تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    صنایع غذایی شاخه‌ای از علم است که به سیستم‌های بیولوژیکی، میکروبیولوژی، تغذیه مواد غذایی، بیوشیمی، فرآوری مواد غذایی، تولید مواد غذایی و مدیریت کیفیت غذا می‌پردازد. تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا شامل دوره‌های تئوری و عملی هستند که دانشجویان را برای کسب دانش زیست شناسی، شیمی و علوم غذایی برای رفع نیازهای صنایع غذایی آموزش می‌دهد. متقاضیان می‌توانند در بالاترین سطح ممکن تحصیل کنند و با کسب مدرک در رشته صنایع غذایی، خود را برای بازار کانادا آماده کنند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شرایط و هزینه‌های تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    مزایای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    دوره‌های علوم و صنایع غذایی در کانادا تقاضای بالایی دارند و دانشجویان زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می‌کنند. حدود 22 دانشگاه‌های کانادا از جمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر جهان کیواس (QS) حضور دارند که اکثر آن‌ها دوره‌های علوم و فناوری غذایی را در سطوح مختلف تحصیلی با امکانات علمی و رفاهی بالا ارائه می‌دهند.

    رشته‌های علوم و صنایع غذایی در کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. برخی از محبوب‌ترین تخصص‌ها و گرایش‌های در مقاطع بالاتر شامل ایمنی مواد غذایی و تضمین کیفیت، تولید مواد غذایی، مدیریت ایمنی مواد غذایی، مدیریت تغذیه و خدمات غذایی و علوم غذایی و شیمی کشاورزی هستند. همچنین دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت برای مدرک دیپلم و گواهینامه پذیرش بگیرند.

    دانشجویان با کسب مدرک معتبر این امکان را دارند وارد بازار کار کانادا شوند. امکان اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل نیز وجود دارد. دانشجویان در این مدت می‌توانند در جستجوی کار باشند و با پیدا کردن کار مناسب برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. در حقیقت، مهاجرت تحصیلی به کانادا بهترین راه برای زندگی و کار در این کشور بزرگ است. شما بعدها با کسب اعتبار بالا می‌توانید برای شهروندی کانادا نیز درخواست دهید.

    شرایط تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    معیارها و شرایط و پذیرش ممکن است بسته به دانشگاه، گرایش، مقطع تحصیلی و سایر موارد متفاوت باشد. یا این حال، برخی از شرایط برای همه دانشگاه‌ها یکسان است. برای مثال، پذیرش در مقطع کارشناسی صنایع غذایی در کانادا به مدرک دیپلم متوسطه نیاز دارد. کسب نمره خوب در شیمی و زیست شناسی برای افزایش شانس پذیرش بالاست؛ بنابراین ارائه آخرین مدرک تحصیلی برای هر مقطع به همراه ریزنمرات و داشتن معدل خوب ضروری است.

    از آنجایی که تدریس در اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا به زبان انگلیسی است، دانشجویان بین المللی که به دنبال پذیرش در دوره‌های علوم غذایی در کانادا هستند باید نمرات مورد نظر را در آزمون زبان بگیرند. برای مثال، تحصیل لیسانس علوم غذایی به نمره آیلتس 6.5 یا تافل 86 نیاز دارد. آزمون‌هایی دیگر مانند دولینگو، CAEL و PTE نیز از طرف برخی کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا درخواست می‌شود. همچنین ممکن است مجبور باشید نمرات آزمون استاندارد SAT یا ACT را برای مدارک لیسانس و نمرات GMAT یا GRE را برای کارشناسی ارشد علوم غذایی در کانادا ارائه دهید.

    از دیگر شرایط مهم برای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا می‌توان به تمکن مالی اشاره کرد. گواهی اثبات تمکن مالی برای این است که دولت کانادا می‌خواهد مطمئن شود که دانشجویان می‌توانند از پس هزینه‌های خود برآیند. این هزینه‌ها شامل شهریه و هزینه‌های زندگی در کانادا در حین تحصیل است. متقاضیان باید موجودی حساب یا گواهی گردش حساب ارائه دهند تا بتوانند برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدامات لازم را انجام دهند.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    مدارک لازم برای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات
    • نمرات آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه
    • نمرات آزمون SAT یا ACT (در صورت وجود)
    • نمره GRE یا GMAT (در صورت وجود)
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • کپی پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورتی
    • اثبات منابع مالی

    فرآیند پذیرش برای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    معمولاً سه ددلاین برای پذیرش در رشته علوم و صنایع غذایی در کانادا وجود دارند که شامل پاییز، زمستان و تابستان هستند. اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ها درهای خود را برای پذیرش در ترم پاییز باز می‌کنند و تابستان کمترین میزان پذیرش را دارد. پس مهم است که قبل از اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی، ابتدا ددلاین‌ها بررسی کنید. مراحل اپلای برای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا عبارتند از:

    • اولین قدم بازدید از وبسایت رسمی دانشگاه و بررسی معیارها و شرایط است.
    • فرم‌های درخواست آنلاین را تکمیل کنید و هزینه‌های درخواست را بپردازید.
    • تمام مدارک مورد نیاز را در فرم درخواست در وبسایت دانشگاه بارگذاری کنید.
    • پس از تکمیل فرم درخواست از طرف دانشگاه تاییدیه دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید وضعیت درخواست خود از طریق ایمیل بررسی کنید.
    • پس از دریافت ایمیل پذیرش از دانشگاه، پیشنهاد را بپذیرید و برای تایید پذیرش، شهریه را بپردازید.
    • در نهایت برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

    هزینه تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    هزینه تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    هزینه‌های کلی تحصیل در رشته صنایع غذایی در کانادا به دانشگاهی که برای آن درخواست می‌دهید و سبک زندگی شما بستگی دارد؛ بنابراین، هزینه‌ها را می‌توان به دو بخش از جمله شهریه و هزینه‌های زندگی تقسیم کرد. شهریه دوره‌های علوم و فناوری غذایی در کانادا بستگی به مدرک و مقطع تحصیلی دارد. متوسط شهریه برای مقاطع مختلف رشته فناوری غذایی عبارتند از:

    • مدرک دیپلم: 10 هزار تا 18 هزار دلار کانادا
    • مدرک لیسانس: 15 هزار تا 37 هزار دلار کانادا
    • مدرک فوق لیسانس و دکتری: 18 هزار تا 39 هزار دلار کانادا

    هزینه تخمینی زندگی در کانادا برای یک فرد مجرد بین 800 دلار کانادا تا 2000 دلار کانادا در ماه است. هزینه‌های تخمینی ممکن است به نوع محل اقامت، شهر و هزینه‌های مربوط به غذا و سرگرمی‌های شما بستگی داشته باشد.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    بیایید نگاهی اجمالی به هر یک از کالج‌ها و دانشگاه‌های برتر علوم غذایی در کانادا بیندازیم:

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته علوم غذایی پذیرش می‌گیرد. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه در علوم غذایی بر تجربه از طریق علوم پایه و آزمایشگاه‌های خاص مواد غذایی تأکید استوار هستند. این همچنین فرصت‌هایی را برای ایجاد مهارت‌های تجاری از طریق فرصت‌های عملی مانند کارآموزی در صنایع غذایی فراهم می‌کند.

    نوع موسسه

    عمومی

    رتبه کیواس جهانی 2024

    34

    میانگین هزینه‌های سالانه

    21 هزار دلار کانادا

    برنامه‌های ارائه شده

    کارشناسی علوم غذایی

    کارشناسی ارشد علوم غذایی

    دکتری علوم غذایی

    دانشگاه ساسکاچوان

    دانشگاه ساسکاچوان یکی از برترین دانشگاه‌های کاناداست که برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته علوم غذایی پذیرش می‌گیرد. دوره‌های علوم غذایی این دانشگاه به شما دانش لازم در رابطه بین سلامت انسان و امنیت غذایی برای ایجاد یک منبع غذایی سالم و مغذی است را ارائه می‌دهند.

    نوع موسسه

    عمومی

    رتبه کیواس جهانی 2024

    345

    میانگین هزینه‌های سالانه

    23022 دلار کانادا

    برنامه‌های ارائه شده

    کارشناسی در علوم غذایی

    کارشناسی ارشد علوم غذایی

    دکتری علوم غذایی

    دانشگاه گوئلف

    دانشگاه گوئلف یک دانشگاه پژوهشی و متمرکز بر یادگیری است که بر تعالی در هنر و علوم و تعهد به توسعه متفکران استثنایی و شهروندان متعهد تمرکز دارد. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه بر پردازش و توسعه محصول جهت تولید غذاهای ایمن و سالم برای مصرف جهانی تمرکز دارند.

    نوع موسسه

    عمومی

    رتبه کیواس جهانی 2024

    486

    میانگین هزینه‌های سالانه

    14 هزار دلار کانادا

    برنامه‌های ارائه شده

    کارشناسی علوم غذایی

    کارشناسی ارشد علوم غذایی

    دکتری علوم غذایی

    دانشگاه مانیتوبا

    دانشگاه مانیتوبا در شهر وینیپگ و استان مانیتوبای کانادا قرار دارد که این فرصت را به دانشجویان ارائه می‌دهد تا با انجام تحقیقات گسترده‌ای در رشته علوم غذایی به متخصصان خبره تبدیل شوند. دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس در علوم غذایی در این دانشگاه ارائه می‌شوند. دانشجویان می‌توانند روند تولید و پردازش غذاهای ایمن و سالم را درک کنند.

    نوع موسسه

    عمومی

    رتبه کیواس جهانی 2024

    671 تا 680

    میانگین هزینه‌های سالانه

    12 هزار دلار کانادا

    برنامه‌های ارائه شده

    کارشناسی علوم غذایی

    کارشناسی ارشد علوم غذایی

    بورسیه تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    بورسیه تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    انواع مختلفی از بورسیه‌های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی در دسترس هستند. با این حال، اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان شهریه پایینی دارند؛ اما گرفتن بورسیه به شما در کاهش هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند. در ادامه به لیستی از انواع بورسیه تحصیلی رشته علوم غذایی در کانادا برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اشاره می‌کنیم:

    بورسیه

    شرایط

    ارزش

    بورسیه بین المللی ورودی کارشناسی، دانشگاه گوئلف

    دانشجویان بین المللی در ترم اول تحصیلات پس از متوسطه

    20500 هزار دلار کانادا

    بورسیه تحصیلی محدود IMCD کانادا، دانشگاه گوئلف

    دانشجویان رشته علوم غذایی و دارای حداقل 75 درصد نمره

    5 هزار دلار کانادا

    بورسیه دانشجویی بین المللی UMSU، دانشگاه مانیتوبا

    دانشجویان باید حداقل معدل GPA 3 داشته باشند

    هزار دلار کانادا

    بورسیه عالی مدرک بین المللی (IB) دانشگاه ساسکاچوان

    دانشجویان بین المللی که نمرات علمی خوبی دارند.

    20 هزار دلار کانادا

    بورسیه تعالی بین المللی، دانشگاه ساسکاچوان

    دانشجویان بین المللی که در سال اول وارد دانشگاه می‌شوند و پیشرفت تحصیلی خوبی دارند.

    10 هزار دلار کانادا

    فرصت‌های شغلی در کانادا پس از تحصیل در دوره‌های علوم و صنایع غذایی

    حوزه علوم و فناوری غذایی یک گزینه شغلی پر تفاضا در کانادا و سایر نقاط جهان است. دامنه فناوری مواد غذایی در کانادا به دلیل کمبود نیروی کار در این حوزه رو به افزایش است. میانگین حقوق و نقش شغلی ممکن است بر اساس گرایش و سطح تحصیلات متفاوت باشد. به طور متوسط، یک تکنسین مواد غذایی در کانادا می‌تواند بین 30 هزار تا 90 هزار دلار کانادا در سال درآمد داشته باشد. در جدول زیر به انواع مشاغل و درآمد آن‌ها در بخش صنایع غذایی اشاره می‌کنیم:

    نوع شغل

    درآمد

    مدیر تولید مواد غذایی

    75049 دلار کانادا

    کارشناس بسته بندی مواد غذایی

    61327 دلار کانادا

    تکنسین فرآوری مواد غذایی

    55671 دلار کانادا

    سرآشپز توسعه محصول

    52972 دلار کانادا

    مدیر ایمنی مواد غذایی

    64140 دلار کانادا

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    مطالعه علوم غذایی در کشور کانادا می‌تواند به شما در رسیدن به یک مسیر شغلی موفق کمک کند. دانشگاه‌های کانادا می‌توانند دانشجویان را به متخصصان برتر در این حوزه تبدیل کنند تا هم زندگی شخصی و هم زندگی مردم را متحول کنند. فارغ التحصیلان فناوری غذایی در کانادا بسیار مورد توجه کارفرمایان هستند. با بیش از 290 هزار کارفرما، صنعت غذا سومین صنعت بزرگ در کاناداست؛ بنابراین تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا نه تنها منجر به دریافت مدرک معتبر می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی بسیاری خوبی را نیز به دانشجویان ارائه خواهد داد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته صنایع غذایی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت