تحصیل رشته مهندسی پزشکی در کانادا 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهندسی پزشکی به کاربرد اصول مهندسی و رویکردهای حل مسئله در زیست شناسی و پزشکی مربوط می‌شود. مهندسان زیست پزشکی از فناوری و پیشرفت‌های پزشکی برای طراحی دستگاه‌ها و تجهیزات نوآورانه برای بهبود سلامت انسان استفاده می‌کنند. این مهندسان با تحصیل رشته مهندسی پزشکی در کانادا می‌توانند آینده شغلی خود را روشن‌تر از قبل ببینند و در موقعیت‌های شغلی برتر در اقصی نقاط جهان مشغول به کار شوند. اگر شما هم قصد تحصیل در کانادا را دارید و می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌های این کشور در رشته مهندسی پزشکی درس بخوانید، ما در این بررسی در مورد مزایا، شرایط، مدارک و هزینه تحصیل اطلاعات کاملی را ارائه می‌دهیم.

    مهندسی زیست پزشکی چیست؟

    مهندسی زیست پزشکی چیست؟

    مهندسی زیست پزشکی رشته‌ای است که پزشکی و زیست شناسی را با مهندسی برای اهداف مراقبت‌های بهداشتی ترکیب می‌کند. شما به عنوان یک مهندس زیست پزشکی، از مهارت‌های تکنولوژیکی خود برای کمک به بهبود زندگی مردم استفاده خواهید کرد. این مهم می‌تواند به معنای توسعه دستگاه‌های پزشکی پیشگامانه، سیستم‌های تشخیص سلامت یا کار با پروتز باشد.

    در دنیایی با جمعیت سالخورده و رو به رشد، دانش و مهارت‌های یک مهندس زیست پزشکی در مبارزه با بیماری‌ها و حوادثی که زندگی را کوتاه یا کاهش می‌دهند، به طور فزاینده ‌ای مطلوب می‌شود. واحدهایی که دانشجو مطالعه می‌کند، ممکن است شامل فیزیولوژی انسان، برنامه نویسی، پردازش سیگنال و بیوانفورماتیک باشد. واحدهای درسی شما می‌توانند شامل سخنرانی‌ها و پروژه‌های عملی و مبتنی بر آزمایشگاه باشند.

    مزایای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در کانادا

    مزایای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در کانادا

    کانادا در زمینه‌های توسعه و فناوری در حال شکوفایی است. دانشجویان از گوشه و کنار جهان برای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی به کانادا می‌آیند. برخی از مزایای تحصیل در رشته مهندسی زیست پزشکی در کانادا عبارتند از:

    • دانشجویان با مدرک کانادایی می‌توانند در هر نقطه از جهان ادامه تحصیل بدهند و کار کنند. مدارک ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده‌اند.
    • مشاغل مختلفی در زمینه مهندسی زیستی برای دانشجویان بین المللی وجود دارند. دانشجویان می‌توانند به صورت پاره وقت در کانادا کار دانشجویی انجام دهند.
    • تخصص‌های مختلفی برای تحصیل در رشته مهندسی زیست پزشکی وجود دارند که اغلب در قابل گرایش‌های ارشد و دکتری ارائه می‌شوند.
    • دانشگاه‌های کانادا اغلب به عنوان برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه مهندسی شناخته می‌شوند.
    • دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی برای اقامت دائم و زندگی در کشور کانادا اقدامات لازم را انجام دهند.

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در کانادا

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در کانادا

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی زیست پزشکی در کانادا نسبت به سایر رشته‌ها مانند هنر، موسیقی، سلامت و سایر موارد بیشتر است. هزینه تحصیل در رشته مهندسی بسیار زیاد است و حتی مهندسی زیستی در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی شهریه بیشتری دارد. کل هزینه تحصیل در رشته مهندسی زیست پزشکی در کانادا بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه 12 هزار تا 70 هزار دلار کانادا در سال است.

    دوره‌های برتر مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    دوره‌های برتر مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    دانشجویانی که در رشته مهندسی بیوپزشکی تحصیل می‌کنند، این امکان را دارند در یک گرایش به خصوص در مهندسی زیست پزشکی تحصیل کنند. بهترین دوره‌های مهندسی زیست پزشکی در کانادا، تخصص‌های مختلفی را ارائه می‌دهند و به دانشجویان امکان می‌دهد موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

    تخصص‌های مهندسی زیست پزشکی در کانادا عبارتند از:

    • ابزارهای زیستی: عمل نظارت، ارزیابی و درمان سیستم‌های بیولوژیکی هسته اصلی تخصص مهندسی زیست پزشکی است که به «ابزار زیستی» معروف است که گاهی اوقات به عنوان «ابزار زیست پزشکی» نیز شناخته می‌شود.
    • مهندسی ژنتیک: تکنیک تغییر مستقیم DNA ارگانیسم از طریق بیوتکنولوژی به عنوان مهندسی ژنتیک شناخته می‌شود. دانشمندان از مهندسی ژنتیک برای بهبود یا تغییر ویژگی‌های حیوانات زنده استفاده می‌کنند. هدف مهندسی ژنتیک تغییر صفات ارثی یک سلول است.
    • مهندسی بالینی: مهندسان بالینی کارکنان دستگاه‌های زیست پزشکی را آموزش می‌دهند و مدیریت می‌کنند و با سازمان‌های نظارتی در بازرسی‌های بیمارستانی همکاری می‌کنند. شاخه‌ای از مهندسی زیست پزشکی در کانادا بر استفاده از فناوری پزشکی برای بهبود سیستم مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارد.
    • بیومواد: مطالعه ترکیبات طبیعی یا تولید شده در آزمایشگاه برای استفاده در تجهیزات پزشکی یا ایمپلنت مانند مهندسی بافت، انتقال دارو یا کاشت نانو به کار گرفته می‌شود.

    دوره کارشناسی مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    دوره کارشناسی مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    دوره‌های کارشناسی در کانادا معمولاً چهار ساله است. برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها دوره‌هایی را ارائه می‌دهند که حداکثر پنج سال طول می‌کشند. کانادا فرصت‌های متعددی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی فراهم می‌کند که باعث شده است تا دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل در رشته‌های مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی در کانادا استقبال کنند.

    شرایط لازم برای تحصیل کارشناسی

    • متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
    • باید نامه پذیرش از دانشگاه معتبر کانادایی داشته باشد.
    • ثبات مالی خود را ثابت کند (تمکن مالی).
    • نباید سوء پیشینه داشته باشد.

    الزامات مهارت‌های زبان برای کارشناسی

    • نمره آیلتس 6.5 در هر بخش از مهارت انگلیسی (اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ)
    • اگرچه مهارت زبان برای فرانسوی ضروری نیست، اما فرانسوی دومین زبان پرمخاطب در کانادا است. یادگیری زبان فرانسه در این کشور در بیشتر مواقع درها را به روی طیف گسترده‌‌تری از فرصت‌های شغلی باز کند.

    مدارک مورد نیاز برای کارشناسی

    • بیانیه هدف یا انگیزه نامه (SOP)
    • توصیه نامه (LOR)
    • اثبات مهارت زبان انگلیسی
    • ریزنمرات مدرک متوسطه
    • پاسپورت معتبر

    هزینه تحصیل در دوره کارشناسی مهندسی پزشکی

    هر دانشگاه و کالج هزینه خاص خود را برای تحصیل برنامه‌های کارشناسی مهندسی پزشکی در کانادا دارد. هزینه کل تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی پزشکی در کانادا 12 هزار تا 70 هزار دلار کانادا در سال است.

    دوره تحصیلات تکمیلی مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    دوره تحصیلات تکمیلی مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    دانشجویانی که مایل به تحصیل در برنامه‌های کارشناسی ارشد در کانادا هستند، باید معیارها و شرایط واجد لازم را همراه با مهارت زبان انگلیسی داشته باشند. کانادا که در سطح جهانی شناخته شده است، برنامه‌های تحصیلی مختلفی را برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی زیست پزشکی ارائه می‌دهد. دوره‌های تحصیلی ارشد معمولاً دو ساله یا یک ساله هستند.

    شرایط لازم برای دوره کارشناسی ارشد

    • متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
    • باید نامه پذیرش از دانشگاه معتبر کانادایی داشته باشد.
    • ثبات مالی خود را ثابت کند (تمکن مالی).
    • باید چهار سال لیسانس را گذرانده باشد.
    • نباید سوء پیشینه داشته باشد.

    الزامات مهارت‌های زبان برای کارشناسی

    • نمره آیلتس 6.5 در هر بخش از مهارت انگلیسی (اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ)
    • اگرچه مهارت زبان برای فرانسوی ضروری نیست، اما فرانوسی دومین زبان پرمخاطب در کانادا است. یادگیری زبان فرانسه ممکن است درها را به روی طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی باز کند.

    مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد

    • بیانیه هدف یا انگیزه نامه (SOP)
    • توصیه نامه (LOR)
    • اثبات مهارت زبان انگلیسی
    • ریزنمرات مدرک لیسانس
    • پاسپورت معتبر

    هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی

    هزینه تحصیل در یک برنامه تحصیلات تکمیلی در کانادا برای همه یکسان نیست، زیرا برخی از دانشجویان ممکن است بورسیه تحصیلی دریافت کنند، در حالی که هزینه برخی دیگر از دانشجویان بر اساس گرایش تحصیلی و سبک زندگی متفاوت خواهد بود. کل هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی در کانادا 15 هزار تا 60 هزار دلار کانادا در سال است.

    برترین دانشگاه‌ها مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    برترین دانشگاه‌ها مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    دانشجویان امکانات زیادی در اختیار خواهند داشت، زیرا  دانشگاه‌ها و کالج‌های مهندسی پزشکی در کانادا بالاترین خدمات آموزشی و رفاهی (خوابگاه یا بورسیه تحصیلی) را ارائه می‌دهند. دانشگاه‌ها به دلیل روش‌ها و دوره‌های آموزشی خود در سطح بین المللی مشهور و شناخته شده هستند و مهاجرت به کانادا برای تحصیل آینده‌ی بسیار درخشانی خواهد داشت. در زیر تعدادی از موسسات برتر کانادا که این برنامه را ارائه می‌دهند آورده شده است:

    دانشگاه

    دوره‌های تحصیلی

    دانشگاه تورنتو

    کارشناسی ارشد سم شناسی زیست پزشکی

    کارشناسی ارشد مهندسی زیست پزشکی

     MAScدر مهندسی زیست پزشکی

    دانشگاه مک مستر

    لیسانس مهندسی شیمی و مهندسی بیومدیکال کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی بیومدیکال لیسانس مهندسی بیومدیکال یکپارچه و علوم بهداشتی

    دانشگاه رایرسون

    MENG در مهندسی بیومدیکال

    لیسانس مهندسی در مهندسی زیست پزشکی

    دانشگاه اتاوا

    کارشناسی ارشد مهندسی بیومدیکال

    لیسانس مهندسی مکانیک بیومدیکال

    کارشناسی ارشد علوم کاربردی در مهندسی زیست پزشکی

    دانشگاه مک گیل

    لیسانس مهندسی در مهندسی بیومدیکال

    کارشناسی ارشد در مهندسی زیست شناسی و بیومدیکال

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    کارشناسی ارشد علوم کاربردی در مهندسی زیست پزشکی

    کارشناسی ارشد مهندسی در مهندسی بیومدیکال

    لیسانس علوم کاربردی در مهندسی زیست پزشکی

    دانشگاه وسترن

    مهندسی بیومدیکال دانشگاه وسترن

     MEScدر مهندسی بیومدیکال

    لیسانس علوم مهندسی در مهندسی زیست پزشکی

    دانشگاه ساسکاچوان

    فوق لیسانس مهندسی بیومدیکال

     MEngدر مهندسی زیست پزشکی

    دیپلم PG در مهندسی پزشکی

     

    تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در کانادا با بورسیه

    تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در کانادا با بورسیه

    بورسیه‌های تحصیلی مهندسی زیست پزشکی در کانادا برای دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در دسترس هستند. بورسیه‌ها و کمک‌های مالی مختلفی در زمینه مهندسی بیومدیکال در کانادا وجود دارند. بورسیه‌های تحصیلی برای مهندسی زیست پزشکی در کانادا نیز توسط برخی از استان‌ها ارائه می‌شوند که شامل کبک، ساسکاچوان، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و انتاریو هستند.

    مهندسی زیست پزشکی در کانادا مانند سایر رشته‌های مهندسی دارای سه بورسیه است که یک مورد برای دانشجویان مقطع کارشناسی و دو مورد برای دانشجویان کارشناسی ارشد هستند. بورسیه تحصیلی 12500 دلار کانادا به مهندسانی که برای مطالعه تحقیقاتی اعطا می‌شود.

    اگر استاد راهنما پیدا کنید که با نظارت بر پایان نامه کارشناسی ارشد شما موافقت کند، احتمال اینکه نوعی معافیت از هزینه تحصیل تا 100 درصد) همراه با کمک هزینه ماهانه (1200 دلار کانادا تا 2 هزار دلار کانادا) دریافت کنید، زیاد است. علاوه بر این، می‌توانید طرح‌های بورسیه زیر را نیز در نظر بگیرید:

    • دانشگاه تورنتو: بورسیه‌های جهانی دلتا کاپا گاما، بورسیه تحصیلات تکمیلی Mitacs Globalink، بورس تحصیلی فارغ التحصیل انتاریو
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا: بورسیه تحصیلی Vanier Canada
    • دانشگاه مک گیل: بورسیه BME و کمک مالی BME Davis
    • دانشگاه وسترن: بورسیه تحقیقاتی وسترن برای تحصیلات تکمیلی
    • دانشگاه آلبرتا: بورسیه استخدامی کارشناسی ارشد مبتنی بر دوره
    • دانشگاه اتاوا: بورسیه تحصیلی Mitacs Globalink، بورسیه پذیرش بین المللی و بورسیه تحصیلات تکمیلی انتاریو
    • دانشگاه مک مستر: بورسیه تحصیلی انتاریو
    • دانشگاه کلگری: بورسیه بین المللی دلتا کاپا گاما، بورسیه تحصیلی مکنزی کینگ، بورسیه تحصیلی وانیر کانادا

    مشاغل برتر مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    مشاغل برتر مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    مهندسان زیست پزشکی سیستم‌ها و محصولات بیولوژیکی و پزشکی از جمله اندام‌های مصنوعی، پروتزها، ابزار پزشکی و سیستم‌های اطلاعاتی را مطالعه، طراحی، توسعه، ارزیابی، مدیریت و پشتیبانی می‌کنند. تقریباً هر فناوری که برای تشخیص یا درمان شرایط پزشکی استفاده می‌شود، توسط یک مهندس زیست پزشکی ایجاد شده است.

    از آنجایی که جمعیت سالخورده در کانادا به سمت بازنشستگی می‌روند، انتظار می‌رود نیازهای مراقبت‌های بهداشتی این کشور افزایش یابند. مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر یک صنعت 228 میلیارد دلاری در کانادا هستند، با هزینه متوسط بیش از 6200 دلار برای هر نفر! بنابراین تقاضا برای فناوری جدید و کارآمدتر پزشکی هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد و ادامه نوآوری در این زمینه برای ارائه کیفیت زندگی بالا برای جمعیت سالمندان رو به رشد کانادا در سال‌های آینده حیاتی خواهد بود.

    دانشجویان پس از فارغ التحصیلی برای اقامت و کار در کانادا، مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) دریافت می‌کنند. برخی از مشاغل برتر مهندسی زیست پزشکی در کانادا طبق جدول زیر هستند:

    موقعیت شغلی

    دستمزد

    مهندس توانبخشی

    40 هزار دلار کانادا

    مهندس ساخت

    60 هزار دلار کانادا

    دانشمند زیست پزشکی

    80 هزار دلار کانادا

    مهندس بیومتریال

    60 هزار دلار کانادا

    دانشمند پزشکی قانونی

    55 هزار دلار کانادا

    بیوتکنولوژیست

    90 هزار دلار کانادا

    میکروبیولوژیست

    75 هزار دلار کانادا

    سم شناس

    80 هزار دلار کانادا

     

    انواع تخصص در مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    انواع تخصص در مهندسی زیست پزشکی در کانادا

    همانطور که قبلا هم گفته‌ایم، افرادی که برای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی به کانادا مهاجرت تحصیلی می‌کنند از آینده درخشانی برخوردار بوده و مهندسان زیست پزشکی می‌توانند مفاصل، بافت‌ها و اندام‌های مصنوعی را طراحی ‌کنند. وسایل مصنوعی که جایگزین اجزای از دست رفته بدن می‌شوند، شامل سمعک، ضربان ساز، کلیه‌ها و قلب‌های مصنوعی، اکسیژن سازهای خون، شریان‌های خون مصنوعی، مفاصل و اندام‌ها هستند. در ادامه برخی از تخصص‌های مهندسی زیست پزشکی در کانادا را معرفی می‌کنیم:

    ابزار زیستی

    ابزار زیستی ایجاد فناوری برای اندازه گیری و دستکاری پارامترها در داخل سیستم‌های بیولوژیکی با تمرکز بر استفاده از ابزارهای مهندسی برای اکتشافات و همچنین تشخیص و درمان بیماری است. مهندسانی که در بیومواد کار می‌کنند، در مورد ترکیبات طبیعی یا تولید شده در آزمایشگاه برای کاربرد در وسایل پزشکی یا ایمپلنت تحقیق می‌کنند.

    بیومواد

    مهندسان بیومواد در مورد مواد شیمیایی که به طور طبیعی در آزمایشگاه برای کاربرد در تجهیزات پزشکی یا کاشت مانند توسعه مهندسی بافت، تحویل دارو یا ایمپلنت‌های نانوتکنولوژی ایجاد می‌شوند، تحقیق می‌کنند. ترمودینامیک و سایر پدیده‌ها توسط مهندسان بیومکانیک برای مقابله با مشکلات بیولوژیکی یا پزشکی مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

    بیومکانیک

    بیومکانیک یک برنامه مهندسی زیست پزشکی است که بر تکنیک‌ها و مکانیسم‌های مورد استفاده برای اندازه گیری، ارزیابی و درمان سیستم‌های بیولوژیکی تمرکز دارد. این حوزه به استفاده از حسگرهای متعدد برای اندازه گیری ویژگی‌های فیزیولوژیکی انسان یا سایر موجودات مربوط می‌شود.

    مهندسی بالینی

    مهندسی بالینی رشته‌ای از مهندسی پزشکی در کانادا است که بر استفاده از فناوری پزشکی برای بهبود ارائه مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارد. مهندسان بالینی تکنسین‌های دستگاه‌های زیست پزشکی را آموزش می‌دهند و بر آنها نظارت می‌کنند و در بازرسی بیمارستان با آژانس‌های نظارتی همکاری می‌کنند.

    مهندسی ژنتیک

    استفاده از بیوتکنولوژی برای تغییر مستقیم DNA ارگانیسم به عنوان مهندسی ژنتیک شناخته می‌شود. دانشمندان از مهندسی ژنتیک برای بهبود یا تغییر ویژگی‌های یک گونه زنده استفاده می‌کنند. هر گونه زندگی، از ویروس گرفته تا گوسفند می‌تواند از نظر ژنتیکی اصلاح شود، مانند پیازهایی که هنگام برش چشمان شما را نمی‌سوزانند یا گربه‌هایی که در تاریکی می‌درخشند. هدف مهندسی ژنتیک دستکاری مواد ژنتیکی در سلول‌ها است.

    تصویربرداری پزشکی

    تصویربرداری پزشکی تکنیک و عمل اسکن داخل بدن برای معاینه بالینی و مداخلات پزشکی مانند اشعه ایکس، سونوگرافی، سونوگرافی و سایر موارد است. تصویربرداری پزشکی یک تصویر گرافیکی از عملکرد اندام‌ها یا بافت‌های خاص است.

    مهندسی زیستی ارتوپدی

    بیومهندسی ارتوپدی یک تخصص مهندسی زیست پزشکی است که از مکانیک کامپیوتر و مهندسی برای کسب دانش بهتر از عملکرد مفاصل بدن استفاده می‌کند. بیومهندسی ارتوپدی همچنین به ایجاد مواد بیولوژیکی و سنتز شده کمک می‌کند که ممکن است برای جایگزینی مفاصل آسیب دیده، بافت، مهره‌ها، ماهیچه‌ها و رباط‌ها استفاده شود.

    مهندسی توانبخشی

    استفاده سیستماتیک از رشته‌های مهندسی برای طراحی، توسعه، تطبیق، آزمایش، ارزیابی، اجرا و توزیع راه‌حل‌های فنی برای مشکلاتی که افراد دارای نقص با آن مواجه هستند، مهندسی توانبخشی نامیده می‌شود. تکنسین‌های مهندسی توانبخشی با ابزارهایی سروکار دارند که افراد معلول را قادر می‌سازد مستقل‌تر زندگی کنند. این ابزارهای شامل ویلچر، وسایل کمکی ارتباطی دیجیتال، اندام‌های مصنوعی و کمک‌های رباتیک هستند.

    کلام آخر

    دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مهندسی زیست پزشکی، کشور کانادا را ترجیح می‌دهند. بدین دلیل که کانادا می‌تواند فرصت‌های شغلی، رشد شخصیتی و محیطی امن برای زندگی را فراهم کند. شما می‌توانید با تحصیل رشته مهندسی پزشکی در کانادا برای اقامت دائم و ورود به بازار این کشور اقدام کنید. بازار کار رشته مهندسی پزشکی در کانادا بسیار خوب است و شما به سرعت جذب موقعیت‌های شغلی خوب خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی پزشکی در کانادا 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت