تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل پرستاری در استرالیا با بورسیه

    تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا به دلیل اعتبار بالای مدرک تحصیلی به خصوص که اگر از یکی از دانشگاه‌های معتبر استرالیا اخذ گردد، وجود تقاضا برای آن در همه جای جهان از جمله استرالیا و داشتن حقوق و درآمد بالا، در میان متقاضیان تحصیل در استرالیا بسیار محبوب است. این رشته جدای از متوسط حقوق 109 هزار دلار در سال با احتساب مالیات در استرالیا که جز مشاغل با درآمد بالا به حساب می‌آید، با امکان داشتن درآمد تا میزان سالیانه حتی 150 هزار دلار استرالیا بنا به سطح مهارت، سابقه کار و تحصیلات شما، این رشته را از نظر درآمد در رتبه‌ی تک رقمی در لیست پردرآمدترین مشاغل در استرالیا قرار می‌دهد. همین بالا بودن اعتبار مدرک و رشته تحصیلی و وجود فرصت‌های شغلی با درآمد بالا برای این رشته در استرالیا دلایل کافی برای تحصیل این رشته در این کشور می‌باشد. حال بیاییم به بررسی دقیق‌تر پیرامون تحصیل در این رشته، شرایط تحصیل، هزینه‌ها، فرصت‌های شغلی پس از تحصیل و... برای متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا بپردازیم؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    بررسی رشته دندانپزشکی در استرالیا

    تحصیل در کشور استرالیا به ویژه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و رشته‌های آزمایشگاه محور دارای شهریه‌های بالایی بوده اما از طرفی درآمد بالا برای فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور به خصوص در رشته‌های مذکور، صرف کردن هزینه‌های تحصیلی را جبران می‌نماید. به واسطه درآمد بالا برای فارغ‌التحصیلان در این رشته و از طرفی اعتبار بالای مدرک تحصیلی و وجود تقاضای کار برای آن در همه جا و همه زمان، تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا از محبوبیت بالایی برخوردار است. دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا و اعتبار مدارک تحصیلی این رشته‌ها از دانشگاه‌های این کشور همواره بطور پیوسته جز رتبه‌های تک رقمی و بسیار بالا از دیرباز در جهان بوده که این قضیه غافلگیرکننده نیست؛ چرا که در دانشکده‌های پزشکی این کشور همواره روش‌های نوآورانه‌ای در زمینه تدریس و تحقیق بکار برده شده و با داشتن اساتید و دکترهای بسیار معتبر در سطح جهانی و همچنین در اختیار قرار دادن چشم اندازهای عالی به آینده برای دانشجویان، تجربه منحصر بفردی را از تحصیل در این رشته ارائه می‌دهند.

    اما از طرفی شاید تصمیم‌گیری برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در استرالیا کار آسانی باشد و قسمت سخت ماجرا زمانی ایجاد می‌شود که متقاضی وارد فرایند درخواست پذیرش از دانشگاه می‌شود. چرا که تجربه نشان داده که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی اطلاعات زیادی را برای انتخاب این رشته در اختیار نداشته و بسیاری از الزامات از سوی دانشگاه مورد نظر را رعایت نمی‌کنند. اگرچه کلیه دانشگاه‌های این کشور آماده راهنمایی و پاسخ‌گویی برای همه دانشجویان هستند اما عملی کردن این قضیه به دلیل درخواست‌های بالا همیشه امکان‌پذیر نبوده است و بنابراین گاها خود متقاضی می‌بایست کلیه اطلاعات را جمع نموده و یا از طریق یک موسسه مهاجرتی معتبر در زمینه پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به این اطلاعات و در نهایت تصمیم قطعی و درست‌تر در این رابطه بپردازد. ما سعی می‌نماییم که در این مطلب تا جایی که ممکن است به کلیه سوالات در ذهن شما پیرامون تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا پاسخ دهیم و در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی در این راستا دارید با ما در ارتباط باشید: رزرو وقت مشاوره

    انتخاب دانشگاه برای رشته دندانپزشکی در استرالیا

    انتخاب دانشگاه برای رشته دندانپزشکی در استرالیا

    قبل از هرچیز، شما باید اهداف تحصیلی خود را با گزینه‌های در دسترس مقایسه نمایید و به عبارت واضح‌تر، شما باید دانشگاهی را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب نموده که با اهداف آکادمی شما و همچنین شرایط شخصی مانند همخوانی صلاحیت‌های شما با شرایط پذیرش آن دانشگاه، موقعیت مکانی آن دانشگاه در استرالیا و در شهر مد نظر، میزان شهریه آن، رتبه و اعتبار دانشگاه مد نظر در استرالیا و در جهان و دیگر معیارها همخوانی داشته باشد. بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا در حال ارائه رشته دندانپزشکی هستند و مطمئناً با تحقیق و کسب اطلاعات کافی و یا با کمک یک مشاور تخصصی در این زمینه، دانشگاه مناسب خود را پیدا خواهید کرد. فقط می‌بایست برای این قضیه وقت گذاشته و قبل از انتخاب نهایی از کامل بودن اطلاعات و درست بودن تصمیم خود مطمئن باشید؛ چرا که بیشترین بخش رضایتمندی شما از تحصیل را دانشگاه انتخابی به خود اختصاص دهد. همچنین در کنار موارد فوق، میزان درس‌های عملی نسبت به تئوری در رشته دندانپزشکی ارائه شده توسط آن دانشگاه، میزان تسهیلات دانشجویی ارائه شده توسط دانشگاه مورد بررسی، تعداد دانشجویان خارجی و بین‌المللی که برای تحصیل به استرالیا مهاجرت نموده‌اند، میزان انطباق و انعطاف پذیری محیط دانشگاه به خصوص برای دانشجویان بین‌المللی و دیگر معیارها را نیز باید مد نظر داشت.

    الزامات برای پذیرش در رشته‌ دندانپزشکی

    پس از انتخاب دانشگاه با در نظر گرفتن کلیه معیارهای آکادمیک خود بر طبق موارد مذکور در بند فوق، حال وقت آن است که شرایط و الزامات اصلی برای پذیرش در دانشگاه انتخابی مورد نظر را داشته باشید و برای اخذ پذیرش و ثبت نام، مدارک مورد نیاز پیرامون آن‌ الزامات را در اختیار دانشگاه قرار دهید. شرایط و الزامات پذیرش برای رشته دندانپزشکی در استرالیا، بستگی به دانشگاه انتخابی مورد نظر دارد که وجود این تفاوت‌ها بسته به انتخاب دوره درسی مورد نظر شما و سیاست‌های داخلی خود آن دانشگاه می‌باشد که موارد مختلفی در این امر دخیل بوده که اصلی‌ترین آن، معیار پیرامون رتبه و اعتبار آن دانشگاه و کیفیت نظام آموزشی آن در استرالیا و جهان می‌باشد. حال از میان این شرایط و الزامات، یک سری از آن‌ها تقریبا برای تمامی دانشکده‌های پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا یکسان و مشترک هستند که عبارتند از:

    • ارائه مدرک تحصیلی معتبر و شناخته شده
    • ارائه گواهی معتبر ریز نمرات با نمره مورد تایید آن دانشگاه بخصوص در دروس شیمی و بیولوژی
    • ارائه مدرک مهارت‌ زبان انگلیسی
    • ارائه نتایج آزمون ATAR
    • ارائه مدارک تمکن مالی و هزینه شهریه ترم اول دانشگاه
    • ارائه مدارک هویتی
    • ارائه انگیزه نامه
    • و...

    در نظر داشته باشید که مدرک دانشگاهی دانشگاه‌های ایران توسط دانشگاه‌های استرالیا به رسمیت شناخته می‌شود اما باز در صورتی که مدرک اخذ شده شما برای پذیرش در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های استرالیا فاقد اعتبار لازم باشد، می‌توانید یک دوره آموزشی مقدماتی را برای برآوردن شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه را سپری نمایید. از طرفی توجه داشته باشید که فضای در دانشکده‌های دندانپزشکی در استرالیا بسیار رقابتی است و معیارهای پذیرش آن‌ها به نمرات شما در موضوعات مهم برای رشته دندانپزشکی بخصوص برای مطالعات دروسی مانند شیمی و زیست‌شناسی وابستگی مستقیم دارد. با در نظر گرفتن این نکته، حتما اطمینان حاصل نمایید که در این موضوعات و دروس مد نظر نمرات بالایی دارید تا نسبت به سایر متقاضیان برتری و شانس پذیرش بالاتری را داشته باشید.

    ارسال تقاضای ثبت نام

    ارسال تقاضای ثبت نام

    پس از فراهم نمودن الزامات، شرایط و مدارک مورد نیاز دانشگاه مورد نظر برای قبولی در رشته دندانپزشکی، حال می‌بایست فرم‌های ثبت‌ نام را تکمیل و مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارسال نمایید. در این راستا دو راه وجود دارد: یکی آن که این کار توسط خود شخص انجام گردد؛ بدین ترتیب که کلیه مراحل گردآوری اطلاعات پیرامون شرایط، مدارک و الزامات مورد نظر و فراهم نمودن آن‌ها و ارسال این مدارک به همراه تقاضای ثبت نام به دانشگاه مورد نظر توسط خود شخص متقاضی و به وسیله پلتفرم آنلاین دانشگاه برای ثبت نام انجام گردد. لازم به ذکر است که کلیه دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های استرالیا، بخش آنلاین مربوط به تکمیل و ارسال مدارک و فرم ثبت نام دارند. شخص متقاضی در این راستا باید بازه زمانی 3 تا 6 ماه را در نظر داشته و بنابراین تقریبا 6 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی مد نظر، اقدامات لازم را انجام داده و در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه، بلافاصله برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام نماید، چرا که پروسه صدور ویزای دانشجویی زمانبر است.

    روش دیگر این است که شخص کلیه این امور را به یک موسسه مهاجرتی در راستای پذیرش تحصیلی با داشتن مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم بسپارد و به عبارتی بررسی کامل شرایط شما، در اختیار گذاشتن چند گزینه انتخابی پیش رو و در آخر گردآوری و ارسال مدارک، فرم‌های ثبت نام و... به دانشگاه منتخب و مورد نظر را به این موسسات بسپارد که در این روش شخص متقاضی ملزم به پرداخت هزینه‌ایی برای انجام این امور است که البته با این روش به مراتب ریسک کمتری در عدم پذیرش و رد شدن ویزای دانشجویی خود خواهد داشت و چه بسا برعکس که کلیه این مراحل از مشاوره اولیه و سنجش شرایط تا گردآوری مدارک و ارسال به دانشگاه و انجام ثبت نام برای متقاضی به شکل تخصصی و با دقت بالاتر توسط کارشناسان در این زمینه انجام شده و شانس قبولی آن شخص در رشته دندانپزشکی از دانشگاه‌های استرالیا بالاتر خواهد رفت.

    مدت زمان و هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی

    برای آنکه مجوز قانونی و پروانه کار تحت عنوان یک دندانپزشک در استرالیا را دریافت کنید، شما نیازمند به حداقل تحصیلات در مقطع کارشناسی خواهید بود و بطور معمول اخذ مدرک کارشناسی در رشته دندانپزشکی در استرالیا بین 5 تا 7 سال با تحصیل بصورت تمام وقت طول می‌کشد که شامل کسب تجربه و دوره بالینی و آزمایشگاهی نیز می‌گردد. از طرفی دیگر برای تحصیلات تکمیلی در مقطع بالاتر از کارشناسی در رشته دندانپزشکی، مدت زمان تحصیل تا سقف 4 سال هم ممکن است طول بکشد. در نتیجه برای اخذ مدرک تحصیلی در رشته دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد، سرجمع بین 8 تا 10 سال به تحصیل در دانشگاه نیاز دارید. در این راستا توجه داشته باشید که پس از اخذ مدرک دندانپزشکی، طبق قانون باید در هیئت دندانپزشکی استرالیا ثبت نام شده و مورد تایید واقع باشید تا بتوانید حرفه خود را آغاز نمایید.

    از نظر هزینه هم همانطور که اشاره هم کردیم رشته‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن، گران‌ترین رشته‌ها از نظر شهریه تحصیل در کشور استرالیا هستند که دندانپزشکی نیز از این امر مستثنی نبوده است. علت این امر هم عمدتا به این دلیل است که برنامه‌های تحصیلی رشته‌های پزشکی، از جمله دندانپزشکی نیاز به تمرینات بالینی و آزمایشگاهی زیادی دارند که به نوبه خود هزینه‌های اضافی در طول تحصیل را منجر می‌گردد. از طرفی دانشکده‌های دندانپزشکی در استرالیا از دانشجویان بین‌المللی که به این کشور مهاجرت تحصیلی نموده‌اند، شهریه‌های بیشتری را به نسبت مردم خود استرالیا دریافت می‌کنند. همچنین تفاوت هزینه‌های تحصیل به خصوص در این رشته از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر در استرالیا ممکن است دارای تفاوت زیادی باشد اما حداقل شهریه مورد نیاز برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های استرالیا 70 هزار دلار در سال است که این هزینه تا 85 هزار دلار تا گاها حتی نزدیک به 100 هزار دلار در سال بسته به دانشگاه انتخابی مورد نظر هم می‌تواند برسد.

    آینده شغلی دندانپزشکی در استرالیا

    آینده شغلی دندانپزشکی در استرالیا

    رشته دندانپزشکی در استرالیا جز 10 رشته پردرآمد در این کشور می‌باشد؛ به طوری که متوسط درآمد سالانه یک دندانپزشک در استرالیا 109 هزار دلار با احتساب مالیات می‌باشد. حال اگر شما تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید و یا تجربه و سابقه کار داشته یا به هر نحوی از نظر علمی و تجربی در حرفه خود مهارت بیشتری داشته باشید، می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید. یک دندانپزشک ماهر و با تجربه در استرالیا می‌تواند درآمدی بین 120 تا 145 هزار دلار در سال با احتساب مالیات را هم داشته باشد که حقوق سالانه بالایی به حساب می‌آید. از طرفی شغل دندانپزشکی در قاره اقیانوسیه و در کشورهای استرالیا و نیوزلند، با وجود نیروی کار ماهر به اندازه به نسبت کافی، همواره جز مشاغلی بوده که برای آن تقاضای بالایی وجود داشته و دارد. بنابراین زندگی برای یک دندانپزشک در استرالیا حداقل از نظر زندگی شغلی، بطور قطع می‌توان گفت که بسیار مطلوب خواهد بود و شخص مشغول در این حرفه دغدغه‌ایی درباره حقوق و مزایای شغلی یا وجود تقاضا برای شغل پیرامون رشته تحصیلی‌اش را نخواهد داشت.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

    در اینجا به معرفی 8 دانشگاه برتر استرالیا برای تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی می‌پردازیم که در این رتبه‌بندی، معیار اصلی رتبه بندی و کیفیت آموزشی دانشکده دندانپزشکی آن دانشگاه می‌باشد که این 8 دانشگاه عبارتند از:

    نام دانشگاه

    امتیاز

    رتبه کشوری

    تعداد دانشجوی دندانپزشکی

    درصد رضایت دانشجویان

    جیمز کوک

    284

    22

    384

    80

    آدلاید

    262

    6

    387

    82

    کویینزلند

    248

    3

    373

    76

    سیدنی

    164

    2

    325

    71

    چارلز استورت

    161

    29

    223

    85

    لاتروب

    154

    19

    246

    77

    ملبورن

    151

    1

    332

    77

    استرالیای غربی

    82

    8

    211

    45

     

    سوالات متداول تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ