تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا به دلیل ذخایر معدنی غنی خود در جهان شناخته می‌شود و به همین دلیل برای آموزش در این حوزه اهمیت زیادی قائل است. هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا از دانشگاه‌های معتبر این کشور پذیرش می‌گیرند. رشته مهندسی معدن به اکتشاف، استخراج و مدیریت منابع معدنی ارزشمند برای توسعه زیرساخت‌های شهری و بهبود رفاه جامعه مربوط می‌شود. اگر شما هم جزء کسانی هستید که می‌خواهید در رشته مهندسی معدن در استرالیا تحصیل کنید، بهتر است در مورد هزینه تحصیل، هزینه زندگی، دانشگاه‌های برتر و سایر موارد اطلاعات خود را کامل کنید؛ پس با مقاله دیگری از «ادب ویزا» همراه باشید.

    مهندسی معدن چیست؟

    مهندسی معدن شاخه‌ای از مهندسی است که بر علم، فناوری، اکتشاف و تمام جنبه‌های حول محور پروژه‌های معدنی، استخراج و فرآوری سنگ معدن متمرکز است. محصولاتی مانند فلز را می‌توان از طریق جمع آوری و تبدیل این مواد معدنی و مواد خام ایجاد کرد. علاوه بر بررسی سایت‌های معدن و ارزیابی بهترین و مناسب‌ترین روش‌های استخراج، مهندسان معدن در استفاده بهینه از تجهیزات، عملیات پردازش و عوامل ایمنی پیرامون کارگران، محیط زیست و مقررات نقش مهمی ایفا می‌کنند. به این ترتیب، مهندسی معدن یک جنبه بسیار مهم در تولید و ساخت و ساز است. برخی از حوزه‌های اصلی رشته مهندسی معدن عبارتند از:

    • برنامه ریزی معدن
    • معدن و محیط زیست
    • تهویه معدن
    • مهندسی حفاری
    • تکه تکه شدن سنگ
    • مقاومت مصالح
    • برآورد منابع
    • فرآوری مواد معدنی
    • مهندسی ایمنی معدن

    اهمیت تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا

    اهمیت تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا

    صنعت معدن در استرالیا یکی از توسعه یافته‌ترین و پیشرفته‌ترین صنایع در جهان است. به همین خاطر است که دولت استرالیا بستر لازم برای آموزش نیروهای جوان را مهیا کرده است. دوره‌های مهندسی معدن در استرالیا بر اساس واحدهای درسی تئوری و تجربه عملی بنا شده‌اند. دانشجویان اطلاعاتی را در مورد جنبه‌های فنی صنعت معدن، نگرانی‌های زیست محیطی و شیوه‌های مربوط به توسعه پایدار به دست خواهند آورد. همچنین تحصیل در استرالیا و در رشته مهندسی معدن می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

    • منابع طبیعی فراوان: استرالیا دارای ذخایر عظیمی از مواد معدنی است که فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در طول تحصیل تجربه عملی و حرفه‌ای کسب کنند.
    • آموزش با کیفیت: دانشگاه‌های استرالیا به دلیل استانداردهای بالای علمی و امکانات پیشرفته در سطح جهانی مشهور هستند. مهاجرت تحصیلی به استرالیا راهی عالی برای کسب تجربه آموزشی قوی است.
    • بازار کار پرتقاضا: صنعت معدن در استرالیا طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را با حقوق رقابتی ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند بعد از تحصیل وارد بازار کار شوند و برای اقامت دائم درخواست دهند.

    شرایط تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا

    یک سری شرایط عمومی و اختصاصی وجود دارند که دانشگاه‌ها از دانشجویان درخواست می‌کنند. شرایط اختصاصی در هر دانشگاه متفاوت از دیگری است که متقاضی باید از طریق وبسایت دانشگاه در مورد آن‌ها اطلاع کافی را به دست آورد. با این حال، شرایط عمومی که همه دانشگاه‌ها از دانشجویان درخواست می‌کنند، عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی: دانشجویان باید آخرین مدرک تحصیلی خود ارائه دهند. برای مثال اگر برای لیسانس مهندسی معدن درخواست می‌دهید باید مدرک دیپلم متوسطه خود را ارائه دهید.
    • مهارت زبان انگلیسی: دانشجویان باید نمرات خوبی در آزمون‌های زبان از جمله آیلتس، PTE و غیره کسب نمایند. داشتن مهارت زبان در چهار بخش (اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ) ضروری است.
    • اثبات تمکن مالی: دانشجویان باید نشان دهند که می‌توانند از پس شهریه و هزینه‌های خود در استرالیا برآیند. دانشگاه‌های استرالیا از دانشجویان درخواست ارائه موجودی حساب یا گردش حساب دارند.

    هزینه تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا

    تحصیل در استرالیا می‌تواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد، زیرا داوطلبان باید شهریه و سایر هزینه‌ها را در نظر بگیرند. به طور کلی، هزینه تحصیل در استرالیا برای دوره‌های مهندسی از 35 هزار دلار استرالیا تا 45 هزار دلار استرالیا در سال است. هزینه زندگی در استرالیا ممکن است بسته به شهر انتخابی و سبک زندگی دانشجویان متفاوت باشد.

    دانشجویان بهتر است سالانه به طور متوسط بین 18 هزار تا 25 هزار دلار استرالیا برای هزینه‌های مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر موارد هزینه در نظر بگیرند. با این حال، هزینه‌های زندگی اغلب در شهرهای بزرگتر مانند سیدنی و ملبورن بیشتر از شهرهای کوچکتر است؛ اما باید توجه کنید که بازار کار شهرهای بزرگ با تقاضای بالایی همراه است و دانشجویان می‌توانند حین تحصیل در کار کرده و بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند.

    دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا

    دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا

    در ادامه می‌توانید با برخی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی معدن در استرالیا آشنا خواهید شد:

    1- دانشگاه کرتین

    دانشگاه کرتین که در سال 1966 تاسیس شد یک موسسه آموزش عالی در استرالیا است. این دانشگاه در مجموع 9 پردیس محلی و بین المللی در مکان‌هایی مانند مالزی، سنگاپور و دبی دارد. دانشگاه کرتین در شهر پرث و منطقه معدنی تاریخی Kalgoorlie قرار دارد. این منطقه جایی است که دانشگاه کرتین در خط مقدم تحقیقات در بخش معدن قرار دارد. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی کیو اس (QS) 2023 در رشته‌های معدنی در رتبه دوم در بین دانشگاه‌های سراسر جهان قرار دارد. دانشکده معدن دانشگاه کرتین یک دوره تحصیلی محبوب در مقطع لیسانس مهندسی معدن (Honours) دارد.

    2- دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه نیو ساوت ولز در سال 1949 تاسیس شد و اکنون یکی از برترین موسسات علمی در استرالیاست. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی کیو اس (QS) 2023 در رشته‌های معدنی در رتبه چهارم در بین دانشگاه‌های سراسر جهان قرار دارد. دانشگاه نیو ساوت ولز لیسانس مهندسی معدن (Honours) را در دانشکده مواد معدنی و منابع انرژی خود ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین به اصلاح روش‌های زندگی با تمرکز بر پایداری محیط زیست تمرکز دارد و در عین حال بر اهمیت و تاثیر مواد معدنی و منابع انرژی در جامعه توجه زیادی از خود نشان می‌دهد.

    3- دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند یکی از بنیانگذاران دانشگاه‌های گروه هشت (هشت دانشگاه پیشرو استرالیا) در سال 1909 توسط پارلمان کوئینزلند افتتاح شد. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی کیو اس (QS) 2023 در رشته‌های معدنی در رتبه پنجم در بین دانشگاه‌های سراسر جهان قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه کوئینزلند تعهد خود را به برتری علمی و تحقیقاتی نشان می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در رشته مهندسی معدن در مقاطع تحصیلی مختلف در شهر کوئینزلند تحصیل کنند. دانشکده مهندسی مکانیک و معدن در دانشگاه کوئینزلند در تحقیقات و مشترک با صنایع مرتبط به حوزه معدن پیشگام استرالیاست.

    4- دانشگاه استرالیای غربی

    دانشگاه استرالیای غربی که در سال 1911 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایالت استرالیای غربی محسوب می‌شود. این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی معدن قرار دارد. دپارتمان مهندسی عمران، محیط زیست و معدن دانشکده مهندسی دانشگاه استرالیای غربی یک مدرک لیسانس مهندسی (دانشگاه استرالیای غربی) را ارائه می‌دهد که در آن دانشجویان می‌توانند در رشته مهندسی معدن تحصیل کنند. ثبت نام در این دوره به شما فرصت‌هایی برای کار روی پروژه‌های عملی، ایجاد مهارت‌های فنی و کسب دانش جامع در مورد مفاهیم مهندس معدن می‌دهد.

    5- دانشگاه آدلاید

    دانشگاه آدلاید یک موسسه آموزش عالی پیشرو است که در سال 1874 تاسیس شد و به عنوان سومین دانشگاه قدیمی استرالیا شناخته می‌شود. در میان دانشگاه‌های سراسر جهان، دانشگاه آدلاید در رتبه‌ بندی کیو اس (QS) سال 2023 در رتبه 20 جهان قرار دارد. لیسانس مهندسی معدن (Honours) توسط دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه آدلاید ارائه می‌شود. دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه بر شیوه‌های پایدار در مهندسی معدن تاکید می‌کند تا مطمئن شود که فارغ ‌التحصیلان مهندسی معدن در هنگام مقابله با مسائل جهانی مانند به حداقل رساندن زباله و حفظ محیط زیست دانش لازم را کسب می‌کنند.

    6- دانشگاه ولونگونگ

    دانشگاه ولونگونگ یک موسسه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1975 تاسیس شد. این دانشگاه در شهر ساحلی ولونگونگ در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا واقع شده است. دانشگاه ولونگونگ در بین 50 دانشگاه برتر جهان و 10 دانشگاه برتر استرالیا در رشته مهندسی معدن قرار دارد. دانشکده مهندسی عمران، معدن، محیط زیست و معماری (CMEA) در دانشگاه ولونگونگ شهرت جهانی برای کیفیت در تحقیقات، روش‌های جدید برای آموزش و یادگیری مبتنی بر عمل توسط آزمایشگاه‌ها و امکانات کارگاهی پیشرفته‌اش دارد. این شرایط و امتیازات برای متقاضیانی که به دنبال ادامه تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا هستند مناسب است.

    بورسیه برای تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا

    برخی از بورسیه‌ها و گزینه‌های کمک مالی برای دانشجویان رشته مهندسی معدن در استرالیا در دسترس هستند. از این رو، داوطلبان می‌توانند با بررسی شرایط برای این بورسیه‌ها اقدام کنند. در جدول زیر می‌توانید برخی از بورسیه‌های تحصیلی برای دوره‌های مهندسی معدن در استرالیا از قرار زیر هستند:

    بورسیه

    کمک هزینه

    شرایط

    بورسیه تحصیلی عالی مهندسی

    24 هزار دلار استرالیا

    دانشجویان بین المللی

    بورسیه مهندسی بومی بوئینگ

    4 هزار دلار استرالیا

    دانشجویان بین المللی

    بورسیه تحصیلی عالی مهندسی بین المللی در مقطع کارشناسی

    4 هزار دلار استرالیا

    دانشجویان کارشناس

    بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی

    32 هزار دلار استرالیا

    دانشجویان کارشناسی ارشد

    بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی و فناوری بین المللی FEBE

    18 هزار دلار استرالیا

    دانشجویان کارشناسی ارشد

    بورسیه‌های دکتری ANU

    28 هزار دلار استرالیا

    دانشجویان دکتری

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن در استرالیا

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن در استرالیا

    دریافت مدرک مهندسی معدن از استرالیا درها را به روی طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی باز می‌کند. موقعیت‌های شغلی برای مهندس معدن شامل مشاور محیط زیست، افسر ایمنی معدن، تحقیق و توسعه، مدیریت پروژه و سایر موارد هستند. برخی از فرصت‌های شغلی برای مهندسان معدن عبارتند از:

    • مشاور مدیریتی
    • مدیر معدن
    • برنامه ریز و طراح معدن
    • مدیر شرکت معدن
    • مدیر عملیات
    • متالورژیست
    • پردازشگر مواد معدنی
    • مسئول تهویه معدن

    مهندسان معدن تازه کار بین 80 هزار تا 100 هزار دلار استرالیا در استرالیای غربی و 55 هزار تا 75 هزار دلار استرالیا در استرالیای جنوبی درآمد دارند. حقوق مهندسان با تجربه به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. مهندسان معدن با تجربه می‌توانند تا 18 هزار دلار استرالیا در سال درآمد داشته باشند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا می‌تواند تجربه‌ای متحول کننده برای زندگی شما باشد و به دانشجویان شغلی پر ارزشی را در یک صنعت پویا ارائه دهد. دانشگاه‌های استرالیا ترکیبی از آموزش عالی و تجربه عملی و تمرکز بر پایداری را ارائه می‌دهند تا مهندسین مشتاق به تحصیل در رشته مهندسی معدن را به متخصصانی واجد شرایط تبدیل کنند. فارغ از اینکه علاقه‌مند به مهندسی، محیط زیست یا آینده صنعت معدن باشید، استرالیا یک پایه محکم را برای داشتن شغلی موفق در مهندسی معدن فراهم می‌کند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی معدن در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت