تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مردم شناسی یا انسان شناسی یک رشته مطالعاتی مهم است که به رشد انسانی، آداب و رسوم اجتماعی و ویژگی‌های فرهنگی در ملل مختلف می‌پردازد. برای بررسی رفتار، تنوع بیولوژیکی، فرهنگی و تکامل انسانی در طول زمان، تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا می‌تواند برای دانشجویان یک چشم انداز روشن باشد. کانادا به دلیل داشتن دانشگاه‌های برتر و ارائه زیرساخت‌های آموزشی قوی توانسته در دو دهه اخیر به قطب بزرگ مهاجرتی در کل جهان تبدیل شود. اگر شما به رشته مردم شناسی علاقه دارید و می‌خواهید به کشور کانادا مهاجرت کنید، ما در این مطلب به شما در مورد شرایط تحصیل در کانادا، هزینه‌ها و بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده دوره‌های مردم شناسی را شرح خواهیم داد.

    رشته مردم شناسی چیست؟

    رشته مردم شناسی چیست؟

    مردم شناسی مطالعه نوع بشر از آغاز تا به امروز است. این حوزه مطالعاتی به نگران زیستی انسان در جهان اشاره دارد که شامل موضوعات فیزیولوژی، ترکیب ژنتیکی، تاریخچه تغذیه و تکامل است. همچنین به عناصر اجتماعی می‌پردازد که شامل زبان، فرهنگ، سیاست، خانواده و مذهب هستند. علاوه بر این، مردم شناسان چه در مورد جامعه مذهبی و چه فسیل‌های تکاملی انسان در اقصی نقاط جهان، به بسیاری از جنبه‌های زندگی مردم توجه دارند.

    مردم شناسی از دانش علوم اجتماعی و زیستی و همچنین علوم انسانی و فیزیکی استفاده می‌کند. انسان شناسی معمولا به چهار شاخه زیر تقسیم می‌شود:

    • انسان شناسی اجتماعی-فرهنگی
    • انسان شناسی زیستی یا فیزیکی
    • باستان شناسی
    • زبان شناسی

    مردم شناسان در مشاغل ارزشمندی در سازمان‌های دولتی و بین المللی، تجارت و صنعت، دانشگاه‌ها و کالج‌ها و بسیاری از زمینه‌های دیگر مشغول به کار می‌شوند. شما می‌توانید با تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا، در موقعیت‌های شغلی مختلف مشغول به کار شوید.

    مزایای تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا

    مزایای تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا

    دلایل زیادی وجود دارند که چرا باید کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید. استانداردهای بالای آموزش، کیفیت عالی زندگی یا طبیعت بکر می‌توانند مطمئنا به شما در تصمیم گیری در هنگام بررسی گزینه‌های تحصیلی کمک می‌کند. در ادامه به فواید تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا اشاره می‌کنیم:

    آموزش در بالاترین سطح جهانی

    آیا می‌دانستید که بر اساس رتبه بندی کیو اس (QS)، شش دانشگاه کانادا در بین 150 دانشگاه برتر در سال 2023 قرار دارد؟ دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، کلگری، مونترال و سایر موارد در این لیست دارای رنج رتبه ذکر شده هستند. پس جای تعجب نیست که چرا کانادا یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب است. همچنین، در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل در کانادا از کمتر است. شما بسته به هزینه‌ای که بابت تحصیل پرداخت می‌کنید، بالاترین کیفیت را در تحصیل به دست می‌آورید.

    جامعه ایمن چند فرهنگی

    یکی از مواردی که باعث می‌شود دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا درخواست دهند، مکان امن و دلپذیری است که در این کشور وجود دارد. برای دومین سال متوالی، کانادا توسط US News and World به عنوان دومین کشور برتر جهان از نظر سبک زندگی رتبه بندی شده است. چند فرهنگی بودن و امنیت بالا باعث شده است تا کانادا به مقصدی دلپذیر برای دانشجویان از سراسر جهان تبدیل شود. به عنوان یک دانشجو می‌توانید با خیال راحت این فرهنگ غنی را کشف کنید و از آن لذت ببرید.

    شرایط راحت برای مهاجرت

    تعجب آور نیست که بشنویم که مهاجرت به کانادا رونق بسیار دارد. در حالی که ایالات متحده به دلیل قوانین سختگیرانه و محدود کننده، مهاجرت محبوبیت خود را از دست داده است، به نظر می‌رسد که مهاجرت تحصیلی به کانادا و مهاجرت کاری در حال تغییر و گسترش است. شهرهایی مانند ونکوور، تورنتو و مونترال بیش از هر زمان دیگری به نیروهای ماهر نیاز دارند. امکان دریافت اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی باعث شده است تا نیروهای کاری مستعد به اقتصاد قوی و چند فرهنگی کانادا کمک شایانی کنند.

    زندگ در یک محیط دو زبانه

    تحصیل در خارج از کشور یکی از بهترین فرصت‌ها برای یادگیری یک زبان جدید است، اما اگر به شما بگویند که می‌توانید دو زبان را یاد بگیرید، چطور؟ از آنجایی که کانادا یک کشور دو زبانه است، نه تنها مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود می‌بخشید، بلکه این شانس را خواهید داشت که در صورت تمایل به زبان فرانسه نیز روی بیاورید. در حالی که کلاس‌های شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، همیشه زمان خوبی برای شما وجود خواهد داشت که مهارت‌های زبان فرانسوی خود را بهبود ببخشید.

    کسب تجربه کاری فوق العاده

    در حین تحصیل و پس از تحصیل می‌توانید در کانادا کار کنید. گزینه‌های زیادی برای کار تمام وقت (تا اطلاع ثانوی) در دانشگاه و خارج از دانشگاه وجود دارند که می‌توانید پس از شروع دوره تحصیلی خود، آن‌ها را در نظر بگیرید. پس از فارغ التحصیلی و در صورت داشتن معیارها، دولت کانادا ممکن است به شما اجازه دهد تا حداکثر 3 سال در این کشور بمانید تا بتوانید تجربه کار مناسبی پیدا کنید. سپس این امکان را دارید برای اقامت دائم درخواست دهید.

    کیفیت بالای زندگی و کار

    از کوه‌ها و مناظر خیره کننده گرفته تا دریاچه‌های بکر و حیات وحش متنوع، کانادا هر سلیقه‌ای را برآورده می‌کند. چه از یک فنجان قهوه آرامش بخش لذت ببرید یا از ورزش‌های ماجراجویی، همیشه مکانی برای سرگرمی و استفاده حداکثری از جاذبه‌های طبیعی وجود دارد.

    شرایط تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا

    شرایط تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا

    هر دانشگاهی دارای شرایط و معیارهای لازم خود برای پذیرش دانشجویان است. با این وجود، معیارهای مشترکی وجود دارند که دانشگاه‌ها اغلب آن را درخواست می‌کنند. این معیارها به شرح زیر هستند:

    • داشتن مدرک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات (دیپلم دبیرستان، لیسانس یا فوق لیسانس)
    • تکمیل فرم درخواست به علاوه پرداخت هزینه درخواست
    • ارائه مدارک برای اثبات تمکن مالی در طول دوره تحصیلی
    • ارائه مدارک برای اثبات سطح مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی (برای استان کبک یا دوره‌های فرانسوی زبان)
    • داشتن پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار

    همچنین مدارک لازم برای تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا بسته به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. شما معمولاً باید مدارکی مانند اسناد هویتی (شناسنامه و کد ملی) توصیه نامه، انگیزه نامه، گواهی نامه سلامت، رزومه تحصیلی و رزومه کاری (برای ارشد و دکتری) را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید.

    هزینه تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا

    هزینه تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا

    هزینه تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی که مهاجرت به کانادا می‌کنند از قرار زیر است:

    رشته تحصیلی

    دانشگاه

    مدت تحصیل

    نمره آیلتس

    هزینه دوره تحصیل

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه سایمون فریزر

    4 سال

    6.5

    61104 دلار کانادا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه مک مستر

    4 سال

    6.5

    172464 دلار کانادا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    4 سال

    6.5

    95273 دلار کانادا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه مانیتوبا

    3 سال

    6.5

    49800 دلار کانادا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه آلبرتا

    4 سال

    6.5

    118 هزار دلار کانادا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه یورک

    3 سال

    6.5

    98268 دلار کانادا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه آلبرتا

    4 سال

    6.5

    118 هزار دلار کانادا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه تورنتو

    4 سال

    6.5

    232640 دلار کانادا

    لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه وسترن

    4 سال

    6.5

    147941 دلار کانادا

    فوق لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه رجینا

    3 ترم

    6.5

    15189 دلار کانادا

    فوق لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه سایمون فراسر

    2 سال

    7

    11916 هزار دلار کانادا

    فوق لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه کلگری

    2 سال

    6.5

    16485 دلار کانادا

    فوق لیسانس مردم شناسی

    دانشگاه آلبرتا

    2 سال

    6.5

    21 هزار دلار کانادا

    دکتری مردم شناسی

    دانشگاه سایمون فراسر

    6 سال

    7

    35748 دلار کانادا

    دکتری مردم شناسی

    دانشگاه مک مستر

    4 سال

    6.5

    25229 دلار کانادا

    دکتری مردم شناسی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    3 سال

    7.5

    27394 دلار کانادا

    دکتری مردم شناسی

    دانشگاه تورنتو

    4 سال

    7

    24840 دلار کانادا

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته مردم شناسی

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته مردم شناسی

    دانشگاه‌های برتر کانادا به دلیل تحقیقات خود در زمینه انسان شناسی فرهنگی، انسان شناسی فیزیکی، علوم باستان شناسی و غیره بسیار محبوب هستند. شما این امکان را دارید تا دوره تحصیلی خود را در یکی از بهترین دانشگاه‌های زیر بگذرانید:

    1- دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو را به عنوان یکی از بهترین دانشکده‌های مردم شناسی در کانادا دانست. این دانشگاه مجموعه‌ای از دوره‌های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد که به دانشجویان کمک می‌کند تا خود را به مهارت‌ها و دانش لازم در رشته مردم شناسی تجهیز کنند. در دانشگاه تورنتو می‌توانید انتظار یک محیط یادگیری هیجان ‌انگیز با برخی از بهترین اساتید و کارشناسان را داشته باشید که دوره‌های مرتبط را تدریس می‌کنند.

    2- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از دانشگاه‌های برتر در کانادا و خانه یکی از بهترین دانشکده‌های مردم شناسی در این کشور است. دوره مردم شناسی UBC به دلیل تعهد به تعالی، فرصت‌های تحقیقاتی و برنامه درسی منحصر به فرد در بین دانشجویان، محبوبیت زیادی دارد. اعضای هیئت علمی دانشگاه برخی از کارشناسان برجسته کانادا در حوزه مردم شناسی هستند که طیف وسیعی از دوره‌ها و فعالیت‌های آموزشی موثر را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

    3- دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل یکی از برترین دانشکده‌های مردم شناسی در کانادا است. دپارتمان انسان شناسی مک گیل برای کسانی که مایل به ادامه تحصیل در این زمینه هستند، آموزش در بالاترین سطح جهانی را ارائه می‌دهد. مک گیل با داشتن اعضای هیئت علمی با تجربه و نسبت دانشجو به استاد پایین (تعداد دانشجویان کم در هر کلاس)، ابزارهای لازم برای موفقیت دانشجویان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. مک گیل یک دوره درسی جامع ارائه می‌دهد که بر پویایی و تنوع فرهنگی تمرکز دارد.

    4- دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر یکی از بهترین دانشگاه‌های مردم شناسی در کانادا در سال 2023 است. این دانشگاه به دلیل برتری در تحقیق و تدریس شناخته می‌شود و یک تجربه یادگیری منحصر به فردی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که عناصر تئوری و عملی را با هم ترکیب می‌کند. دانشجویان مک مستر می‌توانند موضوعاتی مانند تکامل انسان، تنوع فرهنگی جوامع، سازمان اجتماعی و پویایی قدرت را از طریق یک برنامه درسی متنوع که شامل دوره‌های مختلف از انسان شناسی سیاسی تا انسان شناسی پزشکی است را آموزش ببینند.

    5- دانشگاه آلبرتا

    5- دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا یکی از دانشگاه‌های برتر در رشته مردم شناسی در کانادا است. در سال 2023، دپارتمان مردم شناسی آلبرتا به عنوان یکی از بهترین دانشکده‌های مردم شناسی در کانادا انتخاب شد. با ارائه برنامه‌های گسترده، اساتید مجرب و شبکه پشتیبانی تحقیقاتی قوی، به راحتی می‌توان فهمید که چرا دانشگاه آلبرتا یک موسسه پیشرو در رشته مردم شناسی است. این دانشگاه هر 2 برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در انسان شناسی فرهنگی را ارائه می‌دهد.

    6- دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا مدت‌هاست که یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته مردم شناسی است. این دانشگاه با داشتن امکانات پیشرفته و طیف وسیعی از دوره‌های آموزشی، دانشجویان را با جدیدترین موضوعات علمی در رشته انسان شناسی آشنا می‌کند. دانشجویان در دانشگاه اتاوا می‌توانند از تکنیک‌هایی مانند انسان شناسی فرهنگی و فیزیکی، باستان شناسی، زبان شناسی و انسان شناسی زیستی استفاده کنند. این دانشگاه همچنین دوره‌های تحصیلی تخصصی را ارائه می‌دهد که بر تنوع انسانی در مردم شناسی تمرکز دارد.

    7- دانشگاه وسترن

    دانشگاه وسترن دانشگاه که از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بوده، به خاطر برنامه‌های عالی آموزشی و ابتکارات تحقیقاتی خود، به ویژه در زمینه انسان شناسی و فرهنگ مشهور است. دانشگاه وسترن در سال 2023 به عنوان یکی از بهترین دانشکده‌های مردم شناسی در کانادا انتخاب شده است. این دانشگاه دوره‌های متنوعی را در زمینه مطالعات مردم شناسی و تحقیقات فرهنگی ارائه می‌دهد. دانشجویان از اعضای هیئت علمی متخصص که علاقه‌مند به تحقیقات و شیوه‌های تدریس مبتکرانه هستند، دانش لازم را کسب می‌کنند.

    8- دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سایمون فریزر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های مردم شناسی در کانادا شناخته می‌شود. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی و فرصت‌های تحقیقاتی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. با تحصیل در رشته مردم شناسی دانشجویان می‌توانند در کلاس‌هایی مانند باستان شناسی و قوم نگاری آمریکای شمالی، زیست شناسی تکاملی انسان، علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگی شرکت کنند.

    9- دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا است و همواره به عنوان یکی از بهترین دانشکده‌های مردم شناسی در کانادا رتبه بندی شده است. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. اعضای هیئت علمی دانشگاه از دانشمندان بسیار بزرگی تشکیل شده‌اند که هر کدام در جنبه‌های مختلف رشته مردم شناسی حیاتی تخصص دارند.

    10- دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک یک موسسه تحقیقاتی بین المللی است که برخی از بهترین دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه انسان شناسی ارائه می‌دهد. یورک سابقه طولانی در ارائه منابع آموزشی قوی برای دانشجویان دارد تا به آن‌ها در دستیابی به اهداف آموزشی خود کمک کند. دوره تحصیلی انسان شناسی در دانشگاه یورک توسط اعضای هیأت علمی که دانشمندان مشهور جهانی هستند، اداره می‌شود.

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته مردم شناسی

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته مردم شناسی

    در ادامه لیستی از گزینه‌های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته مردم شناسی آورده شده‌اند:

    • دیرینه شناس
    • باستان شناس
    • استاد دانشگاه
    • تحلیلگر تحقیقات بازار
    • دانشمند پزشکی قانونی
    • تکنسین موزه
    • قوم شناس
    • کارشناس آموزش چند فرهنگی
    • متخصص منابع انسانی
    • هماهنگ کننده خدمات پناهندگان
    • محقق نظرسنجی
    • مسئول توسعه پروژه
    • اپیدمیولوژیست
    • مسئول توسعه روستایی
    • پزشکی قانونی/پزشکی
    • زبانشناس
    • مربی بهداشت عمومی
    • تحلیلگر سیاست دولت فدرال
    • دانشمند سیاست
    • کارگر جامعه
    • افسر خدمات خارجی
    • حرکت شناس

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    طبق آخرین گزارش‌ها، کانادا از نظر ثبات سیاسی، امنیت شغلی و کیفیت محیطی یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی است. با در نظر گرفتن همه اینها، آیا اکنون فکر نمی‌کنید که کانادا مکان مناسبی برای شروع ماجراجویی زندگی شما به نظر می‌رسد؟ شما می‌توانید با تحصیل در رشته مردم شناسی در کانادا به اهداف خود در زندگی شخصی و کاری برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مردم شناسی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ