تحصیل رشته هوشبری در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا از جمله مهاجرپذیرترین کشور‌های دنیا است که به همین دلیل، چند فرهنگی و توسعه یافته محسوب می‌شود. این کشور به دلیل دارا بودن بهترین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، هر ساله دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا را جذب می‌کند. رشته هوشبری هم یکی از رشته‌های پرتقاضا و محبوب است که افراد زیادی از ایران برای تحصیلات در این رشته به کانادا مهاجرت می‌کنند. اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که علاقه دارید تا برای تحصیل در کانادا رشته هوشبری را انتخاب کنید اما هیچ اطلاعاتی در رابطه با این موضوع ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

    مزایای تحصیل رشته هوشبری در کانادا

    مزایای تحصیل رشته هوشبری در کانادا

    مزایای تحصیل رشته هوشبری در کانادا بسیار زیاد است. آگاهی در مورد این موضوع کمک می‌کند تا بتوانید بهتر در مورد مهاجرت و تحصیل در این رشته، در کشور کانادا تصمیم بگیرید. از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • شما با داشتن مدرک تحصیلی هوشبری که آن را از دانشگاه‌های کانادا دریافت کرده‌اید، می‌توانید به راحتی وارد بازار کار کانادا شوید و با شغل مورد نظر خود بهترین درآمد را داشته باشید.
    • طی بررسی‌هایی که از سازمان‌های مختلف صورت گرفته، کانادا جز کشورهایی است که بهترین بازار کار‌ را در زمینه هوشبری در سراسر دنیا دارد.
    • به واسطه دریافت شغل مناسب و تحصیلات در دانشگاه‌های کانادا، افراد با سابقه تحصیلی و همچنین سوابق کاری خود پس از سه سال می‌توانند برای دریافت اقامت در کانادا و همچنین گذرنامه کانادا اقدام کنند.
    • حقوق و مزایای رشته تحصیلی هوشبری در کانادا بسیار عالی است و شرایط خوبی برای افراد متقاضی فراهم شده است.

    شرایط تحصیل رشته هوشبری در کانادا

    همان طور که احتمالا می‌دانید رشته هوشبری یک رشته کاملا تخصصی است و تمام تصمیمات پزشکی مربوط به بیهوشی به عهده پزشک متخصص هوشبری است که مسئولیت ایمنی و سلامتی بیمار را باید بپذیرد. حفظ بیمار در حالت بیهوشی کنترل شده، ارائه تسکین درد، نظارت بر عملکرد‌های حیاتی بیمار و غیره از جمله وظایف مهم متخصص بیهوشی است.

    برای این که بتوان به چنین پزشکی تبدیل شد، نیاز به تحصیل در رشته هوشبری است که می‌توان در کانادا آن را انجام داد و برای کار در ایران آن را معادل‌سازی کرد و یا در همان کانادا مشغول به کار شد. شرایط تحصیل در رشته هوشبری در کانادا خیلی سخت نیست؛ البته که این موضوع کاملا به مدرک تحصیلی فرد، نوع مدرک زبان و میزان علاقه فرد هم بستگی دارد.

    در کل متقاضیان رشته هوشبری برای تحصیل در کانادا باید دیپلم خود را در رشته علوم تجربی دبیرستان دریافت کرده باشند. در واقع دارا بودن نمره‌های بالا در دروسی همچون زیست شناسی، شیمی، فیزیک، زبان انگلیسی و ریاضیات، برای اپلای کردن در دانشگاه های کانادا امری ضروری است. دارا بودن نمره مناسب و بالا در درس زیست شناسی، بیشترین اهمیت را دارد. از آن جایی که اخذ پذیرش در این رشته در میان افراد زیادی انجام می‌گیرد و رقابت‌های تنگاتنگی میان دانشجویان هوشبری وجود دارد، کمی کار سخت می‌شود. متقاضیان باید بتوانند برای اخذ پذیرش، نمرات بالایی کسب کنند و موفق شوند. حداقل نمره‌ای که یک دانشجو می تواند در آزمون GPA کسب کنید 3.5 از 4 است. در غیر این صورت رد خواهد شد. متقاضیان تحصیل رشته هوشبری در کانادا همچنین باید در آزمون MCAT شرکت کنند که این آزمون شامل مفاهیم از دروسی همچون فیزیک، زیست شناسی، شیمی، تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله است.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته هوشبری در کانادا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته هوشبری در کانادا

    به عنوان کسی که قصد دارید به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل رشته هوشبری وارد یکی از دانشگاه‌های کانادا شود، باید مدارک و معیار‌های لازم برای تحصیل را داشته باشید. چرا که هر دانشگاهی برای دانشجویان بین‌المللی خود یک سری معیار‌های خاص در نظر دارد. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

    • ارائه مدرک کارشناسی مرتبط با رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی، به همراه ریز نمرات رسمی تحصیلی
    • داشتن مدرک زبان معتبر از یکی از آزمون‌های زبان استاندارد، مانند آزمون آیلتس و یا تافل. حداقل نمره آن هم در آیلتس باید حداقل 6.5 (ترجیحا 7) و در تافل 90 و ترجیحا 95 به بالا باشد.
    • ارائه یک انگیزه‌نامه
    • ارائه توصیه‌نامه
    • شرکت در آزمون  MCAT
    • گواهی و اسناد مالی برای اطمینان از تمکن مالی کافی
    • گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
    • رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده ویزای تحصیلی

    برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در کشور کانادا باید بدانید که هر یک از دانشگاه‌ها مراحل مختلفی دارند. بنابراین هیچ فرمول خاصی وجود ندارد که به شما تضمین دهد به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی شناخته خواهید شد.

    درخواست پذیرش برای تحصیل هوشبری در کانادا

    با این حال فرایند کلی درخواست پذیرش از دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته هوشبری شامل موارد زیر خواهد بود:

    مرحله اول: انتخاب دانشگاه مورد نظر و بررسی حداقل شرایط پذیرش و داشتن کمترین میزان معیار‌های خاص برای دانشگاه مورد نظر، جهت تحصیل رشته هوشبری در کانادا.

    مرحله دوم: بررسی ددلاین دانشگاه‌های کانادایی جهت ارسال به موقع درخواست و تکمیل فرم درخواست آنلاین از طریق وب سایت دانشگاه منتخب.

    مرحله سوم: ارسال کلیه مدارک مورد نیاز به همراه فرمی که تکمیل کرده‌اید. بعد از این مرحله باید منتظر بمانید تا مدارک مورد تایید قرار بگیرند و پذیرش شوید.

    مرحله چهارم: چنان چه مدارک و شرایط شما از طرف دانشگاه مورد تایید قرار بگیرد، باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. پس از دریافت ویزا می‌توانید به کانادا سفر کنید، وارد دانشگاه شوید و در کلاس‌ها حضور پیدا کنید.

    هزینه تحصیل رشته هوشبری در کانادا

    هزینه تحصیل رشته هوشبری در کانادا

    هزینه تحصیل هوشبری در کانادا را نمی‌توان به صورت ثابت در نظر گرفت و این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل هزینه آن متغیر است. عواملی که در هزینه تحصیل تاثیر مستقیم دارند، مواردی همچون دانشگاه مورد نظر، برنامه تحصیلی، میزان تخفیف دانشگاه و وضعیت تحصیلی شما است. در دانشگاه‌های عمومی کانادا، هزینه‌هایی که برای دانشجویان خود در نظر می‌گیرند، کمتر از دانشجویان بین‌المللی است. شهریه رشته هوشبری در کانادا 40 هزار تا 60 هزار دلار کانادا در سال متغیر است.

    توصیه می‌کنیم قبل از این که مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور اقدام کنید، ابتدا دانشگاه مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و به طور دقیق هزینه دانشگاه‌ها را برآورد کنید تا بتوانید طبق آن بودجه مناسبی در نظر بگیرید. همچنین بررسی تخفیف‌ها، وام‌ها و فرصت‌های شغلی پاره وقت، می‌تواند در زمینه مدیریت هزینه‌ها به شما کمک کند.

    موضوع دیگری که در بحث هزینه‌های تحصیلی وجود دارد این است که باید هزینه زندگی دانشجویی را هم در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل مواردی همچون هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل، کتاب، تفریحات و هزینه‌های شخصی می‌شود. در شهر‌هایی همچون تورنتو و ونکوور هزینه‌های زندگی بیشتر از شهر‌های دیگر است.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته هوشبری

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته هوشبری

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل هوشبری در کانادا معمولا بر اساس ارزیابی‌های جهانی مانند QS World University Rankings و  Times Higher Education انتخاب می‌شوند. دانشگاه‌ تورنتو برنامه‌های آموزشی تخصصی و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در این حوزه دارد و در صدر این جدول قرار می‌گیرد.

    دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه‌های مک گیل و وسترن انتاریو هم جز دانشگاه‌های معتبر کانادا هستند که برنامه‌های تخصصی هوشبری و مراکز تحقیقاتی بسیار فعالی دارند. در این دانشگاه‌ها اساتید برجسته‌ای حضور دارند که از تجربیات بالینی و آموزشی بسیار قوی برخوردار هستند و برای دانشجویان فرصت‌های یادگیری عمیق و تجربه‌های عملی با توانایی بالا را فراهم می‌کنند تا دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل، بتوانند در شغل خود، خوب ظاهر شوند. انتخاب دانشگاه براساس برنامه‌های تخصصی، تجهیزات مدرن، توسعه یافته و ارتباط با محیط‌های بالینی در این دانشگاه‌ها باعث شده تا دانشجویان پیشرفت چشمگیر و حرفه‌ای در زمینه هوشبری داشته باشند.

    بر اساس رتبه‌بندی که از سوی برای سال 2023 QS World University Rankings صورت گرفته، ۵ مورد از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته هوشبری عبارتند از:

    • دانشگاه تورنتو با دارا بودن رتبه 12 در جهان
    • دانشگاه مک گیل با دارا بودن رتبه 30 در جهان
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا با دارا بودن رتبه 34 در جهان
    • دانشگاه آلبرتا با دارا بودن رتبه 44 در جهان
    • دانشگاه کوئینز با دارا بودن رتبه 100 در جهان

    افرادی که در این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی کانادا و کشور‌های پیشرفته دیگر در جهان مشغول به کار شوند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    تحصیل رشته هوشبری در کانادا در کنار تمام مزایایی که به همراه دارد، با چالش‌های زیادی روبرو است. یکی از این چالش‌ها، هزینه بالا در کشور کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است. هزینه‌های زندگی شهری، شهریه دانشگاه، خورد و خوراک، خوابگاه یا اقامتگاه و غیره ممکن است برای بعضی از دانشجویان سخت باشد و نتوانند فشار مالی را تحمل کنند. بنابراین ما بیشتر به افرادی توصیه می‌کنیم که به تحصیل در این رشته در کانادا فکر کنند که توانایی مالی و بودجه کافی برای زندگی در این کشور را دارند. اما همان طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، تحصیل در کانادا مزایای زیادی را به همراه دارد. دانشگاه‌های این کشور با تمرکز بر توسعه مهارت‌های ارتباطی و تیمی، به دانشجویان کمک می‌کنند تا بهترین تجربه و مراقبت‌ها را در طول عمل جراحی از بیماران خود داشته باشند.

    اگر قصد تحصیل رشته هوشبری در کانادا را دارید و نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در سایت ارتباط برقرار کنید و هر سوالی که در این زمینه ذهن شما را مشغول کرده است، از آن‌ها بپرسید. تیم کارشناسی ما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم‌ها را در زمینه انتخاب دانشگاه داشته باشید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزای تحصیلی کانادا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته هوشبری در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت