تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بسیاری از دانشجویان بین المللی به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا فکر می‌کنند، زیرا فرصت‌های شغلی متعدد و آینده‌ای روشن را در پیش رو دارند. یک نظرسنجی انجام شده توسط انجمن میکروبیولوژیست‌های کانادا نشان داد که 85 درصد از فارغ التحصیلان این رشته به سرعت جذب بازار کار می‌شوند. تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا به دانشجویان کمک می‌کند تا در مورد میکروبیولوژی بالینی، میکروبیولوژی صنعتی و ژنتیک میکروبی اطلاعات کاملی به دست آورند. پس اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، ما در این بررسی به شرایط، بهترین دانشگاه‌ها و هزینه تحصیل و... برای رشته میکروبیولوژی در کانادا می‌پردازیم.

    رشته میکروبیولوژی چیست؟

    رشته میکروبیولوژی چیست؟

    میکروبیولوژی شاخه‌ای از زیست شناسی است که به عملکرد میکروارگانیسم‌ها می‌پردازد. میکروارگانیسم‌ها یا میکروب‌ها موجودات زنده‌ای هستند که با چشم انسان قابل مشاهده نیستند. چشمان ما می‌توانند فقط تا 100 میکرومتر ببینند، اما اکثر میکروارگانیسم‌ها بسیار کوچک‌تر هستند. میکروارگانیسم‌ها می‌توانند بدون سلول (مانند ویروس)، تک سلولی (مانند باکتری) یا چند سلولی (مانند برخی از جلبک‌ها) باشند. نمونه‌هایی از میکروارگانیسم‌ها می‌توانند باکتری‌ها، باستانی‌ها، پروتیست‌ها، ویروس‌ها، جلبک‌ها و قارچ‌ها باشند.

    تحصیل در رشته میکروبیولوژی به معنای مطالعه محیط‌هایی است که میکروب‌ها در آن زندگی می‌کنند دانشجویان از این طریق می‌توانند شرایط زندگی، عملکرد و راه‌های مقابله با آن‌ها را بشناسند. فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در مراکز پزشکی یا آزمایشگاهی کار کنند. برخی از دانشجویان ممکن است آسیب شناس، متخصص کنترل کیفیت، مشاور بهداشت یا تحلیلگر شوند. امکان کار در سازمان‌های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی در سراسر کانادا در دسترس هستند.

    مزایای تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا

    مزایای تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا

    دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در کانادا امکانات پیشرفته‌ای دارند و به دلیل وجود اساتید مجرب، با کیفیت‌ترین سطح آموزشی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. تحصیل در کانادا می‌تواند دانشجویان را در معرض فرصت‌های تحقیقاتی قرار دهد و به آن‌ها مهارت‌ها و دانش لازم را برای حضور در بازار بدهد. دانشگاه‌های کانادا سالانه بیش از 12 میلیارد دلار کانادا بودجه تحقیقاتی دریافت می‌کنند. همین امر باعث شده تا فضا را برای تحقیقات و گسترش افق عملیات علمی در رشته میکروبیولوژی افزایش می‌دهد.

    تقاضای زیادی برای متخصصان میکروبیولوژی در کانادا وجود دارد، بدین دلیل که این متخصصان نقش مهمی در مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، تولید مواد غذایی و حفاظت از محیط زیست دارند. میکروبیولوژیست‌ها مسئول تولید واکسن‌ها، تشخیص بیماری‌ها و انجام تحقیقات در مورد درمان‌های جدید هستند. انتظار می‌رود تقاضا برای میکروبیولوژیست‌ها همچنان رو به رشد باشد و فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ التحصیلان این رشته ایجاد شود. طبق اعلام دولت کانادا، بین ‌سال‌های 2019 تا 2028 در حدود 8 هزار فرصت شغلی جدید در این تخصص ایجاد خواهد شد.

    هزینه تحصیل میکروبیولوژی در بهترین دانشگاه‌های کانادا

    هزینه تحصیل میکروبیولوژی در بهترین دانشگاه‌های کانادا

    دانشگاه‌های کانادا دوره‌های تحصیلی خوبی برای مطالعه میکروبیولوژی ارائه می‌دهند. شما می‌توانید میکروبیولوژی را در هر مقطعی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بخوانید. شما در مورد نحوه عملکرد ارگانیسم‌های کوچک، از جمله تأثیر آن‌ها بر سلامت و محیط زیست اطلاعات بسیاری به دست می‌آورید. در پایان تحصیلات خود می‌توانید راه‌های جدیدی برای درمان بیماری‌ها و ساخت واکسن ایجاد کنید. شما همه این مزایا را با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا به دست خواهید آورد. در ادامه به دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در ونکوور قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1908 تاسیس شد، پذیرای بیش از 65 هزار دانشجو و بیش از 16 هزار استاد و کارکنان اداری است. دانشگاه بریتیش کلمبیا طیف وسیعی از دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در بیش از 200 رشته تحصیلی ارائه می‌دهد. در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS) در سال جاری میلادی، دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه 34 جهانی قرار دارد. دانشجویان در دوره تحصیلی میکروبیولوژی این دانشگاه می‌توانند دانش و توانایی‌های خود را در بیوشیمی، ایمونولوژی و میکروب شناسی گسترش دهند.

    دوره تحصیلی

    مدت دوره

    هزینه سالانه

    کارشناسی میکروبیولوژی

    4 سال

    46425 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد میکروبیولوژی

    2 سال

    15029 دلار کانادا

    دکتری میکروبیولوژی

    3 سال

    27397 دلار کانادا

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر ادمونتون قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1908 تأسیس شد، بیش از 200 رشته در مقطع کارشناسی و 500 برنامه تحصیلات تکمیلی را در 18 دانشکده خود ارائه می‌دهد. دانشگاه آلبرتا توانسته رتبه 111 را توسط رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) در سال جاری میلادی به دست آورد. دانشگاه آلبرتا تنها یک دوره تحصیلی ارشد با نام میکروبیولوژی پزشکی و ایمونولوژی ارائه می‌دهد. این دوره اصول میکروبیولوژی را پوشش می‌دهد که شامل مطالعه میکروب‌ها و تعامل آن‌ها با محیط است. دانشجویان در مورد میکروارگانیسم‌ها و عملکرد آن‌ها از طریق تکنیک‌های آزمایشگاهی اطلاعات زیادی به دست می‌آورند.

    دوره تحصیلی

    مدت دوره

    هزینه سالانه

    کارشناسی ارشد میکروبیولوژی پزشکی و ایمونولوژی

    2 سال

    8874 دلار کانادا

    دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر اتاوا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1848 تأسیس شد و یکی از بزرگترین و مشهورترین دانشگاه‌های کانادا است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS) در سال جاری میلادی، دانشگاه اتاوا در رتبه 203 جهانی قرار دارد. دانشجویان بین المللی برای مهاجرت به کانادا بدانند که دانشگاه اتاوا یک دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در میکروبیولوژی و ایمونولوژی ارائه می‌دهد. این دوره تحصیلی بر جنبه‌های نظری و کاربردی میکروبیولوژی و ایمونولوژی تأکید می‌کند. دانشجویان این فرصت را دارند که تحقیقات حرفه‌ای را در حوزه‌هایی مانند پاتوژنز میکروبی، تعاملات میزبان و پاتوژن و ایمونوتراپی انجام دهند.

    دوره تحصیلی

    مدت دوره

    هزینه سالانه

    کارشناسی ارشد میکروبیولوژی و ایمونولوژی

    2 سال

    26871 دلار کانادا

    دانشگاه ویکتوریا

    دانشگاه ویکتوریا (UVic) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر ویکتوریا قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1963 تأسیس شد، تأکید زیادی بر تحقیق و نوآوری دارد. به همین دلیل در رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) در سال جاری میلادی موفق شد تا رتبه 322 را کسب کند. دوره‌های میکروبیولوژی دانشگاه ویکتوریا اصول میکروبیولوژی مانند تعاملات میکروب میزبان، ژنتیک، بیماری‌های میکروبی و زیست ‌شناسی میکروارگانیسم‌ها را پوشش می‌دهد. دانشجویان همچنین مهارت‌های آزمایشگاهی از جمله میکروسکوپ، زیست شناسی مولکولی و کشت میکروبی را یاد می‌گیرند.

    دوره تحصیلی

    مدت دوره

    هزینه سالانه

    لیسانس میکروبیولوژی و شیمی

    4 سال

    28977 دلار کانادا

    بیوشیمی و میکروبیولوژی کارشناسی ارشد

    2 سال

    5175 دلار کانادا

    دانشگاه ساسکاچوان

    دانشگاه ساسکاچوان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در شهر ساسکاتون قرار دارد. این دانشگاه در سال 1907 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون به یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا تبدیل شده است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی کیواس (QS) در سال جاری میلادی در رتبه 345 جهان قرار گرفته است. دوره‌های مختلفی در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه ساسکاچوان برگزار می‌شوند که به دانشجویان درک جامعی از میکروارگانیسم‌ها ارائه می‌دهند. این دوره‌ها بر تکنیک‌های آزمایشگاهی از جمله ژنتیک و بیوشیمی جهت مطالعه میکروارگانیسم‌ها و برهم‌کنش‌های آن‌ها استوار هستند.

    دوره تحصیلی

    مدت دوره

    هزینه سالانه

    کارشناسی بیوشیمی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی

    4 سال

    28909 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد میکروبیولوژی کاربردی

    2 سال

    18500 دلار کانادا

    دانشگاه مانیتوبا

    دانشگاه مانیتوبا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر وینیپگ قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین موسسات علمی در غرب کاناداست و به دلیل دوره‌های تحقیقاتی قوی و نوآوری‌هایش در جهان شناخته می‌شود. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی کیواس (QS) در سال جاری میلادی بین 671 تا 680 است. چندین دوره تحصیلی میکروبیولوژی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در مانیتوبا ارائه می‌شوند. این برنامه‌ها به دانشجویان یک پایه علمی قوی در میکروبیولوژی مانند مطالعه میکروارگانیسم‌ها، ژنتیک میکروبی و اکولوژی میکروبی ارائه می‌دهد. دانشجویان همچنین این فرصت را دارند که تحقیقات پیشرفته‌ای را انجام دهند و با اعضای هیئت علمی کار کنند.

    دوره تحصیلی

    مدت دوره

    هزینه سالانه

    کارشناسی میکروبیولوژی

    4 سال

    19290 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد میکروبیولوژی

    2 سال

    18969 دلار کانادا

    دکتری میکروبیولوژی

    3 سال

    17246 دلار کانادا

    شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا

    شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا

    شرایط تحصیل بسته به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. با این حال، یکسری شرایط عمومی وجود دارند که اکثریت دانشگاه‌ها از دانشجویان می‌خواهند که آن‌ها را ارائه دهند. شرایط عمومی تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی: دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی را دارند، باید مدرک دیپلم متوسط خود را ارائه دهند. این موضوع برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز صادق است. کپی مدرک تحصیلی باید به صورت ترجمه شده ارسال شود.
    • ریزنمرات تحصیلی: ریزنمرات برای دو منظور کاربرد دارد، یکی اینکه نمرات و معدل شما بررسی می‌شود و دیگری، واحدهای درسی هستند که باید گذرانده باشید. برای مثال، نمره بالا در دروس شیمی و ریاضی ضروری است. معدل نیز معمولاً بین نمره 3 تا 4 (از مقیاس صفر تا 4) مورد نیاز است.
    • سطح مهارت زبان: دانشجویان باید نمرات مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خود ارائه دهند. زبان فرانسه برای دانشگاه واقع در استان کبک است. برای زبان انگلیسی معمولاً به نمره آیلتس (6.5 برای کارشناسی و 7 برای ارشد) و تافل (90 iBT برای کارشناسی و 100 iBT برای ارشد) نیاز است.
    • گواهی تمکن مالی: دانشگاه از دانشجویان بین المللی می‌خواهد که گواهی تمکن مالی ارائه دهند. این گواهی به منظور اطمینان دانشگاه از توانایی دانشجو برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در طول مدت زندگی در کانادا است.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا

    بعد از برآورده کردن شرایط لازم، اکنون برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید مدارک مورد نیاز دانشگاه را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز اغلب شامل موارد زیر هستند:

    • توصیه نامه: متقاضیان ملزم به ارائه دو توصیه نامه از افرادی هستند که می‌توانند توانایی‌های علمی یا حرفه‌ای آن‌ها را تأیید کنند.
    • انگیزه نامه: متقاضیان باید نامه‌ای ارائه دهند که در آن اهداف تحصیلی و شغلی در رشته میکروبیولوژی و نحوه رسیدن به این اهداف را شرح دهند.
    • رزومه تحصیلی (CV): متقاضیان باید رزومه تحصیلی را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند که در آن دستاوردهای علمی و حرفه‌ای خود را بیان کرده‌اند.
    • پاسپورت معتبر: دانشجویان باید گذرنامه معتبری را با حداقل 6 ماه اعتبار ارائه دهند. همچنین به تعدادی عکس در اندازه پاسپورت نیاز است.

    فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا

    فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا

    میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها در علم میکروبیولوژی مورد مطالعه قرار می‌گیرند. بنابراین شما باید تخصص لازم در موضوعات فوق را داشته باشید تا بتوانید در بازار مار موفق عمل کنید. فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در کانادا، انتخاب‌های شغلی مختلفی دارند. در جدول زیر برخی از موقعیت‌های شغلی با مقدار دستمزد آورده شده است:

    عنوان شغلی

    دستمزد سالانه

    دانشمند پژوهشگر

    59158 دلار کانادا

    تحلیلگر کنترل کیفیت

    60368 دلار کانادا

    کارشناس آزمایشگاه پزشکی

    73250 دلار کانادا

    میکروبیولوژیست محیطی

    45419 دلار کانادا

     
    مقدار دستمزد در جدول فوق نشان می‌دهند که تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا می‌تواند به آینده‌ای روشن و چشم انداز شغلی خوبی را ارائه دهد. میکروبیولوژیست‌ها با سابقه کار بین 3 تا 5 سال تا 80 هزار دلار کانادا در سال درآمد دارند. میکروبیولوژیست‌ها با تجربه می‌توانند تا 350 هزار دلار کانادا در سال درآمد داشته باشند، در حالی که میکروبیولوژیست‌ها با کمترین سابقه کار می‌توانند 60625 دلار کانادا در سال دستمزد بگیرند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی است، زیرا فرصت‌های شغلی زیادی را ارائه می‌دهد. تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا به دلیل تقاضای بازار این کشور بر نیروهای کار ماهر، مزیت قابل توجهی نسبت به سایر کشورها به شما می‌دهد. شما می‌توانید بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانید و کار کنید. بعد از دو تا سه سال این امکان را دارید برای اقامت دائم درخواست دهید.

    برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت