید:

    1. مدارک هویتی مانند پاسپورت یا گواهینامه رانندگی
    2. اثبات درآمد (نامه‌ای از کارفرما همراه با حقوق سالانه و صورت حساب بانکی خود در سه ماه گذشته ارائه دهید)

    شما می‌توانید برای انواع خانه اعم از هاوس (House)، آپارتمان و واحد (Unit) هستند. هاوس به خانه‌های مستقل حیاط‌ دار گفته می‌شود. یونیت‌ها شبیه به هاوس‌ها هستند اما کمی کوچک‌تر خواهد بود. آپارتمان‌های ملبورن نیز در مجتمع‌های بزرگ واقع شده‌اند. اگر ملک مورد نظر خود را پیدا کردید، باید اجاره نامه را امضا کنید. اکثر املاک باید دارای امکانات زیر هستند:

    • سیستم گرمایش
    • سیستم آبرسانی
    • اجاق گاز و فر
    • فرش
    • پرده یا پرده
    • کابینت آشپزخانه

    بسیاری از خانه‌ها دارای تهویه مطبوع، ماشین ظرفشویی و کمد هستند. هزینه‌های خدماتی مانند آب، گاز و برق می‌توانند از ملکی به ملک دیگر متفاوت باشند. ایده خوبی است که با مشاور املاک یا مالک خود در مورد اینکه چه کسب باید هزینه‌‌های آب و برق را بدهد، صحبت کنید.

    هزینه اجاره مسکن در ملبورن

    اجاره مسکن برای دسته ویزاهای با اقامت موقت و کوتاه مدت بسیار گزینه مناسب‌تری است؛ برای مثال برای کسانی که برای تحصیل در استرالیا در طول دوره درسی خود می‌خواهند در این کشور اقامت داشته باشند. متوسط اجاره یک آپارتمان در ملبورن 1560 دلار استرالیا است. هزینه اجاره بسته به عوامل مختلفی از جمله مکان، متراژ و کیفیت متفاوت است. آپارتمان‌های استودیویی کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند، آپارتمان‌های یک خوابه کمی بزرگتر از آپارتمان‌های استودیویی خواهند بود، در حالی که آپارتمان‌های دو خوابه و آپارتمان‌های سه خوابه متراژ بزرگتری دارند.

    مقرون به صرفه ترین محله ملبورن، پالم شورز نام دارد که میانگین اجاره بها در آن 1735 دلار استرالیا در ماه است. متوسط اجاره بها در محله ژوئن پارک به طور متوسط 1762 دلار استرالیا است. همچنین متوسط اجاره بها در ملبورن ویلج نیز برابر 1762 دلار استرالیا در ماه است. هزینه اجاره مسکن طبق جدول زیر است:

    محله

    قیمت (ماهانه)

    سانتری

    2003 دلار استرالیا

    ژوئن پارک

    1730 دلار استرالیا

    ملبورن ویلج

    1762 دلار استرالیا

    ملبورن وست

    1780 دلار استرالیا

    پالم شورز

    1735 دلار استرالیا

    مراحل اجاره مسکن در ملبورن

    مراحل اجاره مسکن در ملبورن

    هنگامی در مورد محله و قیمت اجاره مطمئن شدید، حالا نوبت به انجام مراحل اجاره مسکن است. در ادامه، گام به گام مراحل اجاره مسکن بیان شده است:

    1- ملک را بازدید کنید

    اولین قدم این است که ملک مورد نظر خود را بررسی کنید زیرا مشاوران املاک معمولاً درخواست ‌افرادی را می‌پذیرند که خانه یا آپارتمان را دیده‌اند. اگر خودتان نمی‌توانید ملک را بررسی کنید، می‌توانید فردی را جای خود بفرستید. همکاری با مشاور املاک می‌تواند به شما در اطلاعات لازم و کافی را ارائه دهد.

    2راه برای مشاهده ملک برای اجاره وجود دارند:

    • در یک برنامه بازدید که در یک زمان خاص برگزار می‌شود، شرکت کنید.
    • با مشاور املاک قرار ملاقات بگذارید تا مکل را بازدید کنید.

    برای بازدید از ملک حتما مدارک شناسایی مانند گواهینامه رانندگی یا پاسپورت همراه داشته باشید.

    2- درخواست خود را ارسال کنید

    برای اجاره کردن ملک باید درخواست خود را تکمیل و ارسال کنید. این درخواست معمولا شامل جزئیات مربوط به محل زندگی فعلی، محل کار و درآمدتان است. همچنین درخواست مراجع معمول است، بدین معنا که می‌توانید از فردی که شما را می‌شناسد (کارفرما یا صاحب مکلی قبلی که شما مستاجرش بودید) برای نوشتن یک توصیه نامه درخواست همکاری کنید.

    3- قرارداد اجاره را امضا کنید

    هنگامی که همه طرفین از ادامه قرارداد اجاره راضی بودند، باید اجاره نامه را امضا کنید. اجاره نامه، یک توافق نامه الزام آور قانونی است. اجاره نامه جزئیات زیر را دارد:

    • چه مدت می‌توانید در ملک زندگی کنید (مدت زمان اجاره).
    • چقدر اجاره باید پرداخت کنید و چه زمانی باید آن را بپردازید (مبلع و زمان پرداخت).
    • آیا شرایط خاصی در مورد خانه شما وجود دارد (مانند قوانین نگهداری از حیوانات خانگی).
    • شرایط فسخ قرارداد چگونه است؟

    اجاره نامه را به طور کامل بخوانید. اگر در مورد مواردی نگران هستید یا سؤالی دارید، آن‌ها را با صاحبخانه یا مشاور املاک خود در میان بگذارید. هرگونه مشکل موجود در مورد ملک اجاره‌ای باید با مشاور املاک شما توافق شود و قبل از امضای اجاره نامه در برگه بازرسی اجاره ثبت گردد. دوره اجاره شما در تاریخ مورد توافق که در قرارداد اجاره مشخص شده است، آغاز خواهد شد.

    4- وثیقه را به مالک پرداخت کنید

    وثیقه یا بیعانه پرداختی است که توسط شما انجام می‌شود و در صورت عدم رعایت شرایط قرارداد اجاره، به عنوان تضمینی برای صاحبخانه یا مالک در برابر شما عمل می‌کند. به عنوان مثال، اگر ملک اجاره‌ای در زمانی که شما در ملک هستید آسیب ببیند، صاحبخانه می‌تواند وثیقه را از شما برای پوشش هزینه‌های تعمیر دریافت کند. هزینه بیعانه به طور کلی حدود یک ماه تا شش هفته اجاره است. وقتی قرارداد اجاره شما تمام شود و مشکلی وجود نداشته باشد، بیعانه به شما بازپرداخت می‌شود.

    5- گزارش وضعیت را تکمیل کنید

    بررسی کنید که تمام وسائل خانه مانند اجاق گاز، شیرها، چراغ‌ها‌، گرمایش، سیستم‌های امنیتی و قفل‌ها‌ سالم هستند. در مورد سلامت رنگ دیوار، کفپوش، فرش، شیشه یا کلیه وسائل خانه مطمئن شوید .شما باید هر چیزی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد را در گزارش وضعیت یادداشت کنید و آن را در اختیار مشاور املاک یا صاحبخانه خود قرار دهید تا از آن‌ها مطلع شوند زیرا مالک ممکن است بعدا مدعی شود.

    خرید مسکن در ملبورن

    خرید مسکن در ملبورن

    خرید خانه در ملبورن به اندازه اجاره، یک بازار رقابتی دارد. اکثر خانه‌ها در این شهر از طریق مزایده فروخته می‌شوند. مزایده یک قیمت کف برای ملک تعیین می‌کند و سپس افرادی که می‌خواهند ملک را بخرند پیشنهاد می‌دهند. خرید خانه ‌در ملبورن فوق العاده گران قیمت هستند. ممکن است لازم باشد انتظارات خود را در مورد آنچه که می‌توانید بپردازید کاهش دهید، مگر اینکه از نظر مالی در وضعیت بسیار عالی قرار داشته باشید.

    دو هزینه اضافی به کل هزینه خرید خانه اضافه می‌شوند که شامل حق تمبر و کمیسیون نماینده خریدار هستند. حق تمبر مالیات الزامی برای فروش ملک است و بر اساس قیمت خانه تعیین می‌شود. یک خانه 500 هزار دلاری به حدود 18 هزار دلار استرالیا حق تمبر دارد یا یک خانه یک میلیون دلاری 40 هزار دلار حق تمبر خواهد داشت. کمیسیون برای نماینده خریدار 1.5 تا 2 درصد از قیمت خرید ملک خواهد بود، اگرچه برخی ممکن است هزینه ثابتی را دریافت کنند.

    ملبورن در دهه گذشته شاهد حضور افراد خارجی جهت خرید ملک بوده است. خریداران خارجی باید اطلاعات شهروندی و ویزا را ارائه دهند. همچنین برای خرید خانه باید توسط هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی تایید شوند. خریداران خارجی باید هزینه‌ای را به اداره مالیات استرالیا بپردازند. این هزینه برای خانه‌ها زیر یک میلیون دلار 5 هزار دلار استرالیا و برای خانه‌‌ها بالاتر از یک میلیون دلار برابر با 10 هزار دلار استرالیا است.

    هزینه خرید مسکن در ملبورن

    قیمت متوسط خانه در ملبورن به طور قابل توجهی بالاتر از متوسط قیمت در سراسر ایالت است. در حال حاضر 720 هزار دلار است که 110 هزار دلار استرالیا بیشتر از میانگین ایالتی است. باز پرداخت هفتگی تخمین زده شده برای وام برای یک خانه با قیمت متوسط بر اساس همین محاسبات حدود 778 دلار خواهد بود.

    متوسط حقوق برای کسانی که در ملبورن زندگی می‌کنند، 48 هزار دلار استرالیا است. برای اینکه افراد عادی بتوانند هزینه خرید ملک را بپردازند، باید تقریبا بخش اعظمی از درآمد خود را صرف بازپرداخت وام مسکن کنند. برای جلوگیری از استرس وام مسکن، فردی که به دنبال خرید در ملبورن است باید درآمد مشمول مالیات 134832 دلاری داشته باشد. این مبلغ 85946 دلار استرالیا یا تقریباً 3 برابر بیشتر از میانگین حقوق فعلی در ملبورن است.

    کلام آخر

    وقتی به استرالیا مهاجرت می‌کنید، اولین کاری که باید انجام دهید، تهیه یک ملک مناسب برای اقامت است. برای شروع توصیه می‌کنیم به سراغ اقامتگاه‌های موقت بروید و سپس بعد از بررسی بیشتر بازار، منزل طولانی مدت خود را پیدا کنید. اجاره آپارتمان برای تازه واردان اغلب محبوب‌تر است زیرا این نوع خانه‌ها در داخل شهر هستند و به امکانات شهری دسترسی دارند. شما ممکن است چندین سال در ملبورن به عنوان مستاجر زندگی کنید و با جمع کردن پول و داشتن شغل خوب، به سراغ خرید خانه بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول راهنمای کامل تهیه مسکن در ملبورن 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ