راهنمای جامع شهری ونکوور
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    باورهای غلط در مورد ونکوور کانادا بسیار زیاد است! معمولاً می‌گویند هوا در ونکوور سرد است، همیشه باران می‌بارد، بیشتر زمان روز در تاریکی هستیم و بسیاری موارد دیگر. نه تنها این تصورات اشتباه هستند، بلکه ونکوور در واقع معتدل‌ترین آب و هوا را در کل کانادا دارد. همین امر باعث شده است تا این شهر به مقصدی عالی برای مهاجرت به کانادا و زندگی در محیطی با آب و هوای عالی تبدیل شود.

    ونکوور که سومین شهر بزرگ کانادا محسوب می‌شود، منطقه‌ای چند فرهنگی با معماری بسیار خیره کننده است. این شهر در تنگه جورجیا قرار دارد و توسط کوه‌های زیبا و جنگل‌های سرسبز احاطه شده است. ونکوور به دلیل زیبایی طبیعی، اقتصاد پویا و ارائه چشم اندازهای ایده آل برای داشتن یک زندگی مناسب، شهری محبوب برای مهاجران است. پس اگر می‌خواهید در مورد این شهر بیشتر بدانید، ما راهنمای جامع شهری ونکوور را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا و سفر به این شهر زیبا آماده کرده‌ایم تا به شما در این امر کمک کنیم.

    سیستم حمل و نقل در ونکوور

    سیستم حمل و نقل در ونکوور

    قطار SkyTrain ونکوور یکی از کارآمدترین وسایل برای رفت و آمد در شهر است. کرایه‌های قطار بسته به جایی که می‌روید، از 1.95 دلار کانادا تا 5.75 دلار کانادا متغیر هستند. این قطار شهری سه خط دارد که شامل موارد زیر است:

    1. اکسپو لاین (Expo Line) با چهار ایستگاه در مرکز شهر است که می‌تواند محله چینی‌ها و واترفرانت را پوشش دهد.
    2. کانادا لاین (Canada Line) که علاوه بر مرکز شهر ونکوور و ییل تاون، می‌تواند شما را به فرودگاه هم ببرد.
    3. میلنیوم لاین (Millennium Line) که به قطار شهری Westcoast Express متصل می‌شود.

    ونکوور یک سیستم اتوبوس‌رانی گسترده دارد که معمولا از ساعت پنج صبح تا یک بامداد در محله‌های اصلی و فرعی فعالیت می‌کند. وبسایتTransLink به شما کمک می‌کند تا در مورد مسیرها، زمان رسیدن اتوبوس و کرایه‌ها اطلاع پیدا کنید.

    اگر قصد دارید از فرودگاه تاکسی بگیرید، کرایه‌ها بسته به مقصد شما تغییر می‌کنند. قیمت تاکسی فرودگاه بین 20 تا 40 دلار کانادا است. همچنین تمامی تاکسی‌ها در شهر تردد می‌کنند و بر حسب تاکسی‌متر، هزینه را محاسبه خواهند کرد. از سویی دیگر، حمل و نقل با کشتی نیز امکان پذیر است. خدمات کشتی SeaBus که مرکز شهر ونکوور را به North Shore متصل می‌کند، یک کشتی مسافربری است که هر 15 دقیقه در روز و هر 30 دقیقه در شب حرکت می‌کند. کرایه‌های SeaBus مشابه کرایه‌های قطارهای SkyTrain هستند.

    هنگامی که به فرودگاه بین المللی ونکوور می‌رسید، گزینه‌های حمل و نقل زیادی دارید. یکی از راحت‌ترین سواری‌ها، استفاده از یک وسیله نقلیه لوکس است تا شما را به راحتی وارد شهر کند. خدمات لیموزین با مجوز رسمی از فرودگاه وجود دارند که نیازی به رزرو از قبل هم نخواهند داشت.

    بهترین هتل‌ها در ونکوور

    بهترین هتل‌ها در ونکوور

    در ادامه به بهترین هتل‌ها در ونکوور اشاره می‌کنیم:

    هتل Fairmont

    بدون شک زیباترین هتل در کل شهر، Fairmont است که در بخش مرکزی ونکوور با چشم اندازهایی حماسی از ساحل قرار دارد. این هتل کلاسیک به سبک   Chateauesqueدر دهه 1930 ساخته شد و بیش از 500 اتاق و یک استخر سرپوشیده دارد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این هتل می‌توان به چای عصرانه مجلل و سیاست‌های مبنی بر آوردن حیوانات خانگی به داخل هتل اشاره کرد.

    • آدرس: 900 W Georgia St, Vancouver, BC V6C 2W6, Canada
    • تلفن: +1 604-684-3131

    هتل Shangri-La

    هتل شانگری لای ونکوور که بخشی از هتل‌های زنجیره‌ای لوکس شانگری لا است، 119 اتاق و 15 طبقه را در بلندترین ساختمان شهر جای داده است. این هتل در مرکز شهر قرار دارد و به‌ خاطر غذاخوری عالی خود در Miantiao معروف است. این رستوران ترکیبی از غذاهای چینی و ایتالیایی را ارائه می‌دهد.

    • آدرس: 1128 W Georgia St, Vancouver, BC V6E 0A8, Canada
    • تلفن: +1 604-689-1120

    هتل Rosewood Georgia

    این هتل قدیمی در مرکز شهر قرار دارد و در سال 1927 افتتاح شد. هتل در زمان افتتاح میزبان افراد مشهور و خانواده سلطنتی بریتانیا بود. در سال 2011، هتل از یک بازسازی عظیم پرده برداری کرد تا با بهترین امکانات در قرن بیستم از مهمانان خود پذیرایی کند. مهمانان در این هتل با یک آبگرم باورنکردنی، استخر سرپوشیده بزرگ و تجربیات لذت بخش از پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی تا سفر با هلیکوپتر از خود پذیرایی می‌کنند.

    • آدرس: 801 W Georgia St, Vancouver, BC V6C 1P7, Canada
    • تلفن: +1 604-682-5566

    هتل Skwachàys

    این هتل که متعلق به بومیان ونکوور است و توسط آن‌ها هم اداره می‌شود، در منطقه گاستاون قرار دارد. این ملک مدارای یک اقامتگاه برای هنرمندان بومی شهر و یک گالری با هنرهای بومی محلی است. اگر به دنبال تجربه زندگی بومیان ونکوور هستید، این هتل یک مراسم خاص در پشت بام خود دارد که برای پاکسازی بدن ارائه می‌شود.

    • آدرس: 31 W Pender St, Vancouver, BC V6B 1R3, Canada
    • تلفن: +1 604-687-3589

    هتل Loden

    این هتل بوتیک نزدیک به استنلی پارک است و همواره به عنوان یکی از بهترین هتل‌های ونکوور شناخته می‌شود. هر اتاق از هتل دارای یک برنامه سلامت و تندرستی است، به این صورت که در اتاق‌ها یک تشک یوگا و یک کانال یوگا 24 ساعته تلویزیونی وجود دارند. سایر امکانات شامل سونای مادون قرمز و استفاده رایگان از دوچرخه‌های برقی است که می‌توانند شما را به راحتی در شهر بچرخانند.

    • آدرس: 1177 Melville St, Vancouver, BC V6E 0A3, Canada
    • تلفن: +1 604-669-5060

    هتل Belmont

    هتل بلمونت برای گردشگرانی که می‌خواهند در زندگی شبانه شلوغ ونکوور حضور داشته باشند، بهترین اقامتگاه است. این هتل درست در نزدیکی خیابان گرانویل قرار دارد، جایی که برخی از بهترین بارها و کلوپ‌های شبانه شهر را در خود جای داده است. دکوراسیون داخلی هتل با چیدمان‌های چند رنگ و طراحی خاص زینت داده شده است. این هتل همچنین یک سالن بازی با نور نئون، یک سالن بولینگ و مهمانی‌های رقص اواخر شب توسط دی‌جی را ارائه می‌دهد.

    • آدرس: 654 Nelson St, Vancouver, BC V6B 6K4, Canada
    • تلفن: +1 604-605-4333

    هتل‌ها در ونکوور و در کل کانادا، بهترین گزینه اقامتی برای مسافران کوتاه مدت و گردشگران و توریست‌ها می‌باشد اما برای اقامت‌های طولانی، برای مثال برای کسانی که تحصیل در کانادا می‌کنند، گزینه مناسبی نخواهد بود و هزینه‌های آن گران خواهد شد.

    بهترین رستوران‌های ونکوور

    بهترین رستوران‌های ونکوور

    در ادامه بهترین رستوران‌های ونکوور اشاره می‌کنیم:

    رستوران Miku

    میکو نه تنها برخی از بهترین سوشی‌ها را در ونکوور ارائه می‌دهد، بلکه به دوستدار محیطی زیست بودن خود نیز افتخار می‌کند. این رستوران بخشی از برنامه   Ocean Wiseاست که توسط آکواریوم ونکوور نظارت می‌شود و رستوران‌ها را به خاطر تعهدشان به شیوه‌های ماهیگیری پایدار می‌شناسد. در نتیجه، با خوردن غذاهای مخصوص کایسکی یا آلاکارته آلباکور، دم زرد و کینگ سالمون نیگیری می‌توانید احساس خوبی داشته باشید.

    • آدرس: 200 Granville St #70, Vancouver, BC V6C 1S4, Canada
    • تلفن: +1 604-568-3900

    رستوران L'Abattoir

    این رستوران که در محله Gastown قرار دارد، به غذاهای ساحلی با سبک فرانسوی تمایل دارد. نکات مهم در منوی غذایی این رستوران می‌توان به اختاپوس سرد شده، فیله ماهی هالیبوت وحشی اقیانوس آرام اشاره کرد.

    • آدرس: 217 Carrall St, Vancouver, BC V6B 2J2, Canada
    • تلفن: +1 604-568-1701

    رستوران Nuba

    اگر به دنبال برخی از بهترین رستوران‌های گیاهخواری می‌گردید، رستورانNuba  مکان مناسبی برای شماست. این رستوران لبانی به‌ خاطر فلافل، سوپ عدس قرمز، کوفته‌های مرگز و هوموس خامه‌ای معروف است. این رستوران چهار شعبه مختلف دارد، بنابراین می‌توانید در هر نقطه از شهر از غذاهای سالم لذت ببرید.

    • آدرس: 207 W Hastings St, Vancouver, BC V6B 1K6, Canada
    • تلفن:  +1 604-688-1655

    رستوران Cioppino's

    چیوپینو بهترین رستوران ایتالیایی در ونکوور است. این رستوران توسط سرآشپز هنرمند جوزپه پوستارو اداره می‌شود. این رستوران توانسته از مجلهItalian food and wine و Gambero Rosso برنده جایزه شود که اساسا نسخه ایتالیایی کتاب راهنمای میشلن است. شما به سرعت متوجه خواهید شد که چرا پینو غذاهای اصلی خود را به صورت شبانه و مطابق با شرایط هر فصل تهیه می‌کند.

    • آدرس: 1133 Hamilton St, Vancouver, BC V6B 5P6, Canada
    • تلفن:  +1 604-688-7466

    رستوران Burdock & Co

    Burdock & Co یکی از اولین رستوران‌هایی بود که مفهوم غذای 100 مایلی را پذیرفت. ایده غذای 100 مایلی این است که همه مواد را از یک منطقه خاص در فاصله 100 مایلی تهیه کنیم. در نتیجه، منوی غذایی ما مملوء از قارچ‌های جنگلی محلی، صدف‌های تازه صید شده، استیک‌های کبابی زغالی از مزارع محلی و غیره است. اگر به پایداری طبیعت اهمیت می‌دهید، این رستوران مناسب شماست.

    • آدرس: 2702 Main St, Vancouver, BC V5T 3E8, Canada
    • تلفن: +1 604-879-0077

    رستوران Hawksworth

    هاوکس‌ورث که معمولا یکی از بهترین رستوران‌های ونکوور است، طرفدار سبک غذاخوری مدرن کانادایی در ساحل غربی است که فقط از بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنند و آن‌ها را به نوآورانه‌ترین راه‌های ممکن به مردم ارائه می‌دهد. قدم زدن در منوی سرآشپز‌ هاوکس‌ورث، منظره رویایی است که شامل گل کلم سرخ ‌شده کره‌ای، کارپاچیو گوشت گاو واگیو، ریکوتا آگنولوتی بهاری و بسیاری غذاهای خاص دیگر است.

    • آدرس:  801 W Georgia St, Vancouver, BC V6C 1P7, Canada
    • تلفن: +1 604-673-7000

    رستوران Salmon n' Bannock

    تمرکز رستوران Salmon n' Bannock بر غذاهای بومیان کانادایی است. منوی غذایی این رستوران نشان دهنده انواع فرهنگ ملل اول است که شامل کباب قابلمه‌ای گاومیش کوهان دار، «فیس و برنج» که از برنج وحشی Ojibway تهیه می‌شود و مقدار زیادی نان Bannock با چاشنی‌های عالی است.

    • آدرس: 1128 W Broadway #7, Vancouver, BC V6H 1G5, Canada
    • تلفن: +1 604-568-8971

    جاذبه‌های دیدنی ونکوور

    جاذبه‌های دیدنی ونکوور

    در ادامه به جاذبه‌های دیدنی ونکوور اشاره می‌کنیم:

    جشنواره نقاشی دیواری ونکوور

    جشنواره دیواری ونکوور در سال 2016 با هدف ارتقای جنبه هنری شهر تشکیل شد. نقاشی‌های دیواری هر ساله در سرتاسر شهر ایجاد می‌شوند و در یک رویداد سالانه و چند هفته‌ای که 11 محله را در بر می‌گیرد و شامل پیاده ‌روی هنری، نمایش‌های زنده و موارد دیگر می‌شود که در اینجاسنت که به اوج خود می‌رسد.

    • آدرس: 2410 Columbia St, Vancouver, BC V5Y 3E6, Canada
    • تلفن: +1 604-675-1793

    پارک پل معلق کاپیلانو

    پل معلق کاپیلانو به طول 137 متر و ارتفاع 70 متر است که از رودخانه کاپیلانو می‌گذرد. این پل از سال 1889 که ایجاد شد، به عنوان یک جاذبه ترسناک قلمداد می‌شود. این پل همچنین بخشی از یک پارک وسیع است که گردشگران را از طریق پل‌ها و گذرگاه‌ها به خود جذب می‌کند.

    • آدرس: 3735 Capilano Rd, North Vancouver, BC V7R 4J1, Canada
    • تلفن: +1 604-985-7474

    تورهای Talaysay

    ماهیت اخلاقی در تورهای Talaysay این است که «زمین را دوست داشته باشیم.» اگر می‌خواهید تجربیات فرهنگی بسیار خاصی را کشف کنید، تورهای Talaysay می‌توانند نگاهی درونی به فرهنگ بومی در طول تاریخ ونکوور و سایر مکان‌های تاریخی به شما ارائه دهند.

    • آدرس: 334 Skawshen Rd, West Vancouver, BC V7P 3T1, Canada
    • تلفن: (800) 605-4643

    موزه مردم شناسی

    از سال 1947 تا به امروز، موزه مردم ‌شناسی (MOA) هنرها و فرهنگ‌های مردمان ملل اول و سایر جوامع را در بریتیش کلمبیا و اطراف آن به نمایش گذاشته و جشن می‌گیرد. این موزه یک مکان آموزشی است که بیش از 50 هزار اثر تاریخی از سراسر جهان را در خود جای داده است و به خاطر مجموعه عظیم و با ارزش خود شهرت دارد.

    • آدرس: 6393 NW Marine Dr, Vancouver, BC V6T 1Z2, Canada
    • تلفن: +1 604-822-5087

    گالری هنری ونکوور

    گالری هنری ونکوور یکی از بزرگترین مراکز هنری در سراسر کانادا است. این گالری اولین بار در سال 1931 تأسیس شد که آثار هنری از سراسر جهان را با تأکید بر ماهیت اولین ملل کانادایی به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه‌هایی که در این گالری برگزار شدند، شامل اثاری از پیکاسو، مونه، موراکامی و انیمه‌های ژاپنی بودند.

    • آدرس: 750 Hornby St, Vancouver, BC V6Z 2H7, Canada
    • تلفن: +1 604-662-4700

    استنلی پارک

    بزرگترین منطقه بازی ونکوور، استنلی پارک نام دارد که یک فضای سبز بزرگ در سمت شمال غربی شهر است که آکواریوم ونکوور، سواحل شنی و ده‌ها مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری را در خود جای داده است. این پارک 400 هکتاری محبوب مردم محلی است و شامل چندین رستوران، استخرهای شنا، زمین‌های مخصوص اسکی روی یخ، زمین‌های گلف و غیره است.

    • آدرس:  Vancouver, BC V6G 1Z4, Canada
    • تلفن: +1 604-681-6728

    کوه گروس

    اگر می‌خواهید زیبایی‌های بی‌نظیر ونکوور و بریتیش کلمبیا را تماشا کنید، به بالا رفتن از کوه گروس در Super Skyride فکر کنید. کوه گروس تنها 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. همچنین یک تله کابین با ارتفاع 1300 متری در منطقه وجود دارد که مناظر مسحور کننده کوه گروس را نشان می‌دهد. این کوه همچنین میزبان دیسک گلف، پاراگلایدر، زیپ لاین و غیره است.

    • آدرس: 6400 Nancy Greene Way, North Vancouver, BC V7R 4K9, Canada
    • تلفن: +1 604-980-9311

    بهترین مراکز خرید ونکوور

    بهترین مراکز خرید ونکوور

    مراکز خرید ونکوور بسیار زیبا، خیره کننده و با امکانات فراوان هستند و برای همه اقشار از جمله کسانی که به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده و در شهر ونکوور مشغول به تحصیل هستند، بسیار برای گردش و خرید جذاب هستند. در ادامه به بهترین مراکز خرید ونکوور اشاره می‌کنیم:

    بازار عمومی جزیره گرانویل

    درست در آن سوی پل گرانویل، بازار عمومی جزیره گرانویل قرار دارد که میزبان ده‌ها غرفه مواد غذایی است. این بازار یک نمونه کامل از صحنه آشپزی ونکوور است. خارج از بازار، می‌توانید از تئاتر، گالری، رستوران و بارهای مختلف دیدن کنید. دسترسی به جزیره از طریق پل گرانویل یا یکی از اتوبوس‌های دریایی ونکوور است.

    • آدرس: Public Market, 1689 Johnston St, Vancouver, BC V6H 3R9, Canada
    • تلفن: +1 604-666-6655

    خیابان آلبرنی/رابسون

    خیابان‌های موازی رابسون و آلبرنی بهشت علاقه مندان به خرید است. فروشگاه‌ها از برندهای معروف مانند زارا و لولولمون گرفته تا تیفانی را در بر می‌گیرند. اگر نمی‌توانید چیزی را که به دنبالش هستید پیدا کنید، پس به اندازه کافی تلاش نکرده‌اید!

    • آدرس: 800 Robson St, Vancouver, BC V6E 1A7, Canada
      Website

    خیابان چهارم غربی

    خیابان چهارم غربی از دهه 1920 یک مرکز خرید معروف در ونکوور بوده است. بیش از 250 کسب و کار منحصر به فرد در امتداد خیابان وجود دارند که شامل پوشاک، کالاهای ورزشی، لوازم خانگی، سلامت و تندرستی و طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های تخصصی دیگر هستند.

    • آدرس: West 4th From Fir Street to Balsam Street, Vancouver, BC V6J 1M4, Canada
    • تلفن: +1 604-617-9070

    آریتزیا

    این برند لوکس مخصوص زنان از طبقه بالا است. از سال 1984، این برند به بیش از 100 مکان در آمریکای شمالی و هشت شعبه در ونکوور گسترش پیدا کرده است.

    • آدرس: 1100 Robson St, Vancouver, BC V6E 1B2, Canada
    • تلفن: +1 604-684-3251

    شرکت تامین هرشل

    یکی دیگر از برندهای متولد ونکوور،Herschel Supply Co  است که به خاطر تنوع گسترده انواع کیف‌ها، کوله پشتی‌ها، کتانی‌ها، کت و شلوارها و موارد دیگر شناخته می‌شود. این شرکت اکنون بیش از 40 مکان در سراسر جهان دارد، زیرا صنایع دستی باکیفیت آن تقاضای زیادی دارد.

    • آدرس: 347 Water St, Vancouver, BC V6B 1B8, Canada
    • تلفن: +1 604-620-1155

    مرکز سلامتی ساجه

    Saje Natural Wellness یک کسب و کار معروف تحت مالکیت و اداره کانادا است که محصولات کاملا طبیعی تولید می‌کند. این شرکت به خاطر روغن‌های تسکین‌ دهنده، لوسیون‌ها، دیفیوزرها، صابون‌ها و شامپوهای خود شناخته می‌شود. چندین شعبه از برند ساجه در اطراف ونکوور وجود دارند.

    • آدرس: 2252 W 4th Ave, Vancouver, BC V6K 1N8, Canada
    • تلفن: +1 604-738-7253

    محله‌های معروف ونکوور

    محله‌های معروف ونکوور

    در ادامه به محله‌های معروف ونکوور اشاره می‌کنیم:

    کول هاربر

    در سمت شمالی مرکز ونکوور، کول هاربر محله‌ای باریک است که از شرق با Canada Place و از غرب با پارک استانلی همسایه است. Canada Place مرکز همایش‌های ونکوور است که نمایشگاه‌های بین المللی را به خود جذب می‌کند. یکی از جاذبه‌های اصلی این محله مناظر کنار دریاست که در آن عابران پیاده می‌توانند در حالی که در مغازه‌های کوچک گشت می‌زنند و در کافه‌های مختلف غذا نوش جان می‌کنند، قدم بزنند و به بندر ونکوور نگاه کنند.

    محله چینی‌ها

    محله چینی ونکوور در اواخر دهه 1800 ایجاد شد. این محله به عنوان یک مکان تاریخی ملی در کانادا در نظر گرفته می‌شود. یکی از بزرگترین محله‌های چینی‌ها در جهان، این است که مملوء از رستوران‌ها و نانوایی‌های چینی، مغازه‌های فروش مواد غذایی چینی و بازارهای آسیایی و غیره است. باغ کلاسیک چینی دکتر «سان یات سن» که باغی به سبک سلسله مینگ است، هر ساله میزبان جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و فعالیت‌های آموزشی است.

    محله nGastow

    برای دوستداران مناطق تاریخی، خیابان‌های سنگفرش شده Gastown مکان مناسبی است. قدمت این محله به سال 1867 برمی‌گردد و دارای ساختمان‌هایی با معماری کلاسیک ویکتوریایی و رستوران‌هایی باکیفیت است. علاقه مندان به عکاسی ممکن است بخواهند در مقابل مشهورترین مکان دیدنی Gastown که یک ساعت عتیقه است، برای عکاس گرفتن استفاده کنند.

    جزیره گرانویل

    گرانویل از نظر فنی جزیره‌ای نیست، زیرا فقط از سه طرف با آب هم مرز است اما با این نام شناخته می‌شود. هنگامی که به این مکان می‌روید، یکی از جاذبه‌های دیدنی که باید برایش توقف کنید، بازار عمومی جزیره گرانویل است که در آن فروشندگان هر نوع غذای محلی که می‌توان تصور کرد را به فروش می‌رسانند. در اطراف بازار می‌توانید از سالن‌های تئاتر، گالری‌ها و رستوران‌ها دیدن کنید.

    محله Kitsilano

    در آن سوی آب و در غرب ونکوور، محله Kitsilano قرار دارد که یکی از محله‌های بزرگ شهر محسوب می‌شود. در محدوده این محله می‌توانید از خیابان چهارم غربی که یکی از بهترین خیابان‌های شهر برای خرید است و همچنین از ساحل کیتسیلانو، شهر یونانی ونکوور و فضای سبز زیاد برای دویدن، دوچرخه ‌سواری‌ها و پاتوق‌های آخر هفته لذت ببرید. کیتسیلانو زمانی به عنوان Haight-Ashbury ونکوور در نظر گرفته می‌شد و ریشه‌های تاریخی آن هنوز هم با انبوهی از رستوران‌های وگان و فروشگاه‌های سلامتی خودنمایی می‌کند. این شهر همچنین زادگاه برند مشهور لباس Lululemon است.

    محله وست اند

    وست اند (West End) بزرگترین محله در شبه جزیره ونکوور است که از شمال غربی با پارک استنلی و از جنوب شرقی با پارک نلسون و میدان رابسون همسایه است. در داخل این منطقه، گالری هنری ونکوور، مکان‌های خرید در خیابان‌های رابسون و آلبرنی و سواحل متعدد قرار دارند. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این محله مربوط به دوچرخه ‌سواری در استنلی پارک است که در ضلع غربی محله قرار دارد.

    محله Yaletown

    این محله میزبان برخی از زیباترین رستوران‌های شهر، بوتیک‌های شیک و فضای سبز دلپذیر است. در جنوب شرقی BC Place، بزرگترین مجموعه ورزشی ونکوور برای مسابقات فوتبال و همچنین اجرای کنسرت‌های بزرگ قرار دارد. پارک‌های کنار دریا در این محله توانسته‌اند مردم محلی و گردشگران را به سمت خود جذب کنند.

    ویژگی‌های مهم در مورد ونکوور

    ویژگی‌های مهم در مورد ونکوور

    یکی از بهترین ویژگی‌های شهر ونکوور، سهولت در رفت و آمد است. این شهر نه تنها به طرز باورنکردنی برای پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری عالی است، بلکه گزینه‌های مختلف حمل و نقل عمومی را نیز ارائه می‌دهد. وجود تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها، قطارها و اپلیکیشن‌های کرایه خودرو باعث شده‌اند که به راحتی بتوانید در شهر رفت و آمد کنید.

    یکی دیگر از موارد عالی که در مورد ونکوور باید به آن توجه کنید این است که این شهر دارای 550 مکان مجزا با خدمات وای فای رایگان است. به دنبال شبکه عمومی #VanWifi بگردید تا بتوانید از مشاوره گردشگری بهره ببرید. همچنین، اگر از ایالت متحده به ونکوور می‌آیید، نیازی به آداپتور برای وسایل الکترونیکی ندارید، زیرا تمام کانادا با ولتاژ استاندارد 120 ولت کار می‌کند.

    ونکوور در ماه‌های تابستان بیشترین گردشگران را به خود جذب می‌کنند و طولانی‌ترین ساعات روز را دارد؛ اما زمستان آن که به طرز شگفت آوری معتدل است، گردشگران کمتری را به خود می‌بینید. در اوایل فوریه درختان و گل‌های جوانه می‌زنند. به خاطر داشته باشید که بارانی‌ترین ماه‌ها از نوامبر تا مارس هستند. ماه سپتامبر با تغییر رنگ برگ‌ها، دمای خنک‌ هوا و آسمان آبی، ایده‌آل‌ترین زمان سال برای گشت و گذار در ونکوور است.

    اگر اهل تماشای نهنگ هستید، از آوریل تا نوامبر می‌توانید برای این کار اقدام کنید. برای رویدادها و جشنواره‌های مهم سال مانند سال نوی چینی، باید بین ژانویه و فوریه سری به محله چینی‌ها بزنید. ماراتن ونکوور در ماه می، جشنواره بین المللی جاز ونکوور در ژوئن یا رژه غرور ونکوور در جولای یا آگوست برگزار می‌شوند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    محله Gastown که به عنوان محله تاریخی پر از خیابان‌های سنگفرش شده و رستوران‌های مدرن شناخته می‌شود یا محله Kitsilano که برای علاقه مندان به ساحل و آب محبوب است، با محلهYaletown  و محله چینی‌ها عاشقان غذا را دور خود جذب می‌کند، هر منطقه از ونکوور می‌تواند تداعی کننده یک ویژگی خاص باشد. در نهایت، ونکوور یکی از امن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود، اما مانند همه کلان شهرهای بزرگ باید مراقبت وسایل گران قیمت خود باشید. برای کسب اطلاعت بیشتر پیرامون مهاجرت به کانادا با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول راهنمای جامع شهری ونکوور

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ