تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    پس از کشف نفت، کار مهم بعدی استخراج این ماده بسیار مفید بود. این مسئولیت جدید، مجموعه جدیدی از متخصصان را به همراه داشت. از آن زمان، این حرفه به عنوان یک دوره در بسیاری از دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود. با این حال، برای این رته ما مهندسی نفت در کانادا را پیشنهاد می‌دهیم. بیشتر تاریخ صنعت نفت و گاز کانادا بر پایه هوش تجاری و نوآوری در این حوزه بوده است اما تحقیقات دانشگاهی بسیار کمی انجام شده است. به همین دلیل، تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا با نرخ پذیرش بالا و هزینه‌های مناسب همراه است که باعث شده است دانشجویان بسیاری هر ساله تحصیل در کانادا را به عنوان آینده تحصیلی خود انتخاب کنند.

    رشته مهندسی نفت چیست؟

    رشته مهندسی نفت چیست؟

    همانطور که انسان به کاوش در محیط خود ادامه داد، منابعی را کشف کرد که می‌توانست برای بهبود زندگی خود از آنها استفاده کند. برخی از این منابع آنقدر زیر زمینی بودند که او نیاز داشت آنها را بیرون بکشد. مهارت مرتبط با استخراج آن منابع، به چیزی تبدیل شد که ما آن را مهندسی نفت می‌دانیم. به طور خلاصه، مهندسان نفت متخصصانی هستند که هیدروکربن‌ها را کاوش و استخراج می‌کنند.

    امروزه مهندسان نفت از فناوری نه تنها در تجزیه و تحلیل داده‌های اکتشاف و شبیه سازی رفتار مخزن بلکه در اتوماسیون تولید و عملیات حفاری میدان نفتی استفاده می‌کنند. از این رو، مهندسان نفت آینده‌ای پر از چالش‌ها و فرصت‌های زیادی در پیش دارند. وظیفه توسعه و به کارگیری فناوری جدید برای بازیابی هیدروکربن‌ها از شیل نفتی و میادین نفتی و گازی فراساحلی تغییر نکرده است. با این حال، این بدان معناست که مهندسان همچنین باید تکنیک‌های جدیدی برای بازیابی نفت باقی ‌مانده در زمین پس از استفاده از تکنیک‌های تولید مرسوم ابداع کنند.

    اهمیت تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا

    اهمیت تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا

    حقیقت این است که هیدروکربن‌ها بخش بزرگی از زندگی روزمره ما هستند. با گذشت زمان، زمین شناسان و هواشناسان در مورد خطرات زیست محیطی که انسان به دلیل آلودگی با آن مواجه شده، صحبت کرده‌اند. البته، می‌توانیم برخی از تقصیرها را متوجه هیدروکربن‌ها کنیم اما این منابع از خود استفاده نمی‌کنند. وقتی کشوری مانند کانادا را در نظر بگیرید، آمار به شما چیزهایی می‌گوید. بر اساس گزارش NRCAN، کانادا بزرگ‌ترین تامین کننده خارجی نفت خام به ایالات متحده بود و 48 درصد از کل واردات نفت خام آمریکا و 22 درصد از نفت خام مصرفی پالایشگاه‌های آمریکا را به خود اختصاص داد. بنابراین، به عنوان یک صادرکننده برتر نفت خام، فضای بازار همچنان در حال گسترش است. اگرچه می‌توانیم برخی تغییرات قیمت نفت خام را به همه‌ گیری نسبت دهیم اما این نیاز به مهندسان نفت را برطرف نمی‌کند.

    چشم انداز دستمزد و شرایط شغل برای مهندسان نفت در کانادا

    چشم انداز دستمزد و شرایط شغل برای مهندسان نفت در کانادا

    پیش بینی می‌شود که مشاغل در مهندسی نفت از سال 2012 تا 2022 به میزان 26 درصد رشد کنند که این بسیار سریع است. با این حال، این رشد به شدت به قیمت نفت وابسته می‌باشد، زیرا قیمت‌های بالاتر، حفاری پیچیده تر را ارزشمند می‌کنند. نیاز به کارگران جدید با کشف مکان‌های جدید و بازنشستگی کارگران مسن تر، افزایش می‌یابد.

    به طور مشابه، طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، میانگین حقوق برای مهندسان نفت 130280 دلار در سال است. تعداد زیادی از متخصصان در استخراج نفت و گاز به طور متوسط ​​144810 دلار درآمد داشتند. برای سایر متخصصانی که با مهندسی نفت در کانادا سر و کار دارند، حقوق‌شان در این محدوده است.

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی نفت در کانادا

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی نفت در کانادا

    به عنوان صادرکننده برتر فرآورده‌های نفتی در جهان، دانشگاه‌های کانادا برنامه‌های استثنایی را در رشته مهندسی نفت ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اجرا می‌شوند. با این حال، برای یک برنامه مدرک لیسانس، متوسط ​​شهریه 25211 دلار کانادا است. این مهم به استثنای سایر هزینه‌های زندگی اضافی است. بنابراین، به طور کلی، برای تحصیل در رشته مهندسی نفت در کانادا، به حدود 45111 دلار کانادا در سال نیاز دارید.

    دانشگاه‌های برتر رشته مهندسی نفت در کانادا

    دانشگاه‌های برتر رشته مهندسی نفت در کانادا

    بسیاری از دانشگاه‌های کانادا رشته مهندسی نفت را ارائه نمی‌دهند. با این حال، چند دانشگاه وجود دارند که این برنامه را ارائه می‌دهند. این موسسات شامل موارد زیر هستند:

    کالج آتلانتیک شمالی

    هیئت تایید صلاحیت فناوری کانادا، مهندسی نفت را در این دانشگاه تایید کرده است. این اعتبار تحت نظارت شورای تکنسین‌ها و تکنسین‌های کانادا اعطا شده است. رشته فناوری مهندسی نفت در کالج شمالی آتلانتیک، یک برنامه سه ساله است. در این دانشگاه دانشجویان نفت نقشه‌ها و مقاطع را با استفاده از زمین شناسی سطحی، زمین شناسی زیرسطحی (حفره حفاری) و داده‌های ژئوفیزیک می‌سازند و تفسیر می‌کنند.

    علاوه بر این، دانشجویان نقشه‌ها و پروفایل‌های توپوگرافی، نقشه‌ها و بخش‌های زمین ‌شناسی و داده‌های لرزه‌ای را برای کمک به اکتشاف و توسعه منابع زمینی و فراساحلی یاد می‌گیرند. به عنوان فارغ التحصیل در این رشته، فرصت‌های شغلی در تمام جنبه‌های صنعت نفت در اختیارتان قرار دارند. این فرصت‌ها بسیار زیاد هستند اما محدود به بخش‌هایی مانند اکتشاف نفت و گاز طبیعی، تولید و فرآوری، پالایش، ساخت خط لوله نفت و گاز، تاسیسات گاز و همچنین انواع فعالیت‌های مرتبط مرتبط با پالایش و حمل ‌و نقل نیستند.

    بهترین دوره مهندسی نفت آتلانتیک شمالی:

    • نام دوره: مدرک دیپلم مهندسی نفت
    • مدت دوره: 2 سال
    • شهریه یک ساله: 14520 دلار کانادا
    • آزمون پذیرفته شده: آیلتس 6.5 تا 9، تافل 80 تا 120، 55 تا 90 PTE

    دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری

    در  دانشگاه کلگری، هر دانشجو، استاد دانشگاه و محقق از درون متعهد به انجام کارهای نوآورانه در این موسسه است و این دانشگاه نه تنها برای این رشته بلکه به طور کلی یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. دانشگاه کلگری دارای یک دانشکده مهندسی است که همه رشته‌های برنامه‌های مهندسی را ارائه می‌دهد. این دانشکده، «دانشکده مهندسی شولیچ» نام دارد و میزبان گروه مهندسی شیمی و نفت است. به عنوان یک دانشجو به هدف توسعه راه حل‌های جدید می‌پیوندید که ردپای کربن در بخش انرژی جهانی را کاهش می‌دهد.

    همراه با سایر متخصصان صنعت، درک قوی‌‌تری از مخازن زیرزمینی و همچنین بازیابی نفت به روشی ایمن تر، اقتصادی‌‌تر و سازگار با محیط‌ زیست ایجاد می‌کنید. مهندسان نفت و گاز، سیستم‌های فناورانه را برای یافتن و توسعه محصولات نفت و گاز طراحی و استفاده می‌کنند. این قابلیت‌ها در این دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می‌شوند.

    بهترین دوره مهندسی نفت دانشگاه کلگری:

    • نام دوره: مهندسی شیمی و نفت
    • مدت دوره: 2 سال
    • شهریه یک ساله: 8232 یورو
    • آزمون پذیرفته شده: آیلتس 7 تا 9، تافل 86 تا 120

    دانشگاه رجینا

    دانشگاه رجینا به بهبود تکنیک‌هایی که به استخراج نفت و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست کمک می‌کنند، تمرکز درد. رشته کارشناسی مهندسی سیستم‌های نفت  (PSE)، دانشجویان را برای درک ارزیابی، طراحی و مدیریت فناوری‌های مورد استفاده در ارزیابی ذخایر و تولید و تصفیه نفت و گاز آموزش می‌دهد.

    علاوه بر این، استفاده از کامپیوتر و اتوماسیون پیشرفته در این دوره با مسائل تئوری ترکیب شده‌اند. این دانشگاه در کنار دوره کارشناسی، برنامه‌های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان علاقه مند را نیز ارائه می‌دهد. برنامه‌های تحصیلات تکمیلی برای مهندسی نفت در کانادا، حول محور علم و مهندسی کاربردی می‌چرخد.

    بهترین دوره مهندسی نفت دانشگاه رجینا:

    • نام دوره: لیسانس علمی کاربردی مهندسی سیستم های نفتی
    • مدت دوره: 4 سال
    • شهریه یک ساله: 22967 دلار کانادا
    • آزمون پذیرفته شده: آیلتس 6.5 تا 9، تافل 80 تا 120، SAT

    دانشگاه دالاهو

    دانشگاه دالاهو

    مهندسی نفت در دالاهو، یک رشته تخصصی حرفه‌ای است که به طور خاص به دانش و مهارت‌های اساسی مرتبط با تولید، حمل و نقل و فرآوری فرآورده‌های نفتی می‌پردازد. دانشکده مهندسی در دانشگاه دالاهو، برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی چالش برانگیزی را با تمرکز بر صنعت نفت و گاز آتلانتیک کانادا ارائه می‌دهد.

    برنامه‌های این مؤسسه منعکس‌ کننده چشم ‌انداز وسیعی از مهندسی نفت و گاز به‌عنوان تلاشی مضاعف هستند که به مفاهیم، ​​اصول و تکنیک‌های همه رشته‌های مهندسی حرفه‌ای وابسته می‌باشند. دانشجویان در این دوره می‌توانند دروس اصلی مانند مهندسی مخازن، افزایش بازیافت نفت و گاز، مخازن گاز طبیعی و مهندسی حفاری را دنبال کنند.

    بهترین دوره مهندسی نفت دانشگاه دالاهو:

    • نام دوره: کارشناسی ارشد مهندسی مهندسی نفت
    • مدت دوره: 2 سال
    • شهریه یک ساله: 19460 دلار کانادا
    • آزمون پذیرفته شده: آیلتس 9.7، تافل 92 تا 120،  GRE

    دانشگاه مموریال

    از آنجایی که نیاز شدیدی به مهندسان نفت وجود دارد، اکنون زمان خوبی برای ثبت نام در دانشگاه مموریال است. این دانشگاه بلافاصله به نیاز روزافزون جامعه به مهندسان پاسخ داده است. این موسسه این کار را اساساً با گسترش برنامه‌های متنوع خود، افزایش ثبت نام دانشجویان و افزایش قابل توجه ظرفیت تحقیقاتی و ایجاد زیرساخت‌ها مهیا کرده است. دانشگاه مموریال یکی از دانشگاه‌های ارزان برای مهاجرت به کانادا در راستای تحصیل می‌باشد.

    دانشکده مهندسی و علوم کاربردی در دانشگاه مموریال، برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را مبتنی بر دوره و پایان نامه ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها دوره‌های مهندسی نفت و گاز را در بر می‌گیرد. با سابقه طولانی دوره‌های مهندسی، دانشگاه مموریال همچنان متعهد به ترویج مهندسی نفت در کانادا است.

    بهترین دوره مهندسی نفت دانشگاه مموریال:

    • نام دوره: لیسانس مهندسی فناوری- نفت
    • مدت دوره: 3 سال
    • شهریه یک ساله: 7370 دلار کانادا
    • آزمون پذیرفته شده: آیلتس 6.5 تا 9، تافل 80 تا 120،PTE  59 تا 90

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا

    مهندسان نفت در اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز مشارکت دارند. بنابراین، آنها اصول زمین شناسی، فیزیک و علوم مهندسی را در بازیافت، توسعه و فرآوری نفت به کار می‌برند. دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست و دانشکده مهندسی معدن و نفت، از جمله دپارتمان‌های برتر در کانادا هستند.

    تحقیقات کیفی به طور مداوم در سطح دپارتمان در حال انجام هستند. این تحقیقات اساساً بر مسائل جاری مانند احیای زمین استخرهای باطله ماسه‌های نفتی، مهندسی بیومکانیک، تصفیه فاضلاب و مهندسی محیط زیست متمرکز هستند. دانشکده مهندسی هر سال بیش از 50 میلیون دلار از منابع خارجی برای تحقیقات را دریافت می‌کند. در واقع، بخش بزرگی شامل بالاترین میزان بودجه NSERC برای هر دانشکده مهندسی در کانادا است. بنابراین، تحصیل در رشته مهندسی نفت در کانادا به ویژه در دانشگاه آلبرتا می‌تواند بهترین گزینه باشد.

    بهترین دوره مهندسی نفت دانشگاه آلبرتا:

    • نام دوره: کارشناسی مهندسی نفت
    • مدت دوره: 4 سال
    • شهریه یک ساله: 2.474 دلار کانادا
    • آزمون پذیرفته شده: آیلتس 6.5 تا 9، تافل 86 تا 120،PTE  59 تا 90

    کلام آخر

    کشف نفت به ساخت زیرساخت‌هایی برای آسان‌‌تر کردن زندگی کمک کرده است. در واقع، بسیاری از ماشین‌ها برای عملکرد به فرآورده‌های نفتی وابسته هستند. به عنوان یک مهندس نفت، شما وظیفه دارید از ابزار استخراج برای افزایش دسترسی و محصولات مطمئن شوید. البته، این کار آسانی نیست! در صورتی که تحصیل در رشته مهندسی نفت در کانادا به دلیل شهریه برای شما مشکل باشد، این امکان را دارید بورسیه‌های مهندسی نفت را  دریافت کنید. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، تیم مشاوران گروه مهاجرت ادب آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی شماست.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2022-07-09

    با سلام واحترام ایا در این سه شهر ونکوور و ویکتوریا ویا کلونا شرکتهای نفتی ویا دانشگاه دارای رشته نفت وجود دارد؟ سپاس

    2022-07-11

    سلام. این دانشگاه‌ها مهندسی نفت رو ارائه میدن: University of Alberta Memorial University Dalhousie University University of Regina University of Calgary Northern College of the Atlantic

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ