تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا به مطالعه موجودات زنده علاقه دارید؟ اگر چنین است، پس رشته زیست شناسی می‌تواند‌ گزینه خوبی برای شما باشد. زیست شناسی یک رشته مطالعاتی پیچیده است که به ما کمک می‌کند بفهمیم انسان‌ها و موجودات زنده چگونه در طول سال‌ها رشد کرده‌اند. از شکوفایی اکوسیستم‌ها تا حرکت مولکول‌ها در سلول‌ها، زیست شناسی همه چیز را پوشش می‌دهد. گستره وسیعی از زیرشاخه‌های زیست شناسی از جمله گیاه شناسی، جانورشناسی، فیزیولوژی و بوم شناسی وجود دارند. برای کسب دانش عمیق در زیست شناسی لازم است کشور مناسب را انتخاب کنید. کانادا از کشورهای برتر در ارائه زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی به دانشجویان بین المللی است. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» درباره شرایط و هزینه تحصیل در کانادا برای رشته زیست شناسی صحبت می‌کنیم.

    دلایل تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا

    دلایل متعددی وجود دارند که چرا کانادا به کشوری عالی برای تحصیل زیست شناسی تبدیل شده است. از کیفیت آموزش گرفته تا ثبات اقتصادی و امکان مهاجرت دائمی، کانادا محیطی ایده‌آل برای پیشرفت تحصیلی و شغلی محسوب می‌شود. انتخاب کانادا به عنوان مقصد مهاجرتی می‌تواند‌ برای متقاضیان علاقه‌مند به رشته زیست شناسی مزایایی به همراه داشته باشد. در ادامه به دلایل مهاجرت تحصیلی به کانادا اشاره می‌کنیم:

    سیستم آموزشی کارآمد

    کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا شهرت جهانی بالایی دارند، به این معنی که گرفتن مدرک در رشته زیست شناسی در هر کجا که تصمیم به دنبال کردن شغلی داشته باشید، ارزشمند و شناخته است. دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری زیست شناسی در دانشگاه‌های کانادا بسیار جامع و در کلاس جهانی ارائه می‌شوند. شما هر چیزی از مبانی اولیه زیست شناسی گرفته تا مفاهیم پیچیده‌تر و توسعه یافته را یاد می‌گیرید. تجربه عملی، چه از طریق کار آزمایشگاهی چه کارآموزی، بخشی جدایی ناپذیر از برنامه آموزشی زیست شناسی در کاناداست.

    کیفیت بالای زندگی

    کانادا به دلیل کیفیت زندگی به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در جهان شناخته می‌شود. این موضوع بیشتر به دلایل ثبات اقتصادی، امنیت عمومی و بازار کار خوب است. کانادا همچنین تنوع قومی غنی، سیستم مراقبت بهداشتی خوب و سیستم آموزشی عالی دارد. علاوه بر این، زندگی در کانادا فرصت‌های بی‌شماری برای کاوش در مناظر و سرزمین‌های خالی از سکنه آن در اختیار شما قرار می‌دهد. کانادا از تازه واردان به ویژه دانشجویان استقبال می‌کند. همه این موارد، کانادا را به یکی از مقاصد برتر برای زندگی و به خصوص ادامه تحصیل تبدیل کرده‌اند.

    محیط چند فرهنگی

    تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا باعث آشنایی با جامعه‌ای چند فرهنگی می‌شود. این کشور محل زندگی بیش از 600 هزار دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان است. نه تنها در مورد رشته تحصیلی خود چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت، بلکه تجربه عالی نسبت به دنیایی که شما را احاطه کرده است نیز به دست خواهید آورد. شما با مردم سراسر جهان دوست خواهید شد، با فرهنگ‌ها، سنت‌ها، دیدگاه‌ها و چیزهای دیگر آشنا خواهید شد. تحصیل در کانادا باعث رشد حرفه‌ای می‌شود و افق دید شما را گسترش می‌دهد.

    چشم انداز شغلی خوب

    چشم انداز شغلی برای زیست شناسان در کانادا در اکثر استان‌های این کشور خوب است. در واقع، تخمین زده می‌شود که تقاضا و عرضه نیروی کار در یک دوره ده ساله (2018 تا 2028) مثبت باشد. این خبر خوبی است، به ویژه برای دانشجویان زیست شناسی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی در کانادا بماند و شغل پیدا کنند. به عنوان یک فارغ التحصیل زیست شناسی ممکن است در زمینه‌های مختلف شغلی از جمله شرکت‌های تحقیق و توسعه علمی، شرکت‌های مهندسی، شرکت‌های تولیدی و فرآوری، موسسات آموزشی و مراکز پزشکی کار پیدا کنید.

    شرایط تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا

    شرایط تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا

    برخی از شرایط اصلی پذیرش برای تحصیل زیست شناسی در کانادا عبارتند از:

    • داشتن آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات، برای مثال اگر برای لیسانس زیست شناسی درخواست می‌دهید باید مدرک دیپلم دبیرستان خود ارائه دهید.
    • پیش نیازهای درسی مانند زیست شناسی، شیمی یا فیزیک بسته به دانشگاه ممکن است درخواست شود. نمرات بالا در این درس‌ها شانس شما برای پذیرش را بالا می‌برد.
    • اثبات مهارت به زبان انگلیسی (TOEFL، IELTS یا PTE) یا فرانسوی (TEF ،DALF یا DELF) با نمره مناسب در آزمون‌ها مورد نیاز است.
    • اثبات تمکن مالی برای شهریه و هزینه‌های زندگی از دانشجویان درخواست می‌شود. این مدرک می‌تواند‌ موجودی حساب یا گردش حساب باشد.

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای تحصیل در زیست شناسی در کانادا به مجوز تحصیل نیز نیاز دارید. شما می‌توانید به محض دریافت نامه پذیرش، اقدامات بعدی را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا انجام دهید.

    دوره‌های تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا

    دوره کارشناسی در رشته زیست شناسی بسته به دانشگاه و نوع مدرک، سه تا چهار سال طول می‌کشد. برای مثال، مدارک Honours معمولاً چهار سال طول می‌کشد، اما دوره‌های نیز وجود دارند که مدت زمان آنها سه سال هستند. با دریافت مدارک Honours می‌توانید کارشناسی ارشد را یک سال تمام کنید.

    اگر در یک برنامه تمام وقت ثبت نام کرده باشید، مدرک تحصیلات تکمیلی زیست شناسی در کانادا یک تا دو سال طول می‌کشد. به طور کلی، می‌توانید انتظار داشته باشید که برنامه‌های پاره وقت بیش از دو سال طول بکشند. شما در طول دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سخنرانی‌ها، سمینارها و جلسات عملی و آزمایشگاهی شرکت خواهید کرد تا بیشترین بهره را از مدرک خود ببرید. مدرک دکتری در زیست شناسی حدود سه تا شش سال طول می‌کشد.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا

    بعد از اینکه شرایط تحصیل را بررسی کنید و دیدید که واجد شرایط هستید، نوبت تهیه مدارک است. مدارک مورد نیاز برای تحصیل زیست شناسی در کشور کانادا عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریزنمرات
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • مقالات ISI (دکتری)
    • گواهی اثبات مهارت زبان
    • گواهی اثبات تمکن مالی

    هزینه تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا

    دانشجویان بین المللی که مهاجرت به کانادا کرده‌اند، در مقطع کارشناسی به طور متوسط سالانه 34700 دلار کانادا برای برنامه‌های تحصیل در رشته زیست شناسی پرداخت می‌کنند، در حالی که دانشجویان بین المللی برای کارشناسی ارشد به طور متوسط سالانه 16 هزار دلار کانادا پرداخت خواهند کرد.

    هزینه‌های تحصیل در کانادا بخش قابل توجهی از امور مالی شما را به خود اختصاص می‌دهد، به همین دلیل مهم است که شرایط مالی خود را بررسی کنید. اگرچه هزینه‌های تحصیل در کانادا نسبت آمریکا، انگلیس و استرالیا برای دانشجویان بین المللی بسیار کمتر است، اما شما باید علاوه بر شهریه بودجه‌ای را برای هزینه‌های زندگی از جمله غذا، مسکن، رفت و آمد و غیره کنار بگذارید.

    دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل زیست شناسی

    دانشگاه‌های کانادا به طور مداوم در صدر بهترین موسسات علمی جهان قرار دارند. در جدول زیر می‌توانید دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل زیست شناسی را مشاهده کنید:

    دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل زیست شناسی

     

    مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا برای رشته زیست شناسی

    مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا برای رشته زیست شناسی

    روند درخواست برای تحصیل زیست شناسی در کانادا مطابق با مراحل زیر است:

    1. الزامات دانشگاه را بررسی کنید: هر دانشگاه فهرستی از الزامات و شرایط مخصوص به خود را دارد که باید آن‌ها را برآورده کنید. همچنین در مورد مدارک مورد نیاز، مقاطع تحصیلی و رشته‌ها تحقیق کنید.
    2. درخواست خود را ارسال کنید: فرآیند درخواست معمولاً به صورت آنلاین انجام می‌شود، به این معنی که شما باید یک فرم درخواست را در وبسایت دانشگاه پر کنید. در این بین باید مدارک را نیز آپلود کنید.
    3. به ددلاین ارسال درخواست توجه کنید: معمولاً درخواست‌هایی که بعد از مهلت ارسال می‌شوند پذیرفته نمی‌شوند، به همین دلیل است که باید مراحل آماده سازی را خیلی زودتر از موعد شروع کنید.
    4. برای مجوز تحصیل اقدام کنید: به محض دریافت نامه پذیرش باید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. گرفتن ویزا می‌تواند‌ امکان شروع دوره تحصیلی و زندگی در کانادا را برای شما مهیا کند.

    چشم انداز شغلی زیست شناسی در کانادا

    کانادا یک کشور توسعه یافته اقتصادی با بازار کار عالی برای فارغ التحصیلان زیست شناسی است. مدرک زیست شناسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمینه‌های مختلف کار پیدا کنید. جدا از چشم انداز شغلی پر تقاضا در زیست شناسی، نرخ حقوق برای مشاغل مرتبط در این حوزه نیز رضایت بخش است. به عنوان مثال، یک زیست شناس در کانادا به طور متوسط 77 هزار دلار کانادا در سال درآمد دارد که با تحصیلات بالاتر و سابقه کار بیشتر افزایش می‌یابد. در ادامه به برخی از موقعیت‌های شغلی برای متخصصان زیست شناسی در کانادا اشاره می‌کنیم:

    • شرکت‌های مهندسی
    • شرکت‌های تحقیق و توسعه علمی
    • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
    • محیط زیست و کنترل آلودگی
    • شرکتهای دارویی
    • شرکت‌های بازرسی صنعتی
    • صنایع تولیدی و تبدیلی
    • موسسات آموزشی مانند دانشگاه‌ها و کالج‌ها
    • آزمایشگاه‌های دانشگاهی
    • شرکت‌های انتشاراتی

    عناوین شغلی برای فارغ التحصیلان زیست شناسی عبارتند از:

    • زیست شناس
    • تکنسین بیولوژیکی
    • مربی محیط زیست
    • معلم یا استاد
    • بیوشیمیدان
    • کتابدار پزشکی
    • تکنسین هرباریوم
    • مسئول بهداشت محیط
    • مهندس زیست پزشکی
    • زیست شناس دریایی

    مهاجرت به کانادا با ادب ویزا

    زیست شناسی علمی است که زندگی درون و بیرون انسان را مشاهده و بررسی می‌کند. زیست شناسی حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که می‌تواند‌ مطابق با علائق شما باشد. با این حال، مهم است که کشور مناسبی را برای مهاجرت انتخاب کنید. تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا می‌تواند‌ فرصت‌های زیادی را به روی شما باز کند. شما مدرک معتبر می‌گیرد و می‌توانید وارد بازار کار پرتقاضای این کشور شوید. سپس بعد از دو سال برای اقامت دائم درخواست دهید. مهاجرت به کانادا راهی برای زندگی در کشوری خارجی است. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت