راهنمای جامع حمل و نقل در تورنتو
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    رفت و آمد در شهر بزرگی مانند تورنتو کانادا به انرژی و بودجه زیادی نیاز دارد. استفاده از حمل و نقل عمومی تورنتو به شما در صرفه جویی در هزینه بنزین، خرید خودرو و حتی تلاش اضافی برای آموزش رانندگی کمک می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که برنامه سفر خود را به نقاط مختلف شهر به درستی برنامه ریزی کنید. حمل و نقل تورنتو به خوبی سازماندهی شده است و می‌تواند نیازهای ساکنان را برای رفت و آمد راحت برآورده کند؛ به خصوص برای دانشجویان بین المللی که از حمل و نقل از عمومی استفاده زیادی می‌کنند، شناخت بیشتر این سیستم منجر به راحتی بیشتر می‌شود. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به راهنمای جامع حمل و نقل در تورنتو می‌پردازیم.

    درباره حمل و نقل عمومی تورنتو

    ترابری عمومی در تورنتو یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل در آمریکای شمالی است. شما با مهاجرت به کانادا می‌توانید از نزدیک با حمل و نقل قوی تورنتو آشنا شوید. تاریخ حمل و نقل عمومی این شهر به سال 1849 با ایجاد یک شرکت کالسکه سوار اسب بازمی‌گردد. امروزه، حمل و نقل انبوه تورنتو تقریباً 1200 کیلومتر (750 مایل) از مسیرهای مختلف را پوشش می‌دهد. کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) مسئول اداره رفت و آمد ساکنان شهر در داخل و حومه شهر تورنتو است.

    امکان رفت و آمد با اتوبوس، مترو و تاکسی در شهر وجود دارد. حمل و نقل با کشتی نیز در دسترس است، اما پوشش کمتری دارد و فقط جزایر تورنتو را شامل می‌شود. استفاده از اتوبوس، مترو و تاکسی می‌تواند‌ نیازهای دانشجویان را به خوبی برآورده کنند. طبق آمارها در می سال 2023 چیزی در حدود 552 هزار از سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو استفاده می‌کردند. پیش بینی می‌شود این آمار در سال‌های بعد افزایش بیشتری داشته باشد.

    مترو در تورنتو

    بهترین ویژگی مترو تورنتو این است که تقریباً از تمام مسیرهای محبوب شهر می‌گذرد. همچنین این امکان را به شما می‌دهد که کمی از مناظر زیبای شهر دیدن کنید، زیرا برخی از مسیرهای مترو از مکان‌های دیدنی شهر عبور می‌کنند. مترو تورنتو هم به صورت زیرزمینی و هم روی زمین احداث شده است. متروی این شهر دو خط اصلی دارد که شامل خط زرد (Yonge-University) که از خیابان Northern Yonge تا ایستگاه Union ادامه دارد.

    خط سبز (Bloor-Danforth) از شرق به غرب امتداد دارد و مسیر Etobicoke- Central Toronto- منطقه Scarborough را دنبال می‌کند. خط اسکاربرو تنها از پنج ایستگاه تشکیل شده و بخش کوچکی از شمال تورنتو را پوشش می‌دهد. قطارها هر 5 تا 6 دقیقه به ایستگاه می‌رسند که به مسافران کمک می‌کند تا کل زمان سفر را محاسبه کنند. سیستم مترو تورنتو مقرون به صرفه‌ترین روش حمل و نقل است. در جدول زیر می‌توانید هزینه‌های رفت و آمد با مترو را مشاهده کنید:

    بلیط تک سفره

    3.25 دلار کانادا

    کارت روزانه (سفر نامحدود در طول روز)

    12.50 دلار کانادا

    اعتبار هفتگی (سفر نامحدود در طول هفته)

    43.75 دلار کانادا

    اتوبوس در تورنتو

    اتوبوس در تورنتو

    اگر امکان رفت و آمد از طریق مترو قابل دسترسی نیست، نگران نباشید! قانون کلی در تورنتو این است که هر جا مترو وجود ندارد، اتوبوس‌ها از آنجا عبور می‌کنند. هزینه سفر با اتوبوس‌ها در تورنتو کمی بیشتر از مترو است، اما نه آنقدر که در هزینه‌های حمل و نقل ماهانه شما تاثیر زیاد بگذارد. توجه داشته باشید که برای سوار شدن داخل اتوبوس به یک ژتون یا کارت PRESTO نیاز دارید، اما برخی بسته به موقعیت ممکن است پول نقد بپذیرند.

    در هر 200 متر یک ایستگاه اتوبوس در تورنتو وجود دارد، بنابراین دسترسی سریع و راحتی به اتوبوس‌ها دارید. به خاطر داشته باشید که برنامه اتوبوس‌ها در تورنتو از ساعت 6 صبح شروع می‌شود و آخرین سفر معمولاً ساعت 1:00 بامداد روز بعد است. در روزهای یکشنبه، عملیات شرع به کار اتوبوس‌ها کمی دیرتر خواهد بود و اولین سفر معمولاً در ساعت 8:00 صبح انجام می‌شود. در جدول زیر می‌توانید هزینه های رفت و آمد با اتوبوس را مشاهده کنید:

    بلیط تک سفره

    4.40 دلار کانادا

    بلیط دو سفره

    8.80 دلار کانادا

    کارت روزانه

    18.28 دلار کانادا

    کارت ماهانه

    211.24 دلار کانادا

    تاکسی در تورنتو

    اگر بودجه‌تان نسبتاً زیاد است و می‌خواهید سواری آرام‌تری داشته باشید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی‌ها را در کنار خیابان‌ها یا در مقابل مکان‌های دیدنی معروف یا هتل‌های مجاور خواهید یافت. مزیت اصلی استفاده از تاکسی در تورنتو این است که رانندگان تاکسی با نقاط دیدنی و توریستی آشنا هستند، بنابراین لازم نیست نگران گم شدن باشید. حتی گاهی اوقات آنها به شما اجازه می‌دهند تا از اسرار شهر مطلع شوید و شما را با جاذبه‌های دست کم گرفته شده تورنتو آشنا می‌کنند.

    برخلاف مترو یا اتوبوس، تاکسی‌های تورنتو 24 ساعته در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید برای مهمانی‌های صبح زود یا سفرهای اضطراری روی آنها حساب کنید. شما می‌توانید خدمات تاکسی تورنتو را از قبل رزرو کنید. رانندگان معمولاً کارت‌های اعتباری یا نقدی را می‌پذیرند. با این حال، همیشه عاقلانه است که مقداری پول نقد در دسترس داشته باشید. Lyft، Uber، Taxify، Beck، Diaming و Royal برخی از بهترین شرکت‌های تاکسی و اشتراک سواری در تورنتو هستند. در جدول زیر می‌توانید هزینه رفت و آمد با تاکسی را مشاهده کنید:

    تک سفره

    50 تا 70 دلار کانادا

    کشتی در تورنتو

    خدمات کشتی در تورنتو شما را به دیدن برخی از جزایر کوچک و در عین حال زیبای تورنتو می‌برد. کشتی تورنتو که خارج از مسئولیت TTC فعالیت می‌کند، خدمات کشتی را برای رفت و آمد بین سرزمین اصلی و جزایر تورنتو که 3.9 کیلومتر از هم فاصله دارند، اجرا می‌کند. کشتی‌های روزانه از ترمینال Jack Layton Ferry در خیابان Bay و اسکله Queens Quay حرکت می‌کنند. زمان حرکت کشتی‌ها به فصل و مقصد بستگی دارد. پس از خرید بلیط کشتی می‌توانید از سه جزیره اصلی در پارک جزیره تورنتو از جمله Centre Island، Ward’s Island و Hanlan’s Point دیدن کنید. توجه داشته باشید که کشتی برای رفت و آمد روزانه ایده آل نیست.

    شش ترمینال وجود دارند که جزایر تورنتو در دریاچه انتاریو را به سرزمین اصلی متصل می‌کنند. سفر با کشتی تقریباً هر 15 دقیقه در دسترس است و یک سواری نیز به طور متوسط 15 دقیقه طول می‌کشد. شما می‌توانید از طریق سامانه تعیین شده آنلاین بلیط کشتی که همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر در دسترس است، بلیط تهیه کنید. سفرها معمولاً حدود ساعت 6:30 صبح شروع می‌شوند و آخرین سفر می‌تواند در ساعت 23:30 یا 23:45 باشد. سوار شدن نوزادان رایگان است و نباید مبلغی از شما دریافت شود. در جدول زیر می‌توانید هزینه رفت و آمد با کشتی را مشاهده کنید:

    تک سفره بین 2 تا 14 سال

    5.45 دلار کانادا

    تک سفره بین 15 تا 19 سال

    7.45 دلار کانادا

    تک سفره بزرگسالان

    11.57 دلار کانادا

    هزینه حمل و نقل در تورنتو در یک نگاه

    هزینه حمل و نقل در تورنتو در یک نگاه

    دوچرخه سواری در تورنتو

    دوچرخه سواری در تورنتو

    دوچرخه سواری یکی از جذاب ترین راه‌ها برای کشف تورنتو و در عین حال نگاهی به سبک زندگی مردم محلی است. Bike Share Toronto یک برنامه اشتراک دوچرخه است که دسترسی آسان به 7185 دوچرخه و 630 ایستگاه در سراسر شهر را فراهم می‌کند. هزینه سفر یک طرفه 3.25 دلار به مدت 30 دقیقه است. برای مسافرانی که خرید اعتبار با دسترسی 24 ساعته یا 3 روزه را انتخاب می‌کنند، هزینه به ترتیب 7 و 15 دلار هزینه خواهد بود.

    هزینه دوچرخه‌های کرایه‌ای بسته به نوع و مدت زمان استفاده از دوچرخه بین 25 تا 150 دلار متغیر است. شما می‌توانید به راحتی دوچرخه را در هر یک از ایستگاه‌های مخصوص پس از اتمام سواری پارک نکنید، لازم نیست دوچرخه را حتماً از جایی که سوار شدید قرار دهید. اگر بین محل اقامت و دانشگاه شما فاصله کمی وجود دارد، دوچرخه از نظر زمانی و هزینه بهترین انتخاب است.

    سرویس GO Transit تورنتو چیست؟

    GO Transit سرویس اتوبوس و قطار بین منطقه‌ای انتاریو است که سفر مقاصدی فراتر از تورنتو را فراهم می‌کند. قطارها دو طبقه هستند و امکاناتی مانند سرویس بهداشتی دارند. اتوبوس‌ها دارای صندلی راحت، تهویه مطبوع و وای فای رایگان هستند. ویژگی‌های دیگری مانند صندلی اولویت‌دار، نشستن در طبقه پایین و دسترسی با ویلچر نیز ارائه می‌شوند.

    برای کسانی که بین تورنتو و شهرهای دیگر در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) سفر می‌کنند، GO Transit ارتباطات راحت با اتوبوس و قطار را فراهم می‌کند. همچنین ترمینال اتوبوس GO در مرکز شهر تورنتو قرار دارد. هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی در تورنتو، GO Transit یک گزینه عالی برای کسانی است که می‌خواهند فراتر از تورنتو را ببینند.

    خرید بلیط و کارت برای استفاده از حمل و نقل تورنتو

    سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو چندین گزینه برای خرید بلیط، کارت یا اعتبار ارائه می‌دهد. کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) از یک کارت الکترونیکی به نام PRESTO برای همه کرایه‌های رفت و آمد استفاده م‌ کند. این کارت تخفیف کوچکی را برای کرایه‌های نقدی یا بلیط‌های PRESTO تک و دو سواره ارائه می‌دهد. افراد همچنین می‌توانند TTC کارت یک روزه، دو روزه یا هفتگی و همچنین ماهانه یا سالانه را خریداری کنند. استفاده از حمل و نقل عمومی در تورنتو مقرون به صرفه است و به عنوان بهترین راه برای رفت و آمد در شهر تلقی می‌شود.

    نکات مهم در استفاده از سیستم حمل و نقل تورنتو

    در ادامه به برخی از نکات مهم برای استفاده از سیستم حمل و نقل تورنتو اشاره می‌کنیم:

    1- از قبل برنامه ریزی کنید

    خواه فقط یک سفر یک روزه به دانشگاه یا هر مکانی دیگری در شهر باشد یا یک تعطیلات طولانی، داشتن یک برنامه سفر برنامه ریزی شده همیشه موثر خواهد بود. با این کار می‌توانید زمان سوار شدن به اتوبوس یا مترو را برنامه ریزی کنید و در یافتن مسیری که باید سوار شویدt مشکلی نخواهید داشت. اگر تاکسی می‌گیرید، برنامه ریزی به شما کمک می‌کند تا برای سفر خود بودجه کافی داشته باشید. ما می‌پذیریم که رفت و آمدهای ناگهانی وجود دارند، اما تا می‌توانید زمان خود را برنامه ریزی کنید در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده باشید.

    2- یک نقشه تهیه کنید

    بهترین راه برای اینکه گم نشوید این است که به نقشه تورنتو دسترسی داشته باشید و هر کجا که می‌روید مسیر را ردیابی کنید. همچنین می‌توانید هر پلتفرم نقشه یابی وب یا اپلیکیشن را در دستگاه خود باز کنید تا مکان فعلی‌تان را ردیابی کرده و بینید چقدر از مقصد خود فاصله دارید. دسترسی به نقشه همچنین به شما امکان می‌دهد که شهر را به طور کامل کاوش کنید. برخی از فضاهای عمومی در تورنتو خدمات اینترنتی دارند. شما می‌توانید به اینترنت وای فای متصل شوید تا اقداماتی را برای مسیریابی یا رسیدن اتوبوس یا مترو انجام دهید.

    3- وسایل خود را ایمن کنید

    تورنتو از نظر فنی شهری امن است، اما برای محافظت بیشتر باید هوشمندانه عمل کنید. همیشه مراقب اقلام مهمی مانند تلفن همراه و کیف پول خود باشید. ما همچنین به شما توصیه می‌کنیم که اگر در یک سفر عمومی هستید هرگز پول دیگران را حساب نکنید. محتاط باشید! زیرا متاسفانه برخی از افراد هستند که نیت بدی دارند. برای ایمنی بیشتر به همراه داشتن یک وسیله دفاع شخصی مانند اسپری فلفل نیز کمک می‌کند. با این حال، اکثر وسایل حمل و نقل عمومی معمولاً دوربین‌های مدار بسته دارند و ایستگاه‌ها احتمالاً توسط پرسنل امنیتی محافظت می‌شوند.

    4- آداب رفت و آمد را تمرین کنید

    4- آداب رفت و آمد را تمرین کنید

    همیشه سالمندان، افراد دارای معلولیت و زنان باردار را در اولویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که شما در یک فضای مشترک هستید، بنابراین با دیگران با ملایمت و دوستانه رفتار کنید. اگر به ایستگاه توقف فاصله زیادی مانده است از ماندن در کنار راه خودداری کنید تا به مسافرانی که احتمالاً ظرف چند دقیقه پیاده می‌شوند، راه بدهید. اگر در تاکسی هستید و تمایلی به چت ندارید، آن را مؤدبانه به راننده بگویید. محتاط بودن ارزش دارد، اما هیچ اشکالی ندارد که با یک غریبه دوستانه رفتار کنید یا با پرسنل سیستم حمل و نقل احوالپرسی کنید.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    حمل و نقل عمومی ارزان‌ترین راه برای رفت و آمد در تورنتو است. این شهر شبکه گسترده‌ای از مسیرها دارد تا رسیدن به مقصد را آسان کند. اتوبوس، مترو و تاکسی توسط کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) اداره می‌شود. از طرفی، GO Transit برای سفرهای طولانی‌تر خارج از شهر نیز در دسترس است. با این حال، قبل از اقدام برای تحصیل در کانادا بهتر است شناخت کافی در مورد سیستم حمل و نقل تورنتو پیدا کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول راهنمای جامع حمل و نقل در تورنتو

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت