تحصیل رشته جامعه شناسی در کانادا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در رشته جامعه شناسی در کانادا یکی از فرصت‌های استثنایی است که می‌توانید در زندگی خود به دست آورید. زندگی و دانش اندوزی در کانادا مزایایی زیادی دارد، این کشور در زمینه تحصیلات آکادمیک پیشرو است و خدمات رفاهی خوبی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. همچنین وجود شرایط ایده آل برای زندگی، اقتصاد پویا و امکان دریافت اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی از دیگر فواید تحصیل در کانادا است. ایده تحصیل در رشته جامعه شناسی در کانادا بسیار جذاب است اما قبل از ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در ادامه به شرایط، هزینه‌ها و بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده دوره‌های جامعه شناسی اشاره می‌کنیم.

    رشته جامعه شناسی چیست؟

    رشته جامعه شناسی چیست؟

    رشته جامعه شناسی به مطالعه جامعه و رفتار انسان می‌پردازد. جامعه شناسی یک علم نوین است که تعاملات انسانی را تجزیه و تحلیل می‌کند، بنابراین دانشجویان در این رشته به مطالعه افراد، گروه‌ها، جوامع، سازمان‌ها، فرهنگ‌ها و جوامع می‌پردازند. دانشجویان نه تنها بر تعاملات امروزی بلکه بر فرهنگ‌ها و جوامع در طول تاریخ تمرکز می‌کنند.

    دانشجویان برای پرسیدن سوالات مهم، انجام تحقیقات و جمع آوری داده‌ها برای تجزیه و تحلیل آموزش می‌بینند. رشته جامعه شناسی به بهبود فرآیندهای اجتماعی از جمله رسیدگی به تعارضات خانوادگی، تبعیض مذهبی و نابرابری مراقبت‌های بهداشتی باشد. دروس مورد نیاز برای رشته‌های جامعه شناسی شامل مقدمه‌ای بر اصول اساسی تحلیل جامعه هستند.

    دانشجویان جوامع مختلف انسانی را در طول تاریخ مطالعه می‌کنند و مسیر آنها را بررسی می‌نمایند که چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه بوده است. دانشجویان این رشته ممکن است در کلاس‌های درسی خود در مورد روابط نژادی و قومی، تعاملات خانوادگی، مواد مخدر و جرم و جنایت در جامعه، جنسیت، جمعیت پیر و بازنشستگی و غیره شرکت کنند.

    دانشجویان می‌توانند تأثیر رسانه‌ها، تأثیر اعتقادات مذهبی یا تفاوت بین زندگی شهری و حومه شهر را مطالعه کنند. بسیاری از اصول پایه و اساسی رشته جامعه شناسی در دوره 4 ساله کارشناسی ارائه می‌شوند. با ورود به دوره کارشناسی که 2 ساله است، این امکان را دارید تا گرایش مورد نظر خود را انتخاب کنید. دوره دکتری رشته جامعه شناسی در کانادا بین 4 تا 5 سال است که می‌توانید به طور تخصصی در یک حوزه خاص در رشته خود تحصیل کنید.

    هزینه تحصیل در رشته جامعه شناسی در کانادا

    هزینه تحصیل در رشته جامعه شناسی در کانادا

    رشته

    دانشگاه

    مدت دوره

    زبان (آیلتس)

    هزینه کل دوره

    لیسانس جامعه شناسی

    دانشگاه ویکتوریا

    4 سال

    6.5

    107321 دلار کانادا

    لیسانس جامعه شناسی

    دانشگاه کوئینز

    4 سال

    6.5

    214287 دلار کانادا

    لیسانس جامعه شناسی

    دانشگاه مانیتوبا

    4 سال

    6.5

    66400 دلار کانادا

    لیسانس جامعه شناسی

    دانشگاه ونکوور

    4 سال

    6.5

    69600 دلار کانادا

    لیسانس جامعه شناسی

    دانشگاه آلبرتا

    4 سال

    6.5

    86674 دلار کانادا

    فوق لیسانس جامعه شناسی

    دانشگاه یورک

    3 ترم

    7.5

    28238 دلار کانادا

    فوق لیسانس جامعه شناسی

    دانشگاه کلگری

    12 ماه

    6.5

    19437 دلار کانادا

    فوق لیسانس جامعه شناسی

    داشگاه گوئلف

    2 سال

    6.5

    27350 دلار کانادا

    دکتری جامعه شناسی

    دانشگاه آلبرتا

    5 سال

    7.5

    37860 دلار کانادا

    دکتری جامعه شناسی

    دانشگاه تورنتو

    4 سال

    7

    24840 دلار کانادا

    دکتری جامعه شناسی

    دانشگاه کوئینز

    4 سال

    7

    23092 دلار کانادا

    مدارک لازم برای تحصیل در رشته جامعه شناسی در کانادا

    مدارک لازم برای تحصیل در رشته جامعه شناسی در کانادا

    مدارک بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود اما مدارک عمومی به شرح زیر هستند:

    • مدرک تحصیل قبلی به ریزنمرات
    • الزامات زبان انگلیسی یا فرانسه
    • پاسپورت معتبر
    • فرم درخواست پذیرش آنلاین
    • بیمه نامه دانشجویی
    • انگیزه نامه
    • گواهی سلامت پزشکی
    • توصیه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته جامعه شناسی در کانادا

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته جامعه شناسی در کانادا

    در ادامه به دانشگاه‌های برتر کانادا برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته جامعه شناسی در این کشور اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه تورنتو

    برنامه تحصیلی که توسط اساتید علوم اجتماعی در دانشگاه تورنتو تهیه شده است، به بررسی فرآیندهای توسعه نابرابر و نابرابری در جوامع و چگونگی شکل گیری مهاجرت و تحرک جوامع انسانی می‌پردازد.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دپارتمان جامعه شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا به دانشجویان خود می‌آموزد که چگونه کارهای تحقیقاتیشان را در میان مردم و در دنیای اجتماعی امروز انجام دهند. شما یاد می‌گیرید که چگونه پیوندهای بین جوامع را تجزیه و تحلیل کنید.

    دانشگاه مک گیل

    دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در دانشگاه مک گیل از فرصت‌های مربیگری نزدیک با اعضای هیئت علمی حامی و دلسوز بهره مند می‌شوند. همچنین، انعطاف پذیری در ارائه دوره‌های تحصیلی براساس علاقه شخصی دانشجویان انجام می‌شود.

    دانشگاه مونترال

    برنامه آموزشی در دپارتمان جامعه شناسی در دانشگاه مونترال با هدف ارائه یک محیط آکادمیک پویا پیاده سازی شده است. دانشگاه به ترویج تفکر اجتماعی از طریق دوره‌های آموزشی آکادمیک و تحقیقات مبتنی بر پایان نامه به دانشجویان اهمیت زیادی می‌دهد.

    دانشگاه وسترن

    جامعه شناسی یک دوره بین رشته‌ای در علوم انسانی و علوم اجتماعی است که در گروه جامعه شناسی دانشگاه وسترن ارائه می‌شود. بنابراین، دانشگاه وسترن یک محیط سرشار از تعامل و تبادل بین رشته‌ای و تحقیقاتی را تقویت می‌کند.

    دانشگاه اتاوا

    اهداف کلی دپارتمان علوم اجتماعی دانشگاه اتاوا تأکید بر اندیشه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. با این کار ابزارهای فکری و عملی برای موفقیت آمیز دانشجویان جهت به پایان رساندن دوره تحصیلی خود در اختیارشان قرار می‌گیرد.

    دانشگاه کبک

    دانشجویانی که از دانشگاه کبک با هوش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فارغ‌ التحصیل می‌شوند، طیفی از مهارت‌های حرفه‌ای مانند تفکر انتقادی، مهارت‌های نرم و شایستگی‌های پژوهشی را از خود نشان می‌دهند.

    دانشگاه کوئینز

    گروه جامعه شناسی دانشگاه کوئینز بر تحقیقات اجتماعی کاربردی، بکارگیری نظریه‌های اجتماعی و روش‌های تحقیق تمرکز دارد. این موضوعات به درک و رسیدگی به مشکلات اجتماعی و چالش‌های پیش روی جوامع انسانی در سراسر جهان کمک می‌کند.

    دانشگاه یورک

    دپارتمان جامعه شناسی در دانشگاه یورک برنامه‌هایی آموزشی ارائه می‌دهد که تخصص دانشکده را در جامعه شناسی، مطالعات سلامت و جمعیت، پیری شناسی، انسان شناسی، علوم و مطالعات محیطی و جرم شناسی و عدالت کیفری تایید می‌کند.

    دانشگاه آلبرتا

    اساتید با تجربه در دانشکده هنرهای گروه جامعه شناسی در دانشگاه آلبرتا نقش مهمی را در تربیت ذهنی دانشجویان ایفا می‌کنند. آنها شیوه‌های فراگیر تدریس در حوزه جوامع بین الملل و فرهنگ کشورها را به کار می‌گیرند.

    موقعیت‌های شغلی برای متخصص جامعه شناسی

    موقعیت‌های شغلی برای متخصص جامعه شناسی

    رشته‌های جامعه شناسی اغلب مشاغلی را در خدمات اجتماعی مانند مشاوران، افسران پلیس، مددکاران اجتماعی و مربیان دنبال می‌کنند و جامعه شناسی از جمله مشاغل پز طرفدار و پر درآمد در کانادا بوده و کسانی که با این حرفه مهاجرت به کانادا می‌کنند، آینده حرفه‌ای و شغلی درخشانی خواهند داشت. برخی موقعیت‌های شغلی مانند منابع انسانی به فارغ التحصیلان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در تجزیه و تحلیل رفتار انسانی به کار بگیرند. در این نقش، آنها از روابط کارکنان و کار، وظایف پرسنل مانند استخدام و آموزش و تضمین کیفیت حمایت می‌کنند. از دیگر موقعیت‌های شغلی رشته جامعه شناسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • فعال اجتماعی
    • مشاور اعتیاد
    • مشاور اشتغال
    • مشاور خانواده و ازدواج
    • کارمند پزشکی قانونی
    • تاریخ شناس
    • افسر حقوق بشر
    • روزنامه نگار
    • خبرنگار رسانه
    • مددكار بهداشت روان
    • کار درمانگر
    • مشاور سیاسی
    • سیاستمدار
    • معلم دبیرستان
    • استاد دانشگاه
    • مشاور توانبخشی
    • محقق امور اجتماعی
    • مشاور بازنشستگی
    • پژوهشگر سیاست اجتماعی

    کلام آخر

    جامعه شناسی روابط بین افراد و نهادها را مطالعه می‌کند و به چگونگی تأثیر این روابط بر تصمیم گیری و زندگی روزمره می‌پردازد. شما رفتار اجتماعی انسان را تجزیه و تحلیل خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که رویدادهای اجتماعی و چگونگی تأثیر آنها بر جوامع ما را درک کنید. شما یاد خواهید گرفت که به طور انتقادی، منطقی و سازنده در مورد مسائل پیچیده اجتماعی فکر کنید. شما همه این موارد را از طریق تحصیل رشته جامعه شناسی در کانادا یاد خواهید گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته جامعه شناسی در کانادا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت