خوابگاه های دانشجویی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در کانادا می‌تواند برای بسیاری از دانشجویان یک تجربه هیجان انگیز است که زندگی آن‌ها را به طور کامل متحول می‌کند. با این حال، دانشجویان بین المللی با مسائلی مانند یافتن محل اقامت مناسب در کانادا دست و پنجه نرم می‌کنند. هزینه زندگی در کانادا بعد از همه گیری افزایش یافته و در نتیجه، بازار مسکن دانشجویی رونق گرفته است.

    در این میان، مهم است که دانشجویان نگاهی عمیق به خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا داشته باشند تا بتوانند این نوع اقامتگاه‌ها را در کنار بقیه گزینه‌ها مقایسه کنند. در این مطلب به طور کامل در مورد خوابگاه‌‌های دانشجویی در این کشور برای متقاضیان تحصیل در کانادا صحبت می‌کنیم.

    مقدمه‌ای بر خوابگاه‌های دانشجویی کانادا

    مقدمه‌ای بر خوابگاه‌های دانشجویی کانادا

    اگر محل اقامت شما توسط دانشگاه مدیریت می‌شود و در نزدیک پردیس دانشگاهی قرار دارد، به عنوان خوابگاه دانشجویی (On-Campus) شناخته می‌شود. زندگی در خوابگاه می‌تواند آسان‌تر از یافتن مسکن خود در خارج از دانشگاه باشد. بسیاری از دانشگاه و کالج‌ها در کانادا به دانشجویان در محوطه یا مکانی نزدیک به دانشگاه خوابگاه می‌دهند. خوابگاه‌ها اغلب ساختمان‌های بزرگی هستند که دانشجویان زیادی را در خود جای داده‌اند. اتاق‌های خوابگاه از نظر اندازه و کیفیت متفاوت هستند، بنابراین بهتر است به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود بروید تا بررسی‌های لازم را انجام دهید.

    اتاق‌ها در خوابگاه با تخت، میز، صندلی، آشپزخانه، حمام و بسیاری امکانات دیگر ارائه می‌شوند. هر اتاق ممکن است برای یک دانشجو یا تعدادی دانشجو اختصاص یابد. خوابگاه‌ها اغلب بر اساس جنسیت از هم جدا می‌شوند. در خوابگاه ممکن است صبحانه، ناهار و شام به دانشجویان داده شود که با هزینه همراه است. بسیاری از خوابگاه‌ها ممکن است یک سالن غذاخوری داشته باشند که دانشجویان می‌توانند برای استفاده از آن اقدام کنند. خوابگاه معمولا برای دانشجویان سال اول و دوم پیشنهاد می‌شود و می‌تواند راهی عالی برای آشنایی با محیطی زندگی و تحصیل باشد.

    انواع خوابگاه دانشجویی در کانادا

    انواع خوابگاه دانشجویی در کانادا

    خوابگاه‌های مختلفی برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارند که دانشجویان می‌توانند بسته به دانشگاه و نیازهای خود را یکی را انتخاب کنند. در ادامه به انواع خوابگاه دانشجویی در کانادا اشاره می‌کنیم:

    1- خوابگاه در محوطه دانشگاه

    بسیاری از موسسات آموزشی در کانادا به دانشجویان اجازه می‌دهند تا مسکن دانشجویی در محوطه دانشگاه را اجاره کنند که متعلق به خود موسسه است. خوابگاه‌های دانشگاه ساختمان‌هایی هستند که در داخل محوطه دانشگاه قرار دارند و دانشجویان زیادی را در اتاق‌های خود جای داده‌اند. شرایط خوابگاه در اکثر دانشگاه‌های کانادا متفاوت است، اما اغلب شامل اتاق‌های تک نفره یا مشترک هستند.

    دانشجویان بین المللی که برای اولین بار به کانادا مهاجرت می‌کنند، معمولا این نوع اقامتگاه را در کانادا ترجیح می‌دهند، زیرا نزدیک محوطه دانشگاه است. بسیاری از الزامات مانند غذا توسط دانشگاه تأمین می‌شود. سایر امکانات دانشگاه مانند کتابخانه و اینترنت رایگان در دسترس دانشجویان قرار دارند. از مزایای خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • صرفه جویی در هزینه‌های رفت و آمد به دانشگاه
    • دسترسی به غذای با کیفیت و عدم نیاز به تهیه غذا
    • استفاده از امکانات رفاهی استاندارد و مدرن
    • فرصت دوستی با دانشجویان از اقصی نقاط جهان

    از آنجایی که خوابگاه داخل محوطه دانشگاه برای اکثر دانشجویان بین المللی گزینه ترجیحی است، اتاق‌ها خیلی سریع پر می‌شوند. اگر می‌خواهید در خوابگاه بمانید، باید به محض دریافت نامه پذیرش خود با بخش مسکن دانشجویی دانشگاه خود تماس بگیرید.

    2- خوابگاه در بیرون از دانشگاه

    اقامت در خانه‌های شهری (Townhouses) یکی از گزینه‌های مطلوب برای دانشجویان بین المللی است. آن‌ها خانه‌ها شبیه به خوابگاه‌های داخل محوطه دانشگاه هستند که توسط دانشگاه محل تحصیل شما مدیریت می‌شوند. خانه‌های شهری در بیرون و نزدیک به محوطه دانشگاه واقع شده‌اند. این خوابگاه‌ها معمولا اتاق‌های بزرگی دارند و می‌توانند دانشجویان بیشتری را در خود جای دهند.

    به غیر از خانه‌های شهری، دانشگاه‌ها همچنین آپارتمان یا سوئیت به دانشجویان ارائه می‌دهند. آپارتمان و سوئیت نسبت خانه‌های شهری کمی دورتر از دانشگاه هستند، ولی نه آنقدر که دانشجویان مسافت زیادی را در راه باشند. دانشجویانی که در آپارتمان یا سوئیت زندگی می‌کنند، نسبت به دانشجویانی که در خانه‌های شهری هستند، استقلال بیشتری دارند.

    دانشجویان می‌توانند در یک اتاق به تنهایی زندگی کنند یا اتاق را با دیگران به اشتراک بگذارند. امکاناتی مانند آشپزخانه، حمام و اتاق نشیمن برای همه مشترک است. همچنین بعضی از دانشگاه به دانشجویانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند، سرویس رفت و برگشت ارائه می‌دهند. خانه شهری و آپارتمان معمولاً به دانشجویان سال سوم یا چهارم در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود، بنابراین می‌توانید پس از گذراندن چند ترم اول دانشگاه، با دوستان خود به خانه شهری بروید.

    هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا

    هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا

    هزینه‌های زندگی خوابگاه داخل دانشگاه معمولا کمتر اقامتگاه در بیرون از دانشگاه است، اما باز این قضیه برای همه دانشگاه‌های یکسان نیست، زیرا دسترسی به تمام امکانات و سایر خدمات ارائه ممکن است هزینه بیشتری به همراه داشته باشد. به طور متوسط، هزینه‌های خوابگاه در محوطه دانشگاه حدود 250 دلار کانادا و 625 دلار در ماه است.

    از سویی دیگر، هزینه اقامت در خارج از دانشگاه می‌تواند هر ماه 400 تا 700 دلار کانادا باشد. این هزینه‌ها ممکن است غذا را شامل شوند یا غذا به صورت جداگانه توسط دانشجو پرداخت شود که هر دو این شرایط به دانشگاه بستگی دارد. هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا طبق جدول زیر است:

    دانشگاه

    نام خوابگاه

    امکانات

    هزینه

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    پارک توتم

    اتاق یک نفره با حمام اختصاصی، غذا، اینترنت و امکانات رفاهی کامل

    7226 دلار کانادا از ژانویه تا آوریل

    دانشگاه مک گیل

    کالج ویکتوریا

    اتاق یک نفره با حمام اختصاصی، غذا، اینترنت و امکانات رفاهی کامل

    18457 دلار کانادا در سال

    دانشگاه تورنتو

    اقامتگاه چست‌نات

    اتاق یک نفره با حمام اختصاصی، غذا، اینترنت و امکانات رفاهی کامل

    23007 دلار کانادا در سال

    مزایای زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی کانادا

    مزایای زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی کانادا

    اقامتگاه‌های داخل دانشگاه به دانشجویان به ویژه دانشجویانی که مهاجرت به کانادا کرده، این امکان را می‌دهند که به راحتی به کلاس‌های درس، منابع دانشگاهی، سالن‌های غذاخوری، دفاتر دانشکده و بسیاری از امکانات دیگر دسترسی داشته باشید. زندگی در محوطه دانشگاه می‌تواند به شما فرصت‌های بیشتری برای معاشرت با همسالان خود بدهد. همچنین دسترسی بیشتری به انواع فعالیت‌ها و انجمن‌های دانشگاهی خواهید داشت که به افزایش تعاملات اجتماعی شما کمک می‌کنند. در ادامه با پنج مزیت زندگی در محوطه دانشگاه آشنا شوید:

    1- ارتباط با دانشجویان دیگر

    دانشجویانی که در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند، معمولاً نسبت به دانشجویان ساکن در خانه‌های اجاره‌ای از احساس اجتماعی بیشتری برخوردار هستند. زندگی نزدیک به امکانات مدرسه می‌تواند ارتباط شما را با همکلاسی‌ها از طریق فعالیت‌ها و رویدادهای دانشگاهی آسان‌تر کند.

    دانشجویان می‌توانند از بین گزینه‌های مختلف خوابگاه دانشجویی یکی را انتخاب کنند. در حالی که برخی از دانشجویان در خوابگاه‌های داخل محوطه زندگی می‌کنند، برخی دیگر ممکن است اقامتگاه‌هایی به سبک سوئیت یا آپارتمان را انتخاب کنند. در هر صورت، اکثر دانشجویان در نهایت فضای زندگی خود را با یک یا چند هم اتاقی به اشتراک می‌گذارند.

    زندگی با دانشجویان دیگر می‌تواند چالش‌هایی ایجاد کند. اگر برای اولین بار است که دور از خانه زندگی می‌کنید، ممکن است در دانشگاه احساس دلتنگی کنید یا نتوانید با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید. با وجود موانع احتمالی، زندگی در محوطه دانشگاه می‌تواند یک فرصتی غنی و بی نظیر باشد. شما می‌توانید در حالی که از مستقل بودن لذت می‌برید، با دیگران پیوندهای اجتماعی قوی ایجاد کنید.

    2- کسب مشاوره در هر زمان

    اکثر خوابگاه‌ها مشاوران مقیم دارند که به دانشجویان سال اول کمک می‌کنند تا به زندگی در محوطه دانشگاه کمک کنند. این مشاوران دانشجویان با تجربه‌ای هستند که بر ایمنی و رفاه دانشجویان تازه وارد در گروه‌های کوچک نظارت می‌کنند. هدف اصلی مشاوران ایجاد فضایی دلپذیر برای دانشجویان است. آن‌ها ممکن است میزبان رویدادهای اجتماعی باشند تا دانشجویان جدید را با برگزاری مراسمی خاص به تعامل تشویق کنند.

    زندگی در دانشگاه می‌تواند فرصت‌های بی‌پایانی برای شما ایجاد کند تا دوست پیدا کنید. دانشجویان اغلب با همسالانشان در داخل یا نزدیک محل زندگی خود پیوندهای نزدیک برقرار می‌کنند. این نزدیکی باعث می‌شود که به راحتی با همسایگان خود آشنا شوید. خوابگاه‌ها معمولا فضاها و سالن‌های مشترکی دارند که دانشجویان می‌توانند در آن‌ها جمع شوند.

    3- حفظ امنیت و ایمنی دانشجویان

    3- حفظ امنیت و ایمنی دانشجویان

    وجود پرسنل امنیتی در خوابگاه یکی دیگر از مزایای مهم زندگی در محوطه دانشگاه است. دانشجویان به ویژه آن‌هایی که برای اولین بار دور از خانه هستند، ممکن است نگران امنیت خود در محوطه دانشگاه باشند. دانشگاه‌ها برای حفظ یک محیط امن معمولاً از پرسنل امنیتی برای جلوگیری از رفتار نادرست و پاسخگویی به شرایط اضطراری استفاده می‌کنند.

    پرسنل امنیتی معمولاً در اطراف سالن‌های اقامتی، ساختمان‌های دانشگاهی و سایر امکانات دانشگاه مستقر می‌شوند. وظیفه آنها این است که مراقب فعالیت‌های پرخطر باشند تا اطمینان حاصل شود که امنیت دانشجویان در مهمان‌‌ها، رویدادهای ورزشی و سایر اجتماعات حفظ می‌شود. دانشجویان در مواقع اضطراری می‌توانند از طریق تلفن یا پیامک با امنیت خوابگاه تماس بگیرند.

    4- کاهش زمان برای رفت و آمد

    زندگی در نزدیکی کلاس‌های درس و سایر امکانات دانشگاه می‌تواند استرس ناشی از رفت و آمد را از بین ببرد. با این حال، تمام خوابگاه‌ها در فاصله کمی نسبت به دانشگاه قرار ندارند. برای رفع این مشکل، برخی از دانشگاه‌ها سیستم اتوبوس یا شاتل رایگان ارائه می‌دهند.

    دانشجویان ممکن است هنگام رسیدن به محوطه دانشگاه با مشکلاتی مواجه شوند. به عنوان مثال، بسیاری از آنها باید از رسیدن به موقع اتوبوس عمومی اطمینان پیدا کنند. دانشجویانی که ماشین دارند نیز باید از پروتکل‌های دانشگاه پیروی کنند. برخی از موسسات هزینه پارکینگ می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به هیچ وجه به دانشجویان اجازه ندهند که خودروی خود را به داخل محوطه دانشگاه خودرو بیاورند.

    5- ارائه برنامه‌های غذایی دانشجویی

    بسیاری از دانشجویانی که در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند، به سالن‌های غذاخوری و سایر فروشندگان مواد غذایی دانشگاه متکی هستند. دانشجویان ساکن خوابگاه معمولاً برنامه‌های غذایی را خریداری می‌کنند تا بتوانند از غذا در دانشگاه بهره‌مند شوند. ناهار خوری پردیس می‌تواند منبعی برای صرفه جویی در زمان باشد که شما را از خرید مواد خوراکی و پختن وعده‌های غذایی باز می‌دارد.

    همچنین بسیاری از دانشجویان می‌گویند که سالن‌های غذاخوری دانشگاه یکی از مکان‌های مورد علاقه آن‌ها برای معاشرت با دوستانشان است. امروزه، بسیاری از کالج‌ها مجموعه‌ای از رژیم‌های غذایی را به دانشجویان ارائه می‌دهند که شامل غذاهای گیاهخواری، غذاهای بدون گلوتن و سایر موارد هستند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    انتخاب خوابگاه در محوطه دانشگاه برای دانشجویان سال اول و دوم بهتر از مسکن خارج از دانشگاه است. در یک خوابگاه دانشجویی می‌توانید به همه امکانات دسترسی داشته باشید و زندگی خوبی را تجربه کنید. شما می‌توانید از مزایای زندگی در خوابگاه از جمله دسترسی راحت به کلاس‌ها، امنیت بیشتر، برنامه غذایی و سایر موارد لذت ببرید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دوره زبان، دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 با ما در تماس باشید.

    سوالات متداول خوابگاه های دانشجویی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت