خرید سیم کارت در کانادا | راهنمای کامل ۲۰۲۴
  • نویسنده: علیرضا لهفتان
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:

    خرید سیم کارت یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که افراد قبل یا بعد از مهاجرت به کانادا انجام می‌دهند. امروزه شرکت‌های مختلفی در کانادا سیم کارت می‌فروشند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Bell، Rogers و Telus اشاره کرد که در ادامه به طرح‌های آن‌ها خواهیم پرداخت. شما با خرید سیم کارت‌ کانادایی می‌توانید از مزایایی مانند امنیت بالا، تنوع پلن‌ها و امکان دریافت سرویس‌های مکالمه و اینترنت تخفیفی بهره‌مند شوید.

    همچنین خرید و فعال‌سازی سیم کارت در کانادا مانند هر کشور دیگری نیاز به انجام یک سری مراحل دارد که به صورت کامل با جزئیات آن‌ها آشنا خواهید شد. خرید سیم کارت در کانادا به ۲ روش حضوری و آنلاین انجام می‌پذیرد که البته استفاده از روش آنلاین به دلیل تنوع بیشتر سیم کارت‌ها و صرفه‌جویی در وقت بیشتر توصیه می‌شود.

    اما چرا باید از سیم کارت کانادایی استفاده کنیم؟ دریافت سیم کارت چقدر زمان می‌برد و نیاز به چه مدارک و شرایطی دارد؟ مراحل خرید سیم کارت در کانادا به چه شکلی انجام می‌شود؟ اگر شما هم می‌خواهید برای مهاجرت به کانادا سیم کارت بخرید اما پاسخ این پرسش‌ها را نمی‌دانید؛ در این صورت شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

    مزایای سیم کارت‌ کانادایی

    مزایای سیم کارت کانادایی

    سیم‌ کارت‌های کانادایی دارای مزایای مختلفی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • قبل از سفر یا مهاجرت به کانادا هم می‌توانید اقدام به خرید سیم کارت کنید.
    • سیم کارت‌های کانادایی دارای پلن‌های متعددی هستند که هر یک برای افراد با نیازهای مختلفی طراحی شده‌اند.
    • برخی از اپراتورها به صورت محدود خدمات تماس و اینترنت رایگان ارائه می‌کنند.
    • شما می‌توانید از سیم ‌کارت بین‌المللی کانادا در بیشتر کشورهای دنیا استفاده کنید.
    • سیم ‌کارت‌های کانادایی مجهز به پروتکل‌های امنیتی پیشرفته هستند.
    • در کانادا، تحت شرایط خاصی امکان دریافت سیم کارت رایگان وجود دارد.

    نحوه خرید سیم کارت در کانادا

    مراحل خرید سیم کارت در کانادا

    شما برای خرید سیم کارت در کانادا باید یک سری مراحل را دنبال کنید که جزئیات آن‌ها به شکل زیر است:

    • انتخاب اپراتور سیم ‌کارت
    • انتخاب مناسب‌ترین پلن سیم کارت
    • خرید سیم کارت
    • فعال‌سازی سیم کارت
    • انجام تنظمیات سیم کارت در موبایل
    • شارژ کردن سیم کارت

    ۱. انتخاب اپراتور سیم ‌کارت

    هر اپراتوری دارای پلن‌ها و امکانات مخصوص به خود است و در نتیجه باید در رابطه با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سیم کارت در کانادا به خوبی تحقیق کنید. شما برای انجام این کار، می‌توانید نظرات سایر افراد را بخوانید. آیا اپراتور مورد نظر شما آنتن‌دهی خوبی دارد؟ قیمت پلن‌های آن چقدر است؟ آیا سرعت اینترنت آن بالاست؟ آیا به حریم شخصی و امنیت داده‌ها اهمیت می‌دهد؟ این‌ها پرسش‌هایی هستند که باید قبل از انتخاب اپراتور حتما به آن‌ها توجه کنید.

    ۲. انتخاب مناسب‌ترین پلن سیم کارت

    پس از انتخاب اپراتور، باید به سراغ تحقیق در مورد پلن‌های آن بروید و با توجه به نیازهای خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نباید بیش از حد نیاز خود برای خریداری سیم کارت هزینه کنید. همانگونه که اشاره شد، اپراتورها پلن‌های مختلفی را ارائه می‌کنند که هر کدام دارای حجم اینترنت، امکانات تلفنی و ارسال پیامک متفاوتی است.

    آیا به دنبال یک سیم کارت دانشجویی هستید؟ در طول روز چقدر اینترنت استفاده می‌کنید؟ میزان مکالمه روزانه شما چقدر است؟ چقدر بودجه برای خرید سیم کارت می‌خواهید اختصاص دهید؟ این‌ها سوالاتی هستند که قبل از خرید سیم کارت باید مورد بررسی قرار دهید.

    ۳. خرید سیم کارت

    حال نوبت خرید سیم کارت است و انجام این کار به دو روش آنلاین و حضوری انجام می‌پذیرد. در صورت داشتن هر نوع سوالی، آن را با کارشناس اپراتور مطرح کنید. همچنین قبل از امضای قرارداد خرید، با دقت تمام شرایط و قوانین استفاده از خدمات سیم کارت را بخوانید.

    ۴. فعال‌سازی سیم کارت

    پس از دریافت سیم کارت، باید آن را فعال‌ کنید که انجام این کار، نیاز به اجرای دستورالعمل‌های ارائه ‌شده توسط اپراتور دارد. حال تلفن همراه خود را خاموش کنید و سیم کارت را داخل آن قرار دهید.

    ۵. انجام تنظیمات سیم کارت در موبایل

    موبایل خود را روشن کنید و برای اتمام مراحل فعال‌سازی، دستورات لازم را اجرا کنید. برای استفاده از خدمات دیتا، ممکن است نیاز به ایجاد یک حساب کاربری جدید داشته باشید.

    ۶. شارژ کردن سیم کارت

    اگر سیم کارت شما اعتباری است، برای برقراری تماس، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت باید شارژ بخرید. شارژ کردن سیم کارت، از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن اختصاصی اپراتورها قابل انجام است.

    قیمت سیم کارت در کانادا

    طبق آمارهای سال ۲۰۲۴، افراد برای دریافت سیم کارت در کانادا باید ماهانه بین ۸ تا ۷۰ دلار هزینه پرداخت کنند.‌ اینترنت موبایل در کانادا کمی گران است. به عنوان مثال برای 6 گیگابایت دیتا، باید حدود ۵۰ دلار کانادا بپردازید. بنابراین اگر به دیتای چندانی نیاز ندارید، می‌توانید از سیم‌ کارت‌هایی با حجم اینترنت کم استفاده کنید. برای نمونه، سیم کارت اعتباری با ۵ گیگابایت اینترنت شرکت بل کانادا ۳۰ دلار کانادا قیمت دارد.

    Telus نیز سیم‌ کارت‌های اعتباری با حجم 1 گیگابایت اینترنت را با  قیمت 35 دلار کانادا به فروش می‌رساند. برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی، در طول سال تخفیف‌های مختلفی را بر روی سیم‌ کارت‌های خود اعمال می‌کنند؛ بنابراین بهتر است به صورت منظم از وب‌سایت‌های آن‌ها بازدید کنید. همچنین سیم کارت‌های عادی بدون اینترنت از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار هستند که البته استفاده از آن‌ها چندان رایج نیست.

    روش‌های خرید سیم کارت در کانادا

    شما برای خرید سیم کارت در کانادا می‌توانید از یکی از ۳ روش زیر استفاده کنید.

    خرید آنلاین سیم کارت در کانادا

    خرید آنلاین سیم کارت کانادایی

    در این روش کافیست وارد وب‌سایت شرکت موردنظرتان شوید و یکی از سیم کار‌ت‌های موجود را خریداری کنید. همچنین امکان خرید سیم کارت از طریق وب‌سایت‌های معروفی مانند آمازون نیز وجود دارد. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد، خرید اینترنتی سیم‌ کارت بهترین روش موجود است؛ زیرا سیم ‌کارت‌هایی که به صورت اینترنتی فروخته می‌شوند، معمولا ارزان‌تر از سیم ‌کارت‌های موجود در فرودگاه‌ها یا فروشگاه‌ها هستند. همچنین استفاده از روش آنلاین باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود. علاوه بر این، تنوع سیم‌ کارت‌ها در فروشگاه‌های آنلاین بسیار بیشتر است.

    خرید حضوری از فروشگاه‌ها و دفاتر اپراتورها

    خرید سیم کارت کانادایی به صورت حضوری

    اکثر اپراتورها دارای نمایندگی‌هایی در سرتاسر کانادا هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید سیم کارت مورد نظرتان را خریداری کنید. علاوه بر این، امکان خرید سیم‌ کارت‌ در پمپ بنزین‌های بزرگ و فروشگاه‌هایی مانند 7-Eleven، Dollarama و حتی در برخی از مغازه‌های خواربارفروشی نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که کارکنان فروشگاه‌ها معمولا اطلاع چندانی در مورد سیم ‌کارت‌های موجود ندارند؛ بنابراین شما باید خودتان از طریق اینترنت سیم‌ کارت را فعال‌سازی کنید.

    خرید سیم کارت در فرودگاه‌ها

    فرودگاه‌ها در واقع یکی از رایج‌ترین مکان‌ها برای خرید سیم کارت‌ هستند. به عنوان مثال در فرودگاه‌های اصلی کانادا مانند فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو یا فرودگاه بین‌المللی ونکوور، کیوسک‌ها و فروشگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید سیم‌ کارت مورد نظر خود را در آن‌ها پیدا کنید. توجه داشته باشید که سیم ‌کارت‌های ارائه شده در فرودگاه‌ها چندان متنوع نیستند؛ بنابراین ممکن است نتوانید به آسانی سیم‌ کارت متناسب با نیازهای روزانه خود را پیدا کنید.

    شرایط و مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در کانادا

    مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت کانادایی

     شما برای خرید سیم کارت در کانادا نیاز به مدارک چندانی ندارید و با یک مدرک شناسایی مانند پاسپورت یا شناسنامه هم کار شما راه می‌افتد. در برخی موارد نیز ممکن است نیاز به ارائه ویزای کانادا داشته باشید. شما همچنین برای خرید یک سیم کارت جدید باید فرم ارائه ‌شده توسط اپراتور را تکمیل و امضا کنید که شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوداگی، تاریخ تولد، آدرس پستی، ملیت و... می‌شود. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این رابطه بهتر است با یک موسسه مهاجرتی معتبر یا شرکت ارائه‌دهنده سیم کارت تماس بگیرید.

    بهترین سیم کارت اعتباری در کانادا

    Telus، Bell Canada و Rogers، سه اپراتور اصلی خدمات ارتباطی تلفن همراه در کانادا هستند و همه آنها سیم کارت‌های اعتباری نیز می‌فروشند. همچنین چندین اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) در کانادا وجود دارد که بر روی زیرساختهای این ۳ شرکت اصلی فعالیت می‌کنند. در ادامه با جزئیات پلن‌های اعتباری ۳ شرکت Telus، Bell Canada و Rogers آشنا می‌شوید.

    توجه: آخرین به روزرسانی اطلاعات و قیمت‌های پلن‌ها در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۳ انجام شده است.

    شرکت Telus: این شرکت در مجموع به عنوان بهترین اپراتور تلفن همراه در کانادا شناخته می‌شود و از میان مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به کیفیت بالای مکالمات و پوشش گسترده در سرتاسر این کشور پهناور اشاره کرد. در کانادا، بسیاری از اپراتورهای مجازی تلفن همراه برای ارائه خدمات خود به مشتریان از شبکه Telus استفاده می‌کنند.

    پلن‌های شرکت Telus

    طرح‌های اعتباری بلند مدت Telus

    نام طرح

    مدت اعتبار

    قیمت

    حجم داده‌ها

    امکانات مکالمه

    امکانات پیامکی

    Nationwide Talk,

    Text & Data 90

    ۹۰ روز

    ۹۰ دلار

    ۳ گیگابایت

    مکالمه نامحدود در سطح کشوری که

    شامل تخفیف در مسافت‌های طولانی

    می‌شود.

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    Nationwide Talk,

    Text & Data 150

    ۱۸۰ روز

    ۱۵۰ دلار

    ۶ گیگابایت

    مکالمه نامحدود در سطح کشوری که

    شامل تخفیف در مسافت‌های طولانی

    می‌شود.

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    Talk & Text 100

    ۳۶۵ روز

    ۱۰۰ دلار

    بدون دیتا

    ۴۰۰ دقیقه مکالمه در سطح محلی

    ۴۰۰ پیام و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای

     

    طرح های اعتباری سیم کارت شرکت Telus

    طرح‌های اعتباری ماهانه Telus

    نام طرح

    مدت اعتبار

    قیمت

    حجم داده‌ها

    امکانات مکالمه

    امکانات پیامکی

    Nationwide Talk,

    Text & Data 35

    ۳۰ روز

    ۳۵ دلار

    ۱ گیگابایت

    مکالمه نامحدود در سطح کشوری

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    Nationwide Talk,

    Text & Data 45

    ۳۰ روز

    ۴۵ دلار

    ۵ گیگابایت

    مکالمه نامحدود در سطح کشوری

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    Nationwide Talk,

    Text & Data 55

    ۳۰ روز

    ۵۵ دلار

    ۱۰ گیگابایت

    مکالمه نامحدود در سطح کشوری

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    Nationwide Talk

    & Text 15

    ۳۰ روز

    ۱۵ دلار

    بدون دیتا

    ۱۰۰ دقیقه مکالمه در سطح محلی

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    Nationwide Talk

    & Text 25

    ۳۰ روز

    ۲۵ دلار

    بدون دیتا

    مکالمه نامحدود در سطح کشوری

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    شرکت Bell Canada: این شرکت، یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در کانادا است و در مقایسه با Telus طرح‌های نسبتا ارزان‌تری را ارائه می‌دهد. بل همچنین یکی از بهترین ارائه‌دهندگان شبکه 4G در سرتاسر کشور کانادا است، اگرچه کیفیت اتصال آن در مناطق روستایی و دوره افتاده گاهی اوقات کمی دچار افت می‌شود.

    پلن‌های شرکت Bell Canada

    طرح‌های اعتباری Bell Canada

    نوع پلن

    قیمت ماهانه

    امکانات مکالمه

    امکانات پیامکی

    حجم داده‌ها

    مخصوص مکالمه و پیامک

    ۲۰ دلار

    مکالمه نامحدود در کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    بدون اینترنت

    مکالمه، پیامک و اینترنت

    ۳۰ دلار

    مکالمه نامحدود در کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    ۵ گیگابایت

    مکالمه، پیامک و اینترنت

    ۴۰ دلار

    مکالمه نامحدود در کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    ۲۵ گیگابایت

    مکالمه، پیامک و اینترنت

    ۵۰ دلار

    مکالمه نامحدود در کانادا و آمریکا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    ۵۰ گیگابایت

    مکالمه، پیامک و اینترنت

    ۶۰ دلار

    مکالمه نامحدود در کانادا و آمریکا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    ۷۵ گیگابایت

    توجه: ۳ طرح اول شرکت بل کانادا مخصوص مشترکین جدید است. شبکه مورد استفاده 4G‌ بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

    شرکت Rogers: این شرکت بازار کوچک‌تری نسبت به Telus و Bell Canada دارد، با این حال سیم کارت‌های اعتباری اقتصادی با قیمت نسبتا مناسبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. سیم کارت‌های Rogers بیشتر مناسب مسافرانی است که استفاده چندانی از اینترنت ندارند.

    پلن‌های شرکت Rogers

    طرح‌های اعتباری Rogers

    نوع پلن

    قیمت ماهانه

    امکانات مکالمه

    امکانات پیامکی

    حجم اینترنت

    توضیحات

    مکالمه و پیامک

    (Chatr Mobile)

    شروع از

    ۱۵ دلار

    ۱۰۰ دقیقه مکالمه

    در کانادا

    پیامک نامحدود

    در سطح بین‌المللی

    بدون اینترنت

    مخصوص مشترکین جدید

    مکالمه و پیامک

    (Rogers Prepaid)

    ۸.۳۳ دلار

    ۴۰۰ دقیقه مکالمه

    در سطح محلی

    ۴۰۰ پیامک در

    سطح کشور کانادا

    بدون اینترنت

    مخصوص مشترکین جدید

    مکالمه و پیامک

    ۱۵ دلار

    ۱۰۰ دقیقه مکالمه

    در کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    بدون اینترنت

    مخصوص مشترکین فعلی

    مکالمه و پیامک

    ۲۵ دلار

    مکالمه نامحدود در

    سطح کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    بدون اینترنت

    مخصوص مشترکین فعلی

    مکالمه، پیامک و اینترنت

    ۳۰ دلار

    مکالمه نامحدود در

    سطح کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    ۵۰۰ مگابایت

    مخصوص مشترکین فعلی

    مکالمه، پیامک و اینترنت

    ۴۰ دلار

    مکالمه نامحدود در

    سطح کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    ۲.۵ گیگابایت

    مخصوص مشترکین فعلی

    مکالمه، پیامک و اینترنت

    ۴۵ دلار

    مکالمه نامحدود در

    سطح کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    ۴.۵ گیگابایت

    مخصوص مشترکین فعلی

    مکالمه، پیامک و اینترنت

    ۵۵ دلار

    مکالمه نامحدود در

    سطح کانادا

    پیامک و سرویس پیام

    چند رسانه‌ای نامحدود

    ۸ گیگابایت

    مخصوص مشترکین فعلی

    بهترین فروشندگان سیم کارت الکترونیکی در کانادا

    eSIMها در واقع سیم ‌کارت‌های هستند که تراشه آن‌ها درون تلفن همراه شما تعبیه شده است؛ بنابراین با وجود آن‌ها دیگر نیازی به خرید سیم کارت فیزیکی ندارید. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، می‌توانید از eSIM استفاده کنید زیرا سیم‌ کارت‌های الکترونیکی دارای مزایای گوناگونی هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    • قیمت مقرون‌به‌صرفه بسته‌های اینترنت
    • خرید سیم‌ کارت در کمترین زمان ممکن
    • فرآیند نصب آسان بدون نیاز به خارج کردن سیم کارت فیزیکی
    • مدیریت آسان و امکان جابجایی میان خط eSIM و سیم کارت فیزیکی

    ما بر اساس معیارهایی مانند تنوع طرح‌ها، قیمت و میزان پوشش شبکه، چندین شرکت فروشنده سیم ‌کارت‌های eSIM را با دقت مورد بررسی قرار دادیم و در پایان متوجه شدیم که ۶ شرکت زیر بهترین ارائه‌دهندگان سیم کارت الکترونیکی  در کانادا هستند:

    بهترین فروشندگان سیم کارت الکترونیکی در کانادا

    • شرکت Saily
    • شرکت   Airalo
    • شرکت Nomad
    • شرکت Jetpac
    • شرکت aloSIM
    • شرکت Instabridge

    ۱. شرکت Saily: این شرکت به تازگی توسط سازندگان VPN معروف NordVPN تاسیس شده و سیم ‌‌کارت‌های eSIM آن جزو بهترین‌ها در کانادا هستند. اگر به دنبال سیم‌ کارتی با آنتن‌دهی قوی و مقرون‌به‌‌صرفه هستید، می‌توانید یکی از پلن‌های Saily را خریداری کنید.

    مزایای سیم کارت Saily:

    • دارای ۵ پلن دیتای مخصوص کشور کانادا
    • فرآیند نصب آسان
    • ارائه خدمات در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا
    • بدون نیاز به احراز هویت
    • رابط کاربری ساده
    • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته

    معایب سیم کارت Saily:

    • عدم پشتیبانی از سیستم پرداخت به اندازه مصرف (Pay-as-You-Go)

    سیسم ‌عامل

    شروع قیمت

    تعداد پلن‌ها

    تعداد مناطق و کشورهای تحت پوشش

    iOS و اندروید

    ۵.۷۹ دلار

    ۵

    ۱۵۰+

    ۲. شرکتAiralo : این شرکت نیز یکی از بهترین ارائه‌دهندگان سیم ‌کارت‌های الکترونیکی در کانادا است که پلن‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را به فروش می‌رساند. شرکت Airalo همچنین در برخی مناطق اینترنت نامحدود ارائه می‌دهد.

    مزایای شرکت Airalo:

    • دارای ۶ پلن مختص کشور کانادا
    • خدمت‌رسانی در بیش از 200 کشور دنیا
    • فعال‌سازی آسان
    • پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در روزهای تعطیل

    معایب شرکت Airalo:

    • استفاده از آن نیاز به احراز هویت دارد.

    سیسم ‌عامل

    شروع قیمت

    تعداد پلن‌ها

    تعداد مناطق و کشورهای تحت پوشش

    iOS و اندروید

    ۶ دلار

    ۶

    ۲۰۰+

    ۳. شرکتNomad : پلن‌های سیم کارت الکترونیکی شرکت Nomad در مجموع از قیمت‌های بسیار مناسبی برخوردار هستند. Nomad همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا پلن‌های خود را شخصی‌سازی کنید.

    مزایای شرکت Nomad:

    • سرویس‌دهی در بیش از 170 کشور
    • عدم نیاز به پروتکل eKYC
    • بالا بودن تعداد پلن‌های منطقه‌ای

    معایب شرکت Nomad:

    • پلن‌ها تنها مخصوص استفاده از دیتا هستند.
    • فاقد پشتیبانی ۲۴ ساعته

    سیسم ‌عامل

    شروع قیمت

    تعداد پلن‌ها

    تعداد مناطق و کشورهای تحت پوشش

    iOS و اندروید

    ۶ دلار

    ۵

    ۱۷۰+

    ۴. شرکتJetpac : این شرکت به دلیل داشتن پلن‌های eSIM مقرون‌به‌صرفه و با قابلیت شخصی‌سازی بالا، به انتخابی محبوب برای مسافران کشور کانادا تبدیل شده است.

    مزایای شرکت Jetpac:

    • آنتی‌دهی خوب
    • طرح‌های دیتای ارزان
    • پوشش گسترده در بیش از 100 کشور جهان
    • شارژ و فعال‌سازی آسان
    • دارای محیط کاربر پسند

    معایب شرکت Jetpac:

    • پلن‌های آن از تماس تلفنی و پیامک پشتیبانی نمی‌کنند.
    • پشتیبانی محدودی دارد.

    سیسم ‌عامل

    شروع قیمت

    تعداد پلن‌ها

    تعداد مناطق و کشورهای تحت پوشش

    iOS و اندروید

    ۱ دلار

    ۵

    ۱۰۰+

    ۵. شرکتaloSIM : این شرکت ۶ پلن مختلف را به شهروندان کانادایی ارائه می‌دهد که البته برای استفاده از آن‌ها نیازی به eKYC ندارید. ارزان‌ترین و گران‌ترین پلن سیم‌ کارت aloSIM نیز به ترتیب ۶ و ۴۹ دلار قیمت دارد.

    مزایای شرکت aloSIM:

    • خدمات‌رسانی در بیش از 170 کشور دنیا
    • مجهز به شبکه 5G پرسرعت
    • فعال‌سازی آسان و سریع
    • پشتیبانی ۲۴ ساعته

    معایب شرکت aloSIM:

    • فاقد طرح‌های نامحدود است.

    سیسم ‌عامل

    شروع قیمت

    تعداد پلن‌ها

    تعداد مناطق و کشورهای تحت پوشش

    iOS و اندروید

    ۶ دلار

    ۶

    ۱۷۰+

    ۶. شرکتInstabridge : طرح‌های سیم ‌کارت الکترونیکی Instabridge، جزو ارزان‌ترین‌ها در کانادا است و بنابراین اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید، Instabridge می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

    مزایای شرکت Instabridge:

    • سرویس‌دهی در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا
    • هزینه‌ها بر اساس میزان مصرف محاسبه می‌شوند.
    • قابلیت اتصال به ۱۰ دستگاه مختلف

    معایب شرکت Instabridge:

    • فاقد پشتیبانی ۲۴ ساعته

    سیسم ‌عامل

    شروع قیمت

    تعداد پلن‌ها

    تعداد مناطق و کشورهای تحت پوشش

    iOS و اندروید

    ۳ دلار

    ۳

    ۱۹۰+

    نحوه فعال‌سازی سیم کارت الکترونیکی

    نحوه فعال‌سازی سیم ‌کارت‌های الکترونیکی کمی متفاوت از سایر سیم کارت‌ها است که در ادامه با جزئیات آن آشنا می‌شوید:

    فعال‌سازی سیم کارت الکترونیکی در گوشی‌های آیفون

    فعال‌سازی سیم‌ کارت الکترونیکی در گوشی‌های آیفون به شکل زیر است:

    ۱. از طریق قسمت “Settings”گوشی خود وارد بخش  “Cellular”‌شوید.

    ۲. بر روی گزینه “Convert to eSIM” بزنید.

    ۳. حال گزینه “Convert Cellular Plan” را انتخاب کنید.

    ۴. دوباره بر روی گزینه “Convert to eSIM” بزنید.

    ۵. کمی برای فعال شدن سیم کارت الکترونیکی منتظر بمانید.

    ۶. سیم کارت فیزیکی را از گوشی خود خارج کنید.

    فعال‌سازی سیم کارت الکترونیکی در گوشی‌های اندروید

    با انجام مراحل زیر نیز می‌توانید سیم کارت‌های الکترونیکی را در گوشی‌های اندروید فعال‌سازی کنید:

    ۱. به قسمت “Settings” گوشی خود بروید.

    ۲. گزینه “Network & Internet” را انتخاب کنید.

    ۳. به ترتیب بر روی گزینه “SIMs” و “Download eSIM” بزنید.

    ۴. گزینه “Next” را انتخاب و سپس کد QR دریافتی از اپراتور خود را اسکن کنید.

    ۵. بر روی گزینه “Activate” بزنید.

    خرید سیم کارت مسافرتی در کانادا

    کسانی که زیاد به مسافرت خارج از کشور می‌روند، اغلب با سیم کارت‌های مسافرتی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا هستند. سیم‌ کارت‌های مسافرتی به صورت خلاصه نوعی سیم‌ کارت‌ بین‌المللی هستند که این امکان را به شما می‌دهند تا از سرویس‌های مخابراتی بسیاری از کشورهای جهان استفاده کنید. فروشندگان سیم ‌کارت‌های مسافرتی اغلب پلن‌های اینترنت و مکالمه با نرخ پایینی را به مشتریان خود می‌فروشند.

    برای صرفه‌جویی در وقت بهتر است از مدت‌ها قبل از سفر، برای دریافت سیم کارت مسافرتی اقدام کنید. توجه داشته باشید که برخی سیم‌ کارت‌های مسافرتی دارای محدودیت‌هایی هستند. به عنوان مثال، اگر گوشی شما ۲ سیم کارته است، ممکن است نتوانید به صورت همزمان از یک سیم‌ کارت مسافرتی و عادی استفاده کنید یا برای نمونه برخی گوشی‌های تلفن همراه از سیم ‌کارت‌های مسافرتی پشتیبانی نمی‌کنند.

    خرید سیم ‌کارت‌ مسافرتی الکترونیکی در کانادا

    سیم کارت الکترونیکی در کانادا

    ‌سیم کارت‌های مسافرتی الکترونیکی (Travel eSIM) جایگزین خوبی برای سیم ‌کارت‌های اعتباری یا مسافرتی عادی هستند. ارائه‌دهندگان چنین سیم‌ کارت‌هایی اغلب طرح‌های اینترنتی متنوعی را با قیمت بسیار مناسبی به مسافران بین‌المللی ارائه می‌دهند. علاوه بر این، فعال‌سازی eSIMهای مسافرتی معمولا نیازی به ارائه مدارک شناسایی ندارد. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که لزوما هر دستگاهی از eSIM مسافرتی پشتیبانی نمی‌کند.

    ارزان ترین سیم کارت در کانادا

    پلن‌های شرکت Koodo معمولا ارزان‌تر از سایر اپراتورها هستند. البته سایر شرکت‌های موجود مانند Fido و Rogers سیم ‌کارت‌های ارزان قیمتی را نیز به فروش می‌رسانند. فراموش نکنید که قیمت تنها یکی از عواملی است که باید در هنگام خرید سیم کارت به آن توجه داشته باشید و از میان سایر عوامل می‌توان به میزان پشتیبانی، کیفیت آنتن‌دهی، تعداد مناطق و کشورهای تحت پوشش و سرعت و حجم اینترنت اشاره کرد. علاوه بر این، طرح‌های ارزان‌تر اغلب در خارج از مناطق اصلی پوشش خوبی ندارند. بنابراین، اگر قصد سفر به مناطق مختلف کانادا را دارید، از خرید سیم‌ کارت‌های ارزان خودداری کنید.

    بهترین سیم کارت دیتا در کانادا

    سیم ‌کارت‌های ۳ شرکت Telus، Bell و Rogers از جمله بهترین سیم‌ کارت‌ها برای استفاده از اینترنت در کانادا هستند. اگر مصرف اینترنت بالایی دارید، از یک سیم ‌کارت الکترونیکی استفاده کنید. eSIM‌های شرکتAiralo  پلن‌های دیتای با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. Freedom Mobile نیز گزینه مناسبی برای استفاده از اینترنت به شمار می‌رود اما کیفیت آن در شهرهای کوچک و مناطق دور افتاده نسبتا پایین است.

    آیا باید سرویس رومینگ دیتا را در کانادا فعال کنم؟

    رومینگ بین‌المللی قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توانید در هنگام سفر با دیگران ارتباط تلفنی و اینترنتی داشته باشید. با این حال، رومینگ بین‌المللی معمولا بسیار گران است و ما استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم. با این حال، با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید سرویس‌های رومینگ نسبتا ارزان قیمت را نیز پیدا کنید. ‌به عنوان مثال سرویس‌های رومینگ شرکت Freedom Mobile از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

    نکاتی در رابطه با خرید سیم کارت

    اگر می‌خواهید قبل یا بعد از مهاجرت به کانادا، یک سیم کارت برای خود تهیه کنید، حتما باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

    • به عادت‌های موبایلی خود توجه کنید. به عنوان مثال اگر بیشتر از وای‌فای استفاده می‌کنید، در این صورت خرید یک سیم کارت بدون اینترنت یا با حجم داده پایین برای شما مناسب‌تر است.
    • برخی از سیم‌ کارت‌ها در سطح محلی، برخی کشوری و تعدادی نیز در سطح بین‌المللی آنتن‌دهی دارند.
    • مطمئن شوید که اپراتور مورد نظرتان پشتیبانی خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
    • اگر به صورت منظم مشغول انجام فعالیت‌هایی مانند مشاهده ویدئو، شرکت در وبینار و انجام بازی‌های آنلاین هستید، حتما از یک سیم کارت با حجم، سرعت و پهنای باند اینترنت بالا استفاده کنید.
    • سیم‌ کارت‌های اعتباری قبل از استفاده باید به صورت آنلاین فعال شوند.
    • برای اینکه به موقع سیم کارت خود را تحویل بگیرید، فرآیند خرید را به روزهای قبل از سفر موکول نکنید.
    • در صورت داشتن هر نوع نگرانی در مورد امنیت داده‌های سیم‌ کارت خود بهتر است از یک VPN‌ معتبر استفاده کنید.
    • قیمت پلن‌ها را با دقت مورد مقایسه قرار دهید.

    سوالات متداول خرید سیم کارت در کانادا | راهنمای کامل ۲۰۲۴

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت