تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا به دانشجویان می‌آموزد که چگونه محصولات کشاورزی خام را به کالاهای فروخته شده در بازارها و فروشگاه‌ها تبدیل کنند. دانشگاه‌های معتبر استرالیا به دانشجویان در مورد صنایع غذایی و چگونگی بهبود تکنیک‌های مورد استفاده برای توسعه، ذخیره، بسته بندی و حمل و نقل محصولات غذایی آموزش می‌دهند. متقاضیان اخذ پذیرش از موسسات استرالیایی می‌توانند علاوه بر تحصیل در بالاترین سطح ممکن از طبیعت بکر، سواحل زیبا و در زندگی در شهرهای پیشرفته این کشور نهایت لذت را ببرند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شرایط و هزینه تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا صحبت می‌کنیم.

    دلایل تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    دلایل تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    مدرک علوم غذایی بر تجزیه و تحلیل و میکروبیولوژی مواد غذایی و همچنین توسعه محصول و کنترل کیفیت تمرکز دارد. دانشجویان مهارت‌های فنی مهم را از طریق روش‌های عملی مبتنی بر آزمایشگاه و کارآموزی در کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی آموزش می‌بینند؛ بنابراین دلایل متعددی وجود دارند که چرا بهتر است تحصیل در رشته صنایع غذایی را در استرالیا دنبال کنیم. در ادامه به این دلایل اشاره می‌کنیم:

    • امروزه علوم غذایی از دوره‌های تحصیلی پرطرفدار محسوب می‌شود، زیرا رشد شغلی بالایی را در استرالیا و سایر کشورها نشان می‌دهد. استرالیا نیز با ارائه دوره‌های تحصیلی قوی در بهترین دانشگاه‌های جهان به دانشجویان برای موفقیت در بازار کار کمک شایانی می‌کند.
    • دانشگاه‌های استرالیا همیشه در لیست 50 دانشگاه برتر در صنایع غذایی رتبه بندی می‌شوند. برخی از بهترین موسسات علمی استرالیا شامل دانشگاه ملبورن، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه RMIT و سایر موارد هستند. این موسسات از نظر کیفیت آموزشی، امکانات و سایر موارد در رتبه‌های بالا قرار دارند.
    • تحصیل در استرالیا می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا در بعد از تحصیل وارد بازار کار این کشور شوند. از این طریق می‌توان برای اقامت دائم استرالیا درخواست داد. داشتن مدرک در علوم غذایی به شما امکان می‌دهد در بخش‌های دولتی و خصوصی در استرالیا مشغول به کار شوید.

    شرایط تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا باید شرایط لازم برای اپلای را برآورده کنید. به طور کلی، شرایط تحصیل در همه جای جهان شامل شرایط عمومی و خصوصی است. شرایط عمومی تحصیل در استرالیا برای همه موسسات مشابه است، اما شرایط خصوصی به هر دانشگاه مربوط می‌شود. با این حال، در ادامه به شرایط عمومی تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا اشاره می‌کنیم:

    • آخرین مدرک تحصیلی: متقاضیان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهند. برای مثال، اگر برای تحصیل لیسانس رشته صنایع غذایی در استرالیا درخواست می‌دهید باید مدرک دیپلم متوسط خود را به همراه ریز نمرات ارسال کنید.
    • مهارت زبان انگلیسی: متقاضیان باید بتوانند به مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی مسلط باشند. برای این کار باید نمره مناسب را در آزمون‌های زبان از جمله آیلتس، PTE و غیره را دریافت کنند.
    • گواهی تمکن مالی: دولت استرالیا از دانشجویان می‌خواهد که از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور برآیند. به این ترتیب دانشجویان باید مدرکی دال بر تمکن مالی (موجودی حساب یا گردش حساب) ارائه دهند.

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    همچنین برای تحصیل در رشته علوم غذایی در دانشگاه‌های استرالیا ملزم به ارائه لیستی از مدارک هستید. برخی از مدارک ضروری مورد نیاز عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریزنمرات
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه
    • گواهی مهارت زبان انگلیسی
    • گواهی تمکن مالی
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (مورد نیاز برای کارشناسی ارشد و دکتری)

    دوره‌های تحصیلی رشته صنایع غذایی در استرالیا

    در دانشگاه‌های استرالیا تعدادی دوره‌های تحصیلی مرتبط به صنایع غذایی ارائه می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    1- علوم غذایی

    علوم غذایی یک حوزه چند رشته‌ای است که شامل زمینه‌های مختلف مطالعه برای درک ترکیب، ساختار و خواص اجزای غذاست. این دوره شامل بررسی نحوه تعامل و تغییر اجزای غذا در طول پردازش، ذخیره سازی و پخت و پز و مطالعه تغییرات شیمیایی و فیزیکی است که در طی این فرآیندها در غذا رخ می‌دهد. این زمینه همچنین عواملی را که بر کیفیت غذا تاثیر می‌گذارند، مانند استفاده از افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها و اینکه این موارد چگونه بر ایمنی غذا موثر هستند، بررسی می‌کند.

    2- میکروبیولوژی مواد غذایی

    میکروبیولوژی مواد غذایی شاخه‌ای از علوم غذایی است که بر مطالعه میکروارگانیسم‌هایی تمرکز دارد که می‌توانند بر ایمنی و کیفیت غذا تاثیر بگذارند. میکروبیولوژیست‌های مواد غذایی به بررسی رفتار و ویژگی‌های میکروارگانیسم‌ها در محیط‌های مختلف غذایی و عواملی که می‌توانند بر رشد و بقای آن‌ها تاثیر بگذارند، می‌پردازند. این حوزه در توسعه روش‌های ایمن و موثر پردازش و نگهداری مواد غذایی حیاتی تمرکز دارد.

    3- کیفیت و ایمنی مواد غذایی

    کیفیت و ایمنی مواد غذایی به تضمین کیفیت و ایمنی محصولات غذایی مربوط می‌شود. این دوره بر توسعه و اجرای اقدامات کنترل کیفیت و پروتکل‌های ایمنی برای اطمینان از مطابقت محصولات غذایی با استانداردهای نظارتی تمرکز دارد. این موضوع شامل ارزیابی ویژگی‌های حسی و تغذیه‌ای محصولات غذایی و ارزیابی وجود آلاینده‌هاست. دانشمندان مواد غذایی از نزدیک با آژانس‌های نظارتی برای توسعه و اجرای دستورالعمل‌های ایمنی همکاری می‌کنند. آن‌ها همچنین مسئول بهبود مستمر شیوه‌های ایمنی مواد غذایی هستند.

    4- علوم تغذیه

    متخصصان تغذیه و رژیم درمانی برای درک روابط بین غذا و سلامت انسان از جمله تاثیر مواد مغذی بر عملکردهای مختلف بدن تلاش می‌کنند. این حوزه مطالعاتی به تدوین دستورالعمل‌هایی برای تغذیه سالم و رسیدگی به نگرانی‌های رژیم غذایی مانند چاقی و سوء تغذیه می‌پردازد.

    5- پایداری غذا

    پایداری غذا بر توسعه شیوه‌های تولید مواد غذایی پایدار و کاهش ضایعات مواد غذایی تمرکز دارد. این حوزه بر به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی تولید مواد غذایی متمرکز است. پایداری غذا شامل ارزیابی منابع انرژی جایگزین، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و توسعه سیستم‌های تولید و توزیع مواد غذایی کارآمدتر است. متخصصان پایداری مواد غذایی همچنین استراتژی‌هایی را برای کاهش از دست دادن مواد غذایی در طول تولید و توزیع و ارتقاء آگاهی مصرف کننده توسعه می‌دهند.

    هزینه تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    تعداد از دوره‌های تحصیلی در رشته علوم غذایی در استرالیا در جدول زیر آمده است:

    دوره

    دانشگاه

    مدت زمان

    شهریه کل دوره

    لیسانس صنایع غذایی

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    سه سال

    150 هزار دلار استرالیا

    لیسانس صنایع غذایی

    دانشگاه کرتین

    سه سال

    140 هزار دلار استرالیا

    لیسانس صنایع غذایی و تغذیه انسان

    دانشگاه نیوکاسل

    سه سال

    142 هزار دلار استرالیا

    لیسانس تغذیه و صنایع غذایی

    دانشگاه استرالیای جنوبی

    سه سال

    135 هزار دلار استرالیا

    فوق لیسانس صنایع غذایی

    دانشگاه ملبورن

    دو سال

    97 هزار دلار استرالیا

    فوق لیسانس علوم و صنایع غذایی

    دانشگاه کوئینزلند

    دو سال

    88 هزار دلار استرالیا

    دکتری صنایع غذایی

    دانشگاه نیوکاسل

    چهار سال

    175 هزار دلار استرالیا

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    استرالیا میزبان دانشگاه‌های معتبر بسیاری است که به دلیل ارائه دوره‌های تحصیلی با کیفیت، داشتن اساتید مجرب، امکانات آموزشی و سایر موارد در سراسر جهان شهرت دارند. برخی از دانشگاه‌های برتر استرالیا در رشته علوم غذایی عبارتند از:

    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه RMIT
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه چارلز استورت
    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه نیوکاسل

    درآمد و بازار کار فارغ التحصیلان رشته علوم غذایی

    درآمد و بازار کار فارغ التحصیلان رشته علوم غذایی

    مجموعه‌ای از فرصت‌های شغلی پس از اتمام دوره در استرالیا برای دانشجویان در دسترس است. دانشجویان فارغ التحصیل می‌توانند در مدیریت زنجیره تامین کشاورزی-غذایی، تضمین کیفیت، ایجاد محصولات غذایی جدید، پایداری غذا، بازاریابی و فروش، توسعه کسب و کار و تحقیقات بازاریابی مشغول به کار شوند. همچنین میانگین درآمد متخصصان علوم غذایی 94 هزار دلار استرالیا در سال است. با این حال، دستمزد متخصصان رشته علوم غذایی در استرالیا بر اساس مدرک، سطح تجربه و سایر موارد متفاوت است.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل رشته علوم غذایی در استرالیا به دلیل دوره‌های تحصیلی قوی و بازار کار پویا یکی از گزینه‌های محبوب در بین دانشجویان است. کالج‌های استرالیا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های علوم غذایی از جمله مدارک کارشناسی در علوم غذایی و میکروبیولوژی، علوم غذایی و تغذیه انسانی و سایر موارد را ارائه می‌دهند. دانشجویان در هر سه مقطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته علوم غذایی تحصیل کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته صنایع غذایی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت