تحصیل رشته ریاضی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فرهنگ قومیتی متنوع، اقتصاد پررونق و آب و هوای مطلوب کانادا، این کشور را به مقصدی جذاب برای دانشجویان تبدیل کرده است. دانشجویان بین المللی علاقه مند به رشته ریاضی می‌توانند کانادا را برای تحصیل انتخاب کنند، زیرا ریاضیات یک رشته دانشگاهی محبوب در این کشور است. تحصیل رشته ریاضی در کانادا راهی عالی برای پیشرفت در زندگی و کسب تجربه کاری مرتبط است. دانشجویان می‌تواند با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا، شانس خود را برای کسب موقعیت‌های شغلی برتر در کانادا بیشتر کنند. در این بررسی به شرایط، مدارک، هزینه‌ها و معرفی دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در کانادا و در رشته ریاضی می‌پردازیم.

    رشته ریاضی چیست؟

    ارائه یک تعریف جامع از ریاضیات آسان نیست و در واقع، یافتن تعریفی که در آزمون زمان مقاومت کند، همیشه یک موضوع بزرگ در ریاضیات بوده، زیرا این رشته دائما در حال تغییر و گسترش است. ریاضیات را می‌توان به عنوان مطالعه روابط بین عددی، مجموعه‌ها و اشکال هندسی توصیف کرد.

    شما می‌توانید دوره‌هایی را در زمینه آمار، حساب دیفرانسیل و انتگرال، جبر، هندسه، مثلثات، نظریه مجموعه‌ها و انواع مختلف ریاضیات کاربردی بگذرانید. ریاضیات یک رشته بی‌پایان با کاربردهای بی‌نهایت است. هنگامی که تحصیل در این رشته را شروع می‌کنید، هیچ محدودیتی برای آنچه ممکن است یاد بگیرید وجود ندارد. اگر هیجان کشف مفاهیم کاملاً جدید را دارید، رشته ریاضی برای شما عالی خواهد بود.

    دلایل تحصیل رشته ریاضی در کانادا

    دلایل تحصیل رشته ریاضی در کانادا

    کانادا کشوری آرام، امن و مهاجرپذیر است که یک محیط تحصیلی عالی را برای دانشجویان اقصی نقاط جهان فراهم می‌کند. اجازه دهید مزایای تحصیل رشته ریاضی در کانادا را یکی یکی مرور کنیم:

    • سیستم آموزشی عالی: کانادا میزبان دانشگاه‌های برتر جهان است که به دلیل رویکرد آموزشی پژوهش محور و نوآورانه خود شناخته می‌شوند. هم دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین المللی از استانداردهای آکادمیک در سطح جهانی و سیاست‌های آموزشی کنترل کیفیت بهره می‌برند تا در رشته خود به یک متخصص تبدیل شوند.
    • هزینه‌های کم زندگی: هزینه‌های زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است کم باشد. شهرهای بزرگ و قابل توجهی که هزینه زندگی مقرون به صرفه‌ای را دارند، شامل اتاوا، همیلتون و کبک هستند. شما باید برای اقامت، هزینه تحصیل و سایر هزینه‌های مربوط به مایتاج روزانه خود، بودجه کافی داشته باشید.
    • بورسیه و کمک‌های مالی: برای دانشجویان بین المللی، انواع بورسیه‌های تحصیلی در دسترس است. این کمک‌های مالی شامل بورسیه‌های دولتی کانادا، بورسیه‌های غیر دولتی و بورسیه‌های سازمانی هستند. بورسیه‌ها بر اساس پیشرفت تحصیلی، مهارت زبان، مشارکت در کارهای فوق برنامه و نیاز مالی در دسترس هستند.
    • اقامت دائم بعد از تحصیل: معمولاً بعد از تحصیل در کانادا می‌توانید بین دو تا سه امکان در کانادا بمانید. سپس با پیدا کردن کار مناسب، این امکان را دارید برای درخواست اقامت دائم اقدام کنید. این به معنای مهاجرت همیشگی شما به کانادا و زندگی در این کشور بزرگ و زیباست.

    شرایط تحصیل رشته ریاضی در کانادا

    برای تحصیل ریاضی در کانادا باید شرایط عمومی و اختصاصی را برآورده کنید. شرایط عمومی برای اکثریت دانشگاه‌ها مشابه است، اما شرایط اختصاصی بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. شرایط عمومی تحصیل رشته ریاضی در کانادا عبارتند از:

    • داشتن مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات (دیپلم دبیرستان، لیسانس، فوق لیسانس)
    • داشتن مدرک معتبر برای اثبات زبان انگلیسی
    • ارائه گواهی برای اثبات تمکن مالی در طول دوره تحصیلی

    همچنین بعد از تعیین دانشگاه، باید مدارک زیر را تهیه کنید:

    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه (برای ارشد و دکتری)
    • مقالات ISI (برای مقطع دکتری یا اخذ بورسیه)
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (در صورت اجبار)
    • مدارک هویتی مانند پاسپورت و ترجمه رسمی شناسنامه
    • یک قطعه عکس پرسنلی
    • تکمیل فرم درخواست
    • پرداخت هزینه درخواست

    هزینه تحصیل رشته ریاضی در کانادا

    هزینه تحصیل رشته ریاضی در کانادا

    رشته تحصیل

    دانشگاه

    مدت تحصیل

    نمره آیلتس

    هزینه کل دوره (دلار کانادا)

    لیسانس ریاضی

    دانشگاه واترلو

    5 سال

    6.5

    235 هزار

    لیسانس ریاضی

    دانشگاه آلبرتا

    4 سال

    6.5

    118 هزار

    لیسانس ریاضی

    دانشگاه مانیتوبا

    4 سال

    6.5

    79200

    لیسانس ریاضی

    دانشگاه تورنتو

    4 سال

    6.5

    232640

    فوق لیسانس ریاضی

    دانشگاه واترلو

    4 ترم

    6.5

    27993

    فوق لیسانس ریاضی

    دانشگاه رجینا

    3 ترم

    6.5

    15189

    دکتری ریاضی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    4 سال

    6.5

    23 هزار

    دکتری ریاضی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    4 سال

    7

    24840

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی

    در ادامه به بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی اشاره می‌کنیم:

    1. دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه های دولتی در کانادا است. دانشکده ریاضی در دانشگاه تورنتو دوره‌ای را ارائه می‌دهد که پایه و اساس محاسبات و معادلات دیفرانسیل شما را تشکیل می‌دهد. معادلات دیفرانسیل پایه و اساس اکثر مدل‌های ریاضی است.

    2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

    فرض کنید از ریاضیات لذت می‌برید و می خواهید فرصتی برای تقویت مهارت‌های تحلیلی، فنی و حل مسئله خود داشته باشید، اما نمی‌خواهید تمرکز خود را تنها به یک رشته محدود کنید. در این صورت، دوره‌های تحصیلی ریاضی در دانشگاه بریتیش کلمبیا برای شما بهترین گزینه خواهند بود.

    3. دانشگاه واترلو

    شما مفاهیمی مانند شمارش، طرح‌های ترکیبی، نظریه گراف، برنامه ریزی خطی، بهینه سازی غیرخطی، تحقیق در عملیات و بهینه سازی ترکیبی را در دانشکده ریاضی دانشگاه واترلو خواهید آموخت. همچنین نحوه استفاده از این مفاهیم در دنیای واقعی را فرا می‌گیرید.

    4. دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در مونترال کانادا است. شما در دانشکده ریاضی در دانشگاه مک گیل در محاسبات آماری، پیش‌ بینی، مدل‌ سازی ریاضی و کنترل فرآیند آماری آموزش می‌بینید.

    5. دانشگاه مونترال

    5. دانشگاه مونترال

    دانشکده ریاضی در دانشگاه مونترال فرصت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در دنیای واقعی از دانش و متخصص خود به نحو احسن استفاده کنید. برای تحصیل در دانشگاه مونترال باید زبان فرانسوی خود را تقویت کنید.

    6. دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر یکی از برترین دانشگاه های دولتی در همیلتون، کانادا است. دوره تحصیلی ریاضیات در دانشگاه مک مستر مفاهیمی مانند جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال، علوم کامپیوتر، هندسه، تئوری اعداد و آمار را ارائه می‌دهد.

    7. دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا به دلیل کیفیت بالای آموزشی خود از دیگر موسسات موجود در کانادا متمایز است. این دانشگاه به طور مداوم برنامه‌های درسی خود را بروز می‌کند و تحقیقات و مطالعات زیادی در زمینه ریاضیات انجام می‌دهد. دانشگاه آلبرتا یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در ادمونتون کانادا است.

    8. دانشگاه سایمون فریزر

    برای ثبت نام در دوره‌ای که توسط دپارتمان ریاضیات دانشگاه سایمون فریزر ارائه می شود، دانشجو باید در هر دوره پیش نیاز نمره C یا بهتر را کسب کند. برخی از دروس ممکن است به نمرات بالاتری نیاز داشته باشند.

    9. دانشگاه وسترن انتاریو

    دانشگاه وسترن انتاریو یکی از دانشگاه های پیشرو کانادا در تدریس ریاضیات است و شهرت بین المللی فوق العاده‌ای دارد. فارغ التحصیلان این دانشگاه فرصت‌های شغلی زیادی را پیش روی خود می‌بینند. علاوه بر این، دانشگاه وسترن یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در لندن کانادا است.

    10. دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری یکی از برترین دانشگاه های دولتی در کلگری کانادا است. دانشکده ریاضی دانشگاه کلگری توانسته دوره‌های تحصیلی خود را با جدیدترین ابزار و متدهای علمی اراپه دهد. علاوه بر این، این دانشگاه در تدریس ریاضیات دارای کادر آموزشی حرفه‌ای است.

    کار حین تحصیل رشته ریاضی در کانادا

    کار حین تحصیل رشته ریاضی در کانادا

    کلیه دانشجویان از جمله دانشجویان بین‌المللی که به این کشور مهاجرت تحصیلی کرده، بدانند که با ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند در حین تحصیل کار کنند که این اجازه‌ی کار به صورت نیمه وقت خواهد بود. علاوه بر این، دانشجویان خارجی مجاز به کار تمام وقت در تعطیلات ترم و تابستان هستند. کار در حین تحصیل می‌تواند فرصتی عالی برای کسب تجربه شغلی خارجی برای دانشجویان باشد. حتی قبل از فارغ التحصیلی دانشجویان، آن‌ها می‌توانند یک شبکه ارتباطی قوی با کسب و کارها ایجاد کنند. دانشجویان ممکن است در هر زمینه‌ای از جمله کار در رستوران، کار نگهداری از کودک، آموزش از راه دور و سایر موارد مشغول به کار شوند.

    موقعیت‌های شغلی فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کانادا

    ریاضیدانان، آماردانان و آکچوئرها توسط دانشگاه‌ها، دولت، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه، شرکت‌های مشاوره حقوق بازنشستگی یا شرکت‌های علمی و مهندسی استخدام می‌شوند. در 10 سال گذشته ریاضیدانان بیشتری توسط شرکت‌های نرم افزار کامپیوتری استخدام شده‌اند.

    با مهارت‌های به دست آمده در ریاضیات و آمار، دانشجویان طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را برای خود در آینده باز می‌کنند. چشم انداز شغلی برای دانشجویانی که مدرک لیسانس یا فوق لیسانس ریاضی را دریافت می‌کنند بسیار خوب است. از عناوین شغلی محبوب در ریاضی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تحلیلگر فنی
    • دانشیار تحلیلگر راه حل
    • تحلیلگر اکچوئری
    • مدلساز داده‌های سازمانی
    • مهندس راه‌حل‌های فنی
    • تحلیلگر داده‌های بازاریابی
    • مهندس بیوانفورماتیک
    • دانشیار مهندس داده
    • کاردان سیستم‌های کیفیت
    • تحلیلگر معاملات کمی
    • دانشیار پژوهشی

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    ریاضیات علمی مبتنی بر اعداد، کمیت و فضا است و به توابع کاربردی یا خالص مربوط می‌شود. دانشجویان ریاضی در حل مسئله عالی هستند و در محاسبات عددی مهارت بالایی دارند. تحصیل ریاضی در کانادا به دانشجویان یک مدرک معتبر ارائه می‌دهد که باعث می‌شوند آنها بتوانند در موقعیت‌های شغلی مناسب مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول تحصیل رشته ریاضی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-06-06

    سلام من ۳۴ ساله هستم لیسانس ریاضی با معدل ۱۲.۹۷ دارم و سال ۹۴ فارغ التحصیل شدم. امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد در کانادا را دارم؟

    2023-06-07

    سلام. در صورت داشتن سابقه کار مرتبط با رشتتون و توجیه گپ تحصیلیتون بله میتونید.

    مشاوره رایگان مهاجرت