تحصیل رشته مهندسی هسته ای در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهندسی هسته‌ای یک زمینه چند رشته‌ای است که شامل کاربرد فرآیندهای زیراتمی است. مهندسان هسته‌ای به تجزیه و تحلیل هسته مواد اقدام می‌کنند تا انرژی حاصل از آن‌ها را برای اهداف مختلف به کار بگیرند. این متخصصان در صنعت انرژی، صنعت بهداشت و درمان و همچنین در نیروهای مسلح مشغول به کار شوند. با این حال، برای ورود به بازار کار به تحصیل در رشته مهندسی هسته‌ای نیاز است. کانادا که از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود، این امکان را برای متقاضیان علاقه‌مند به رشته هسته‌ای فراهم کرده است تا بتوانند در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شرایط و هزینه تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    مزایای تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    تحصیل در رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا مزایای خاص خود را دارد. کانادا به عنوان یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان، فرصت‌های فراوانی را برای دانش آموختگان مهندسی فراهم کرده است. اول اینکه دانشجویان با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان می‌توانند مدرک معتبر دریافت کنند و سپس وارد بازار کار کانادا شوند. دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیل می‌توانند به مدت سه سال در کانادا کار کنند و بعد از آن برای اقامت دائم درخواست دهند.

    دانشگاه‌های مهندسی در کانادا انواع و اقسام مدارک و گواهی‌های معتبر را اعطا می‌کنند که در سراسر جهان ارزشمند هستند. دانشجویان از تحصیلات با کیفیتی برخوردار می‌شوند و از امکانات آموزشی قوی برای تبدیل شدن به متخصصان واجد شرایط بهره می‌برند. در حالی که استانداردهای زندگی و کیفیت آموزش در کانادا در بالاترین سطح جهانی است، هزینه‌های زندگی و شهریه برای دانشجویان بین المللی به طور کلی کمتر از سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا و انگلستان کمتر است. به طور کلی، تحصیل در کانادا راهی برای داشتن یک زندگی شخصی و شغلی ایده‌آل است.

    شرایط تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    دانشجویان بین المللی باید قبل از اپلای کردن در مورد شرایط لازم برای تحصیل در کانادا اطلاعات لازم را به دست آورند. یک سری شرایط عمومی وجود دارند که اکثر موسسات به آن‌ها نیاز دارند تا فرآیند درخواست را تکمیل کنند. شرایط عمومی تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا عبارتند از:

    آخرین مدرک تحصیلی

    دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مهندسی هسته‌ای تحصیل کنند؛ اما باید آخرین مدرک تحصیلی خود ارائه دهند. اگر قصد تحصیل فوق لیسانس مهندسی هسته‌ای را دارید باید مدرک لیسانس در این رشته را اخذ کرده باشید.

    اثبات مهارت زبان

    متقاضیان باید بتوانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی در کانادا صحبت کنند؛ بنابراین دانشگاه از آن‌ها مدرک زبان می‌خواهد. ارائه نمره مناسب از آزمون‌های آیلتس، تافل و سایر موارد برای دوره‌های انگلیسی ضروری است. همچنین برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی زبان باید مدرک مرتبط ارائه دهید.

    گواهی اثبات تمکن مالی

    دانشجویان باید تمامی هزینه‌های تحصیل (شهریه و غیره) و زندگی در کانادا را داشته باشند. دولت کانادا از متقاضیان گواهی اثبات تمکن مالی می‌خواهد تا مطمئن شود دانشجویان می‌توانند از پس هزینه‌های خود برآیند. ارائه گردش حساب می‌تواند‌ به عنوان مدرک به سفارت این کشور ارائه شود.

    نکته: بیشتر رشته‌های مهندسی بر استفاده از مدل‌های ریاضی و اصول علمی متکی هستند. دانشجویان برای آماده شدن برای دوره کارشناسی در رشته مهندسی هسته‌ای باید در دروس شیمی و فیزیک دبیرستان نمره بالایی داشته باشد.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    اگر شرایط لازم برای تحصیل را دارید، اکنون باید مدارک زیر را تهیه کنید:

    • آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریزنمرات
    • مدرک مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه (ارشد و دکتری)
    • رزومه تحصیلی
    • گواهی اثبات تمکن مالی
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • مقالات ISI (دکتری)

    دوره‌های تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    مدرک لیسانس برای اکثر مشاغل مهندسی هسته‌ای مورد نیاز است. افرادی که علاقه‌مند به دنبال کردن این حرفه هستند باید در کلاس‌های جبر، ریاضی، حساب دیفرانسیل و انتگرال، فیزیک، مثلثات، شیمی و زیست شناسی شرکت کنند. اکثر دوره‌های لیسانس در این رشته چهار ساله هستند. واحدهای درسی همچنین شامل مطالعات میدانی، کار آزمایشگاهی و کلاسی خواهند بود.

    برخی از دوره‌های کوآپ (Co-Op) پنج یا شش ساله نیز وجود دارند که تجربه کاری تجربه و تحصیلات را با هم ترکیب می‌کنند تا دانشجویان این امکان را داشته باشند بازار کار واقعی در حوزه مهندسی هسته‌ای را کشف کنند. برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های یک یا دو ساله در کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند. همچنین دوره‌های دکتری مهندسی هسته‌ای با گرایش‌های مختلف نیز موجود هستند.

    هزینه تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    هزینه تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    در جدول زیر می‌توانید شهریه برخی از دانشگاه‌هایی که دوره‌های مهندسی هسته‌ای را ارائه می‌دهند را مشاهده کنید:

    دوره تحصیلی

    دانشگاه

    مدت دوره

    شهریه سالانه

    لیسانس مهندسی هسته‌ای

    دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    چهار سال

    40 هزار دلار کانادا

    فوق لیسانس مهندسی هسته‌ای

    دانشگاه مونترال

    دو سال

    17 هزار دلار کانادا

    فوق لیسانس مهندسی هسته‌ای

    دانشگاه وسترن

    یک سال

    30 هزار دلار کانادا

    فوق لیسانس مهندسی هسته‌ای

    دانشگاه کوئینز

    یک سال

    15 هزار دلار کانادا

    فوق لیسانس مهندسی هسته‌ای

    دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    دو سال

    30 هزار دلار کانادا

    فوق لیسانس مهندسی هسته‌ای

    دانشگاه پلی تکنیک مونترال

    دو سال

    17 هزار دلار کانادا

    دکتری مهندسی هسته‌ای

    دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    چهار سال

    7500 دلار کانادا

    مراحل درخواست برای تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا

    مراحل درخواست در هر دانشگاهی می‌تواند‌ متفاوت باشد. با این حال، مراحل اصلی عبارتند از:

    • دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا و بهترین دوره‌ها را جستجو کنید.
    • دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و شرایط دوره را بررسی کنید.
    • در آزمون‌های ورودی مانند تافل، آیلتس، SAT، GMAT و GRE شرکت کنید.
    • مدارک لازم برای ارائه درخواست به دانشگاه را تهیه کنید.
    • مدارک را از طریق پرتال وبسایت دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید.
    • منتظر جواب دانشگاه مبنی بر قبولی یا رد درخواست خود باشید.
    • بعد از قبول کردن درخواست یک نامه پذیرش به ایمیل شما ارسال می‌شود.
    • اکنون می‌توانید برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید.

    بازار کار فارغ التحصیلان مهندسی هسته‌ای در کانادا

    بازار کار فارغ التحصیلان مهندسی هسته‌ای در کانادا

    مهندسان هسته‌ای که به تازگی در شرکتی استخدام شده‌اند اغلب تا هشت ماه آموزش در محل کار دارند. آن‌ها قبل از اینکه بتوانند به طور مستقل کار کنند، رویه‌ها و مقررات ایمنی را مطالعه می‌کنند. علاوه بر این، این مهندسان اغلب به طور سالانه تحت آموزش مداوم قرار می‌گیرند تا مهارت‌ها، دانش و توانایی‌های خود را افزایش دهند. متوسط حقوق مهندس هسته‌ای در کانادا 123262 دلار در سال یا 63.21 دلار در ساعت است. موقعیت‌های اولیه از 102,375 دلار در سال شروع می‌شود، در حالی که متخصصان با تجربه تا 155988 دلار در سال درآمد دارند.

    مهندسان هسته‌ای در صنعت پزشکی تقاضای بالایی دارند، جایی که آن‌ها در تحقیق و توسعه دستگاه‌ها و تکنیک‌های جدید تصویربرداری تشخیصی مشارکت دارند. آن‌ها در این حوزه اغلب با تکنولوژیست‌های پزشکی هسته‌ای، رادیولوژیست‌ها و فیزیکدانان همکاری می‌کنند. مهندسان هسته‌ای همچنین می‌توانند برای سازمان‌های دولتی مختلف مانند سازمان انرژی اتمی کانادا و سازمان کمیسیون ایمنی هسته‌ای کانادا کار کنند. برخی دیگر این امکان را دارند در امنیت مرزی همراه با مقامات مجری قانون مشغول به کار شوند.

    مهندسان هسته‌ای همچنین در صنایع خصوصی مانند شرکت‌های آب و صنایع هسته‌‌ای کار خواهند کرد، جایی که تخصص آن‌ها در فیزیک و مهندسی مزیت محسوب می‌شود. اگر مهندسان هسته‌ای در نیروگاه‌های هسته‌ای کار کنند نیازی به مجوز برای صلاحیت ندارند؛ اما اگر مجوز دریافت کنند و به عنوان مهندسی حرفه‌ای (P.Eng) شناخته شوند به آن‌ها اجازه داده می‌شود از نظر قانونی مسئول اسناد مهندسی هسته‌ای باشند و موقعیت‌های شغلی مهمتری را بر عهده دارند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    سیستم آموزشی در کانادا به دلیل ارائه آموزش در سطح جهانی، زیرساخت‌های عالی، تنوع فرهنگی و فرصت‌های کاری در سراسر جهان مشهور است. دانشجویان از سراسر دنیا به کانادا می‌آیند تا بتوانند در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. اکثر آن‌ها به هدف مهاجرت دائمی به کانادا می‌روند تا در این کشور کار و زندگی کنند. تحصیل رشته مهندسی هسته‌ای در کانادا نیز می‌تواند چشم انداز روشنی برای دانشجویان علاقه‌مند به این رشته نشان دهد. تقاضا برای مهندسان هسته‌ای در کانادا و سایر کشورهای پیشرفته بالاست. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی هسته ای در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت