ترفندهای افزایش شانس اخذ پذیرش تحصیلی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا به دنبال راه‌ها و ترفندهای افزایش شانس اخذ پذیرش تحصیلی هستید و نسبت به آن نگرانی دارید؟ بسیاری از دانشجویان بین المللی آرزوی تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان دارند و سعی می‌کنند تا شرایط لازم برای ورود به دوره تحصیلی خود برآورده کنند. اگر ذهن خود را روی کالج یا دانشگاه خاصی متمرکز کرده‌اید باید بیشتر بخوانید تا شانس خود را بالا ببرید.

    شانس اخذ پذیرش با رعایت تک تک نیازها و الزامات دانشگاه مورد نظر شما صورت می‌گیرد. شکی در مورد آن وجود ندارد، پذیرش در دانشگاه مسئله‌ای رقابتی است. هر چه درخواست کالج شما بهتر و کامل‌تر باشد، شانس شما برای گرفتن پذیرش بیشتر را افزایش می‌دهد. در هر صورت، ما در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید شانس خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی به ویژه برای تحصیل در کانادا، آمریکا، استرالیا، اروپا و... افزایش دهید.

    راه‌های افزایش شانس اخذ پذیرش تحصیلی

    راه‌های افزایش شانس اخذ پذیرش تحصیلی

    اخذ پذیرش تحصیلی یک مسیر مشخص دارد که توسط دانشگاه مورد نظرتان دیکته می‌شود. برای مثال، دانشگاه خاصی چند آزمون اضافی را درخواست می‌کند یا ممکن است نمره مهارت زبان انگلیسی در آن دانشگاه بیشتر از موسسه‌ای دیگر باشد. اما در ادامه به روش‌های افزایش شانس اخذ پذیرش تحصیلی اشاره می‌کنیم.

    1- آزمون‌های استاندارد

    1- آزمون‌های استاندارد

    وقتی نوبت به ارسال درخواست می‌رسد، نمرات آزمون شما بسیار مهم هستند. شما باید برای آزمون استاندارد خود آماده شوید و نمرات خوبی کسب کنید. نمرات SAT/ACT می‌توانند شانس شما را برای ورود به دانشگاه افزایش دهند. اگر دانشجوی بین المللی هستید که در هر آزمون زبان انگلیسی مانند IELTS، TOEFL، GRE شرکت می‌کنید، برای شانس گرفتن پذیرش برای تحصیل در خارج از کشور به عنوان یک دانشجوی خارجی باید نمره بالایی کسب کنید.

    انتظار می‌رود دانشجویان بین المللی که به دنبال گذراندن دوره کارشناسی هستند، آیلتس 6.5 را با حداقل نمره 6.0 کسب کنند، در حالی که دانشجوی کارشناسی ارشد باید نمره 7.0 و حداقل نمره 6.5 را به دست آورد تا وارد دانشگاه‌های رقابتی خارج از کشور شود. کالج‌ها و دانشگاه‌ها دارای حداقل امتیاز لازم برای شانس پذیرش هستند. یک نمره SAT خوب یا عالی می‌تواند شانس شما را افزایش دهد.

    اکثراً دانشجویانی که نمره SAT آنها بالاتر از 1250 است، در کالج مورد نظر خود پذیرش می‌شوند. پس مطمئن شوید که چگونه می‌توانید نمره SAT خود را بهبود بخشید تا شانس پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان را افزایش دهید. افزایش شانس پذیرش شما با کسب حداکثر نمرات در آزمون‌ها کاملاً امکان پذیر است. اگر می‌خواهید به یک متقاضی با شرایط قوی تبدیل شوید، سایر مراحل مورد نیاز را دنبال کنید. معدل بالا، همراه با یک برنامه درسی چالش برانگیز، یکی از مهمترین عوامل پذیرش در کالج‌ها است.

    2- معدل خوب

    2- معدل خوب

    طبق گزارش سال 2019 انجمن ملی مشاوره پذیرش کالج (NACAC)، سه از هر چهار دانشگاه یا کالج، نمرات دروس را هنگام تصمیم گیری برای پذیرش بسیار مهم می‌دانند. یک معدل خوب شما را از بقیه متمایز می‌کند و شانستان را برای اخذ پذیرش افزایش می‌دهد. بیش از 80 درصد از موسسات علمی در تمام جهان سختگیری در نمرات مقطع تحصیلی قبلی ​​مهم می‌دانند.

    بنابراین سعی کنید تا جایی که می‌توانید دروس چالش برانگیز به خصوص در سال‌های اول و آخر را به خوبی بگذرانید. موسسات علمی دوست دارند متقاضیان را به چالش بکشانند تا ببینند دوره‌های سطح بالایی را در رشته‌هایی که در آن قوی هستند گذرانده‌اند یا خیر. گرفتن نمرات خود در دبیرستان، کارشناسی و هر مقطع تحصیلی دیگر به شما در اخذ پذیرش کمک زیادی می‌کند.

    3- ارائه توصیه نامه

    3- ارائه توصیه نامه

    سوالی که باید پاسخ داد این است که چه کسی شما را توصیه کرده است؟ یک مرجع خوب می‌تواند شانس پذیرش شما را در کمترین زمان افزایش دهد. درخواست کالج شما شامل یک توصیه نامه است و این نامه به اندازه‌ای قدرتمند است تا مسئول پذیرش را متقاعد می‌کند که شما بهترین گزینه برای دانشگاه هستید. خب، انتخاب کنید که چه کسی می‌خواهد برای شما توصیه نامه بنویسد...

    برای دریافت توصیه نامه خوب باید با مراجع خود ملاقات کنید تا زمان مناسبی برای نوشتن بهترین توصیه برای شما فراهم شود. همچنین بررسی کنید که دقیقاً چه چیزی باید در نامه گنجانده شود تا افسر پذیرش را متقاعد کند. به شما توصیه می‌کنیم که افراد حرفه‌ای را انتخاب کنند، عمدتاً معلم یا استادشان که در ارتباط نزدیک با آنها هستید و در مورد نمرات کسب ‌شده و فعالیت‌های فوق‌ درسی اطلاعات زیادی دارند.

    دانشگاه تعداد نامه‌های مورد نیاز برای ارسال را به شما اطلاع می‌دهد اما معمولاً دو تا سه توصیه نامه کفایت می‌کند. مطمئن شوید که شخصاً با معلمان اساتید منتخب خود ملاقات می‌کنید و از تماس تلفنی یا ارسال نامه خودداری نمایید، مگر اینکه محل اقامت و زندگی آنها دور باشد. قدردانی همراه با یک نامه تشکر یا یک هدیه می‌تواند نشان دهد که چقدر از توصیه نامه‌ای که مرجع شما نوشته است، قدردانی می‌کنید.

    4- نوشتن Essay

    4- نوشتن Essay

    چقدر می‌توانید هیئت پذیرش را متقاعد کنید؟ چگونه می‌توانید به مسئول پذیرش ثابت کنید که چرا این دانشگاه را انتخاب کرده‌اید؟ چرا باید پذیرش به شما پیشنهاد شود؟ چقدر از رشته انتخابی خود برای موقعیت‌های شغلی بهره می‌برید؟ و بسیاری از دلایل دیگر که ممکن است در لیست پذیرش قرار گیرند. شما باید به آن‌ها بگویید که شخصاً چه کسی هستید و همه اینها را در یک برگه کاغذی که به افسر پذیرش ارسال شده است، درج کنید.

    نوشتن نامه Essay (بیانیه شخصی) فرصتی برای معرفی تاریخچه زندگی، سوابق تحصیلی و شخصی و بررسی نیازها و تمایلات شما در آینده است. همچنین این نامه به کالج اطمینان می‌دهد که شما با شرایط دانشگاه همخوانی خوبی دارید. ممکن است لازم باشد با پیش نویس و مجموعه‌ای از مقاله‌های کتبی، فرآیند درخواست را شروع کنید تا بتوانید بهترین بیانیه شخصی را نگارش کنید. افراد را وادار کنید تا بیانیه شما را تصحیح کنند تا گرامر، علائم نگارشی و اشتباهات املایی بررسی شوند تا قبل از ارسال به کالج یا دانشگاه، نامه‌ای عالی در دست داشته باشید.

    5- نشان دادن علاقه

    5- نشان دادن علاقه

    شاید مهمترین معیار در مسیر مهاجرت تحصیلی این باشد که دانشگاه را متقاعد کنید که واقعاً می‌خواهید رشته‌ای که برای آن درخواست داده‌اید را مطالعه کنید. اینکه شما مشتاق هستید و مستقیماً به رشته خود علاقه زیادی دارید. هر چه انگیزه شما برای دانشجو شدن در آن رشته و در آن دانشگاه بیشتر باشد، شانس شما برای پذیرش بیشتر است. بسته به نیاز دانشگاه، انگیزه می‌تواند از طریق یک داستان شخصی، نمونه‌هایی از فعالیت‌های فوق برنامه، نمونه کارها، دوره‌های کارآموزی، خودآموزی یا هر اقدام مرتبط دیگر باشد.

    همچنین واضح‌ترین راه برای نشان دادن علاقه به رشته یا دانشگاه مربوطه، بازدید از کالج، شرکت در یک تور و برنامه ریزی برای مصاحبه است. بازدید از دانشگاه در کشور مقصد می‌تواند هزینه‌بردار باشد. از سویی دیگر، برای موسسات علمی دانستن اینکه چه متقاضیانی واقعاً علاقه‌مند به حضور در کالج هستند دشوار خواهد بود زیرا دانشجویان اکنون می‌توانند در یک زمان برای چندین دانشگاه درخواست دهند. افسران پذیرش کالج به دنبال راه‌هایی هستند تا تعیین کنند که آیا شما پیشنهاد پذیرش آنها را هنگام دریافت درخواست می‌پذیرید یا خیر.

    نشان دادن علاقه به دانشگاه به افسر پذیرش اجازه می‌دهد تا پیشنهاد شما را بهتر بررسی ‌کند. برخی از راه‌های نشان دادن علاقه عبارتند از:

    • به صفحه فیس بوک کالج یا دانشگاه مورد نظر خود بپیوندید.
    • کالج یا دانشگاه را در توییتر دنبال کنید و ارتباط برقرار کنید.
    • با فارغ التحصیلان کالج یا نماینده پذیرش تماس بگیرید.
    • از طریق شبکه‌های اجتماعی با دانشجویان فعلی ارتباط برقرار کنید.

    6- فعالیت‌های فوق برنامه

    6- فعالیت‌های فوق برنامه

    کالج‌ها و دانشگاه‌ها دوست دارند ببینند که شما طیف وسیعی از علایق را از خود بیان می‌کنید. فعالیت‌های فوق برنامه مانند ورزش، مدارک جانبی، شرکت در انجمن‌های دانشگاهی و غیره از این دست موارد هستند. به این ترتیب می‌توانید از سایر متقاضیان رقیب متمایز شوید. مطمئن شوید که به این موارد در درخواست کالج خود اشاره می‌کنید تا به عنوان یک متقاضی با اشتیاق زیاد شناخته شوید.

    سعی کنید همه مدارک و کل فعالیت‌های فوق برنامه خود را در یک نامه قید نکنید. در عوض، روی مهارت‌های خاص و مهم توجه کنید. فعالیت‌های مرتبط با رشته‌ای که می‌خواهید تحصیل کنید را مد نظر قرار دهید. از این طریق ثابت می‌کنید که علاقه و انگیزه بالایی برای تحصیل در رشته خود را دارید. این نوع فعالیت‌ها می‌تواند برای کسانی که برنامه شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند، یک مزیت بزرگ ارائه دهد.

    برخی از کالج‌ها به عنوان بخشی از فرآیند درخواست برای پذیرش نیاز به مصاحبه دارند. از قبل نسبت به حضور در جلسه مصاحبه آماده شوید، از کسی بخواهید که سوالات احتمالی را از شما بپرسد. مصاحبه ممکن است از طریق ویدئو باشد، بنابراین آداب مصاحبه خوب را رعایت کنید. برای افزایش شانس پذیرش تحصیلی باید از قبل آماده شوید. نمرات عالی، عملکرد تحصیلی، فعالیت‌های اضافی، همراه با توصیه نامه جانبی، آزمون استاندارد، شما را برای پذیرش متمایز می‌کنند و به زودی آن نامه‌های پیشنهادی به صندوق پستی شما می‌آیند.

    7- رعایت مهلت‌ها

    7- رعایت مهلت‌ها

    تحقیق کنید یا از مشاور خود بپرسید که مهلت ارسال درخواست در کشور و دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید چقدر است. درخواست را برای آخرین لحظه یا ماه آخر موکول نکنید زیرا ممکن است مشکلات یا سوالاتی داشته باشید که به آن‌ها پاسخ نداده باشید و این می‌تواند باعث تاخیر در ارسال درخواست شود. هر چه زودتر درخواست بدهید، بهتر است زیرا نه تنها احساس راحتی بیشتری خواهید کرد، بلکه مطمئن خواهید بود که مهلت درخواست را از دست نخواهید داد. این امر به شما شانس بیشتری برای پذیرش می‌دهد و زمان خواهید داشت تا برای مراحل بعدی آماده شوید.

    کلام آخر

    شانس داشتن یک پرونده  پذیرش دانشگاهی بسیار خوب در صورتی افزایش می‌یابد که توسط فردی متخصص در مشاوره انجام شود. یک مشاور می‌تواند جزئیاتی مانند شرایط ورود و مهلت‌های خاص، هزینه تحصیل، نحوه دسترسی به حمایت مالی دانشجویی مشاوره داده و شانس شما را برای اخذ پذیرش افزایش دهد. برای این منظور می‌توانید با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول ترفندهای افزایش شانس اخذ پذیرش تحصیلی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ