تحصیل رشته هنر در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشجویان با تحصیل رشته هنر در کانادا نه تنها مدرک معتبر می‌گیرند، بلکه این امکان را خواهند داشت تا به سرعت وارد بازار کار این کشور شوند. کانادا یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است که در اکثر صنایع و زمینه‌های شغلی به نیروهای متخصص نیاز دارد. دانشجویانی که در رشته‌های هنری در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا تحصیل می‌کنند، همه نوع امکانات لازم برای تحصیل را خواهند داشت.

    دانشجویان همچنین این امکان را دارند که به سراسر کانادا سفر کنند و از مکان‌های دیدنی، جوامع چند فرهنگی و شگفتی‌های طبیعی این کشور دیدن کنند. همین امر می‌تواند الهام بخش دانشجویان رشته هنر برای خلق آثار هنری نوآورانه باشند. با این حال، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط، بهترین دانشگاه‌ها و هزینه‌های تحصیل در کانادا و در رشته‌ی هنر، این مطلب را تا پایان بخوانید.

    مزایای تحصیل رشته هنر در کانادا

    مزایای تحصیل رشته هنر در کانادا

    کانادا مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد است که هر مهاجری را مجذوب خود می‌کند. اگرچه هدفتان تحصیل در کانادا است، اما این کشور مزایای بسیاری به شرح زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

    طبیعت بکر و زندگی شهری فعال

    شهرهای مدرن و چند فرهنگی مانند تورنتو، مونترال و ونکوور در کانادا قرار دارند که به خاطر فرهنگ پر جنب و جوش، سرزندگی و شرایط خوب زندگی در جهان مشهور هستند. کانادا همچنین مملوء از شهرهای کوچک جذاب و شگفتی‌های طبیعی مانند سواحل زیبا، رشته‌ کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌های سرسبز است که شرایط بسیار مساعدی را برای داشتن یک زندگی آرامش بخش فراهم می‌کنند.

    هم شهرهای شلوغ کانادا و هم جاذبه‌های طبیعی این کشور منبع ایده آلی از الهام برای هنرمندان هستند. دانشجویان هنر در این کشور می‌توانند آثار هنری ممتازی را خلق کنند. خواه به دنبال کمی آرامش در طبیعت باشید، خواه عاشق زندگی در شب‌های شلوغ تورنتو هستید، کانادا هر آنچه نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد.

    وجود بهترین دانشگاه‌های جهان

    دانشگاه‌های کانادا در سطح جهان شناخته شده و مشهور هستند. این دانشگاه‌ها و مدارس هنر از طریق برنامه‌های تحصیلی خود، رویکردهای نوآورانه‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که منعکس کننده سیستم آموزشی قوی آن‌هاست. مدارس هنر کانادا بهترین روش‌های آموزش و یادگیری را ارائه می‌دهند که در آن متدهای قدیمی و آینده نگرانه حوزه‌های هنری تدریس می‌شوند.

    دانشجویان می‌توانند از آنچه در تاریخ هنر رخ داده است، اطلاع پیدا کنند تا نیازهای امروز و فردای جامعه را کشف کنند. در حقیقت، شما با یک محیط آموزشی تشویق کننده مواجه خواهید شد که دائما شما را به سمت ارائه آثار هنری خاص سوق می‌دهد.

    زندگی در یک جامعه چند فرهنگی

    قرار گرفتن در یک محیط متنوع و چند فرهنگی تأثیر باورنکردنی بر رشد شخصی و حتی حرفه‌ای دانشجویان دارد. نه تنها با مهاجران از تمام گوشه و کنار جهان ارتباط می‌گیرید، بلکه تشویق می‌شوید که خارج از چارچوب فکر کنید، مرزهای هنری را پشت سر بگذارید و کارها هنری معنادار خلق کنید.

    بودن در کنار مردمی با فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مختلف به شما دیدگاه وسیع‌تری نسبت به جهان می‌دهد. شما با تبادل نظر و کاوش در جنبه‌های مختلف هنری از آشنایی با ملل مختلف در رشته تحصیلی خود سود می‌برید. کانادا بیش از نیم میلیون دانشجوی بین‌ المللی را در خود جای داده است و با ایجاد محیطی عدالت محور و دوستانه، به همه فرهنگ‌ها احترام می‌گذارد.

    شرایط تحصیل رشته هنر در کانادا

    شرایط تحصیل رشته هنر در کانادا

    طول مدت تحصیل در دوره‌های هنر سه تا چهار سال تحصیل تمام وقت است. اگر می‌خواهید تحصیلات خود را در رشته هنر تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید، باید دو سال دیگر نیز تحصیل کنید. قبل از ارائه درخواست باید شرایط هر دانشگاه را جویا شوید. شرایط تحصیل رشته هنر در کانادا شامل شرایط عمومی و خصوصی هستند. شرایط عمومی در همه دانشگاه یا کالج‌ها مشابه است و شرایط خصوصی بسته به نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. شرایط خاص را باید در وب سایت دانشگاه مورد نظر خود جستجو کنید؛ اما شرایط عمومی که برای ورود به مدرسه هنر در کانادا باید داشته باشید، عبارتند از:

    1. آخرین مدرک تحصیلی (مدرک دیپلم برای لیسانس یا مدرک لیسانس برای فوق لیسانس)
    2. ریز نمرات تحصیلی به همراه معدل
    3. گواهی تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی و شهریه
    4. نمونه کار هنری در گرایش مورد نظر
    5. گواهی مهارت زبان انگلیسی (آیلتس، تافل و...) یا فرانسوی

    همچنین دانشگاه، کالج یا مدرسه هنر ممکن است مدارک زیر را از شما درخواست کند:

    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • مقالات ISI
    • رزومه کاری و پورتفوی کارهای هنری
    • پاسپورت معتبر (حداقل 6 ماه)
    • عکس پرسنلی
    • و...

    هزینه تحصیل رشته هنر در کانادا

    شهریه برای تحصیل هنر در کانادا به دانشگاه، مقطع تحصیلی و نوع رشته بستگی دارد. به طور کلی، دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری نسبت به دانشجویان داخلی در کانادا می‌پردازند. با این حال، هزینه‌های تحصیل برای دوره‌های هنر در کانادا نسبت به رشته‌های مهندسی و پزشکی کمتر هستند. در جدول زیر میانگین هزینه تحصیل رشته هنر در کانادا برای دانشجویان بین المللی قید شده است:

    مقطع تحصیلی

    متوسط هزینه

    کارشناسی

    30 هزار دلار کانادا

    کارشناسی ارشد و دکتری

    6 تا 20 هزار دلار کانادا

    مراحل درخواست تحصیل رشته هنر در کانادا

    مراحل درخواست تحصیل رشته هنر در کانادا

    مراحلی که باید برای درخواست در مدرسه هنر در کانادا طی کنید، عبارتند از:

    1. دانشگاه، کالج یا مدرسه و سپس رشته هنری مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    2. الزامات دانشگاه، کالج یا مدرسه را بررسی کنید و ببینید واجد شرایط تحصیل هستید یا خیر
    3. مدارک، اسناد و نمونه کارهای خود را از طریق وب سایت دانشگاه ارسال کنید.
    4. منتظر نامه پذیرش باشد تا قبولی یا رد درخواست شما مشخص کند.
    5. بعد از قبول شدن درخواست، برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته هنر در کانادا

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته هنر در کانادا

    دانشگاه‌ها، کالج‌ها یا مدارس هنری در کانادا طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی از نقاشی و طراحی گرفته تا رسانه‌های دیجیتال و انیمیشن را ارائه می‌دهند؛ اما قبل اینکه به سراغ گرایش هنری مورد علاقه خود بروید و شرایط مهاجرت به کانادا را بررسی کنید، ابتدا بیایید در مورد برترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته هنر اشاره کنیم:

    1- دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار (Emily Carr)

    دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار یکی از مدارس هنری پیشرو در کاناداست که انواع دوره‌های تحصیلی مختلف در هنرهای زیبا و طراحی را ارائه می‌دهد. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هنرهای تجسمی، عکاسی، سفالگری، طراحی ارتباطات، نقاشی، طراحی صنعتی، نویسندگی، انیمیشن (دو بعدی و سه بعدی)، هنر و فرهنگ رسانه و سایر موارد را ارائه می‌دهد. دانشگاه امیلی کار امکانات پیشرفته‌ای از جمله استودیوها، گالری‌ها و آزمایشگاه‌های مدرن دارد. به همین دلیل، فضایی برای دانشجویان ایجاد شده است که آن‌ها بتوانند رشد کنند و به افرادی خلاق تبدیل شوند.

    2- دانشگاه هنر و طراحی انتاریو  (OCAD U)

    دانشگاه هنر و طراحی انتاریو به عنوان یکی از مدارس هنر مشهور در کانادا شناخته می‌شود است و در بین 10 دانشگاه برتر هنر و طراحی در جهان قرار دارد. دانشجویان از سراسر جهان به دلیل دوره‌های تحصیلی قوی و امکانات پیشرفته در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند. دانشجویان در دانشگاه هنر و طراحی انتاریو می‌توانند دوره‌های تحصیلی مقطع کارشناسی از جمله تصویرسازی، نقاشی و هنرهای عکاسی و رسانه را انتخاب کنند.

    این دانشگاه همچنین رشته‌هایی را در دوره‌های ارشد ارائه می‌دهد. با بیش از 200 عضو هیئت علمی که در 12 موسسه و مرکز تحقیقاتی مختلف کار می‌کنند، دانشجویان با آخرین پیشرفت‌ها در هنر و تئوری و عمل طراحی آشنا می‌شوند. این مدرسه همچنین زندگی دانشجویی پر جنب و جوش دارد که در آن دانشجویان با شرکت در باشگاه‌ها و انجمن‌های دانشچویی می‌توانند مهارت‌های خود را تقویت کنند.

    3- دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه کنکوردیا

    دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کنکوردیا یکی از بهترین مدارس هنر در کاناداست. این دانشگاه در مونترال  و در استان کبک قرار دارد. دانشجویان می‌توانند از نقاشی و مجسمه سازی گرفته تا هنرهای نمایشی، انیمیشن، تولید فیلم و غیره را در این دانشگاه تحصیل کنند. اساتید دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کنکوردیا برخی از هنرمندان برجسته جهانی هستند.

    دانشجویان در همه رشته‌های و مقاطع تحصیلی امکان حضور در پروژه‌های تحقیقاتی و عملی را دارند. واحدهای درسی اغلب در حوزه‌های تاریخ، نظریه انتقادی، زیبایی شناسی و موارد دیگر پوشش داده می‌شوند تا در کنار کارهای عملی به دانشجویان مهارت‌های لازم ارائه شوند. هدف دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کنکوردیا، پرورش ذهن‌های خلاق است.

    4- دانشکده هنر دانشگاه بریتیش کلمبیا

    4- دانشکده هنر دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دپارتمان تاریخ هنر، هنر تجسمی و تئوری دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از برترین مدارس هنر در کاناداست. این دانشکده طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را ارائه می‌دهد که شامل هنرهای زیبا، تولید فیلم، عکاسی، طراحی، چاپ و سایر رشته‌های مرتبط هستند. دانشجویان همچنین از دسترسی به امکانات عالی پیشرفته از جمله آزمایشگاه رسانه دیجیتال، مجموعه ویرایش ویدیو و آزمایشگاه چاپ سه بعدی بهره‌مند می‌شوند.

    بسیاری از فارغ التحصیلان دانشکده هنر دانشگاه بریتیش کلمبیا به دلیل دستاوردهای تحقیقاتی و هنری خود به شهرت بین المللی دست یافته‌اند. این دانشگاه هم به عنوان یکی از گزینه‌های برتر برای مهاجرت به کانادا در جهت تحصیل تلقی می‌شود. دپارتمان هنر این دانشگاه همچنین پیوند قوی با سازمان‌های هنری مانند گالری هنری ونکوور، مراکز هنری و سایر مؤسسات فرهنگی ایجاد کرده است که تجربیات منحصر به فردی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

    5- دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیا (NSCAD)

    دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیا (NSCAD) از سال 1971 تا به امروز در هنرهای زیبا پیشرو است. این دانشگاه در قلب شهر هالیفاکس و در استان نوا اسکوشیا قرار دارد. دانشجویان به دوره‌های تحصیلی مختلف از جمله نقاشی، طراحی، چاپ، مجسمه سازی، تولید فیلم، عکاسی، رسانه‌های دیجیتال، سرامیک و غیره دسترسی دارند.

    دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیا با جامعه دانشجویی فعال و منابع آکادمیک گسترده، یک موسسه ایده‌آل برای هنرمندان مشتاقی است که می‌خواهند خلاقیت خود را کشف کنند و مهارت‌های خود را در یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا توسعه دهند. فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیا شامل هنرمند تحسین شده «کنت مانکمن» و نقاش معاصر «ادوارد پویتراس» هستند.

    6- کالج هنر و طراحی آلبرتا (ACAD)

    کالج هنر و طراحی آلبرتا یکی از مدارس هنری شناخته شده در کاناداست که طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان مشتاق ارائه می‌دهد. این کالج دوره‌های مختلفی را در زمینه طراحی، نقاشی، مجسمه سازی، رسانه‌های دیجیتال، ویدئو آرت، انیمیشن، عکاسی، طراحی گرافیک و غیره ارائه می‌دهد.

    کالج هنر و طراحی آلبرتا دسترسی دانشجویان را به مجموعه گسترده کتاب‌های هنر وی همچنین تجهیزات تخصصی مانند تاریک‌ خانه‌ها فراهم می‌کند. این کالج با اساتید مجرب و محیط آموزشی قوی خود مکانی ایده‌آل برای هنرمندان مشتاق است تا مهارت‌های خود را توسعه دهند و بتوانند در حوزه‌های هنری نامی برای خود دست و پا کنند.

    7- دانشگاه یوکم مونترال (UQÀM)

    7- دانشگاه یوکم مونترال (UQÀM)

    دانشگاه یوکم مونترال (UQÀM) یکی از مدارس هنری مشهور در کاناداست که طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی در هنرهای بصری و رسانه‌ای از جمله انیمیشن دیجیتال، عکاسی، تولید ویدئو، طراحی گرافیک و طراحی بازی ارائه می‌دهد. دانشجویان از یک محیط آموزشی نوآورانه بهره می‌برند که استفاده از فناوری‌های جدید را با رویکردهای خلاقانه برای خلق آثار هنری ترکیب می‌کنند.

    دانشگاه یوکم مونترال یک جامعه پر جنب و جوش از هنرمندان را دارد که دانش و تجربیات خود را از طریق کارگاه‌ها، سمپوزیوم‌ها (مجامع هنری) و سخنرانی‌ها به اشتراک می‌گذارند. علاوه بر این، این مدرسه فرصت‌های کارآموزی را با گالری‌ها و سازمان‌های محلی و همچنین برنامه‌های تبادل دانشجویی ارائه می‌دهد.

    8- دانشکده جان اچ. دانیلز دانشگاه تورنتو

    دانشکده معماری، منظر و طراحی جان اچ. دانیلز دانشگاه تورنتو یکی از بهترین مدارس هنری در سراسر کاناداست. این دانشکده که در قلب تورنتو واقع شده است، قدمتش به سال 1858 می‌رسد که در آن زمان به عنوان مدرسه علوم عملی تاسیس شد. این دانشکده طیف گسترده‌ای از مدارک مانند لیسانس هنر در مطالعات بصری، کارشناسی ارشد معماری منظر و برنامه‌های دکتری در طراحی شهری و تئوری معماری را ارائه می‌دهد.

    دانشکده معماری، منظر و طراحی جان اچ. دانیلز دانشگاه تورنتو برای دانشجویان امکان دسترسی به امکانات پیشرفته و آموزش تحت نظر بهترین اعضای هیئت علمی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند از فرصت‌های منحصربه‌فرد برای شرکت در سخنرانی هنرمندان بین ‌المللی و شرکت در کارگاه‌های آموزشی مختلف که در طول سال در دانشکده برگزار می‌شود، بهره مند شوند.

    9- دانشکده انیمیشن، هنر و طراحی کالج شریدان

    دانشکده انیمیشن، هنر و طراحی کالج شریدان به خاطر برنامه‌های خلاقانه‌اش مشهور است. این کالج در اوکویل و در استان انتاریو قرار دارد و طیف وسیعی از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه انیمیشن، هنر و طراحی ارائه می‌دهد. همچنین رشته‌های تحصیلی انیمیشن سازی، تصویرسازی، مطالعات و تولید فیلم، مبانی هنر، جلوه‌های بصری و گرافیک حرکتی در این دانشکده ارائه می‌شوند.

    کالج شریدان بر یادگیری عملی و استفاده از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته تاکید دارد. دانشجویان این فرصت را دارند تا از طریق کارآموزی، پروژه‌های عملی، فرصت‌های تحقیقاتی و سایر ابتکارات، با متخصصان این صنعت همکاری کنند. این امر به دانشجویان تجربه حضور در دنیای واقعی را می‌دهد که به آنها کمک می‌کند مهارت‌های لازم را برای تبدیل شدن به هنرمندان موفق کسب کنند.

    10- مدرسه فیلم ونکوور

    مدرسه فیلم ونکوور یکی از بهترین مدارس هنری در کاناداست که دوره‌های تحصیلی مختلف از جمله فیلم سازی، طراحی انیمیشن، طراحی بازی‌های ویدیویی، جلوه‌های بصری و واقعیت مجازی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. اعضای هیئت علمی این دانشکده افرادی مشهور و صاحب نظر در حوزه تخصصی خود هستند.

    دانشجویان مشتاق می‌توانند تجربه عملی خوبی را در این مدرسه به دست آورند و در عین حال در دروس تئوری دانش خود را کامل کنند. مدرسه فیلم ونکوور همچنین کارگاه‌ها و سمینارهای هنری مختلفی را ارائه می‌دهد که به دانشجویان در تقویت مهارت‌های آنها کمک می‌کند. بنابراین دانشجویان با ترکیب دانش، تجربه و عمل می‌توانند به هنرمندان بزرگی در حوزه تخصصی خود تبدیل شوند.

    چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان رشته هنر در کانادا

    چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان رشته هنر در کانادا

    امروزه فارغ التحصیلانی که مدرک هنر دارند، این امکان را خواهند داشت در مشاغل مرتبط با رشته‌های هنری در شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، ونکوور یا اتاوا مشغول به کار شوند. مشاغل در حوزه هنر در کانادا زیاد هستند. فقط لازم است فارغ التحصیلان مهارت‌های خلاقانه خود را به کار بگیرند تا بتوانند جذب موقعیت‌های شغلی خوب با حقوق بالا شوند. شما بعد از پیدا کردن کار می‌توانید در کانادا بمانید و برای اقامت دائم درخواست دهید.

    یک هنرمند چند رسانه‌ای (متخصص در صدا، تصویر و نوشته) به طور متوسط 51800 دلار کانادا در سال حقوق دریافت می‌کند. یک مدیر هنری سالانه حدود 78 هزار دلار کانادا درآمد دارد، یک طراح مد حدود 54800 دلار کانادا درآمد خواهد داشت، در حالی که یک طراح گرافیک تقریباً 0 هزار دلار کانادا دستمزد می‌گیرد.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    در طول تحصیل هنر خود در کانادا از دانشگاه‌های برتر، روش‌های تدریس پیشرفته و اساتید مجرب بهره‌مند خواهید شد. شما بخشی از یک جامعه هنری پویا خواهید بود، اطلاعات و ایده‌های خود را با دانشجویان دیگر مورد بحث قرار خواهید داد و در نهایت، مدرک معتبر دریافت می‌کنید. جامعه کانادایی از شما به شدت استقبال می‌کند، زیرا شما را جزء افراد تاثیر و مفید برای جامعه و بازار کار می‌داند. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول تحصیل رشته هنر در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت