تحصیل رشته عکاسی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا به دلیل داشتن طبیعت زیبا، معماری مدرن و شهرهای پرجنب و جوش، بهشت عاشقان عکاسی است. بسیاری از عکاسان مطرح جهان به کانادا سفر می‌کنند تا از شفق‌های شمالی معروف این کشور و طبیعت چشم نواز آن تصاویری به یادماندنی بگیرند. بنابراین منطقی است که علاقه مندان به عکاسی به گذراندن یک دوره تحصیلی در کانادا فکر کنند. تحصیل رشته عکاسی در کانادا می‌تواند علاوه برای دریافت مدرک معتبر، مزایای زیادی مانند بازار کار خوب، دستمزد بالا، اخذ اقامت و گشت و گذار در طبیعت زیبای این کشور را ارائه می‌دهد. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط، هزینه‌ها و مزایای تحصیل در کانادا و در رشته عکاسی صحبت خواهیم کرد.

    اهمیت تحصیل رشته عکاسی در کانادا

    اهمیت تحصیل رشته عکاسی در کانادا

    کانادا کشوری است که به مردم اجازه می‌دهد تقریباً در هر زمینه‌ای که علاقه دارند، مشغول به تحصیل شوند و در آینده کار کنند. تعادل خوبی بین کار و زندگی در کانادا وجود دارد که باعث شده است تا این کشور به یکی از شادترین کشورهای جهان تبدیل شود. عکاسان نیز در کانادا اغلب دستمزد بهتری نسبت به بریتانیا، اروپا و آسیا دریافت می‌کنند.

    حرفه عکاسان در حال حاضر با تقاضای زیاد مواجه است. این بدان معناست که فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند به سرعت وارد بازار کار شوند. مزیت مهم تحصیل رشته عکاسی در کانادا این است که کیفیت آموزش در این کشور بر اساس مدل «یادگیری از طریق عمل» است. شما در حین آموزش تئوری در معرض کارهای عملی نیز قرار می‌گیرد. از دیگر فواید تحصیل در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات برتر جهانی
    • هزینه‌های کم تحصیل نسبت به آمریکا و انگلیس
    • اهمیت قائل شدن برای رشته‌های هنری
    • امکان دریافت اقامت دائم بعد از پیدا کردن کار
    • زندگی در کشور امن، مهاجرپذیر و دوستانه

    دوره‌های تحصیلی رشته عکاسی در کانادا

    دوره‌های تحصیلی رشته عکاسی در کانادا

    کانادا به دانشجویان امکان تحصیل در دوره‌های مختلف را ارائه می‌دهد. دوره‌های عکاسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس هستند. اما برخی از پرتقاضاترین دوره‌های مربوط به رشته عکاسی در زیر ذکر شده‌اند:

    • دیپلم عکاسی: دیپلم عکاسی در کانادا به دانشجویان کمک می‌کند تا در مورد نحوه استفاده صحیح از دوربین‌ها، نورپردازی و نرم افزارهای ویرایش عکس اطلاعات خود را کامل کنند. تکالیف عملی نیز به هدف آشنایی با فضا کار واقعی به دانشجویان ارائه می‌شوند.
    • گواهینامه عکاسی: این دوره به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را گسترش دهند و به عنوان عکاس حرفه‌ای در صنعت رسانه مشغول به کار شوند.
    • گواهینامه عکاسی و فیلمبرداری: عکاسی و فیلمبرداری دوره‌ای است که بر توسعه مهارت‌های عکاسی و همچنین فیلمبرداری تمرکز دارد. این دوره در درجه اول عکاسی تجاری را پوشش می‌دهد.
    • گواهینامه هنرهای تصویری: دانشجویان این دوره را با یادگیری اصول عکاسی و استفاده از تکنیک‌های عکاسی می‌گذرانند.
    • لیسانس عکاسی: این یک دوره چهار ساله است که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا هنر عکاسی را از ابتدا به صورت علمی درک کنند.

    شرایط و مدارک لازم برای تحصیلی رشته عکاسی در کانادا

    شرایط و مدارک لازم برای تحصیلی رشته عکاسی در کانادا

    معیارهای واجد شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و موسسات کانادا برای تحصیل در رشته عکاسی عبارتند از:

    • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریزنمرات
    • پاسپورت معتبر به علاوه مدارک شناسایی
    • تعدادی عکس در اندازه پاسپورت
    • گواهی مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه
    • گواهی اثبات تمکن مالی در طول دوره تحصیل
    • داشتن رزومه کاری (در صورت الزام)
    • ارائه نمونه کارها برای نشان دادن سطح مهارت
    • توصیه نامه، انگیزه نامه و رزومه تحصیلی و...
    • تکمیل فرم و پرداخت هزینه درخواست

    هزینه تحصیل رشته عکاسی در کانادا

    میانگین شهریه بر اساس موسسه و مدرک تحصیلی می‌تواند متغیر باشد. متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 50 هزار تا 100 هزار دلار کانادا است. این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد بین 30 هزار تا 50 هزار دلار کاناداست. برای اطلاع دقیق از هزینه باید به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته عکاسی

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته عکاسی

    بیایید یک بررسی کلی از برخی از بهترین موسسات و مدارس عکاسی در کانادا ارائه دهیم. البته مدارس خوب دیگری نیز وجود دارند که این فهرست قرار نگرفته‌اند، ما تنها معروف‌ترین‌ها را برای شما فهرست کردیم:

    1- مدرسه هنرهای تصویری متروپولیتن تورنتو (TMU Image Arts)

    دوره چهار ساله لیسانس هنرهای زیبا (BFA) که در مدرسه هنرهای تصویری متروپولیتن تورنتو ارائه می‌شود، ترکیبی از کار تئوری و عملی است. دانشجویان در سال‌های اول عکاسی را به صورت تئوری می‌آموزند و در سال‌های پایانی بیشتر بر خلق آثار عکاسی در پروژه‌های واقعی متمرکز هستند. این دوره شامل دروس مربوط به تاریخ عکاسی، فرهنگ بصری، تولید عکاسی و مسائل معاصر در حوزه عکاسی است.

    2- کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD)

    دانشگاه OCAD یک دوره عکاسی چهار ساله دارد که در نهایت مدرک لیسانس هنرهای زیبا (BFA) را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان در این دوره تحصیلی دانش ابتدایی و از تاریکخانه‌های قدیمی تا دانش نوین در عکاسی دیجیتال را یاد می‌گیرند. کالج هنر و طراحی انتاریو می‌تواند بهترین امکانات عکاسی در کانادا را ارائه دهد و یکی از معدود مدارسی است که اتاق تاریک رنگی یا سیاه و سفید دارد. دانشجویان در سال اول دوره‌های عمومی مرتبط با هنر مانند مفاهیم مجسمه سازی و نقاشی را می‌گذرانند. آن‌ها در سال‌های بعدی به طور تخصصی در حوزه عکاسی درس می‌خوانند.

    3- مدرسه شریدان (Sheridan)

    دانشجویان بین المللی برای مهاجرت به کانادا بدانند که شریدان یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های استان انتاریو برای تحصیل در رشته عکاسی است. شریدان دوره خود را با عنوان «آموزش عکاسی حرفه‌ای متمرکز بر کسب و کار» ارائه می‌دهد. این دوره یک برنامه چهار ساله است که در نهایت به دریافت مدرک لیسانس عکاسی ختم می‌شود. دروس اصلی این دوره آموزشی شامل مقدمه‌ای بر زبان عکاسی، پرتره استودیو، تاریخچه عکاسی تبلیغاتی، شیوه‌های تجاری و حرفه‌ای عکاسی و سایر موارد هستند. دانشجویان در ترم آخر خود یک پروژه عکاسی به عنوان نمونه کار واقعی ارائه می‌دهند.

    4- دانشکده هنرهای عکاسی  (SPAO)

    دانشکده هنرهای عکاسی در اتاوا به اندازه مدارس فوق شناخته شده نیست، زیرا از سال 2005 به عنوان جایگزینی برای تحصیل در هنرهای تجسمی عکاسی نقش داشته است. دانشکده هنرهای عکاسی یک مدرک دیپلم هنرهای عکاسی دو ساله ارائه می‌دهد که موضوعات مربوط به عکاسی آنالوگ و دیجیتال را پوشش می‌دهد. همچنین واحدهای درسی در زمینه عکاسی طبیعت بی‌جان، عکاسی منظره، پرتره و غیره نیز ارائه می‌شوند. دانشجویان در پایان دوره در نقدهای فردی یا گروهی کوچک در کنار اساتید و متخصصان صنعت شرکت می‌کنند.

    5- دانشگاه امیلی کار (Emily Carr)

    5- دانشگاه امیلی کار (Emily Carr)

    دانشگاه امیلی کار یک دوره عکسی پرطرفدار دارد که بیشتر به دلیل عکاسان مشهور مانند داگلاس کوپلند، استن داگلاس، کارین باباس، جسیکا ایتون، ایان والاس، ماریان پنر بنکرافت، آرنی‌هارالدسون، اسکات کونارو و استیون وادل در جهان شناخته می‌شود. این دوره براساس واحدهای درسی تئوری، علمی و دروس انتخابی تدوین شده است. دانشجویان همچنین مطالعات عملی و حرفه‌ای را انجام می‌دهند تا بتوانند برای بازار کار آماده شوند.

    6- کالج لانگارا (Langara College)

    کالج لانگارا در ونکوور یک دوره عکاسی حرفه‌ای در بخش عکاسی تجاری را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این دوره آموزش‌های عملی و تئوری را ارائه می‌دهد. این دوره به فارغ التحصیلان جهت کسب مهارت‌های لازم برای موفقیت در صنعت عکاسی کمک زیادی می‌کند. واحدهای درسی شامل عکاسی فنی، نورپردازی استودیویی، انتشارات، تصویربرداری دیجیتال، توسعه عکاسی، تاریخچه عکاسی و غیره هستند. ناگفته نماند، این دوره در نهایت منجر به اعطای مدرک دیپلم دو ساله می‌شود.

    7- مرکز هنر و فناوری (Centre for Arts and Technology)

    مرکز هنر و فناوری در شهر کلونا و در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد که یک دوره آموزشی عکاسی فشرده به مدت 12 ماهه را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می‌دهد. دانشجویان بعد از پایان این دوره می‌توانند به عنوان عکاسان تجاری، عکاسان هنرهای زیبا، خبرنگاران و سایر مشاغل مرتبط مشغول به کار شوند. دروس اصلی شامل اصول و تئوری عکاسی، کارکرد نور (اعم از طبیعی و استودیویی)، راه اندازی و مدیریت استودیو، ویرایش عکس در مجموعه نرم افزاری Adobe CC، تاریخچه عکاسی، کسب و کار عکاسی است و سایر موارد هستند.

    8- کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا (NSCAD)

    دوره چهار ساله عکاسی در کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که بین یادگیری فنی و مفهومی تعادل برقرار کنند. تجهیزات عکاسی این مدرسه هم برای تصویربرداری مبتنی بر فیلم و هم برای تصویربرداری دیجیتال بسیار پیشرفته است. اتاق تاریک، اتاق‌های پردازش فیلم جداگانه و همچنین مجموعه‌ای از کامپیوترها برای کارهای عکاسی دیجیتال در دسترس هستند. دانشجویان در ترم آخر می‌توانند در قسمت گالری دانشگاه یا سایر مکان‌های محلی نمایشگاه عکس برگزار کنند.

    9- دانشگاه هنر آلبرتا  (AUArts)

    دانشگاه هنر آلبرتا مطمئناً یکی از بهترین مدارس کانادا برای تحصیل در رشته عکاسی است. دوره تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه یک مدرک لیسانس چهار ساله طراحی در عکاسی است. این دوره ترکیبی از مطالعات متمرکز بر عکاسی و مطالعات لیبرال (ادبیات، مردم شناسی، تاریخ و باستان شناسی)، همراه با تکالیف عملی است که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا نمونه کارهای خلاقانه مخصوص به خود را ایجاد کنند. عکاسان مشهوری مانند میچ کرن و آن مانسولینو در هیئت علمی این مدرسه کار می‌کنند.

    10- مدرسه کنکوردیا (Concordia)

    لیسانس سه تا چهار ساله کنکوردیا در هنرهای زیبا (BFA) مطمئناً یکی از بهترین برنامه‌های عکاسی در استان کبک است. این دوره عکاسی هم آنالوگ و هم دیجیتال را پوشش می‌دهد. دوره‌های تحصیلی همچنین ترکیبی از مفاهیم تئوری و عملی هستند که بر درک پیامدهای جامعه شناختی و هنری عکاسی تمرکز دارند. دروس انتخابی هنرهای استودیویی شامل عکاسی سیاه و سفید، عکاسی رنگی، عکاسی با فرمت بزرگ و غیره است. فارغ التحصیلان مشهور این مدرسه باربارا دیویدسون و جی جی لوین هستند.

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته عکاسی در کانادا

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته عکاسی در کانادا

    بسته به صنعتی که در آن مشغول به کار می‌شوید، دستمزد بسیار متفاوت خواهد بود. با این حال، دستمزد شما با افزایش تجربه و تخصص بیشتر می‌شود. حقوق اولیه برای فارغ التحصیلان عکاسی در کانادا معمولاً 38 هزار تا 50 هزار دلار کانادا است. کار آزاد و قراردادی دستمزد ساعتی پرداخت می‌شوند که بین 30 تا 50 دلار کانادا در هر ساعت متغیر خواهند بود. متوسط درآمد یک عکاس در کانادا به طور میانگین از همه سطح مهارت، سوابق کاری و موقعیت‌های شغلی، در حدود 60 تا 85 هزار دلار کانادا در سال می‌تواند باشد.

    رونق تبلیغات، رسانه و صنعت مد باعث شده است که عکاسی به عنوان یک گزینه شغلی بسیار پرسود و باارزش در کانادا محسوب شود. چیزی که قبلاً فقط به عنوان یک سرگرمی در نظر گرفته می‌شد، اکنون به عنوان یک حرفه هنری بسیار پرسود و مورد احترام شناخته می‌شود. همچنین برخی از موقعیت‌های شغلی که در بین فارغ التحصیلان عکاسی محبوب هستند عبارتند از:

    • عکاس خبرنگار
    • تکنسین تصویربرداری دیجیتال
    • ویرایشگر عکس
    • عکاس مد
    • عکاس رویداد
    • عکاس آزاد

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    یک دوربین خریداری کنید، هزاران عکس بگیرید، آزمایش کنید و ببینید چگونه عکس‌ها معجزه می‌کنند. اگر عاشق عکاسی هستید، پس تحصیل در این رشته در کانادا را از دست ندهید. اگر علاقه زیادی به عکاسی دارید، این امکان را دارید تا در بهترین مدارس و کالج‌های کانادا درس بخوانید و آینده خود را تضمین کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته عکاسی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت