تحصیل رشته روانشناسی در کانادا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا، انتخاب دانشگاه و بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیه با ما تماس بگیرید:

    02171400111

    کانادا که جزء کشورهای چند فرهنگی و توسعه یافته به حساب می‌آید و همواره بر آگاهی از سلامت روان و رفاه برای شهروندانش تاکید داشته است. بنابراین، بخش روانشناسی در کانادا همیشه مورد تقاضای روانشناسان و روانپزشکان آموزش دیده است. این کشور همچنین خانه بسیاری از دانشگاه‌های مشهور جهان است که دوره‌های روانشناسی را در کانادا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند. همچنین این موسسات به دانشجویان انواع و اقسام بورسیه تحصیلی و امکانات تحصیلی ارائه می‌دهند. پس اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید و می‌خواهید در رشته روانشناسی تحصیل کنید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

    درباره تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

    درباره تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

    روانشناسی، علم رفتار و ذهن انسان است. روان ‌شناسی به هر گوشه‌ای از زندگی از اقتصاد، سیاست، جامعه، فرهنگ آموزشی گرفته تا پزشکی وارد می‌شود. بنابراین، روانشناسی علم مطالعه رفتار انسان از طریق جلوه‌های روان‌ شناختی، ورود به تحقیقات معنوی در همه زمینه‌های زندگی است. بنابراین، کسانی که در این رشته تحصیلی می‌کنند، این امکان را دارند تا به دیگران کمک کنند تا زندگی بهتری داشته باشند.

    با تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا، شما به خوبی با دانش اولیه و پیشرفته در مورد روانشناسی مانند روانشناسی ارتباطات، روانشناسی کار، روانشناسی تربیتی، روانشناسی خانواده، درمان شناختی رفتاری، مشاوره مدرسه یا موضوعات مدیریت موقعیت در زندگی آشنا خواهید شد. به طور کلی، روانشناسی از جمله نیازمند دانش غنی و درک عمیق از زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

    با تحصیل روانشناسی در کانادا می‌توانید موارد زیر را آموزش ببینید:

    • درک خواهید کرد که چگونه مسائل روانی را شناسایی کنید.
    • میزان بیماری را بر اساس علائم ارزیابی کنید.
    • مشکلاتی که بیماران با آن مواجه می‌شوند را حل کنید.
    • می‌دانید که چگونه منابع اطلاعات با کیفیت در مورد روانشناسی مانند اینترنت، کتاب و روزنامه را انتخاب کنید.
    • نحوه نوشتن گزارش در مورد یک موضوع روانشناختی به سبک دانشگاهی را می‌آموزید.

    شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

    شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

    شما می‌توانید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا تحصیل کنید. برای تحصیل در رشته روانشناسی نه تنها به علاقه و اشتیاق به تحقیقات رفتاری و روانشناسی انسان نیاز دارید بلکه باید مهارت‌های خاصی در مهارت‌های تحلیلی، توانایی ریاضی و پردازش داده‌ها داشته باشید تا قضاوت دقیقی داشته باشید.

    برای برآورده کردن شرایط عمومی برای تحصیل روانشناسی در کانادا، باید از دبیرستان یا مقاطع بالاتر فارغ التحصیل شوید و حداقل نمره 6.5 آیلتس داشته باشید. به طور کلی، باید شرایط زیر را داشته باشید تا برای تحصیل رشته روانشناسی در کانادا اقدام کنید:

    • دانشجویان برای لیسانس باید ریز نمرات ترجمه شده مقطع متوسطه را ارائه دهند.
    • دانشجویان برای کارشناسی ارشد به مدرک لیسانس روانشناسی یا برنامه معادل آن از یک دانشگاه معتبر نیاز دارند.
    • دانشجویان برای مقطع دکتری به مدرک فوق لیسانس روانشناسی یا برنامه معادل آن از یک دانشگاه معتبر نیاز دارند.
    • همه دانشجویانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست، باید نمرات آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل، PTE  و غیره را برای اثبات شایستگی خود ارائه دهند.
    • نمرات رقابتی GRE یا سایر آزمون‌های رقابتی پذیرفته شده توسط دانشگاه نیاز است.
    • توصیه نامه و انگیزه نامه برای همه مقاطع تحصیلی ضروری است.

    طبقه بندی مدارک رشته روانشناسی در کانادا

    طبقه بندی مدارک رشته روانشناسی در کانادا

    در کانادا چهار نوع مدرک در رشته روانشناسی وجود دارند که می‌توانید بسته به نیازهای خود در هر کدام از آنها مشغول به تحصیل شوید.

    • مدرک کاردانی: تنها دو سال طول می‌کشد تا در یک دوره کاردانی در کالج یا دانشگاه در کانادا تحصیل کنید. با این حال، اگر شغل شما نیاز به دانش روانشناسی داشته باشد، این مدرک تنها یک نوع حمایت است. بنابراین اگر فقط این مدرک را می‌خواهید، فرصت‌های شغلی شما نسبت به مدارک بالاتر کمتر خواهد بود.
    • مدرک لیسانس: مدرک لیسانس برنامه‌ای است که توسط بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در کانادا انتخاب می‌شود. دانشجویانی که در رشته روانشناسی در کانادا تحصیل می‌کنند، مهارت‌ها و دانش لازم را در زمینه روانشناسی آموزش خواهند دید. داشتن مدرک لیسانس روانشناسی به شما کمک می‌کند تا به راحتی شغل پیدا کنید. همچنین، اگر می‌خواهید پزشک شوید، لیسانس فقط پایه‌ای برای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری است.
    • مدرک کارشناسی ارشد: برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک لیسانس لازم است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روانشناسی در کانادا، دو تا سه سال طول می‌کشد تا برنامه مدرک را تکمیل کنید. این دوره تحصیلی آموزش‌های فشرده‌ای را در مورد نحوه اعمال تئوری ارائه می‌دهد. با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، یافتن شغل در یک سازمان دولتی، خدمات درمانی یا دانشگاه آسان است.
    • دکتری (Ph.D): این مدرک دکتری است. تکمیل این برنامه پنج تا هفت سال طول می‌کشد. شما باید در بیمارستان تحت نظارت یک پزشک تمرین کنید، برنامه آموزشی بر روی استفاده از دانشی که آموخته‌اید تمرکز دارد. با مدرک دکتری می‌توانید در بیمارستان روانپزشک شوید یا یک مطب خصوصی باز کنید.

    تحصیل در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در کانادا

    تحصیل در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی در کانادا

    سلامت روان و آگاهی و نیاز آن در سال‌های اخیر در کانادا افزایش یافته است. بنابراین، تقاضا برای روانشناسان و مشاوران نیز افزایش یافته و دوره‌های روانشناسی سطح لیسانس را محبوب می‌کند. در ادامه به بهترین دوره‌های روانشناسی در مقطع کارشناسی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه

    مقطع تحصیلی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    لیسانس هنر در روانشناسی (4 سال)

    دانشگاه تورنتو

    لیسانس علوم روانشناسی Honours (4 سال)

    دانشگاه مک گیل

    لیسانس روانشناسی (4 سال)

    دانشگاه یورک

    لیسانس روانشناسی Honours (4 سال)

    دانشگاه کوئینز

    لیسانس علوم روانشناسی Honours (3 سال)

    دانشگاه واترلو

    لیسانس هنر در روانشناسی (3 یا 4 سال)

    دانشگاه آلبرت

    لیسانس روانشناسی (4 سال)

    دانشگاه دالاهو

    لیسانس روانشناسی (4 سال)

    دانشگاه مک مستر

    لیسانس هنر در روانشناسی (4 سال)

    دانشگاه ویکتوریا

    لیسانس روانشناسی (4 سال)

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در کانادا

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در کانادا

    در ادامه انواع دوره‌های روانشناسی در مقطع فوق لیسانس آورده شده‌اند:

    • Masters روانشناسی در کانادا هم یک برنامه تمام وقت و هم نیمه وقت است که یک تا دو سال طول می‌کشد. برخی از زمینه‌هایی که در مقطع کارشناسی ارشد به صورت تخصصی ارائه می‌شوند شامل علوم شناختی، روانکاوی، روانشناسی بالینی، روانشناسی کودک و غیره هستند.
    • MS روانشناسی در کانادا دارای سه نوع مختلف اعم از دوره‌ای و پژوهشی (MS Psychology)، دوره تحقیقاتی فشرده (Master of Science in Psychology) و دوره حرفه‌ای (Master of Applied Psychology) است.
    • MSc روانشناسی یک برنامه تحقیقاتی فشرده است که دوره‌هایی به همراه حوزه تحقیقاتی و ارائه پایان نامه نهایی پس از دو سال را ارائه می‌دهد. این دوره بر روی سلامت، رشد، شناخت، ادراک و روانشناسی عصب شناسی تمرکز دارد.
    • MAP یا Master in Applied Psychology در کانادا مبانی آمار، روش شناسی علمی و زمینه‌های مرتبط روانشناسی را به دست می‌آورد که می‌تواند برای تحقیق و ارزیابی به کار رود. این دوره شامل مطالعات روانشناسی اجتماعی، روانشناسی کودک و روانشناسی کاربردی است.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای دوره‌های روانشناسی کارشناسی ارشد عبارتند از:

    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه واترلو
    • دانشگاه کوئینز
    • دانشگاه مک مستر
    • دانشگاه یورک
    • دانشگاه دالاهو
    • دانشگاه آلبرتا

    تحصیل در مقطع دکتری رشته روانشناسی در کانادا

    تحصیل در مقطع دکتری رشته روانشناسی در کانادا

    برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید توجه نمود که بسیاری از برنامه‌های دکتری توسط دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شوند که می‌توانند 3 تا 6 سال نیز باشند. در ادامه لیست کامل دوره‌های روانشناسی در کانادا بعد از کارشناسی ارشد آمده است:

    دانشگاه

    مقطع تحصیلی

    دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا

    Ph.D. Psychology

    دانشگاه تورنتو

              Ph.D. Psychology

    Ph.D. in School & Clinical Child Psychology

    دانشگاه مک گیل

                                 Ph.D. Counselling Psychology

    Ph.D. in Child Psychology

    دانشگاه مونترال

              Ph.D. Psychology

    Ph.D. Research & Intervention in Clinical Psychology

    دانشگاه سایمون فریزر

                                 Ph.D. in Educational Psychology

    Ph.D. Psychology

    Ph.D. Organizational Behavior

    دانشگاه مک مستر

                    Ph.D. Cognitive Science of Language

    دانشگاه آلبرتا

    Ph.D. Psychiatry

    Ph.D. Counselling Psychology

    هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

    هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

    متوسط ​​شهریه دوره‌های روانشناسی در کانادا از 17 هزار دلار کانادا تا 60 هزار دلار کانادا متغیر است. در ادامه هزینه‌های انواع دوره‌های روانشناسی آمده است:

    مقطع

    شهریه سالانه (دلار کانادا)

    لیسانس روانشناسی

    20 هزار تا 60 هزار

    فوق لیسانس روانشناسی

    18 هزار تا 48 هزار

    دکتری روانشناسی

    17 هزار تا 57 هزار

    جدای از هزینه تحصیل، در جدول زیر به تفکیک هزینه‌های مختلفی که در محاسبه هزینه زندگی در کانادا برای یک دانشجو باید در نظر گرفته شوند، آورده شده است:

    اقلام

    هزینه در سال (دلار کانادا)

    محل اقامت

    5 هزار تا 15 هزار

    بیمه درمانی

    300 تا 800

    غذا

    3 هزار دلار

    سرگرمی، فراغت و تسهیلات

    2 هزار دلار

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان روانشناسی در کانادا

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان روانشناسی در کانادا

    همانطور که می‌دانید کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است، بنابراین با زندگی و کار در این کشور، افراد با دغدغه‌های مختلفی مانند دغدغه‌های مالی، خانوادگی، اجتماعی و غیره مواجه خواهند شد که منجر به افزایش مشکلات روانی می‌شود. بنابراین، روانشناسی یکی از مشاغل پررونق در کانادا است که تقاضای زیادی برای منابع انسانی عظیم برای رفع نیازهای جامعه دارد. در 15 سال گذشته، نرخ بیکاری در این صنعت همیشه پایین بوده است (4 یا 6 درصد). روانشناسی نیز همیشه در بین 100 شغل برتر در کانادا قرار داشته است. بنابراین، دانشجویانی که در کانادا روانشناسی می‌خوانند، می‌توانند نسبت به پیدا کردن شغل کاملا ًمطمئن باشند.

    دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در مشاغل زیر فعالیت کنند:

    • روانشناسان مؤسسات آموزشی
    • مدرسان متخصص روانشناسی در دانشگاه‌ها
    • مشاوره شغلی برای دانشجویان
    • روان درمانگر در بیمارستان
    • مشاوران مسائل روزمره زندگی مانند عشق، ازدواج و خانواده و غیره

    دستمزد روانشناسان بسته به تجربه متفاوت است. میانگین حقوق یک روانشناس حدود 77012 دلار کانادا در سال است. برای متخصصان با 5 سال یا بیشتر تجربه، حقوق می‌تواند به بیش از 85 هزار دلار کانادا در سال برسد.

    کلام آخر

    اگر شما فردی هستید که می‌خواهید شگفتی‌های روانشناسی انسان را کشف کنید و در صدد این هستید که خود را در زمینه‌های جدید به چالش بکشید، تحصیل رشته روانشناسی در کانادا برای شما ایده آل است. شما می‌توانید از بالاترین سطح آموزشی، زیر ساخت‌های پیشرفته و یک محیط طبیعی بکر در کانادا لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی و مهاجرت به کانادا و طرح هرگونه پرسش با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته روانشناسی در کانادا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ