تحصیل رشته مامایی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ماما بودن شغلی چالش برانگیز و پر ارزشی است. متخصصان این حوزه حمایت، مراقبت و مشاوره لازم را در دوران بارداری، زایمان و دوره پس از زایمان ارائه می‌کنند. ورود به این حرفه مستلزم داشتن علاقه فراوان است، در عین حال کسب دانش عمیق در مامایی در این راستا نیز بسیار اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان به تحصیل رشته مامایی در کانادا فکر می‌کنند، زیرا این کشور از مقاصد اصلی سفر برای دانشجویان بین المللی است. از کیفیت بالایی دانشگاه‌ها گرفته تا امکان اخذ اقامت دائم، کانادا می‌تواند‌ دروازه‌ای برای ورود به دنیایی جدید باشد. برای درک شرایط و هزینه‌های تحصیل رشته مامایی در کانادا با این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» همراه ما باشید.

    رشته مامایی چیست؟

    مامایی (Midwife) بر ارائه مراقبت از زنان باردار، کمک به زایمان و ارائه مراقبت‌های پس از زایمان برای مادر و نوزاد متمرکز است. ماماها برای رسیدگی به بارداری‌های کم خطر و تضمین تجربه زایمان ایمن و سالم برای زنان و خانواده‌هایشان آموزش دیده‌اند. تخصص‌های مامایی شامل مامایی بالینی، آموزش مامایی، مامایی تحقیقاتی و مدیریت مامایی است.

    دوره‌های آموزش مامایی موضوعاتی مانند بهداشت باروری، کمک به زایمان، مراقبت‌های پس از زایمان، آناتومی و فیزیولوژی، مراقبت از نوزادان و عوارض در بارداری و زایمان را پوشش می‌دهند. گزینه‌های شغلی فارغ التحصیلان رشته مامایی شامل مامایی بالینی، مشاور شیردهی، مربی مامایی، مشاور سلامت مادر و مامایی پژوهشی هستند. دانشجویان می‌توانند در دوره مورد نظر پذیرش بگیرند و برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنند.

    شرایط تحصیل رشته مامایی در کانادا

    شرایط تحصیل رشته مامایی در کانادا

    آموزش مامایی یک برنامه در سطح کارشناسی است که معمولا سه تا چهار سال طول می‌کشد. در حال حاضر شش برنامه آموزشی مامایی در کانادا وجود دارند. این دوره‌ها «ورود مستقیم» هستند، به این معنی که هیچ مدرک پرستاری یا مدرک دیگری برای ورود به این دوره‌ها مورد نیاز نیست. دانشجویان می‌توانند با دیپلم دبیرستان به طور مستقیم برای این دوره درخواست دهند. ناگفته نماند، کارشناسی ارشد و دکتری مامایی در گرایش‌های مختلف از جمله پرستاری، تغذیه مادر و نوزاد و سایر موارد ارائه می‌شوند.

    شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا برای رشته مامایی عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی: شما باید مدرک دیپلم خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهید.
    • اثبات مهارت زبان: شما باید نمره مناسب در آزمون‌های زبان (آیلتس یا تافل) بگیرید.
    • اثبات تمکن مالی: شما باید مدرک معتبر برای شهریه و هزینه‌های زندگی ارائه دهید.

    نکته: هر دانشگاه شرایط مخصوص به خود را دارند. پس بهتر است به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته مامایی در کانادا

    هر دانشگاه در کانادا از دانشجویان یک سری مدارک ضروری درخواست می‌کند که در روند پذیرش مورد نیاز هستند. متقاضیان باید بعد از آماده کردن مدارک، آن‌ها را از طریق پورتال دانشگاه ارسال کنند. این مدارک عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریزنمرات
    • مدارک اثبات تمکن مالی
    • مدارک اثبات مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه (دانشگاه‌های فرانسوی زبان کانادا)
    • حداقل ۲ تا ۳ توصیه نامه (ارشد و دکتری)
    • انگیزه نامه
    • پر کردن فرم پذیرش آنلاین
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • مقالات ISI (دکتری)

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مامایی

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مامایی

    برای تحصیل رشته مامایی در کانادا ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در دوره‌های مامایی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر یک دوره چهار ساله لیسانس مامایی که شامل نه ترم است را ارائه می‌دهد. این دوره علاوه بر دروس بالینی شامل دروس علوم پایه، علوم اجتماعی، علوم بهداشتی و انتخابی خواهد بود. انواع فرمت‌های دوره شامل کلاس درس، آموزش از راه دور (آنلاین) و دوره‌های مبتنی بر چاپ (ارائه کتابچه‌های خودآموز) است. روش‌های تدریس شامل قالب سخنرانی، آموزش‌های گروهی با تعداد کم دانشجو، فعالیت‌های خودگردان و تجربیات یادگیری عملی در محیط‌های آزمایشگاهی و بالینی است.

    دانشگاه مونت رویال

    دانشجویان با تحصیل مامایی در این دانشگاه در برنامه مامایی استان آلبرتا با اساتید و ماماهای مجرب کار می‌کنند تا مباحث تئوری را با عمل ترکیب کرده و از افراد دارای فرزند و خانواده‌هایشان مراقبت به عمل آورند. این مدرک شما را برای تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه ارائه دهنده مراقبت‌های اولیه در زمینه رو به رشد مامایی آماده می‌کند. فارغ التحصیلان بعد از چهار سال تحصیل در دانشگاه مونت رویال می‌توانند برای آزمون ثبت نام مامایی در کانادا و مهاجرت دائمی به این کشور اقدام کنند.

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو

    دانشجویان مامایی در مطالعات آکادمیک در بخش پیش بالینی لیسانس مامایی از جمله دروس علوم بهداشتی، اجتماعی و بیولوژیکی شرکت می‌کنند. دانشجویان پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه پیش بالینی، بخش بالینی برنامه را که شامل شش ترم آموزش تجربی است را آغاز می‌کنند. موقعیت‌های بالینی فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا دانش آکادمیک را با مهارت‌های بالینی ادغام کنند تا بتوانند در بازار کار موفق عمل کنند. دوره لیسانس مامایی دانشگاه متروپولیتن تورنتو چهار سال به طول می‌انجامد.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    برنامه مامایی دانشگاه بریتیش کلمبیا از سال 2002 به آموزش ماماها و پیشرفت تحقیقات و عمل مامایی پرداخته است. این دوره از دانش اساتید مجرب در حوزه مامایی علوم اجتماعی و زیست پزشکی استفاده می‌کند تا متخصصانی را به بازار کار معرفی کند که مراقبت‌های کامل زایمان را ارائه می‌دهند. مدرک چهار ساله لیسانس مامایی (BMw) به تکمیل تعدادی از واحدهای درسی بالینی در سال‌های دوم، سوم و چهارم با حداقل یک تجربه کار در یک محیط روستایی نیاز دارد. سپس فارغ التحصیلان می‌توانند برای ثبت نام در آزمون مامایی در استان اقدام کنند.

    هزینه تحصیل رشته مامایی در کانادا

    هزینه تحصیل رشته مامایی در کانادا

    شهریه تحصیل در رشته مامایی در کانادا بسته به دانشگاه، مقطع تحصیلی و سایر موارد متفاوت است. برای مثال، هزینه تحصیل رشته مامایی در دانشگاه متروپولیتن تورنتو 31 هزار دلار در سال برای مقطع کارشناسی چهار ساله است. این هزینه برای دانشگاه مونت رویال برابر با 21 هزار دلار در سال است.

    هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین المللی در کانادا به استان یا شهری که قصد تحصیل در آن را دارند و همچنین محل اقامت انتخابی بستگی دارد. به طور کلی، دانشجویان بین المللی می‌توانند انتظار داشته باشند که هر سال بین 10 تا 20 هزار دلار برای هزینه‌های اولیه زندگی بپردازند. این هزینه‌ها برای اجاره، خورد و خوراک، حمل و نقل، کتاب و سایر ملزومات است. اما متقاضیان برای نشان دادن تمکن هزینه‌های زندگی در کانادا نیاز به نشان دادن مبلغ حداقل 20635 دلار به سفارت این کشور هستند.

    بورسیه تحصیل رشته مامایی در کانادا

    معیارهای مشخصی برای درخواست بورسیه‌های رشته مامایی برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارند، بنابراین دانستن اینکه دانشگاه شما چه چیزی را ارائه می‌دهند و برای چه چیزی واجد شرایط هستید مهم است. برخی از دانشگاه‌های برتر بورسیه‌های تحصیلی مامایی را به دانشجویان مستعد ارائه می‌دهد. همچنین دولت کانادا برای دانشجویان بورسیه‌هایی را در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

    بازار کار ماماها در کانادا

    بازار کار ماماها در کانادا

    مامایی نه تنها در کانادا به عنوان یک حرفه مهم در نظر گرفته می‌شود، بلکه از نظر شخصی و مالی نیز در شرایط بسیار خوبی است. این حوزه کاری نه تنها ثبات شغلی را فراهم می‌کند، بلکه فرصت‌های بیشتری را نسبت به سایر مشاغل درمانی ارائه می‌دهد. مامایی یکی دیگر از مشاغلی است که به طور مداوم مورد تقاضاست. ماماها می‌توانند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های زایمان، مراکز مشاوره زایمان، مطب خصوصی و سایر موقعیت‌ها مشغول به کار شوند.

    محدوده حقوق ماماها بین 20 تا 65 دلار در ساعت است. دستمزد ساعتی یک ماما 54.01 دلار کاناداست. ماماها می‌توانند درآمد سالانه بین 41600 تا 135200 دلار را دریافت کنند. میزان دستمزد بسته به میزان تحصیلات، تجربه و شهر محل اقامت در کانادا متفاوت خواهد بود. کمترین میانگین نرخ حقوق ساعتی در کبک و آلبرتا است. با توجه به نرخ متوسط حقوق ساعتی، انتاریو و بریتیش کلمبیا در صدر فهرست بیشتری دستمزدها قرار دارند. بسته به جایی که برای کار انتخاب می‌کنید، پتانسیل درآمد آن شهر و استان را بررسی کنید.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    کانادا محبوب‌ترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل رشته مامایی در کانادا و در دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌تواند‌ منجر به دریافت یک مدرک معتبر در این رشته تحصیلی مهم شود. دانشجویان با دانش و مهارت‌هایی که کسب می‌کنند، برای تبدیل شدن به بخشی از ستون فقرات صنعت پزشکی جهانی آماده می‌شوند. تحصیل رشته مامایی در کانادا می‌تواند‌ فرصت زندگی و بازار کار خوب در این کشور را فراهم کند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته مامایی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت