تحصیل رشته گرافیک در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    طراحان گرافیک از عناصر بصری برای انتقال ایده استفاده می‌کنند. آن‌ها مسئول لوگوها، بسته بندی محصولات، طرح بروشورها، کتاب‌ها و وبسایت‌ها هستند. بنابراین دانشجویان در دانشگاه‌های برتر کانادا اصول تئوری طراحی را یاد می‌گیرند و در عین حال مهارت‌های خود را با استفاده از جدیدترین نرم ‌افزار طراحی و ابزارهای دیجیتال تقویت می‌کنند.

    اداره آمار کار (BLS) پیش ‌بینی می‌کند که فرصت‌های شغلی برای طراحان گرافیک در سراسر جهان بین سال‌های 2020 تا 2030 به میزان 3 درصد افزایش می‌یابند. اما این درصد در کانادا بیشتر است که نشان دهنده بازار کار خوب رشته گرافیک در این کشور پهناور است. در این بررسی به طور کامل در مورد تحصیل در کانادا در رشته‌ی گرافیک صحبت می‌کنیم.

    رشته گرافیک چیست؟

    رشته گرافیک چیست؟

    موسسات علمی طراحی گرافیک در کانادا به دانشجویان می‌آموزند که چگونه یک پیام را از طریق محتوای بصری انتقال دهند. آنها اصول سلسله مراتب بصری، توپوگرافی و تصویرسازی را ارائه می‌کنند تا پیام‌هایی را ایجاد نمایند که از نظر بصری بسیار جذاب و قابل درک باشند.

    دانشجویان در طول مدتی که در دانشگاه حضور دارند، کشف می‌کنند که چگونه می‌توانند تجربه کاربری را از طریق عناصر طراحی تعاملی بهینه کرده و تکنیک‌های چیدمان عناصر طراحی را مطابق با نیازهای کاربر سازگار کنند.

    آیا کانادا برای رشته گرافیک خوب است؟

    آیا کانادا برای رشته گرافیک خوب است؟

    اگر استعداد خلاقانه‌ای در طراحی دارید و می‌خواهید درآمد خوبی داشته باشید، کانادا مکان مناسبی برای تحصیل است. فرصت‌های شغلی برای دانشجویان در کانادا وجود دارند زیرا کارمندان کانادایی زودتر بازنشسته می‌شوند و متخصصان جوان به دنبال فرصت‌های شغلی جدید به شهرهای بزرگ‌تر نقل مکان می‌کنند.

    بنابراین هر از گاهی خلأ بزرگی ایجاد می‌شود که نیاز به پر کردن آن توسط نیروهای جوان‌تر وجود دارد. بنابراین کانادا مکان مناسبی برای یادگیری و تحصیل در رشته گرافیک است. کانادا به استعدادهای تازه نیاز دارد تا از طریق طرح‌های مفهومی مبتکرانه و خلاقانه خود به ارتقای رشد سریع کسب و کارها و استارتاپ‌های خود کمک کند.

    همانطور که می‌دانید، کسب مدرک طراحی گرافیک اولین گام به سمت یک حرفه خلاق است. دانشجویان همچنین می‌توانند به عنوان طراحان جوان تجربه کسب کنند تا در نهایت مدرک لیسانس بگیرند. اگر قصد دارید برای مدرک لیسانس اقدام کنید، باید خود را برای گذراندن بین سه تا چهار سال در کانادا آماده سازید. اما اگر مدرک کاردانی می‌خواهید، معمولاً تنها دو سال طول می‌کشد تا تحصیلات خود را کامل کنید. مدارک مخصوص به رشته گرافیک به صورت آنلاین و آفلاین نیز وجود دارند.

    کاردانی رشته گرافیک

    کاردانی رشته گرافیک

    کسب مدرک کاردانی در طراحی گرافیک بدون شک به عنوان یک گام بزرگ به سمت یک حرفه بسیار خلاق عمل می‌کند. اکثر فارغ التحصیلان با مدرک کاردانی در طراحی گرافیک به هنرمندان آزاد، عکاسان یا حتی ناشران تبدیل می‌شوند.

    دارندگان مدرک کاردانی می‌توانند به عنوان طراحان جوان وارد این رشته شوند تا تجربه کسب کنند و در نهایت می‌توانند تصمیم بگیرند که مدرک خود را بهبود دهند (لیسانس بگیرند). دارندگان مدرک کاردانی همچنین ممکن است به عنوان دستیار مدیران تولید و مدیران خلاق در کانادا کار کنند.

    لیسانس رشته گرافیک

    لیسانس رشته گرافیک

    همانطور که بیشتر مردم می‌گویند، یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد! یک تبلیغ بصری یا پوستر خلاقانه می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیار مخاطبان هدف قرار دهد. به همین دلیل ضروری است که دانشجویان مدرک لیسانس را در رشته گرافیک دنبال کنند. کسب مدرک لیسانس در این رشته از هر یک از دانشکده‌های طراحی گرافیک در کانادا ضروری است زیرا به دانشجویان می‌آموزد که چگونه از خلاقیت برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

    مدرک لیسانس در رشته گرافیک به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در فناوری، هنر و ارتباطات بیشتر کنید. دانشجویان همچنین می‌توانند به دنبال مدرک گواهینامه (Certificate) باشند که مباحث آکادمیک را با تخصص فنی ترکیب می‌کند. پس از دریافت مدرک، متخصصان باید از روندهای صنعت و پیشرفت‌های تکنولوژیکی مطلع باشند تا در بازار کار رقابتی باقی بمانند.

    انواع مختلفی از برنامه‌های کارشناسی رشته گرافیک وجود دارند که دانشجویان می‌توانند از بین آنها یکی را انتخاب کنند. بسته به دانشگاه، دانشجویان رشته گرافیک می‌توانند لیسانس علوم (BS)، لیسانس هنر (BA)، لیسانس هنرهای زیبا (BFA) یا لیسانس علوم در طراحی (BSD) کسب کنند. شما می‌توانید این مدارک را در اکثر کالج‌های هنر لیبرال و دانشگاه‌های بزرگ پیدا کنید.

    لیست دانشگاه‌های رشته گرافیک در کانادا

    لیست دانشگاه‌های رشته گرافیک در کانادا

    در زیر لیستی از برترین موسسات علمی در رشته گرافیک در کانادا را معرفی می‌کنیم:

    کالج جورج براون در تورنتو

    کالج جورج براون این یکی از برترین دانشگاه‌ها در رشته گرافیک در کانادا است که یک زمینه آموزشی ایده آل برای حرفه طراحی را ارائه می‌دهد. این کالج درک کلی و قوی از طراحی را می‌دهد و در عین حال به شما امکان می‌دهد رشته‌ای را انتخاب کنید که شما را برای حضور در حوزه گرافیک آماده می‌کند. علاوه بر این، دروس انتخابی به شما امکان می‌دهند در زمینه‌هایی مانند تصویرسازی، حرکت، تعامل، کتاب و طراحی محیطی مهارت کسب کنید. همچنین شهریه 41530 دلار است.

    دانشگاه OCAD (کالج هنر و طراحی انتاریو)

    دوره طراحی گرافیک کالج هنر و طراحی انتاریو به شما مهارت‌های مورد نیاز را می‌آموزد. همچنین شما را تشویق می‌کند که از طراحی گرافیک به عنوان یک هنر استفاده کنید و موانع را به چالش بکشید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه طراحی گرافیک بر جامعه تأثیر می‌گذارد.

    از آموزش عملی و همچنین دوره‌های تئوری که طراحی را به عنوان شکلی از محتوای ضروری در عصر امروز بررسی می‌کنند، چیزهای زیادی به دست خواهید آورد. این دوره یک برنامه چهار ساله است و در پایان مدرک لیسانس گرافیک را دریافت می‌کنید. بورسیه‌ها و کمک‌های مالی کالج هنر و طراحی انتاریو بین 500 تا 5 هزار دلار هستند.

    دوره‌های عملی کالج هنر و طراحی انتاریو عبارتند از:

    • روند طراحی
    • طراحی ویراستاری و نشریه
    • تایپوگرافی
    • ارتباط تعاملی
    • طراحی بسته بندی
    • نقاشی متحرک

    دانشگاه دره فریزر

    دانشگاه دره فریزر یکی از مدارس برتر رشته گرافیک در کانادا است. دانشجویان می‌توانند نمونه کارهای طراحی خود را از طریق یادگیری تئوری - تجربی ایجاد کنند. در پایان تحصیل خود موارد زیر را خواهید آموخت:

    • طراحی ارتباطات، تبدیل ایده‌ها به عمل
    • شناخت هویت برند و طراحی محصول
    • طراحی تعاملی، طراحی تجربیات دیجیتالی
    • ایجاد گرافیک‌های حرکتی، ارتباطات بصری جنبشی و روایت‌های متحرک برند
    • عکاسی و تصویرسازی

    شهریه برای دانشجویان بین المللی 7716 دلار است.

    موسسه فناوری آلبرتای شمالی

    موسسه فناوری آلبرتای شمالی شما را برای ورود به صنعت دیجیتال، چاپ و انتشارات خلاق آماده می‌کند. این یکی از مدارس طراحی گرافیک در کانادا است که دانشجویان با نرم افزارها و تجهیزات استاندارد صنعتی تجربه عملی خواهند داشت. در طول دوره تحصیل خود، طیف گسترده‌ای از پروژه‌هایی که احتمالاً در صنعت با آنها روبرو خواهید شد را تکمیل خواهید کرد. شهریه این دوره 13300 دلار است.

     موسسه فناوری آلبرتای جنوبی

    همانطور که نیازهای صنعت گرافیک تغییر می‌کنند، دوره‌های تحصیلی موسسه فناوری آلبرتای جنوبی نیز به روز می‌شوند و این چیزی است که آلبرتای جنوبی را به یک رهبر جهانی در آموزش کاربردی تبدیل می‌کند. از مجلات و بیلبوردها گرفته تا بسته بندی و اسنوبرد، در رسانه‌های چاپی آموزش می‌بینید.

    با استفاده از جدیدترین نرم افزارها، صفحه آرایی و طراحی، دستکاری گرافیکی و نحوه کار به عنوان پیمانکار یا مشاور را یاد خواهید گرفت.. دانشجویان باید هشت درس را برای تکمیل دوره خود بگذرانند که شامل هفت دوره اجباری و یک دوره انتخابی است. شهریه دانشجویان بین المللی 21491 دلار است.

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا یکی از دانشگاه‌های گرافیک در کانادا است. مدرک کاردانی طراحی گرافیک بریتیش کلمبیا یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد پایه‌ای محکم از دانش در حوزه گرافیک است که شما را برای یک حرفه کامل در صنعت آماده می‌کند. مدرک کاردانی این موسسه یک برنامه آموزشی فشرده و شش ماهه است. با این حال، شما می‌توانید دوره تحصیل خود را به صورت پاره وقت بگذرانید. هزینه تحصیل در این رشته 8020 دلار کانادا است.

    کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا

    کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا یکی از موسسات برتر رشته گرافیک در کانادا است. دانشجویان در حین یادگیری برقراری ارتباط و حل مشکلات در طیف وسیعی از زمینه‌ها بر مهارت‌های خلاقانه و مفهومی خود تمرکز می‌کنند. فارغ التحصیلان طراحی کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا در صنعت به دلیل پیچیدگی تفکر و دیدگاه گسترده‌ای که برای هر پروژه ارائه می‌دهند، در کل کانادا شناخته شده‌اند. شهریه برای دانشجویان بین المللی 11690 دلار است.

    کالج اجتماعی نیوبرانزویک

    متخصصان طراحی گرافیک و ارتباطات، کارشناسان خلاقی هستند که محتوای تاثیرگذار تولید می‌کنند. این متخصصان طراحی به زیبایی‌ شناسی بصری اهمیت می‌دهند و در ارتباطات تجاری و بازاریابی عالی هستند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه برنامه ریزی، تولید و ارائه راهکارهای گرافیکی را به مخاطبان مورد نظر خود ارائه دهید. کالج اجتماعی نیوبرانزویک به شما در کسب مهارت‌های طراحی در حوزه گرافیک کمک زیادی می‌کند. شهریه برای دانشجویان بین المللی 4734 دلار است و یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا برای تحصیل در این رشته می‌باشد.

    دوره‌های طراحی گرافیک این موسسه عبارتند از:

    • نقاشی متحرک
    • طراحی اطلاعات
    • تولید چاپ
    • طراحی نشریه
    • نام تجاری
    • طراحی بسته بندی

    وظایف و مسئولیت‌های طراح گرافیک چیست؟

    وظایف و مسئولیت‌های طراح گرافیک چیست؟

    نقش طراحان گرافیک معمولاً شامل موارد زیر است:

    • همکاری با مشتریان برای شناسایی محدوده پروژه
    • توصیه به مشتریان برای بهترین استراتژی‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف
    • تولید  محتوای بصری محصول محور و کاربر محور
    • ایجاد گرافیک یا تصاویر برای وبسایت‌ها، تصاویر محصول یا لوگو
    • توسعه طراحی با استفاده از دست یا نرم افزار کامپیوتری
    • تنظیم رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و طرح بندی‌ها
    • ارائه طرح‌ها به مشتریان یا مدیران هنری
    • ایجاد تغییرات پیشنهادی مشتریان در طراحی نهایی
    • بررسی طرح‌ها برای شناسایی خطاها قبل از چاپ یا انتشار

    یک طراح گرافیک می‌تواند در پوزیشن‌های مختلف کار کند:

    • کارگردان خلاق
    • کارگردان هنری
    • مدیر تولید هنری
    • طراح بسته بندی
    • توسعه دهنده هویت برند
    • توسعه دهنده تصویر بصری
    • روزنامه نگار تصویری
    • طراح لوگو
    • طراح رابط

    محیط‌های کاری طراحان گرافیک چیست؟

    محیط‌های کاری طراحان گرافیک چیست؟

    طراحان گرافیک با افرادی که به روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات علاقه مند هستند، همکاری می‌کنند. در بیشتر موارد، یک طراح گرافیک در زمینه خاصی از کار متخصص است زیرا صنعت گرافیک گستردگی زیادی دارد. در ادامه سه ​​محیط کاری رایج برای طراحان گرافیک آورده شده‌اند:

    طراح گرافیک داخلی

    اگر به عنوان یک طراح گرافیک داخلی کار می‌کنید، معمولاً در یک ساختمان اداری مشغول به کار خواهید بود. وظایف شما مربوط به امور شرکت هستند. طراحان گرافیک در این محیط کاری تمایل دارند چندین کار را مدیریت کنند زیرا دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌های طراحی برای برآوردن نیازهای یک شرکت هستند.

    طراح گرافیک آزاد

    این طراحان تمام جنبه‌های کسب و کار خود از جمله بازاریابی، ارتباط با مشتری، حسابداری و صورتحساب را مدیریت می‌کنند. طراحان گرافیک آزاد باید انضباط کاری داشته باشند و زمان خود را به انجام وظایف اختصاص دهند. آنها استخدام شرکتی نیستند و می‌توانند از هر کجای کار بگیرند و به صورت فریلنسری مشغول به فعالیت شوند.

    طراحان گرافیک باید چه مهارت‌هایی داشته باشند؟

    طراحان گرافیک باید چه مهارت‌هایی داشته باشند؟

    یک طراح گرافیک موفق باید دارای مهارت‌های بالایی باشد. برخی از این مهارت‌ها نیاز به آموزش دارند اما بیشتر آنها از طریق تجربه شخصی و حرفه‌ای ایجاد می‌شوند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مهارت‌های طراحی گرافیک آورده شده‌اند:

    • خلاقیت: دارای تخیل باشید و نوآوری را در کار خود به کار ببرید.
    • ثبات: طرح‌های خود را خلاقانه ایجاد کنید و از هویت برند پیروی کنید.
    • ارتباط: شما باید به وضوح ایده‌های خود را به مشتریان منتقل کنید.
    • مدیریت زمان: طراحان گرافیک اغلب بر روی برنامه‌های فشرده کار می‌کنند و اولویت بندی وظایف و رعایت مهلت‌ها بسیار مهم هستند.
    • مهارت‌های فناوری: طراحی گرافیک اغلب به نرم افزارهای کامپیوتری متکی است و شما باید استفاده از این ابزارهای دیجیتال را یاد بگیرید.
    • مهارت‌های بازاریابی: این مهارت‌ها برای طراحان مهم هستند، به خصوص اگر شما یک طراح گرافیک آزاد باشید.
    • حل مسئله: یک طراح گرافیک باید آماده پذیرش چالش‌ها و کشف ایده‌هایی برای حل مشکلات در کار خود باشد.

    چرا باید دوره‌های طراحی گرافیک را در کانادا دنبال کنیم؟

    چرا باید دوره‌های طراحی گرافیک را در کانادا دنبال کنیم؟

    تحصیل طراحی گرافیک در کانادا شما را قادر می‌سازد تا خلاقیت و مهارت‌های خود را به توانایی‌های حل مسئله در زندگی واقعیتان توسعه دهید. گواهی‌ها همچنین فرصت‌های شغلی پس از تحصیل شما را گسترش می‌دهند. در حالی که ثبت نام در یک برنامه طراحی در هر مکانی دارای شایستگی‌های خود است، دنبال کردن دوره طراحی گرافیک در کانادا به دلیل عوامل زیر بازده سرمایه گذاری شما را افزایش می‌دهد:

    • کیفیت عالی آموزش در دانشگاه‌ها و کالج‌های مشهور جهان
    • استاندارد زندگی و سبک زندگی بهتر از اکثر کشورهای در حال توسعه
    • هزینه زندگی مقرون به صرفه برای سبک زندگی در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان
    • فرصت‌هایی برای کار در حین تحصیل، وجود مشاغل آزاد و انواع فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بین المللی
    • بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی برای ادامه تحصیلات عالی
    • یک جامعه دانشجویی متنوع برای یادگیری، رشد و تکامل

    به طور کلی، کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل برای دانشجویان و سایر دانشجویان بین المللی به دلیل فرصت‌های زیاد و محیط پذیرش توسط مردم و دولت است.

    پیش نیاز دوره طراحی گرافیک چیست؟

    پیش نیاز دوره طراحی گرافیک چیست؟

    در حالی که الزامات ثبت نام در دوره طراحی گرافیک در کانادا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، ما برخی از موارد اولیه را آورده‌ایم که تقریباً برای همه دوره‌ها اعمال می‌شوند. معیارهای واجد شرایط بودن برای اخذ پذیرش برای دوره طراحی گرافیک در دانشگاه‌های کانادا به شرح زیر هستند:

    • حداقل 4 موضوع در کلاس 12 (از جمله انگلیسی)
    • میانگین 70 درصد (نه دروس کمتر از 60 درصد) در کلاس 12
    • گواهی ورود تحصیلی و شغلی  (ACE)
    • مدرک آیلتس یا تافل

    مدارک زیر برای دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش موفق در برنامه طراحی گرافیک در دانشگاه‌های کانادا مورد نیاز هستند:

    • درخواست، فرم آنلاین
    • بیانیه هدف
    • انگیزه نامه
    • خلاصه سوابق کاری
    • ریز نمرات رسمی مدارک تحصیلی
    • نمونه کار طراحی نمونه
    • نمونه کار مکتوب
    • توصیه نامه‌های محرمانه
    • اسناد مالی

    کلام آخر

    تحصیل رشته گرافیک در کانادا می‌تواند درها موفقیت را به روی شما باز کند و موقعیت‌های تحصیلی و شغلی خود را برایتان به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید بعد از تحصیل به مدت 2 تا 3 سال در کانادا مشغول به کار شوید و با رعایت شرایط لازم، اقامت دائم خود را دریافت کنید و بدین ترتیب به صورت دائمی مهاجرت به کانادا نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته گرافیک در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ