تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهندسی معدن حوزه‌ای از مطالعات است که بر استخراج، پردازش و ترکیب مواد معدنی ارزشمند از زمین تمرکز دارد. این رشته یک حوزه بسیار مهم در کاناداست و دانشجویان با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های این کشور می‌توانند به منابع آموزشی کاملی در این حوزه دسترسی داشته باشند. بسیاری از موسسات تحقیقاتی در کانادا در زمینه مهندسی معدن تخصص دارند. کانادا دارای تاریخ غنی در حوزه معدن است و همچنین یکی از تولیدکنندگان برتر مواد معدنی در جهان است. در این مقاله از وب سایت «ادب ویزا» در مورد شرایط و هزینه تحصیل در کانادا برای رشته مهندسی معدن صحبت می‌کنیم.

    مهندسی معدن چیست؟

    مهندسی معدن چیست؟

    مهندسی معدن شاخه‌ای از مهندسی است که به کاربرد دانش علمی و فنی برای جستجو و تولید مواد معدنی ارزشمند از ذخایر طبیعی سطحی، زیرزمینی یا زیر آب می‌پردازد. مهندسی معدن شامل شناسایی و ارزیابی ذخایر معدنی بالقوه است. روش‌های ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی و همچنین بررسی‌های زمین شناسی برای مکان‌یابی و ارزیابی قابلیت اقتصادی منابع معدنی در این حوزه توسط مهندسان معدن انجام می‌شود.

    مرحله استخراج شامل حذف مواد معدنی از زمین است. این کار با توجه به نوع و محل ذخیره معدنی از طریق روش‌های مختلفی مانند استخراج معادن روباز، استخراج زیرزمینی و استخراج پلاسر انجام می‌شود. هنگامی که مواد معدنی استخراج می‌شوند، اغلب نیاز به فرآوری دارند تا مواد معدنی ارزشمند را از سنگ‌ها و ناخالصی‌های اطراف جدا کنند. به طور کلی، مهندسی معدن یک حوزه چند رشته‌ای است که اصول زمین شناسی، فیزیک، شیمی و مهندسی را ترکیب کرده است.

    مزایای تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا

    تحصیل در رشته مهندسی معدن در کانادا به دلیل تاکید شدید این کشور بر آموزش، تحقیقات و صنایع منابع طبیعی می‌تواند مزایای متعددی به شرح زیر داشته باشد:

    • کانادا خانه برخی از دانشگاه‌ها و موسسات برتر جهان است که دوره‌های بسیار خوبی را در رشته مهندسی معدن ارائه می‌دهند. سیستم آموزشی کانادا به دلیل استانداردهای بالا و تاکید بر مهارت‌های عملی در سطح جهان معروف است.
    • کانادا محیط تحقیقاتی قوی دارد و دانشجویان مهندسی معدن می‌توانند از امکانات و فرصت‌های تحقیقاتی پیشرفته برای مشارکت در پروژه‌های مرتبط با اکتشاف منابع، استخراج و پایداری بهره‌مند شوند.
    • بسیاری از دانشگاه‌های کانادا پیوندهای قوی با صنعت معدن دارند. این موضوع به دانشجویان کمک می‌کند تا از فرصت‌های کارآموزی و ارتباط با صنایع پیشرو در کانادا برای تجربه کار واقعی نهایت استفاده را ببرند.
    • کانادا به طور مداوم در شاخص‌های کیفیت زندگی جهانی رتبه بالایی دارد. دانشجویان می‌توانند در طول زمان تحصیل خود از محیطی امن و دلپذیر، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و استاندارد بالای زندگی لذت ببرند.
    • کانادا مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را ارائه می‌دهد. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند حداکثر برای سه سال در این کشور بمانند و کار پیدا کنند. سپس این امکان را دارند برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

    شرایط تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا

    شرایط تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا

    هر دانشگاه در کانادا ممکن است شرایط مخصوص به خود را داشته باشد. با این حال، یک سری شرایط عمومی هستند که اکثر دانشگاه‌ها آن‌ها را از دانشجویان درخواست می‌کنند. شرایط عمومی تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی: رشته مهندسی معدن هر سه مقطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. دانشجویان برای هر مقطع تحصیلی باید آخرین مدرک خود را ارائه دهند. به عنوان مثال، برای تحصیل لیسانس مهندسی معدن باد مدرک دیپلم متوسطه خود را ارائه دهید.
    • اثبات مهارت زبان: دانشجویان باید مدرکی دال بر مهارت خود در زبان انگلیسی و فرانسوی را ارائه دهند. ارائه نمرات مناسب در آزمون‌های آیلتس و تافل برای هر مقطع تحصیلی ضروری است. همچنین متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های استان کبک باید مدرک زبان فرانسوی ارائه دهند.
    • گواهی تمکن مالی: دولت کانادا می‌خواهد مطمئن شود که دانشجویان می‌توانند از پس هزینه‌های خود برآیند. این هزینه‌ها شامل شهریه و هزینه‌های زندگی از جمله غذا، اقامت و سایر موارد می‌شود. ارائه گواهی موجودی حساب یا گردش حساب اغلب از دانشجویان درخواست می‌شود.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا

    بعد از اینکه شرایط تحصیل و مهاجرت به کانادا را بررسی کردید، برای شروع پروسه خود، مدارکی وجود دارند که باید از طریق وبسایت دانشگاه ارسال کنید. این مدارک عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • مقالات ISI (دکتری)
    • گواهی مهارت زبان
    • گواهی تمکن مالی

    هزینه تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا

    در جدول زیر می‌توانید شهریه رشته مهندسی معدن در دانشگاه‌های مختلف کانادا را مشاهده کنید:

    دوره تحصیلی

    دانشگاه

    مدت تحصیل

    هزینه کل دوره

    لیسانس مهندسی معدن

    دانشگاه تورنتو

    4 سال

    260 هزار دلار کانادا

    لیسانس مهندسی معدن

    دانشگاه مک گیل

    4 سال

    220 هزار دلار کانادا

    لیسانس مهندسی معدن

    دانشگاه لارنتین

    4 سال

    145 هزار دلار کانادا

    دیپلم مهندسی معدن

    کالج کمبرین

    2 سال

    33 هزار دلار کانادا

    فوق لیسانس مهندسی معدن

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    یک سال

    35 هزار دلار کانادا

    فوق لیسانس مهندسی معدن

    دانشگاه کوئینز

    دو سال

    136 هزار دلار کانادا

    دکتری مهندسی معدن

    دانشگاه کوئینز

    چهار سال

    25 هزار دلار کانادا

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی معدن

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی معدن

    در ادامه به دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل رشته مهندسی معدن اشاره می‌کنیم:

    1- دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل در شهر مونترال و در استان کبک قرار دارد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشکده‌های مهندسی معدن در کاناداست. دانشکده مهندسی در مک گیل مدرک لیسانس مهندسی معدن را ارائه می‌دهد که برای آماده سازی دانشجویان برای مشاغل مرتبط در صنعت معدن طراحی شده است. این دوره بر عملیات معدن، فرآوری مواد معدنی و مدیریت زیست محیطی تمرکز دارد.

    2- دانشگاه آلبرتا

    دانشکده مهندسی در دانشگاه آلبرتا یکی از دانشکده‌های معتبر مهندسی معدن در کاناداست. این دانشگاه دوره‌های مختلف مهندسی معدن در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. همچنین این دوره‌ها طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله فرآوری مواد معدنی، طراحی معدن و مکانیک سنگ را پوشش می‌دهد.

    3- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    موسسه مهندسی معدن نورمن بی کیویل دانشگاه بریتیش کلمبیا یک مرکز آموزشی معتبر در زمینه آموزش و تحقیقات معدن است. این موسسه دوره‌های مهندسی معدن در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد که موضوعاتی مانند اقتصاد مواد معدنی، ایمنی معدن و شیوه‌های معدنکاری پایدار را پوشش خواهد داد.

    4- دانشگاه کوئینز

    4- دانشگاه کوئینز

    دپارتمان معدن رابرت ام. بوکان در دانشگاه کوئینز در کینگستون در استان انتاریو یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز علمی مهندسی معدن در کاناداست. این دپارتمان دوره‌های تحصیلی مهندسی معدن در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه فرآوری مواد معدنی، طراحی معدن و مدیریت محیط زیست ارائه می‌دهد.

    5- دانشگاه تورنتو

    دانشکده علوم و مهندسی کاربردی دانشگاه تورنتو دوره‌های مهندسی مختلفی از جمله مهندسی معدن را در اختیار دانشجویان بومی و خارجی قرار می‌دهد. این دوره‌ها موضوعاتی مانند مکانیک سنگ، تهویه معدن و فرآوری مواد معدنی را پوشش می‌دهد و فارغ التحصیلان را برای مشاغل مرتبط در صنعت معدن آماده می‌کند.

    6- دانشگاه وسترن

    دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه وسترن در شهر لندن و استان انتاریو، مدرک لیسانس در مهندسی معدن ارائه می‌دهد. این دوره بر فرآوری مواد معدنی، طراحی معدن و مدیریت محیط زیست تمرکز دارد و به فارغ التحصیلان این رشته کمک می‌کند تا بتوانند در بازار کار موفق عمل کنند.

    7- دانشگاه دالهاوزی

    دانشکده مهندسی در دانشگاه دالهاوزی در شهر هالیفاکس در استان نوا اسکوشیا، مدرک لیسانس در مهندسی معدن ارائه می‌دهد. این دوره موضوعاتی مانند فرآوری مواد معدنی، طراحی معدن و مدیریت زیست محیطی را پوشش می‌دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه مناسب است و همچنین دانشگاه به دانشجویان بورسیه ارائه می‌دهد.

    8- دانشگاه لارنتین

    دانشکده مهندسی Bharti در دانشگاه لارنتین در شهر سادبری در استان انتاریو به عنوان یک مرکز آموزش و تحقیقات معدنی پیشرو در کانادا محسوب می‌شود. این دانشکده دوره‌های مهندسی معدن در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه فرآوری مواد معدنی، طراحی معدن و مدیریت محیط زیست ارائه می‌دهد.

    9- دانشگاه لاوال

    9- دانشگاه لاوال

    دپارتمان مهندسی معدن، متالورژی و مواد در دانشگاه لاوال در شهر کبک یک مرکز پیشرو برای آموزش و تحقیقات معدن در کاناداست. این دپارتمان برنامه‌های مهندسی معدن در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه فرآوری مواد معدنی، طراحی معدن و مدیریت محیط زیست در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی قرار می‌دهد.

    بازار کار مهندسان معدن بعد از فارغ التحصیلی

    برای مهندسان معدن، مهندسان زمین شناسی و مهندسان نفت، انتظار می‌رود طی دوره 2022 تا 2031 فرصت‌های شغلی جدید به 6100 نفر در کانادا برسد. در حالی که انتظار می‌رود 7700 نفر جویای کار جدید (ناشی از تغییر، مهاجرت و جابجایی) باشند. فرصت‌های شغلی از یک طرف و جویندگان کار از طرفی دیگر در دوره 2022 تا 2031 نشان از تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار دارد.

    متوسط حقوق مهندس معدن در کانادا 124523 دلار در سال یا 63.86 دلار در ساعت است. موقعیت‌های شغلی ابتدایی از 97500 دلار در سال شروع می‌شود، در حالی که اکثر نیروهای کار با تجربه درآمدهای بیشتری را خواهند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا می‌تواند چشم انداز شغلی خوبی برای دانشجویان فراهم کند. کانادا از دیرباز در حوزه معدن فعالیت داشته است و به همین دلیل به نیروهای کار ماهر در این زمینه نیاز دارد. دانشجویان می‌توانند با تحصیل در رشته مهندسی معدن و دریافت مدرک معتبر به بازار کار پرتقاضا این کشور بپیوندند. سپس برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی معدن در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت