تحصیل رشته موسیقی در کانادا 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    با تحصیل رشته موسیقی در کانادا دانشجویان مهارت‌های خود را در ارتباطات، تفکر انتقادی، کار گروهی و درک عمیق موسیقی افزایش می‌دهند. از دانشگاه‌ها گرفته تا کالح‌ها، کانادا از نظر تنوع موسسات علمی موسیقی غنی است. در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که شرایط شغلی در حوزه موسیقی برای شخص از نظر آینده محدود کننده است اما تحصیل در این رشته طیف گسترده‌ای از مسیرهای کاری را ارائه می‌دهد.

    بسیاری از دانشجویانی که از دانشگاه‌های کانادا مدرک دریافت کرده‌اند به آهنگسازان مشهور، سازندگان آلات موسیقی، معلمان و حتی وکلای صنعت موسیقی تبدیل شده‌اند. مدرک موسیقی فقط برای نوازندگان نیست بلکه برای هر کسی که از تجزیه و تحلیل و مطالعه این هنر متعالی لذت می‌برد یک مسیر عالی برای موفقیت است. در این بررسی به شرایط تحصیل در کانادا در رشته موسیقی می‌پردازیم.

    اهمیت تحصیل رشته موسیقی در کانادا

    اهمیت تحصیل رشته موسیقی در کانادا

    شما در کانادا با گروهی از دانش پژوهان محترم موسیقی در یک محیط بسته و کلاس کوچک مطالعه و یاد خواهید گرفت. این به شما کمک می‌کند از ابزارهای مهم موسیقی و مهارت‌های دیگر استفاده کنید که هم زندگی و هم حرفه شما را بهبود می‌بخشد. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری موسیقی در کانادا با فرصت‌های تجربه کار با حقوق، بورسیه‌های تحصیلی مدرک دوگانه و تعدادی تخصص دیگر همراه است.

    کانادا تعداد زیادی از اسطوره‌های پاپ و ستارگان موسیقی را به دنیا معرفی کرده است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و غیره مدارکی مختلفی را در رشته موسیقی ارائه می‌دهند. مزایای تحصیل رشته موسیقی در کانادا عبارتند از:

    • محیط علمی قوی و اهمیت قائل شدن به موسیقی
    • آموزش در سطح جهانی تحت نظارت بهترین موسسات علمی
    • امکان کار حین تحصیل برای رفع نیازهای مالی
    • دریافت انواع و اقسام بورسیه‌ها و کمک‌های مالی
    • زندگی در طبیعت بکر با آب و هوای تازه
    • امکان کار بعد از فارغ التحصیل شدن
    • امکان دریافت اقامت دائم بعد سه سال

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته موسیقی

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته موسیقی

    در ادامه به 10 مورد از بهترین دانشگاه‌های موسیقی در کانادا اشاره می‌کنیم:

    دانشکده رسانه و هنرهای خلاق کالج ‌هامبر

    دانشکده رسانه و هنرهای خلاق کالج هامبر فرصت‌های گوناگون و تجربه کاری عملی را برای دانشجویانی که مدرک موسیقی را دنبال می‌کنند، فراهم می‌کند. از سال 2005، این مدرسه دو برنامه کارشناسی را ارائه می‌دهد، یکی در موسیقی و دیگری در موسیقی معاصر. کالج در تلاش است تا پردیس Lakeshow خود را به مرکز فرهنگی ‌هامبر تبدیل کند.

    هدف ارائه و پرورش نسل بعدی هنرمندان با ایجاد یک اقتصاد جدید برای جوامع محلی کم خدمات است. فارغ التحصیلان مشهور این دانشکده شامل آلیشا برلینگر، نوازنده جاز با استعداد کانادایی و گرگ ولز، نوازنده چند ساز، ترانه سرا و مهندس صدا هستند. ولز فهرستی از آثار معروف از جمله  The Greatest Showman: Original Motion Picture Soundtrack  دارد و حتی با اسطوره‌های موسیقی مانند سلین دیون و التون جان نیز کار کرده است.

    دانشکده موسیقی دانشگاه آکادیا

    دانشکده موسیقی دانشگاه آکادیا

    مدرسه موسیقی آکادیا که به خاطر برنامه‌های نوآورانه و التقاطی خود شناخته می‌شود، دارای کلاس‌های با به طور متوسط ​​28 دانشجو است و دو دوره لیسانس موسیقی و موسیقی درمانی را ارائه می‌دهد. دانشجویان در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنند که شامل ارائه 2 تا 3 قطعه در هر سبک موسیقی به ‌عنوان اجرای زنده آنلاین، حضوری یا ارسالی از پیش ضبط ‌شده علاوه بر مصاحبه با اساتید می‌شود.

    این دانشکده همچنین خانه هفت گروه مختلف از جاز/بیگ باند گرفته تا گروه گاملان است. گروه منحصر به فرد Gamelan در سال 2009 تاسیس شد و صداهای سنتی و معاصر اندونزی را از منطقه جاوه غربی معرفی کرد. مدرسه موسیقی در شهر کوچک نوا اسکوشیا واقع شده است و برنامه درسی آن حول سه موضوع سلامت منتول و رشد شخصی، آموزش معلمان موسیقی و اجرای و اموزش موسیقی متمرکز شده است.

    کنسرواتوار موسیقی ویکتوریا

    به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مدارس موسیقی کانادا، کنسرواتوار موسیقی ویکتوریا (VCM)  یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 1964 تأسیس شد. برنامه موسیقی که زمانی با کلاسی متشکل از هشت دانشجو بود، اکنون بیش از 4500 دانشجو دارد. برنامه‌های مختلف شامل موسیقی کلاسیک، معاصر، فناوری و خلاقیت، درمان، دوره تحصیلات تکمیلی و اوایل کودکی هستند.

    دانشجویان فرصت‌های بی پایانی برای ایجاد روابط با کارشناسان صنعت با مربیان حرفه‌ای دارند که با گروه‌ها و شرکت‌های معتبری مانند ارکستر جاز ویکتوریا و استودیو یونیورسال کار کرده‌اند. هنرستان مرکز یادگیری همه مهارت‌ها و مشاغل در صحنه موسیقی است. از طریق دانشکده فناوری و خلاقیت موسیقی VCM، دانشجویان روش‌های جدیدی را در ایجاد موسیقی با استفاده از برنامه‌ها و نرم‌ افزارهای پیشرفته یاد می‌گیرند.

    مدرسه موسیقی کوئینز

    مدرسه موسیقی کوئینز

    مدرسه نمایش و موسیقی در دانشگاه کوئینز، رشته‌های بسیاری را در زمینه یادگیری هنرهای نمایشی حرفه‌ای در بر می‌گیرد. دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی را انتخاب می‌کنند، مولفه‌های اصلی تئوری موسیقی، موسیقی شناسی و مطالعات کاربردی را خواهند آموخت.

    کسانی که برنامه کارشناسی ارشد را دنبال می‌کنند، دانش خود را در رهبری و مدیریت هنر گسترش می‌دهند. این دانشگاه دارای اعضای هیئت علمی بسیاری است که در این صنعت متخصص هستند. اعضای هیئت علمی شامل مربیان تحسین شده بین المللی، از جمله دکتر آدرین شانون، پیانیستی که به عنوان تک نواز و پیانیست در برنامه‌های BBC، PBS، RAE  اجرا داشته است.

    دانشکده موسیقی دون رایت دانشگاه وسترن

    دانشکده موسیقی دان رایت در دانشگاه وسترن انتاریو محل سه بخش مطالعات عملکرد موسیقی، تحقیق و آهنگسازی موسیقی و آموزش موسیقی است. این مدرسه دارای شبکه‌ای متشکل از 6 هزار فارغ التحصیل در سراسر جهان است که مسیرهای شغلی منحصر به فردی را در حقوق، تئاتر و تلویزیون دنبال کرده‌اند.

    به عنوان فارغ التحصیل، فرصت‌های بی پایانی برای شرکت در برنامه‌های مختلف آموزشی، سمپوزیوم‌های موسیقی و جشنواره‌های موسیقی با دسترسی به شبکه دانشگاه وجود دارند. از هر پنج برنده مسابقه Met Opera Laffont سه نفر دانشجو و فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع لیسانس موسیقی یا لیسانس هنر در موسیقی، مطالعات موسیقی عامه پسند یا مطالعات اداری موسیقی هستند، مراحل تست یا مصاحبه را پشت سر خواهند گذاشت.

    دانشکده موسیقی دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشکده موسیقی دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشکده موسیقی دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در زمینه اجرای موسیقی، آهنگسازی، آموزش در سطح بالا و بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهد. دانشجویان مقطع کارشناسی این امکان را دارند که لیسانس موسیقی دریافت کنند یا مدرک دوگانه موسیقی و آموزش را دنبال نمایند که تکمیل آن پنج سال طول می‌کشد.

    فارغ التحصیلان UBC از طریق برنامه‌های تحصیلی مختلف، مسیرهای شغلی موفقی را به دست می‌آورند. دانشگاه فرصت‌هایی را برای همکاری دانشجویان با سازمان‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها شامل موقعیت‌های داوطلبانه در اپرای ونکوور، آموزش دستیاری و گروه‌های دانشجویی در یک ارکستر سمفونیک هستند که دانشجویانی که به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده و در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند را هم شامل می‌گردد.

    دانشکده موسیقی دانشگاه تورنتو

    دانشکده موسیقی دانشگاه تورنتو شبکه‌ای متشکل از 7500 فارغ التحصیل است که در صحنه‌های جهانی اجرا داشته‌اند. این دانشکده یکی از هفت دانشکده حرفه‌ای دیگر است و تجربه یادگیری و تمرکز همه کاره را ارائه می‌دهد. مدارک شامل گواهینامه‌های پیشرفته یک ساله، لیسانس چهار ساله در رشته‌های موسیقی و برنامه‌های اجرای موسیقی و آهنگسازی در سطح فوق لیسانس می‌شوند.

    کلاس‌های درسی در ساختمان ادوارد جانسون در جنوب موزه سلطنتی انتاریو برگزار می‌شوند. تورنتو یک مرکز فرهنگی با کنسرت‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های پرجنب ‌و جوش است که دانشجویان می‌توانند با خوانندگان و نوازندگان مطرح این صنعت ملاقات کنند. با دسترسی به امکانات مختلف، از جمله تئاتر مک میلیان با 815 صندلی و استودیوی موسیقی الکترونیک دانشگاه تورنتو، منظره موسیقی برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای فراگیر هستند، عالی است.

    هنرستان سلطنتی موسیقی مدرسه گلن گولد

    هنرستان سلطنتی موسیقی مدرسه گلن گولد

    هنرستان سلطنتی موسیقی مدرسه گلن گولد در سال 1997 به عنوان مکانی برای هنرمندان جوان با استعداد برای پیگیری آموزش حرفه‌ای در اجرای موسیقی در سطوح پس از متوسطه و فوق لیسانس تاسیس شد. این کنسرواتوار به‌ عنوان یکی از معتبرترین و تحسین ‌شده‌ترین مؤسسات بین‌المللی در آموزش موسیقی، بیش از 130 سال است که هنرمندان برنده جایزه، از جمله فرانسین کی، پیانیست و پیتر بارت، خواننده اپرا را به موسیقی معرفی کرده است.

    این هنرستان سه سطح تحصیلی در زمینه موسیقی، اجرا و برنامه دیپلم را ارائه می‌دهد. از طریق هنرستان، دانشجویان سالانه حدود 100 اجرا در مراکز تفریحی بزرگ در سراسر تورنتو مانند تالار Koerner و Trinity-St خواهد داشت.

    دانشکده موسیقی شولیک دانشگاه مک گیل

    مدرسه موسیقی شولیک (Schulich) دانشگاه مک گیل، خانه بیش از 800 دانشجو است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری به دانشجویان مدرک ارائه می‌دهد. 16 حوزه مطالعاتی بین دپارتمان تحقیقات موسیقی و دپارتمان اجرا تقسیم شده است. از زمانی که کنسرواتوریوم موسیقی مک گیل در سال 1904 تاسیس شد، این مدرسه به خاطر برنامه‌های اپرا، ارکستر، جاز و برنامه‌های موسیقی اولیه و معاصر در سطح جهانی شناخته شد.

    فارغ التحصیلان قابل توجهی از این دانشکده به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافتند و جوایز متعددی را کسب کردند. دانشجویان و اساتید مدرسه هر سال بیش از 700 نمایش اجرا می‌کنند. چنین آموزش‌هایی برای موفقیت در دوره تحصیلی بسیار مهم هستند زیرا محیطی ایده آل برای آمادگی بیشتر دانشجویان برای ورود به صنعت موسیقی را فراهم می‌کند.

    هزینه تحصیل رشته موسیقی در کانادا

    هزینه تحصیل رشته موسیقی در کانادا

    دانشگاه

    رشته

    مدت

    شهریه سالانه (دلار کانادا)

    دانشگاه تورنتو

    لیسانس موسیقی

    4 سال

    41540

    دانشگاه تورنتو

    کارشناسی ارشد موسیقی

    3 سال

    27520

    دانشگاه تورنتو

    دکتری موسیقی

    4 سال

    6210

    دانشگاه مک گیل

    لیسانس هنر (B.A.)

    3 سال

    31400

    دانشگاه آلبرتا

    لیسانس موسیقی

    4 سال

    29500

    دانشگاه آلبرتا

    دکترای فلسفه موسیقی

    3 سال

    8700

    دانشگاه وسترن

    لیسانس هنر (B.A.)

    3 یا 4 سال

    39105

    دانشگاه کوئینز

    لیسانس موسیقی (Honours)

    3 سال

    51025

    بورسیه تحصیلی رشته موسیقی در کانادا

    بورسیه تحصیلی رشته موسیقی در کانادا

    موارد زیر برخی از بهترین بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادا مانند دانشگاه رجینا، دانشگاه کارلتون، دانشگاه لیکهد، دانشگاه آلبرتا و غیره هستند که کسانی که برای تحصیل، مهاجرت به کانادا کرده‌اند را هم شامل می‌گردد:

    • بورسیه‌های پرستیژ (برای دانشجویان با 90 درصد یا بیشتر در دبیرستان)
    • بورسیه‌های ورودی (برای دانشجویان با 80 درصد یا بیشتر)
    • جایزه ویتمور گریفین در موسیقی
    • بورسیه تحصیلی انجمن موسیقی باروک آلبرتا در زمینه موسیقی
    • بورسیه‌های هنرهای زیبای Abbondanza
    • بورسیه تحصیلی آلیس مری گودفلو
    • بورسیه‌های یادبود اسقف آماندا
    • بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی هنر
    • بورسیه‌های شورای هنر BC
    • بورسیه تحصیلی باربارا کلارک

    مسیرهای شغلی فارغ التحصیلان رشته موسیقی در کانادا

    مسیرهای شغلی فارغ التحصیلان رشته موسیقی در کانادا

    فارغ التحصیلان موسیقی از کانادا در صنعت موسیقی، تدریس و بازاریابی کار می‌کنند. بسته به شغل، سطح مراقبت، ایالت و غیره، حقوق لیسانس موسیقی در کانادا می‌تواند از 30 هزار تا 300 هزار دلار کانادا در سال و بیشتر باشد. موارد زیر برخی از گزینه‌های شغلی بالقوه هستند که دانشجویان بین المللی و دانشجویان داخلی می‌توانند در آن‌ها مشغول به کار شوند.

    • پخش کننده
    • آهنگساز
    • رهبر ارکستر
    • منتقد موسیقی
    • کیوریتور
    • ویراستار/ناشر
    • طراح نمایشگاه
    • پژوهشگر/مشاور فیلم
    • ساز/طراح ساز
    • مدیر بازاریابی
    • خبرنگار رسانه
    • خبرنگار صنعت موسیقی
    • نماینده صنعت موسیقی
    • موسیقی درمانگر
    • نوازنده
    • مدیر ارکستر
    • تهیه کننده
    • میزبان رادیو
    • هنرمند ضبط
    • مهندس ضبط
    • متخصص صدا
    • برگزارکننده رویدادهای ویژه
    • مدیر خدمه صحنه
    • طراح صحنه
    • استعداد یاب
    • معلم موسیقی
    • مدیر تئاتر
    • مربی آواز
    • خواننده

    کلام آخر

    تحصیل رشته موسیقی در کانادا می‌تواند برای دانشجویان بین المللی بسیار هیجان انگیز باشد. بدین دلیل که کانادا دارای یک سیستم آموزشی قوی، کیفیت زندگی بالا و ارائه فرصت‌های شغلی مختلف است. این امکان را دارید در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل کنید و از فرصت‌های عالی زندگی و کار در کشور کانادا بهره مند شوید. برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای تحصیلی یا مهاجرت به کانادا به مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید: 02171400111

    سوالات متداول تحصیل رشته موسیقی در کانادا 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-08-09

    سلام خسته نباشید تا چه مقدار میشه هزینه ها رو با کار پوشش داد؟ یعنی هنگام ورود به دانشگاه در کانادا چقدر میشه درآمد داشت؟

    2023-08-13

    سلام. با کار فول تایم که کانادا به دانشجویان اجازش رو میده، تقریبا میشه گفت کل هزینه ها پوشش داده میشه یا در بدترین حالت حداقل دغدغه شهریه دانشگاه رو نخواهید داشت، در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت