تحصیل رشته هوشبری در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    قبل و بعد از شروع جراحی به بدن بیماران بیهوشی زده می‌شود تا هیچگونه دردی را تحمل نکنند. بیهوش کردن بیمار خود به تنهایی کاری تخصصی است که توسط متخصص انجام می‌شود. متخصصان هوشبری مسئول مراقبت‌های پزشکی از بیماران برای عمل‌های جراحی ساده تا پیچیده هستند. برای تبدیل شدن به یک متخصص هوشبری در استرالیا باید یک مدرک پزشکی 4 تا 6 ساله و سپس چند سال کارآموزی و رزیدنتی را بگذرانید. اگر می‌خواهید بدانید که تحصیل رشته هوشبری در استرالیا چگونه است، این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» را تا پایان بخوانید.

    هوشبری چیست؟

    هوشبری چیست؟

    هوشبری به معنای تجویز داروها از طریق استنشاق یا تزریق برای جلوگیری از درد در بدن است. در این حال بیمار در حالت ناخودآگاه فرو می‌رود. بر اساس ترجیح بیمار و روش جراحی، پزشک می‌تواند بیهوشی را به روش‌های زیر انجام دهد:

    • آرام بخش
    • بی‌حسی منطقه‌ای
    • بی‌حسی موضعی
    • بیهوشی عمومی

    متخصص هوشبری کیست؟

    متخصصان هوشبری پزشکانی هستند که در کاهش درد از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. آن‌ها چندین سال تحت آموزش ارائه بیهوشی عمومی، موضعی یا منطقه‌ای و آرامبخشی به بیماران برای عمل‌های مختلف و روش‌های بالینی قرار گرفته‌اند. علاوه بر موارد فوق، یک متخصص بیهوشی به طور مداوم بر بیماران در حین و پس از عمل نظارت می‌کند تا از سلامت و ایمنی آن‌ها مطمئن شود.

    مزایای تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    مزایای تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    نیاز اساسی به متخصصین بیهوشی واجد شرایط در استرالیا بالاست. این کشور میزبان دانشگاه‌های پیشرو در جهان است که بهترین سطح آموزش و امکانات پزشکی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. تحصیل رشته هوشبری در استرالیا می‌تواند‌ یک آینده شغلی پر ارزش، پایدار و با فرصت‌های پیشرفت را فراهم کند. در ادامه به مهمترین دلایل تحصیل در استرالیا برای تخصص هوشبری اشاره می‌کنیم:

    • سیستم آموزشی پیشرفته
    • انگلیسی زبان بودن
    • فرصت‌های شغلی فراوان
    • انعطاف پذیری برای کار (تمام وقت، پاره وقت یا حتی یک شبه)
    • برقراری تعادل زندگی و کار
    • آب و هوای بسیار خوب
    • امکان دریافت اقامت دائم استرالیا

    شرایط تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    هر دانشگاه در استرالیا شرایط مشخصی را در وبسایت خود برای دوره‌های هوشبری ارائه می‌دهد. یک سری از این شرایط در اکثر موسسات مشابه است و به عنوان شرایط عمومی شناخته می‌شود. دانشجویان با برآورده کردن این شرایط می‌توانند برای پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنند. شرایط عمومی تحصیل رشته هوشبری در استرالیا عبارتند از:

    • متقاضیان باید مدرک دیپلم متوسطه خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند. داشتن معدل خوب و نمره مناسب در فیزیک، شیمی، زیست شناسی و غیره ضروری است.
    • متقاضیان باید مهارت خود در زبان انگلیسی را با نمرات مناسب از آزمون‌های آیلتس (با حداقل نمره 6.5 یا 7) یا دیگر آزمون‌های زبان قابل قبول ارائه دهند.
    • متقاضیان باید اثبات کنند می‌توانند از پس هزینه‌های خود در استرالیا برآیند. دانشگاه برای این منظور از دانشجویان گواهی تمکن مالی دریافت می‌کند.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    بعد از برآورده کردن شرایط اولیه، نوبت تهیه مدارک لازم است. مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته هوشبری در استرالیا عبارتند از:

    • مدرک تحصیلی دیپلم به علاوه ریزنمرات
    • مدرک مهارت زبان انگلیسی
    • گواهی تمکن مالی (موجودی حساب یا گردش حساب)
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه (رشد و دکتری)
    • مقالات ISI (دکتری)
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • رزومه تحصیلی
    • و...

    هزینه تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    رشته هوشبری در استرالیا با چند مدرک مختلف ارائه می‌شود. دانشجویانی که می‌خواهند به عنوان تکنسین هوشبری مشغول به کار شوند، مدرک دیپلم 2 ساله مناسب خواهد بود، اما اگر قصد تبدیل شدن به متخصص پزشکی بیهوشی را دارند باید برای دوره‌های پزشکی (MD) درخواست دهند. مدرک دیپلم تحت دوره‌های فنی و حرفه‌ای (TAFE) ارائه می‌شود که هزینه آنها 12750 دلار استرالیا در سال است. همچنین هزینه‌های دوره‌های پزشکی هوشبری طبق جدول زیر هستند:

    دانشگاه

    شهریه سالانه

    دانشگاه سیدنی

    91 هزار دلار کانادا

    دانشگاه ملبورن

    85088 دلار کانادا

    دانشگاه موناش

    92 هزار دلار کانادا

    دانشگاه کوئینزلند

    91819 دلار کانادا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    74445 دلار کانادا

    دانشگاه استرالیای غربی

    85800 دلار کانادا

    دوره‌های دیپلم برای تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    دوره‌های دیپلم برای تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    در ادامه به چند دانشگاه و مدرسه معتبر استرالیا اشاره می‌کنیم که دوره‌های دیپلم معتبر ملی و برنامه‌های آموزشی در رشته بیهوشی را ارائه می‌دهند. این دوره‌ها محبوبیت زیادی دارند، زیرا قابلیت اشتغال آنها بالاست و فارغ التحصیلان آن به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.

    دیپلم بیهوشی دانشگاه استرالیای غربی

    این دوره در سطح حرفه‌ای توسط متخصصان پزشکی بسیار با تجربه در هوشبری ارائه می‌شود. این دوره با پیشرفته‌ترین تجهیزات بیهوشی، تجهیزات لوله گذاری و مانکن‌های شبیه ساز، دانشجو را برای مقابله با موقعیت‌های دنیای واقعی تحت مدیریت متخصصان صنعت آماده می‌کند.

    دیپلم بیهوشی TAFE North Metropolitan

    این دوره بیهوشی در شهر پرث یک دوره عملی است که در یک محیط کلاس درس و آزمایشگاه فناوری بیهوشی شبیه سازی شده ارائه می‌شود. این دوره به طور تمام وقت در یک کلینیک یا بیمارستان ارائه می‌شود که در آن دانشجویان با سایر متخصصان بیهوشی که وظایف و مسئولیت‌های یک تکنسین بیهوشی را بر عهده دارند، کار خواهند کرد.

    دیپلم بیهوشی کوئینزلند TAFE QLD

    این دوره آموزشی بیهوشی در سطح پیشرفته به شما کمک می‌کند تا در شغل خود در بخش مراقبت‌های بهداشتی پیشرفت کرده و به یک تکنسین بیهوشی تبدیل شوید. این دوره، آموزش کاملی را برای آماده سازی بیماران برای بیهوشی و نظارت بر آن‌ها در حین و بعد از جراحی ارائه می‌دهد.

    وظایف متخصص بیهوشی در استرالیا

    متخصص بیهوشی وظایف مختلفی مانند آماده سازی بیماران، کسب رضایت برای عمل، نظارت و ارائه مراقبت را انجام می‌دهد. کار یان متخصصان به 3 مرحله اصلی زیر تقسیم می‌شود:

    1- قبل از انجام عملیات

    متخصص زمانی را با بیمار صرف می‌کند تا از وضعیت سلامتی و شرایط پزشکی او مطلع شده و حداکثر مراقبت را به بیمار ارائه دهد. این موضوع به متخصص بیهوشی کمک می‌کند تا مناسب‌ترین عامل بیهوشی و سطح نظارت مورد نیاز را پیدا کند. قبل از جراحی باید به بیماران اطمینان و آرامش داد. در مورد فرآیندهای پزشکی با بیماران صحبت کرد و قبل از شروع جراحی رضایت آن‌ها را گرفت.

    2- در طول عملیات

    متخصص هوشبری با تیمی از متخصصان پزشکی از جمله جراحان برای مراقبت از بیمار همکاری می‌کند. یک متخصص بیهوشی از تجهیزات پیچیده پزشکی برای بررسی اندام‌های حیاتی بیمار و تنظیم دوز داروهای بیهوشی و سایر داروها برای اطمینان از ایمنی بیمار استفاده می‌کند. در مرحله بعد، متخصص یک ماده بیهوشی تجویز می‌کند تا احساس درد را برای بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، مسدود کند.

    3- پس از عمل

    یک متخصص بیهوشی بیمار را تحت نظر دارد و برای اطمینان از بیدار شدن راحت بیمار و عدم احساس درد، تدابیر لازم را انجام می‌دهد.

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته هوشبری در استرالیا

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته هوشبری در استرالیا

    متخصص بیهوشی اغلب در بیمارستان‌ها، سالن‌های عمل، کلینیک‌ها و محیط‌های آموزشی مانند دانشگاه‌ها برای تجویز داروهای بیهوشی کار می‌کند. او باید استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کند. این متخصصان باید قبل و بعد از بیهوش شدن تحت آموزش قرار گیرند تا از بیهوشی‌های اخیر و توسعه فناوری پزشکی مناسب مطلع شوند. متخصص هوشبری باید با چالش‌های مختلفی مانند ساعات کاری طولانی، ایستادن طولانی مدت، ساعات کاری نامنظم و کار همراه با سایر متخصصان مراقبت‌های پزشکی در حین انجام اقدامات پزشکی لازم کنار بیاید.

     متوسط نرخ ساعتی یک پرستار بیهوشی در استرالیا 111 دلار استرالیا می‌باشد که معادل دستمزد ناخالص 231576 دلار استرالیا در سال است. متوسط حقوق یک متخصص بیهوشی در سطح مبتدی با یک تا 3 سال سابقه کار 144546 دلار استرالیا است. یک متخصص بیهوشی در سطح ارشد با 3 تا 8 سال تجربه 195 هزار دلار استرالیا درآمد دارد. یک متخصص بیهوشی بسیار با تجربه با سابقه کاری بین 10 تا 19 سال به طور متوسط 250 هزار دلار استرالیا حقوق دریافت می‌کند. دستمزد متخصص بیهوشی به مهارت، سطح تجربه و محل کار بستگی دارد. بر اساس داده‌های اشتغال استرالیا نشان می‌دهد که متخصصان هوشبری که در مناطق روستایی خدمات ارائه می‌دهند، بالاترین دستمزد را دریافت می‌کنند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل رشته هوشبری در استرالیا می‌تواند‌ یک آینده شغلی عالی داشته باشد. دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار استرالیا شوند و برای اقامت دائم درخواست دهند. با این حال، یک دانشجو باید چندین سال آموزش سخت را پشت سر بگذارد تا مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم را برای کار به عنوان متخصص هوشبری به دست آورد. این امر مستلزم آن است که دانشجو بسیار صبور، انعطاف پذیر، فداکار و مصمم باشد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته هوشبری در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت