تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در رشته گفتار درمانی در کانادا دروازه‌ای به سوی یک حرفه پویا و با ارزش در زمینه‌ای است که نقشی حیاتی در بهبود زندگی افراد مبتلا به اختلالات ارتباطی و بلع دارد. کانادا با سیستم آموزشی قوی، محیط چند فرهنگی و فرصت‌های فراوان برای تجربه کاری به یک مقصد عالی برای تحصیل از جمله در رشته آسیب شناسی گفتار و زبان تبدیل شده است. دانشجویانی بین المللی بی‌شماری هر ساله به کانادا مهاجرت می‌کنند تا بتوانند در محیطی پویا تحصیل کنند و آینده شغلی خود را روشن‌تر ببینند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شرایط و هزینه تحصیل در کانادا برای رشته گفتار درمانی صحبت می‌کنیم.

    رشته آسیب شناسی گفتار و زبان چیست؟

    آسیب شناسی گفتار و زبان که گاهی به عنوان گفتار درمانی نیز شناخته می‌شود، ارزیابی و مدیریت اختلالات ارتباطی و بلع است. آسیب شناسی گفتار و زبان (SLP) زمینه‌ای از تخصص است که توسط آسیب شناسان گفتار و زبان برای کمک به بیماران مبتلا با اختلالات ارتباطی و بلع مادرزادی یا اکتسابی انجام می‌شود.

    رشته آسیب شناس گفتار و زبان شامل پیشگیری، شناسایی، ارزیابی و درمان اختلالات ارتباطی و بلع است. دوره‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند. آسیب شناس گفتار می‌تواند در محیط‌های مختلف از جمله مدارس، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز توانبخشی، مطب‌های خصوصی و غیره مشغول به کار شود. به طور کلی، یک آسیب شناس گفتار و زبان در زمینه‌های زیر فعالیت می‌کند:

    • اختلالات زبان
    • اختلالات ارتباطی شناختی
    • اختلالات صدا
    • اختلالات بلع

    همچنین یک آسیب شناس گفتار و زبان می‌توانند با متخصصان دیگر مانند شنوایی شناس، متخصص تغذیه، پرستار، کاردرمانگر، فیزیوتراپ و غیره همکاری کنند تا بهترین درمان ممکن را به مراجعین ارائه دهد.

    مزایای تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا

    تحصیل گفتار درمانی در کانادا مزایای بی‌شماری را ارائه می‌دهد و آن را به مقصدی جذاب برای متخصصین گفتار درمانی مشتاق تبدیل می‌کند. دانشگاه‌های کانادا به دلیل برنامه‌های آموزشی با کیفیت بالا در آسیب شناسی گفتار و زبان، وجود امکانات پیشرفته و اعضای هیئت علمی با تجربه در جهان مشهور هستند.

    دانشجویان به برنامه‌های درسی جامعی دسترسی دارند که دانش نظری را با تجربه عملی بالینی ترکیب می‌کند. علاوه بر این، جامعه چند فرهنگی کانادا فرصت‌هایی را برای دانشجویان مستعد فراهم می‌کند تا با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند. مهاجرت تحصیلی به کانادا فرصت خوبی برای کسب مدرک تحصیلی معتبر و ورود به بازار کار پر رونق کانادا است دانشجویان بعد از دو سال کار می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

    شرایط تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا

    شرایط تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا

    دانشجویان آینده‌نگر برای تحصیل گفتار درمانی در کانادا معمولا باید آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، مهارت زبان و تمکن مالی ارائه دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی به مدرک دیپلم دبیرستان نیاز دارد. برای تحصیل در مقطع ارشد به مدرک لیسانس احتیاج است. داشتن مدرک در زمینه گفتار درمانی یا یک زمینه مرتبط مانند زبان شناسی، روانشناسی، یا علوم ارتباطات و اختلالات زبانی نیز مورد قبول است.

    برخی از دانشگاه‌های کانادا ممکن است دوره‌های پیش نیاز در زمینه‌هایی مانند آناتومی، فیزیولوژی و روان‌شناسی را ارائه دهند تا مطمئن شوند که دانشجویان دانش پایه‌ای مرتبط با گفتار درمانی را کسب کرده‌اند. علاوه بر این، متقاضیان ممکن است نیاز به نشان دادن پیشینه علمی قوی با معدل بالا داشته باشند. ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی معمولا به عنوان بخشی از فرآیند درخواست برای پذیرش در نظر گرفته می‌شود.

    مهارت‌های زبانی برای دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در گفتار درمانی در کانادا هستند، ضروری است. اکثر دانشگاه‌ها به مدرک مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی نیاز دارند. متقاضیانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست، ممکن است نیاز به ارائه مدرکی دال بر مهارت زبان از طریق آزمون‌های استاندارد مانند تافل یا یا آیلتس داشته باشند. حداقل نمره مهارت زبان در هر دانشگاه متفاوت از دیگری است، اما عموما نشان دهنده سطح مهارت مورد نیاز برای موفقیت در دوره‌های تحصیلی و موقعیت‌های بالینی است.

    نشان دادن توانایی مالی برای پوشش هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و سایر هزینه‌های مرتبط با تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی ضروری است. تمکن مالی شامل ارائه مدرکی مبنی بر وجود مبلغ مشخصی در صورت حساب بانکی و گردش حساب باشد تا نشان دهد دانشجو منابع مالی لازم برای حمایت از خود را در طول تحصیل دارد. به‌علاوه، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است ابه شرایط و مدارک دیگری نیاز داشته باشند. برای این موضوع دانشجویان باید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا

    بعد از اینکه شرایط اصلی را برآورده کردید اغلب از شما خواسته می‌شود تا مدارک لازم را تهیه کنید. این مدارک را باید از طریق وب سایت دانشگاه ارسال کنید. سپس باید منتظر بمانید تا نامه پذیرش از طریق ایمیل ارسال شود. بعد از آن باید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی به ریز نمرات
    • مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
    • گواهی تمکن مالی
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت

    هزینه تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا

    هزینه تحصیل در رشته آسیب شناسی گفتار و زبان در کانادا بسته به عواملی مانند دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور متوسط، هزینه‌های تحصیل برای دوره‌های تحصیلی گفتار درمانی از 20 هزار دلار تا 40 هزار دلار کانادا در سال برای دانشجویان بین المللی که به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده‌اند، متغیر است. هزینه‌های زندگی مانند مسکن، غذا، حمل و نقل و مراقبت‌های بهداشتی نیز باید در نظر گرفته شوند. به طور کلی، هزینه کل تحصیل در کانادا می‌تواند از حدود 30 هزار تا 60 هزار دلار کانادا در سال متغیر باشد؛ اما دانشجویان مستعد می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه استفاده کنند یا به مدت 20 ساعت در هفته حین تحصیل کار کنند.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته گفتار درمانی

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته گفتار درمانی

    در حال حاضر چند دانشگاه در انتاریو وجود دارند که برنامه‌های آسیب شناسی گفتار و زبان را برای فارغ التحصیلان ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه دالهاوزی
    • دانشگاه اتاوا
    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه وسترن
    • دانشگاه مونترال (آموزش به زبان فرانسوی)
    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه مک مستر
    • دانشگاه آلبرتا

    برنامه‌های ارائه شده توسط دانشگاه تورنتو، دانشگاه وسترن و دانشگاه اتاوا بر اساس شورای اعتباربخشی برنامه‌های دانشگاهی کانادا در شنوایی شناسی و آسیب شناسی گفتار و زبان معتبر هستند. برنامه ارائه شده توسط بقیه موسسات جدید هستند و هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. کیفیت تحصیل در همه دانشگاه بالاست و دانشجویان می‌توانند آموزش اصولی را در حوزه گفتار درمانی کسب کنند.

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته گفتار درمانی در کانادا

    برای تبدیل شدن به یک آسیب شناس گفتار و زبان باید مدرک لیسانس 4 ساله خود را از یک دانشگاه معتبر دریافت کنید و سپس دو یا سه سال دیگر را صرف تحصیل کنید تا مدرک کارشناسی ارشد در گفتار درمانی (SLP) دریافت کنید. پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در SLP باید در کالج شنوایی شناسان و آسیب شناسان گفتار زبان انتاریو (CASLPO) ثبت نام کنید تا به یک آسیب شناس گفتار و زبان دارای صلاحیت تبدیل شوید.

    وب سایت Job Bank Canada گزارش داد که دستمزد ساعتی برای یک آسیب شناس گفتار و زبان در انتاریو از 28.06 تا 51.72 دلار با میانگین 42.56 دلار متغیر است. سالانه یک متخصص گفتار درمانی در انتاریو بین 58 تا 107 هزار دلار با میانگین حقوق 88 هزار دلار درآمد دارد. به طور کلی، میزان دستمزد بسته تجربه کاری و شهر محل اشتغال متفاوت است.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا می‌تواند‌ چشم انداز روشنی را برای کسب مدرک معتبر و ورود به بازار کار پررونق این کشور ارائه دهد. رشته آسیب شناسی گفتار و زبان تقاضای زیادی در کانادا دارد، زیرا تنها چهار دانشگاه این مدرک را ارائه می‌دهند. پس تعداد کمی دانشجو پذیرش می‌شوند و اغلب این دانشجویان بعد از تحصیل به سرعت وارد بازار کار خواهند شد. با این حال، مهم است تمامی شرایط موجود و نیازهای خود را بررسی کنید تا سفر تحصیل خوبی به کانادا داشته باشید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته گفتار درمانی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت