تحصیل رشته مهندسی شیمی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کانادا را دارید، دانشگاه‌های بسیار خوبی پیشروی شما وجود دارند. مهندسی شیمی شاخته‌ای از علم است که به برنامه ریزی، تبدیل، تولید، توسعه، بهره برداری و مدیریت رویه‌های صنعتی مربوط می‌شود که مواد خام را به محصولات قابل توجهی تبدیل می‌کند. این رشته در آزمایشگاه شروع می‌شود اما از طریق طراحی و اجرای یک فرآیند و روش‌های بهبود مواد پیشرفت می‌کند. بنابراین، اگر مایل به تحصیل در کانادا در رشته مهندسی شیمی هستید، اطلاعات دقیقی در مورد دوره‌های مهندسی شیمی، بورسیه‌های ارائه شده به دانشجویان بین المللی، مراحل پذیرش و بسیاری موارد دیگر وجود دارند که در این بررسی به آنها می‌پردازیم.

    اهمیت تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    اهمیت تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    مدرک مهندسی شیمی در کانادا یکی از شاخه‌هایی است که تجربه و دامنه‌ای علمی – تجربی خوبی را برای شما ایجاد می‌کند. شغل مهندسان شیمی از بیوتکنولوژی و هوافضا گرفته تا صنایع زیست پزشکی و نفت گسترده است. قبل از ثبت نام در این رشته، دانشجویان بین المللی مایلند از مزایای دوره مهندسی شیمی مطلع شوند. برخی از مزایا عبارتند از:

    1- چشم اندازهای شغلی هیجان انگیز

    مهندسی شیمی فرصت‌های شغلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود از 2019 تا 2028 فرصت‌های شغلی جدید به 3600 دانشجو فارغ التحصیل برسد، در حالی که 5500 نفر جویای کار جدید هستند. پس از تایید صلاحیت، دانشجویان می‌توانند با توجه به علایق خود و مهارت‌های مورد نیاز برای انجام کار، شغل مورد نظرشان را انتخاب کنند. برخی از پوزیشن‌های شغلی شامل مهندس بهداشت مواد غذایی، مهندس فرآیند، استاد، مهندس بیوشیمی، مهندس داروسازی و غیره هستند.

    2- به دست آوردن سطح تحصیلات بالا

    مدرک مهندسی شیمی می‌تواند جالب باشد و سطح تحصیلات بالایی را به دانشجویان ارائه دهد. مهندسان شیمی دانش فنی گسترده‌‌ای از بیوشیمی، شیمی، مهندسی، فناوری اطلاعات و علم مواد دارند. همچنین، این متخصصان تجربه استفاده از ابزارهایی مانند آزمایش‌های علمی، پیشرفت‌های محاسباتی و واحدهای آزمایش صنعتی (پایلوت پلنت) را دارند.

    3- فرصت‌های بین المللی

    اگر شما کسی هستید که می‌خواهید در کشورهای مختلف سفر و کار کنید، مدرک مهندسی شیمی فرصت‌های سفر بین المللی را به شما ارائه می‌دهد. کار در کشورهای مختلف به شما این امکان را می‌دهد که فرهنگ‌های شغلی و حرفه‌ای جدیدی را تجربه کنید و مهارت‌های خود را بیشتر گسترش دهید.

    4- کمک به پیشرفت جامعه

    بیشتر اقلامی که روزانه توسط مردم استفاده می‌شوند، مهندسان شیمی آنها را تولید می‌کنند. مهندسان با توسعه فناوری‌های جایگزین برای مبارزه با باران اسیدی، آلودگی سرب و اثر گلخانه‌ا، تلاش می‌کنند تا محیط اطراف را نجات دهند.

    برترین دانشگاه‌های مهندسی شیمی در کانادا

    برترین دانشگاه‌های مهندسی شیمی در کانادا

    دوره‌های مهندسی شیمی از آموزش، سمینار، سخنرانی، جلسات تمرین کامپیوتری، کار آزمایشگاهی عملی و کار فردی و گروهی تشکیل شده‌اند. برخی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی شیمی در کانادا عبارتند از:

    1- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    مهندسی شیمی و بیولوژیکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) نیاز روزافزون به مهندسی زیست پزشکی، بیوتکنولوژی و منابع زیستی را شامل می‌شوند. دپارتمان به صورت پویا درگیر تحقیقات کاربردی است. مطالعه تحت رهبری هیئت علمی CHBE راه حل‌های پیشرفته و پایداری را برای صنعت و جامعه محلی و جهانی ارائه می‌دهد.

    نوع دانشگاه

    عمومی

    طول دوره

    لیسانس: 4 سال

    فوق لیسانس: 2 سال

    دکترا: 2 تا 3 سال

    دوره محبوب

    لیسانس علمی کاربردی در مهندسی شیمی و بیولوژیکی، دکترای فلسفه در مهندسی شیمی و بیولوژیکی، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و بیولوژیکی

    شهریه

    لیسانس: 31376 دلار کانادا سالانه

    فوق لیسانس: 9131 دلار کانادا سالانه

    دکتری: 9131 دلار کانادا سالانه

     

    2- دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل رشته مهندسی شیمی را در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. دانشجویان بین المللی در مورد پدیده‌های ترمودینامیک و حمل و نقل، اصول مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، علوم و مهندسی انرژی، علم و مهندسی مواد، طراحی فرآیند و غیره دانش اندوزی خواهند کرد.

    نوع دانشگاه

    عمومی

    طول دوره

    لیسانس: 4 تا 5 سال

    فوق لیسانس: 20 ماه

    دوره محبوب

    دکترای فلسفه (Ph.D.) مهندسی شیمی، MEng در مهندسی شیمی

    شهریه

    لیسانس: 18901 دلار کانادا سالانه

    فوق لیسانس: 25725 دلار کانادا سالانه

     

    3- دانشگاه کلگری

    مهندسی شیمی پایه بسیاری از رشته‌های مهندسی است، به این معنی که تکنیک‌ها و مهارت‌هایی که به دست می‌آورید، در طیف گسترده‌ای از محیط‌های کاری در دنیای واقعی اعمال می‌شوند. دوره‌های تحصیل در رشته مهندسی شیمی شامل 10 دوره در علوم، ریاضیات، اصول مهندسی، محاسبات، ارتباطات و طراحی هستند. این دوره‌ها زمینه محکمی را برای آموزش مهندسی به شما ارائه می‌دهند و شما را با رشته‌های مختلف مهندسی آشنا می‌کنند.

    نوع دانشگاه

    عمومی

    طول دوره

    لیسانس: 4 سال

    فوق لیسانس: 2 سال

    دوره محبوب

    لیسانس مهندسی در مهندسی شیمی، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و نفت

    شهریه

    لیسانس: 20172 دلار کانادا سالانه

    فوق لیسانس: 8081 دلار کانادا سالانه

     

    4- دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو بهترین موسسه علمی برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی است و یکی از برترین دوره‌های تحصیلی در جهان را ارائه می‌دهد. دانشجویان بین المللی می‌توانند مهندسی فرآیندهای زیستی، مهندسی زیست مولکولی و زیست پزشکی، مهندسی فرآیندهای شیمیایی و مواد، علوم و مهندسی محیط زیست و غیره را انتخاب کنند.

    نوع دانشگاه

    عمومی

    طول دوره

    لیسانس: 4 سال

    فوق لیسانس: 2 سال

    دوره محبوب

    لیسانس علوم کاربردی [B.A.Sc.]، (MASc) در مهندسی شیمی و شیمی کاربردی

    شهریه

    لیسانس: 62250 دلار کانادا سالانه

    فوق لیسانس: 15537 دلار کانادا سالانه

     

    5- دانشگاه کوئینز

    مهندسی شیمی در دانشگاه کوئینز حوزه‌های شیمی، فیزیک، زیست ‌شناسی، ریاضیات را با علوم مهندسی، طراحی و اقتصاد ترکیب می‌کند. دانشجویان بین المللی فرآیندها و محصولات ایمن، کارآمد، پایدار و اقتصادی را طراحی خواهند کرد که این دانشگاه از دیگر گزینه‌های برتر برای مهاجرت تحصیلی به کانادا تلقی می‌گردد.

    نوع دانشگاه

    عمومی

    طول دوره

    لیسانس: 4 سال

    فوق لیسانس: 2 سال

    دوره محبوب

    کارشناسی مهندسی شیمی، M. Eng. مهندسی شیمی

    شهریه

    لیسانس: 50926 دلار کانادا سالانه

    فوق لیسانس: 10842 دلار کانادا سالانه

     

    6- دانشگاه دالاهو

    مهندسی فرآیند و شاخه علوم کاربردی در دانشگاه دالاهو، دانشجویان بین المللی را برای مشاغل حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف مرتبط با صنایع از جمله نفت و گاز، غذا و مواد معدنی آماده می‌کند. دانشجویان به توسعه مهندسی پایدار به عنوان یک اولویت برای فرآیند و صنایع وابسته به محیط زیست آگاه خواهند شد.

    نوع دانشگاه

    عمومی

    طول دوره

    لیسانس: 4 تا 5 سال

    فوق لیسانس: 2 سال

    دوره محبوب

    لیسانس مهندسی در مهندسی شیمی، MEng مهندسی شیمی

    شهریه

    لیسانس: 23478 دلار کانادا سالانه

    فوق لیسانس: 19655 دلار کانادا سالانه

     

    الزامات دانشگاهی برای تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    الزامات دانشگاهی برای تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    قبل از پذیرش در دوره‌های مهندسی شیمی در کانادا، دانشجویان بین المللی باید معیارهای واجد شرایط بودن و شرایط دانشگاه را بررسی کنند. بیایید الزامات را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم:

    الزامات تحصیلی

    اکثر دانشگاه‌های کانادا به مدرک لیسانس در مهندسی شیمی یا رشته‌های مرتبط (در صورت درخواست برای برنامه کارشناسی ارشد) نیاز دارند. برای برنامه‌های مقطع کارشناسی، اتمام دبیرستان با نمره میانگین حداقل 75 تا 80 درصد ضروری است.

    آزمون مهارت زبان انگلیسی

    اگر زبان اصلی شما انگلیسی نیست، دانشجویان باید نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی را ارسال کنند. این نمرات شامل تافل با حداقل نمره 92، iBT با 21 در هر بخش، آیلتس با نمره کل 7 و نمره 60 در هر آزمون فرعی است.

    مجوز تحصیل کانادا

    دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در دوره‌های مهندسی شیمی در کانادا باید برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنند. درخواست‌ها پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    برخی از مدارک اضافی مورد نیاز دانشگاه‌های کانادا در زمان پذیرش وجود دارند. بعضی از این مدارک عبارتند از:

    • رونوشت‌های رسمی
    • آزمون اثبات مهارت زبان
    • 2 یا 3 نامه مرجع
    • انگیزه نامه
    • رزومه
    • نمره معدل 3 از 4 (2 سال گذشته تحصیل)
    • نامه‌ای از بانک مبنی بر وجود بودجه برای مطالعه
    • گواهی فعالیت‌های فوق برنامه

    فرآیند پذیرش برای تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    فرآیند پذیرش برای تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    مهندسی شیمی یک موضوع هیجان انگیزی است. دانشجویان بین المللی که علاقه مند به دوره‌های مهندسی شیمی در کانادا هستند، در کنار سایر آموزش‌ها، سمینارها، جلسات آموزش کامپیوتری و غیره، سطح تحصیلات بالایی خواهند داشت. بنابراین، برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

    1. یک دوره لیسانس یا دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی شیمی انتخاب کنید. سپس دانشگاهی را پیدا کنید که دوره‌های مهندسی شیمی را ارائه می‌دهد.
    2. پس از انتخاب دانشگاه، فرم درخواست آنلاین موجود در وبسایت دانشگاه مربوطه را پر کنید.
    3. تمام مدارک مورد نیاز مانند مدرک دیپلم یا کارشناسی و سایر مدارک اضافی مورد نیاز دانشگاه خود را جمع آوری کرده و ارائه دهید.
    4. پس از ارائه مدارک و نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی، منتظر نتیجه پذیرش باشید.
    5. پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، باید در بازه زمانی تعیین شده به ایمیل ارسالی دانشگاه پاسخ دهید و شهریه را پرداخت کنید.
    6. پس از تکمیل تمامی شرایط پذیرش رسمی، اکنون برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنید و پس از دریافت، سفر خود را به کانادا برنامه ریزی نمایید.

    هزینه تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    هزینه تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    کانادا کشوری است که اهمیت زیادی نسبت به آموزش نشان می‌دهد. بنابراین، یک سیستم آموزشی رسمی برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان راه اندازی کرده است. بنابراین برای اطلاع از هزینه تحصیل و زندگی در کانادا جزئیاتی از شهریه مهندسی شیمی و هزینه‌های زندگی در کانادا را ارائه کرده‌ایم.

    شهریه تحصیل

    هر کدام از دانشگاه‌های کانادا هزینه‌های مخصوص به خود را دارند. این هزینه‌ها براساس اینکه در چه گرایشی از رشته مهندسی شیمی تحصیل می‌کنید، آیا به دنبال مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید و غیره تعیین خواهند شد. میانگین هزینه تحصیل در رشته‌های مهندسی شیمی در کانادا برای یک دانشجوی بین المللی 27312 دلار کانادا است.

    هزینه زندگی

    انواع مختلفی از امکانات اقامتی برای دانشجویان بین المللی وجود دارند. هزینه اقامتگاه متفاوت است زیرا دانشجویان سالانه حدود 3 هزار تا 7500 دلار کانادا برای اقامت در خوابگاه پرداخت می‌کنند. هزینه اقامت مشترک خصوصی تقریباً 8400 دلار کانادا در سال به اضافه صورتحساب برق، گاز و غیره است. خوابگاه دانشگاه اغلب ارزان است، به طوری که برخی از دانشگاه‌ها برنامه‌های غذایی را به دانشجویان ارائه می‌دهند تا از مراکز غذایی دانشگاه غذا تهیه کنند.

    بورسیه تحصیلی برای مهندسی شیمی در کانادا

    بورسیه تحصیلی برای مهندسی شیمی در کانادا

    واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، بر اساس نمرات عالی علمی و نمرات استثنایی مهارت انگلیسی ارزیابی می‌شود.

    بورسیه

    معیارها

    مزایا

    University of British Columbia Public Scholars Award

    برای دانشجویان بین المللی که در مقطع دکترا در UBC تحصیل می کنند، واجد شرایط است.

    انتخاب عموماً بر اساس برتری پیشنهاد پژوهشی تعیین می‌شود که توسط اهداف، روش شناسی، اهمیت و انتشار برنامه ریزی شده آن تعیین می‌شود.

    پس از اعطای بورسیه، دانشجویان باید در پایان سال مالی یک گزارش مطالعاتی ارائه دهند.

    پس از اعطای بورسیه، دانش پژوهان باید در پایان سال مالی یک گزارش مطالعه ارائه دهند.

    10 هزار دلار کانادا به مدت 2 سال

     

    همچنین، بورس تحصیلی عمومی UBC کمک هزینه تحقیقاتی و کمک هزینه‌ای را برای پروژه‌های جایگزین ارائه می دهد.

    University of Calgary International Scholarships

    به دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی ارائه می‌شود.

    500 تا 60 هزار دلار کانادا

    Lester B. Pearson International Scholarships

    به دانشجویان بین المللی لیسانس در UToronto ارائه می‌شود.

    کل هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد.

    Ontario Graduate Scholarships

    دانشجویان باید یک دوره تحصیلات تکمیلی تمام وقت را برای بیش از دو ترم دنبال کنند تا واجد شرایط دریافت این بورسیه تحصیلی کانادا باشند.

    انتخاب برندگان به موسسه بستگی دارد. نتایج بر اساس معیارها و معیارهای رتبه‌بندی است که دانشگاه برای محققان خود دنبال می‌کند.

    مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در موسسات مستقر در انتاریو

    10 هزار دلار کانادا برای 2 ترم تا 15 هزار دلار کانادا برای 3 ترم

     

    فرصت‌های شغلی بعد از تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    فرصت‌های شغلی بعد از تحصیل مهندسی شیمی در کانادا

    وقتی مدرک مهندسی شیمی را دریافت کردید، این امکان را دارید مهارت‌های خاصی را به دست آورید که به شما کمک می‌کنند تا برای شغلتان درخواست دهید. گزینه‌های شغلی مختلفی برای دانشجویان پس از گذراندن دوره مهندسی شیمی در کانادا وجود دارند.

    شغل

    میانگین حقوق (دلار کانادا)

    فناوری رنگ

    17 هزار تا 20 هزار

    مهندس نفت

    25 هزار تا 35 هزار

    مهندس انرژی

    20 هزار تا 30 هزار

    مهندس شیمی

    28600

     

    کلام آخر

    برنامه‌های مهندسی شیمی در کانادا شاخه‌های مختلفی مانند شیمی، فیزیک، علم و زیست شناسی را شامل می‌شوند بنابراین، اگر شما نیز علاقه‌مند به دنبال کردن دوره‌های مهندسی شیمی در کانادا هستید، با متخصص ما در گروه مهاجرتی ادب ارتباط برقرار کنید و برنامه مهاجرت به کانادا را با موفقیت برنامه ریزی نمایید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مهندسی شیمی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت