راهنمای جامع شهری تورنتو
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر از اهالی شهر تورنتو بپرسید، به کدام ویژگی شهر خود افتحار می‌کنند، بدون شکل می‌گویند: «تنوع!» تورنتو با 2.9 میلیون جمعیت از بیش از 250 گروه قومی در جهان که به 180 زبان صحبت می‌کنند تشکیل می‌شود، پس جای تعجب نیست که شعار این شهر «تنوع، قدرت ماست» باشد. در سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین شهر کانادا به مکانی جذاب برای مهاجران از اقصی نقاط جهان تبدیل شده است.

    تورنتو به دلیل داشتن یک مرکز فناوری رو به رشد که به «سیلیکون ولی شمال» معروف است، یکی از شهرهای تکنولوژی محور در جهان محسوب می‌شود. تورنتو چیزهای زیادی برای ارائه دهد، اما برای اینکه بتوانید با شخصیت این شهر بیشتر آشنا شوید، ما راهنمای جامع شهری تورنتو را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا و سفر به این شهر زیبا آماده کرده‌ایم تا به شما در این امر کمک کنیم.

    سیستم حمل و نقل تورنتو

    سیستم حمل و نقل تورنتو

    کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) اپراتور رسمی حمل و نقل شهری است که شبکه‌ای از اتوبوس‌های شهری، تراموا و مترو را اداره می‌کند. کرایه بلیط شهری یک طرفه بزرگسالان 3.25 دلار کانادا، یک روزه 13.50 دلار کانادا و هزینه برای کودکان زیر 12 سال رایگان هستند. بلیط‌های TTC را می‌توانید در باجه‌های فروش بلیط در ایستگاه‌های مترو خریداری کنید. هنگام گشت و گذار در مرکز شهر تورنتو باید تقریبا 20 تا 25 دقیقه زمان را برای رسیدن به مقصد مورد نظر در نظر بگیرید.

    کمیسیون حمل و نقل تورنتو دارای یک سیستم پیام کوتاه است که در آن می‌توانید اطلاعات مسیر اتوبوس یا تراموا بعدی که به ایستگاه خاصی می‌رسد را مستقیما در گوشی همراه خود دریافت کنید. برای دریافت زمان رسیدن اتوبوس یا تراموا بعدی به 898882 (TXTTTC)  پیامک بزنید.

    کارت PRESTO چیست؟

    کارت PRESTO یک کارت هوشمند با ویژگی پرداخت خودکار کرایه به شما امکان می‌دهد از سیستم حمل و نقل عمومی در داخل و اطراف تورنتو مانند TTC،GO Transit  و  UP Express استفاده کنید. کارت‌های PRESTO را می‌توان از دستگاه‌های فروش بلیط که در تمام ایستگاه‌های مترو TTC یافت می‌شود خریداری کنید.

    سیستم حمل و نقل GO Transit چیست؟

    مرجع حمل و نقل تورنتو بزرگ یا GO Transit برای منطقه بزرگ تورنتو خدمات رسانی می‌کند که شبکه‌ای از اتوبوس‌ها و قطارها را شامل می‌شود. سفر در GO بسیار آسان و راحت است؛ به طوری که شما می‌توانید از حومه شهر به مرکز شهر تورنتو و حتی در محدوده شهر حرکت کنید. قطارها و اتوبوس‌های GO با طراحی سبز و سفیدشان به راحتی قابل شناسایی هستند. همچنین بسیاری از وسایل نقلیه و ایستگاه‌های GO به TTC، به‌ ویژه ایستگاهی در مرکز شهر تورنتو متصل می‌شوند.

    دوچرخه سواری در تورنتو

    دوچرخه سواری حتی در اواسط زمستان یک وسیله حمل و نقل محبوب در شهر تورنتو است. توصیه می‌شود در پیاده‌روها دوچرخه سواری نکنید. خطوط اختصاصی برای دوچرخه سواری (محافظت شده و رنگ آمیزی شده) در سطح شهر وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای مشاهده و برنامه ریزی مسیر خود، نقشه شبکه دوچرخه سواری تورنتو را مشاهده کنید. در ادامه چندین نکته برای دوچرخه سواری در شهر وجود دارند که به آن‌ها می‌پردازیم:

    • هنگام دوچرخه سواری نسبت به خودروها با احتیاط عمل کنید. بسیاری از دوچرخه‌ سواران به ‌طور تصادفی توسط مسافرانی که از خودرو خارج می‌شوند، تصادف می‌کنند.
    • دوچرخه‌ سواری در مسیرهای تراموا TTC ممکن است آسیب‌زا باشد. مسیرهای تراموا شیارهای فرورفته در جاده با صفحات فلزی تعبیه شده هستند. لاستیک‌های دوچرخه در مسیرهای تراموا گیر می‌کنند و حرکت دوچرخه را در اطراف دشوار می‌کنند.

    سیستم  Bike Share Torontoپرکاربردترین سیستم اشتراک دوچرخه در شهر است. کاربران می‌توانند با خرید کارت یک سفره (3.25 دلار کانادا)، کارت یک روزه (7 دلار کانادا) یا یک کارت سه روزه (15 دلار کانادا) به بیش از 6800 دوچرخه و 600 ایستگاه دوچرخه دسترسی داشته باشند.

    پیاده ‌روی در شهر تورنتو

    تورنتو شهری دلپذیر برای پیاده‌ روی است، زیرا ایمنی عابران پیاده در همه جای شهر به خوبی رعایت شده است. بین هر ایستگاه مترو یک فاصله زمانی بین 10 تا 20 دقیقه پیاده‌ روی وجود دارد. اگر تصمیم دارید در فصل پاییز، بهار یا زمستان در شهر قدم بزنید، کفش‌های گرم و ضد آب بپوشید، زیرا پیاده ‌روها ممکن است یخ ‌زده یا خیس باشند. لباس گرم هم فراموش نشود.

    تاکسی حضوری و آنلاین تورنتو

    به ندرت در شهر با کمبود تاکسی مواجه می‌شوید. چندین شرکت معروف تاکسی‌رانی در تورنتو وجود دارند که شامل Beck Taxi، Co-op Cabs و Diamond Taxi هستند. شرکت‌های محبوب خدمات حمل و نقل آنلاین مانند Lyft و Uber نیز در تورنتو فعالیت کرده و به‌ راحتی از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص قابل استفاده هستند.

    فرودگاه‌های شهر تورنتو

    • فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو (YYZ): این فرودگاه در 27 کیلومتر از مرکز شهر قرار دارد و فرودگاه اصلی برای سفرهای داخلی و خارجی است.
    • فرودگاه بیلی بیشاپ تورنتو سیتی (YTZ): یک فرودگاه کوچک منطقه‌ای در تورنتو است. بیلی بیشاپ به 20 شهر در کانادا خدمات رسانی می‌کند.

    یونیون-پیرسون اکسپرس (UP Express)

    این قطار مسافران را در عرض 25 دقیقه به فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو به ایستگاه یونیون تورنتو می‌رساند. این قطار قابل اطمینان‌ترین روش حمل و نقل است. به خصوص اگر می‌خواهید از ترافیک شهر در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها دوری کنید، این قطار را سوار شوید.

    بهترین هتل‌های تورنتو

    بهترین هتل‌های تورنتو

    در ادامه به بهترین هتل‌های تورنتو اشاره می‌کنیم:

    هتل انکس (The Annex Hotel)

    موقعیت هتل انکس به شما این امکان را می‌دهد تا در مکانی فوق العاده اقامت کنید. این هتل با 24 اتاق یک تجربه مثال زدنی را به مهمان خود ارائه می‌دهد. در این هتل امکاناتی مانند سرویس اتاق، تلویزیون، تلفن، پارکینگ و سالن بدنسازی وجود ندارند؛ اما ورود به‌ صورت آنلاین انجام می‌شود و اتاق‌ها شامل آی ‌پد پرو، صفحه‌های گردان و مجموعه‌ای از کتاب‌ها هستند. غذا و نوشیدنی در محل شامل بار و کافه لابی The Annex است.

    • آدرس: 296 Brunswick Ave, Toronto, ON M5S 2M7, Canada
    • تلفن: +1 647-694-9868

    هتل کیمپتون سنت جورج (Kimpton Saint George)

    هتل کیمپتون سنت جورج خدمات پنج ستاره را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. این هتل دارای یک سبک طراحی محلی است که با بافت شهر همخوانی دارد. از مبلمان زیبای سبک آرت دکو گرفته تا آثار هنری داخل هر اتاق که توسط هنرمندان محلی ایجاد شده‌اند، این هتل هنر با معماری را با هم ترکییب کرده است. همچنین برای غذا خوردن به The Fortunate Fox، بروید تا طعم غذاهای خوشمزه تورنتویی را بچشید.

    • آدرس: 280 Bloor St W, Toronto, ON M5S 1V8, Canada
    • تلفن: +1 416-968-0010

    هتل بیشا (Bisha Hotel)

    هتل خیره کننده بیشا به خاطر دکوراسیون داخلی مجلل و تجربه عالی مهمانان‌داری خود شناخته می‌شود. این هتل لوکس شامل یک استخر روی پشت بام و 96 اتاق است که دکوراسیون آن از هنر پاپ و نمادهای فرهنگی مانند اندی وارهول الهام گرفته شده‌اند. لابی هتل به سبک گتسبی و کافه‌ای به نام French Made طبقه اول هتل را اشغال کرده‌اند. رستوران با کیفیت Akira Back  در طبقه دوم قرار دارد. در طبقه 44 KŌST واقع شده است که می‌توانید از آن منظره تقریبا 360 درجه، شهر را ببینید.

    • آدرس: 80 Blue Jays Way, Toronto, ON M5V 2G3, Canada
    • تلفن: (844) 275-1726

    هتل ریتز کارلتون (The Ritz-Carlton)

    هتل ریتز کارلتون در قلب مناطق مالی و تفریحی تورنتو واقع شده است و به جاذبه‌های شهر تنها یک دقیقه فاصله دارد. این هتل پنج ستاره با چشم اندازهای خیره ‌کننده از دریاچه انتاریو و خط افق مرکز شهر، بیش از 260 اتاق و سوئیت‌های تازه بازسازی شده را ارائه می‌دهد. اسپا MyBlend by Clarins ار نظر طراحی و خدمات، بسیار محصر به فرد است و گزینه‌های غذاخوری در هتل نیز شامل  EPOCH Bar & Kitchen Terraceهستند. امکان خوردن صبحانه آخر هفته در پاسیو و چشیدن طعم غذاهای ایتالیایی در رستوران TOCA وجود دارد.

    • آدرس: 181 Wellington St W, Toronto, ON M5V 3G7, Canada
    • تلفن: +1 416-585-2500

    هتل شانگری لا (Shangri-La Hotel)

    هتل شانگری لا (Shangri-La Hotel)

    اقامت در هتل شانگری لا شبیه به سفر به آسیا بدون 14 ساعت پرواز با هواپیما است! سبک دکوراسیون آسیایی این هتل با 202 اتاق و سوئیت، سرشار از عناصر تاکیدی مبلمان چوبی به شکل تکرار سکه‌های قدیمی چینی است که توانسته‌اند جلوه‌های بصری چشم ‌نوازی را ایجاد کنند. گزینه‌های زیادی برای غذاخوری در هتل وجود دارند که شامل Bosk، Momofuko Noodle Bar  و Kojin هستند.

    • آدرس: 188 University Ave, Toronto, ON M5H 0A3, Canada
    • تلفن: +1 647-788-8888

    هتل برادویو (The Broadview Hotel)

    هتل برادویو یک ساختمان مجلل است که در یک مکان دیدنی 127 ساله تورنتو با تاریخی غنی قرار دارد. در حال حاضر، این هتل به 58 اتاق مجهز شده است که الهام گرفته از سبک آرت دکو است. این هتل همچنین سه غذاخوری معروف از جمله   The Civic، Broadview Bistro + Bar  و  The Rooftop را دارد. این هتل برای مسافرانی که به دنبال اقامت در خارج از مرکز اصلی شهر هستند عالی است.

    • آدرس: 106 Broadview Ave, Toronto, ON M4M 2G1, Canada
    • تلفن: +1 416-362-8439

    هتل اومنی کینگ ادوارد (Omni King Edward)

    اولین هتل مجلل تورنتو که در سال 1903 ساخته شد، نمایانگر گذشته تاریخی شهر است. مهمانان قابل توجه گذشته این هتل، الویس پریسلی و الیزابت تیلور بودند. لابی هتل به سبک باروک ادواردیایی با سقفی تقریبا دو طبقه و پرتره‌هایی از پادشاهان بریتانیایی طراحی شده است، پادشاه ادی برنده جایزه بهترین هتل تاریخی هتل‌های جهان در قاره آمریکا در سال 2018 شد. در مجموع 301 اتاق و سوئیت مجلل برای مهمانان در این هتل وجود دارند که اندازه آن‌ها از کینگ لوکس (300 فوت مربع) تا سوئیت سلطنتی (1800 فوت مربع) متغیر است.

    • آدرس: 37 King St E, Toronto, ON M5C 1E9, Canada
    • تلفن: +1 416-863-9700

    هتل دریک (The Drake Hotel)

    هتل دریک یکی از بهترین بوتیک هتل‌های میان رده در تورنتو است که به خاطر صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش خود، شهرت دیرینه‌ای دارد. این هتل مکانی ایده آل برای مهمانانی است که می‌خواهند در تجارب اقامتی خاص را از نزدیک لمس کنند. این هتل در غیاب باشگاه ورزشی، کلاس‌های رایگان یوگا و اسپینینگ را ارائه می‌دهد. گزینه‌های ناهار خوری در هتل مورد علاقه شدید مهمان هستند. کافه دریک، سالن هتل دریک و اسکای یارد هتل دریک از رستوران‌ها و کافه‌های این هتل هستند.

    • آدرس: 1150 Queen St W, Toronto, ON M6J 1J3, Canada
    • تلفن: +1 416-531-5042

    هتل آندور هاوس (The Anndore House)

    آندور هاوس در فاصله بسیار کمی با رستوران‌ها، مغازه‌ها، سیستم حمل و نقل عمومی و محله‌های معروف تورنتو قرار دارد. طراحی، دکور و امکانات هتل از دهه 1950 الهام گرفته شده‌اند. زمانی این مکان برای بسیاری از افراد مشهور و نوازندگان جاز آن دوره محبوب بود. اکنون این هتل بوتیک با 113 اتاق به سبک شیروانی و امکانات بسیار گسترده، فضایی مدرن را تداعی می‌کند. آندور هاوس همچنین میزبان آرایشگاه  Crow's Nest، یک کافه و رستوران و سالن مجلل به نام کنستانتین است.

    • آدرس: 15 Charles St E, Toronto, ON M4Y 1S1, Canada
    • تلفن: +1 416-924-1222

    هتل چهار فصل (Four Seasons Hotel)

    هتل شاخص چهار فصل در مرکز محله شیک یورک ‌ویل تورنتو قرار دارد. این هتل 55 طبقه مناسب خانواده است. هتل 259 اتاق بزرگ و پر نور دارد که امکانات رفاهی مختلفی را به ساکنانش ارائه می‌دهد. آی ‌پدهای داخل اتاق به مهمانان اجازه می‌دهند از سرویس پیام فوری Four Seasons Chat استفاده کنند. این هتل دارای یک مرکز تناسب اندام بزرگ، استخر سرپوشیده و یک اسپا با 17 اتاق است. کافه بولود غذاهای لذیذ فرانسوی را سرو می‌کند که تجربه حضور در هتل را دو چندان می‌کند.

    • آدرس: 60 Yorkville Ave, Toronto, ON M4W 0A4, Canada
    • تلفن: +1 416-964-0411

    هتل‌ها در تورنتو و در کل کانادا، بهترین گزینه اقامتی برای مسافران کوتاه مدت و گردشگران و توریست‌ها می‌باشد اما برای اقامت‌های طولانی برای مثال برای کسانی که تحصیل در کانادا می‌کنند، گزینه مناسبی نخواهد بود و هزینه‌های آن گران خواهد شد.

    بهترین رستوران‌های تورنتو

    بهترین رستوران‌های تورنتو

    در ادامه به بهترین رستوران‌های تورنتو اشاره می‌کنیم:

    رستوران آلما (Alma)

    آلما به زبان لاتین به معنای مغذی و مهربان است که غذاهای تهیه شده در این رستوران جذاب 28 نفره نامش را تجسم می‌بخشد. این رستوران که توسط سرآشپز «آنا چن» اداره می‌شود، ترکیب غذاهای هندی، ایتالیایی و چینی را ارائه می‌دهد. غذاهایی مانند پاستا، پنیر استراسیاتلا، میسو و سس سویا در رستوران سرو می‌شوند.

    • آدرس: 1194 Bloor St W, Toronto, ON M6H 1N2, Canada
    • تلفن: +1 647-346-1881

    رستوران الو (Alo)

    الو که متعلق به سرآشپز پاتریک کریس است، یک رستوران فرانسوی می‌باشد که تمجیدهای ملی و بین المللی زیادی را دریافت کرده است. در این رستوران دو نوع تجربه غذاخوری به مهمانان ارائه می‌شوند. اولین مورد در اتاق ناهار خوری صمیمی Alo است. دومی در مکانی به نام باروم اتفاق میفتد، جایی که شما از منوی آلاکارته غذای خود را سفارش می‌دهید. رزرو قبلی اکیدا توصیه می‌شود.

    • آدرس: 163 Spadina Ave., Toronto, ON M5V 2L6, Canada
    • تلفن: +1 416-260-2222

    رستوران آلوئت (Aloette)

    آلوئت غذاهای تند را با انواع غذاهای روزمره مورد علاقه مهمانان ترکیب می‌کند. این رستوران که مانند یک واگن ناهار خوری قطار ساخته شده است، خدمات ناهار و شام را ارائه می‌دهد. غذاهای داخل منو مانند سالاد iceberg wedge و همبرگر و سیب زمینی سرخ شده از غذاهای کلاسیک این رستوران هستند. با به اشتراک گذاشتن بشقاب‌ها با دوستان، تجربه غذای خود را به حداکثر برسانید. همچنین جایی برای دسر باقی بگذارید، زیرا شما نباید دسر «پای مرنگ لیمویی آلوئت» را از دست بدهید.

    • آدرس: 163 Spadina Ave. 1st Floor, Toronto, ON M5V 2A5, Canada
    • تلفن: +1 416-260-3444

    رستوران آنستیس تاورنا (Anestis Taverna)

    رستوران آنستیس تاورنا (Anestis Taverna)

    دکور آنستیس تاورنا با الهام از سبک طراحی سانتورینی که در محله Greektown تورنتو (معروف به دانفورث) واقع شده است، فضای آرامش ‌بخشی را به مهمان خود ارائه می‌دهد. این رستوران که غذاهای یونانی خانگی را طبخ می‌کند، مکانی مناسب برای خانواده‌ها است. آشپزخانه این رستوران اوپن است که در آن می‌توانید آشپزهایی را ببینید که غذاهای کلاسیک مانند سوولاکی و ماهی کامل کبابی را آماده می‌کنند. حتما غذای ساگاناکی را سفارش دهید.

    • آدرس: 526 Danforth Ave, Toronto, ON M4K 1P8, Canada
    • تلفن: +1 416-461-1996

    رستوران راوال (Bar Raval)

    وارد راوال شوید و از فضایی خیره کننده و الهام گرفته از سبک معماری آنتونی گائودی لذت ببرید. این محله پرطرفدار تنها بار کانادایی است که در فهرست 50 تا از بهترین رستوران‌های سال در 2018 جهان قرار گرفته و 3 سال متوالی برنده بهترین بار کانادا شده است. با الهام از فرهنگ ناهار خوری اسپانیا، مهمانان در محیطی صمیمی دو هم می‌نشینند تا غذاهای خوشمزه را تجربه کنند. تاپاس‌های اسپانیایی و پینتکسوهای لذیذ را امتحان کنید.

    • آدرس: 505 College St, Toronto, ON M6G 1A5, Canada
    • تلفن: +1 647-344-8001

    رستوران بچ هیل اسموک هاوس (Beach Hill Smokehouse)

    کباب اصیل تگزاس در تورنتو نادر است! بنابراین، تعجبی ندارد که عاشقان غذا از سرتاسر شهر به رستوران بچ هیل اسموک هاوس می‌روند تا کباب تگزاسی را بچشند. رایحه دودی کباب تقریبا یک بلوک دورتر از رستوران به مشام شما می‌خورد. توصیه می‌شود که سفارش‌های خود را از قبل ثبت کنید یا زودتر به رستوران بروید تا آیتم‌های محبوب منو مانند burnt ends، risket، rib و  Southern mac and cheeseرا سفارش دهید.

    • آدرس: 172 Main St, Toronto, ON M4E 2W1, Canada
    • تلفن: +1 416-792-8275

    رستوران بوکا (Buca)

    بوکا یک رستوران قدیمی است که در محله محبوب کینگ وست تورنتو قرار دارد. بوکا همواره به عنوان یکی از برترین رستوران‌های کانادا توسط منتقدان شناخته می‌شود. منوی ایتالیایی رستوران به دلیل فصلی بودن مواد به طور مرتب تغییر می‌کند. با این حال، غذاهای اصلی که همه را خوشحال می‌کنند، شامل نودینی (گره‌های نان سیر)، بیگولی (ماکارونی اردک) و پارمیجیانا دی ملانزان (بادمجان سرخ شده با ریکوتا) هستند.

    • آدرس: 604 King St W, Toronto, ON M5V 1M6, Canada
    • تلفن: +1 416-865-1600

    رستوران ادولیس (Edulis)

    در یک خیابان مسکونی آرام، یکی از بهترین رستوران‌های کانادا به نام ادولیس را خواهید دید. این رستوران که توسط یک زن و شوهر اداره می‌شود، فلسفه غذایی خود را بر اصالت و فصلی بودن متمرکز می‌کند و بر غذاهای دریایی و سبزیجات تأکید دارد. فضای ادولیس دنج و صمیمیت است و می‌تواند از حدود 32 نفر پذیرایی کند. رزرو از یک ماه قبل پذیرفته می‌شود.

    • آدرس: 169 Niagara St, Toronto, ON M5V 1C9, Canada
    • تلفن: +1 416-703-4222

    جاذبه‌های دیدنی تورنتو

    جاذبه‌های دیدنی تورنتو

    در ادامه به بهترین جاذبه‌های دیدنی تورنتو اشاره می‌کنیم:

    گالری هنری انتاریو

    گالری هنری انتاریو (AGO) یکی از بزرگترین موزه‌های هنر در آمریکای شمالی است که مجموعه‌ای چشمگیر از 5 هزار اثر را در خود جای داده است. از نقاشی‌های شاهکار کلاسیک گرفته تا مجسمه‌ها و عکس‌های جالب معاصر را می‌توانید در این گالری مشاهده کنید. در گالری، هنر کانادایی را توسط گروه نمادین Seven تماشا کنید یا از اتاق آینه‌ای بی‌نهایت  Yayoi Kusama دیدن کنید. Let's Survive Forever، اولین اثر هنری معاصر در کانادا بوده که از طریق یک کمپین عمده تامین مالی جمعی به دست آمده است.

    • آدرس: 317 Dundas St W, Toronto, ON M5T 1G4, Canada
    • تلفن: +1 416-979-6648

    کازا لوما (Casa Loma)

    کازا لوما (به اسپانیایی به معنای هیل هاوس) عمارتی است که در سال 1914 توسط سرمایه‌ دار سر هنری پلات ساخته شد تا به عنوان خانه رویایی او عمل کند. این بنا ساختاری قلعه مانند در قلب شهر دارد. کازا لوما اکنون یک مکان تاریخی ارزشمند است که تاریخ تورنتو را به تصویر می‌کشد. این ساختمان در 3 طبقه و مملوء از دکورهای زیبای اروپایی، مصنوعات تاریخی، مجموعه‌ای از ماشین‌های کلاسیک، باغ‌های زیبا و باغ‌های ملکی کاوش را در خود جای داده است.

    • آدرس: 1 Austin Terrace, Toronto, ON M5R 1X8, Canada

    برج سی ان (CN Tower)

    خط افق تورنتو توسط برج CN تعریف می‌شود. این برج جاذبه‌ای است که باید از آن دیدن کنید. شما می‌توانید منظره خیره‌ کننده و 360 درجه از شهر را از طریق برج تماشا کنید. سوار شدن در آسانسور شیشه‌ای برج یک تجربه هیجان انگیز است. این برج یک تجربه فوق العاده را در نوع خود در آمریکای شمالی به افراد ارائه می‌دهد.

    • آدرس: 290 Bremner Blvd, Toronto, ON M5V 3L9, Canada
    • تلفن: +1 416-868-6937

    کوچه گرافیتی (Graffiti Alley)

    کوچه گرافیتی تورنتو یک جاذبه خاص است که در اوایل دهه 2000 جای خود را به هنر خیابانی قانونی در شهر داد. دیوارهای ساختمانی که در امتداد راش لین از خیابان پورتلند تا خیابان اسپادینا را اشغال کرده است، با برخی از رنگارنگ‌ترین و قابل توجه‌ترین نقاشی‌های دیواری تورنتو توسط هنرمندان بومی تزئین شده است. در نتیجه، این منطقه محلی عالی برای ضبط موزیک ویدیوها، عکس‌ برداری‌ها و جشنواره‌های خیابانی کوچک است. آثار هنری در کوچه گرافیتی دائما در حال تغییر است، بنابراین عکاسی کردن در این مکان را فراموش نکنید.

    • آدرس: 160 Rush Lane, Toronto, ON

    هاربرفرونت سنتر (Harbourfront Centre)

    هاربرفرونت سنتر یک منطقه 10 هکتاری است که در امتداد ساحل دریاچه خیره کننده شهر قرار دارد که بسیاری از هنرهای معاصر، اجتماعی و رویدادهای فرهنگی را نشان می‌دهد. این فضای سرپوشیده شامل تئاترهای خیابانی، پارک‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی است که این منطقه را به فضایی پر جنب و جوش برای بازدید و تجربه در طول سال تبدیل کرده است. در تابستان می‌توانید روی حوض ناترل با قایق پارو بزنید و این فضا در زمستان به یک فضای عمومی اسکیت روی یخ در فضای باز تبدیل می‌شود.

    • آدرس: 235 Queens Quay W, Toronto, ON M5J 2G8, Canada
    • تلفن: +1 416-973-4000

    موزه رویال انتاریو (Royal Ontario Museum)

    موزه سلطنتی انتاریو (ROM) که در سال 1914 تاسیس شد، یکی از موزه‌های مهم در آمریکای شمالی است که توسط «مایکل لی چین کریستال» طراحی شده است. این موزه با 40 گالری دائمی و بیش از 13 میلیون شی، بازدیدکنندگان را بسیار را به دیدن هنر، مصنوعات و فرهنگ‌های سراسر جهان مانند هنر جنوب آسیا و گنجینه‌های مصر باستان دعوت می‌کند. موزه سلطنتی انتاریو همچنین میزبان نمایشگاه‌های جذاب و رویدادهای مختلف است که این موزه را به یکی از جالب‌ترین و قابل توجه‌ ترین جاذبه‌های شهر تبدیل می‌کند.

    • آدرس:  100 Queens Park, Toronto, ON M5S 2C6, Canada
    • تلفن: +1 416-586-8000

    تالار شهر تورنتو و میدان ناتان فیلیپس (Toronto City Hall and Nathan Phillips Square)

    تالار شهر تورنتو محل استقرار شهرداری است و همچنین یک ساختمان شاخص نمادین از دو برج منحنی با ساختاری نعلبکی شکل را نشان می‌دهد. این تالار در مقابل سیتی هیل، میدان ناتان فیلیپس قرار دارد که یک فضای اجتماعی در فضای باز است که به عنوان مکانی برای بسیاری از رویدادها، جشنواره‌ها و جشن‌ها در طول سال عمل می‌کند. این مکان‌ها در کنار تابلوی نمادین تورنتو، منطقه‌ای پر جنب و جوش را ایجاد کرده‌اند که مملوء از فعالیت‌های سرگرم کننده است. در طول تابستان، حوض موجود در میدان ناتان فیلیپس یک آبنمای زیبا دارد. در طول زمستان نیز این حوض به یک پیست اسکیت روی یخ رایگان در فضای باز تبدیل می‌شود.

    • آدرس: 100Queen St W, Toronto, ON M5H 2N1, Canada
    • تلفن: +1 416-392-2489

    بهترین مراکز خرید تورنتو

    بهترین مراکز خرید تورنتو

    مراکز خرید تورنتو بسیار زیبا، خیره کننده و با امکانات فراوان هستند و برای همه اقشار از جمله کسانی که به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده و در شهر تورنتو مشغول به تحصیل هستند، بسیار برای گردش و خرید جذاب هستند.در ادامه به بهترین مراکز خرید تورنتو اشاره می‌کنیم:

    مرکز سی اف تورنتو ایتون (CF Toronto Eaton Centre)

    مرکز سی اف تورنتو ایتون یک مکان عالی برای خرید است که بیش از 250 رستوران، مغازه و فضاهای خدماتی را ارائه می‌دهد. این مرکز خرید که به عنوان مرکز ایتون شناخته می‌شود، وسعت بسیار زیادی دارد که فروشگاه‌های ممعروف کانادایی مانند Indigo Books & Music و Roots و همچنین برندهای جهانی مانند Apple و H&M را در خود جای داده است. زیبایی و سبک معماری خاص این مرکز خرید باعث شده است تا به مکانی پر بازدید در سال طول روز تبدیل شود.

    • آدرس: 220Yonge Street, Toronto, ON M5B 2H1, Canada
    • تلفن: +1 416-598-8560

    دیسیم (DECIEM)

    برند کالت دیسیم با مجموعه وسیعی از محصولات مراقبت از پوست و زیبایی مقرون به صرفه خود مانند The Ordinary و Hylamide جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. هنگام بازدید از شهر می‌توانید از فروشگاه این برند معروف در منطقه The Distillery District دیدن کنید. این فروشگاه زیبا و بزرگ دارای بیش از 160 محصول از هفت برند زیرمجموعه DECIEM است.

    • آدرس: 18 Distillery Lane, Toronto, ON M5A 3C4, Canada
    • تلفن: +1 647-498-6827

    از دیگر مراکز خرید تورنتو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • Fairview Mall
    • Scarborough Town Centre
    • Sherway Gardens
    • Yorkdale Shopping Centre
    • Agincourt Mall
    • Albion Centre
    • Bayview Village
    • Bridlewood Mall
    • Woodbine Centre
    • Centerpoint Mall
    • North York Sheridan Mall
    • Lawrence Allen Centre

    محله‌های محبوب تورنتو

    محله‌های محبوب تورنتو

    تنوع بیش از 250 گروه قومی در تورنتو در محله‌های آن منعکس شده است که هر کدام سبک و احساس متمایز خود را دارند. تورنتو جایی است که می‌توانید فرهنگ‌های سراسر جهان را از نزدیک ببینید. از هر فرد اهل تورنتو بپرسید محله‌های مورد علاقه‌شان چیست، با هیجان فهرستی بی‌پایان از مکان‌های جالب را به شما معرفی می‌کنند. در ادامه به محله‌های محبوب تورنتو اشاره می‌کنیم:

    آنکس (The Annex)

    در مرز پردیس سنت جورج دانشگاه تورنتو، محله انکس قرار دارد. این محله پرجنب و جوش مملوء از دانشجویان و خانه‌های بزرگ پرجمعیت است. در امتداد بخش اصلی این محله در Bloor Street Wes می‌توانید کافه‌ها و مغازه‌های ارزان قیمت و محلی را ببینید. از سوشی گرفته تا پیتزا، هر نوع غذایی در رستوران‌های این محله تهیه می‌شود. برای سرگرمی بیشتر این امکان را دارید از Hot Docs Ted Rogers Cinema، بزرگترین سینمای مستند جهان و Lee's Palace، یک سالن کنسرت راک دیدن کنید.

    محله چینی‌ها

    محله چینی‌ها در طول سال نو قمری بسیار زیباست، زیرا در آن، رقص شیر در امتداد خیابان انجام می‌شود. این محله در همسایگی گالری هنری انتاریو (AGO) یکی از بزرگترین موزه‌های هنری در آمریکای شمالی قرار دارد. در این محله می‌توانید انواع بازارهای سنتی، مغازه‌های فروش سوغاتی و رستوران‌های آسیایی را مشاهده کنید.

    بازار کنزینگتون

    بازار سنتی کنزینگتون در مجاورت محله چینی‌ها قرار دارد که شامل ترکیبی متنوع از کافه‌ها، فروشگاه‌های قدیمی و بازارهای مواد غذایی است. Pedestrian Sundays یک رویداد محبوب است که در آخرین یکشنبه ماه (از ماه می تا اکتبر) برگزار می‌شود. این رویداد در زمانی برگزار می‌شود که خیابان‌ها برای تردد وسایل نقلیه بسته می‌شوند تا فضا مملوء از موسیقی و فعالیت‌های سرگرمی دیگر شود.

    ایتالیای کوچک

    این منطقه در امتداد خیابان کالج غربی قرار دارد که مملوء از رستوران‌های عجیب و کافه‌های جالب در فضای باز است. ایتالیای کوچک با خیابان‌های درخت کاری شده زیبا با خانه‌های سبک دوره ادوارد احاطه شده است.

    محله قدیمی تورنتو

    محله قدیمی تورنتو بیشترین ساختمان‌های قرن نوزدهم را در استان دارد. این منطقه دارای تاریخ محلی غنی، رستوران‌های شیک و صحنه‌های هنری پر رونق و برق است. مکان‌های جالبی که می‌توانید از آن دیدن کنید، ساختمان فتوژنیک گودرهام (معروف به ساختمان فلاتیرون)، فواره سگ‌های پارک برچی و Sugar Beach است. در منطقه تاریخی دیستلری گشت بزنید تا با آثار هنری و فرهنگی کانادایی آشنا شوید.

    جزایر تورنتو

    سوار کشتی شوید و به جزایر تورنتو بروید. این منطقه گروهی از 15 جزیره به هم پیوسته است که در دریاچه انتاریو واقع شده‌‌اند. این جزیره برای افراد و خانواده‌ها نسبت به فضای شلوغ مرکز شهر مکانی آرامش بخش محسوب می‌شود. در سواحل این جزیره شیرجه بزنید و از تجهیزات ورزشی و بازی‌های آبی لذت ببرید. همچنین در پارک تفریحی سنترویل پیک نیک برگزار کنید.

    آب و هوای تورنتو

    آب و هوای تورنتو

    جای تعجب نیست که بازدید از تورنتو در ماه‌های گرم سال (اواخر بهار تا اواسط پاییز) بهترین زمان برای تجربه‌ای مطلوب از این شهر می‌باشد. اگرچه زمستان سرد است و می‌تواند سخت باشد، اما دیدن تورنتو در زمستان بسیار دیدنی است. در بهار و تابستان (مه تا اواسط سپتامبر) تعداد زیادی از جشنواره‌ها، رویدادها و اجراهای هنری هر آخر هفته برگزار می‌شوند.

    جشنواره بین المللی جاز سواحل، کارناوال کارائیب تورنتو (معروف به کاریبانا)، لومیناتو، پراید، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو و بسیاری دیگر از رویدادهای محله در این فصول برگزار می‌شوند. برخی از رویدادهای مهم در زمستان شامل بازار کریسمس تورنتو، جشنواره نور تورنتو، Winterlicious و اسکیت روی یخ در فضای باز در محیط‌های عمومی مانند The Bentway هستند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    تورنتو بدون شک بهترین و مدرن‌ترین شهر کانادا محسوب می‌شود. بسیاری از مهاجران به این شهر نقل مکان می‌کنند تا بتوانند در فضایی با آینده روشن زندگی کنند. با این حال، قبل از مهاجرت به کانادا و آمدن به تورنتو، بهتر است تا حدودی به جغرافیا و سیستم جامع شهری تورنتو واقف باشید تا با اطلاعات بیشتری پا به شهر بزرگ بگذارید. برای کسب اطلاعت بیشتر با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول راهنمای جامع شهری تورنتو

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ