تحصیل رشته تاریخ در کانادا 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    یکی از مهمترین دلایل تحصیل در رشته تاریخ می‌تواند درک اشتباهات گذشته و یافتن راه حل برای داشتن دنیایی بهتر باشد. هنگام مطالعه تاریخ می‌توان وضعیت ملت‌ها را از نظر قوت یا ضعف و میزان جهل یا آگاهی آن‌ها شناخت. به ویژه اگر مقصد تحصیلی شما کشوری مانند کانادا باشد، این امکان برایتان وجود دارد که رشته تاریخ را به شکلی عمیق و در بالاترین سطح ممکن مطالعه کرده و مدرک مورد نظر خود را از بهترین دانشگاه‌های کانادا دریافت کنید.

    تحصیل رشته تاریخ در کانادا به شما چشم انداز روشنی از آینده می‌دهد. به دلیل که می‌توانید به عنوان یک تاریخ شناس در کانادا بمانید و در موقعیت‌های شغلی مختلف مشغول به کار شوید. پس اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید و می‌خواهید در رشته تاریخ درس بخوانید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

    دلایل تحصیل رشته تاریخ در کانادا

    دلایل تحصیل رشته تاریخ در کانادا

    کانادا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل رشته تاریخ در خارج از کشور هستند. این کشور به دلیل سیستم آموزشی بسیار قوی در سطح جهانی و برنامه‌های تحصیلی متنوع برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تاریخ شناخته شده است. همچین 10 دانشگاه کانادایی در 200 مؤسسه برتر دانشگاهی در سراسر جهان قرار دارند. علاوه بر کیفیت آموزش و رتبه بالای دانشگاه‌های کانادا، دلایل زیادی وجود دارند که کانادا را به یک مقصد تحصیلی عالی تبدیل می‌کند:

    فرهنگ دوستانه و مهاجرپذیر

    فرهنگ گرم و دوستانه در مورد کانادایی‌ها صدق می‌کند. وقتی به کانادا می‌آیید، کشوری دلپذیر با فرهنگ منحصر به فرد کانادایی را خواهید دید که تنوع را در بر می‌گیرد. از مراکز شهری گرفته تا شهرهای کوچک، کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین المللی است.

    کیفیت زندگی بالا

    دانشجویان بین المللی در کانادا از استاندارد زندگی بالایی برخوردار هستند. کانادا مکانی عالی برای زندگی و کار است. در واقع، این کشور از نظر کیفیت زندگی جزء 10 کشور برتر جهان قرار دارد. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی، کانادا همچنین 4 شهر از 100 شهر برتر دانشجویی جهان را دارد.

    فرصت‌های شغلی متعدد

    دانشجویان کالج و دانشگاه‌های کانادایی با پتانسیل درآمد قوی فارغ التحصیل می‌شوند. بدین دلیل که کانادا دانشجویان را برای آینده‌ای موفق در مشاغل پردرآمد آموزش می‌دهد. تنها در دهه گذشته، کانادا 1.8 میلیون شغل جدید برای فارغ التحصیلان ایجاد کرد. شما سه سال بعد از فارغ التحصیلی فرصت دارید در کانادا کار کنید، سپس این امکان را دارید برای اقامت دائم درخواست دهید.

    هزینه تحصیل و زندگی مناسب

    کانادا به داشتن برخی از پایین‌ترین شهریه‌های دانشگاهی در میان کشورهای انگلیسی زبان معروف است. بودجه تحصیلی شما هر چه باشد، در طیف متنوعی از گزینه‌های آموزشی کانادا می‌توانید تحصیل کنید. برای اطلاع از شهریه رشته تاریخ باید به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود بروید.

    محیطی زیبا برای زندگی

    ماجراجویی در کانادا در انتظار شماست! از دیدن رنگ‌های پر جنب و جوش برگ‌های پاییزی گرفته تا صدای چک چک قطرات باران در جنگل، هر فصل و مکان در کانادا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های تحصیل رشته تاریخ در کانادا، فرصت تجربه آب و هوای خوب و محیطی زیست زیبا و بکر است.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته تاریخ

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته تاریخ

    در ادامه به بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته تاریخ اشاره می‌کنیم:

    1- دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو بیشترین بودجه علمی را برای تحقیق در تاریخ در میان دانشگاه‌های کانادا دریافت می‌کند. گروه تاریخ دانشگاه تورنتو فرصت‌های هیجان انگیزی را برای رشته تاریخ و بررسی اهمیت آن از طریق تحقیق، آموزش و یادگیری مادام العمر ارائه می‌دهد. هر ساله، هیئت علمی مشهور بین المللی ما بیش از 7 هزار دانشجوی با استعداد را در قلمروی جذاب رشته تاریخی راهنمایی می‌کند.

    2- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دپارتمان تاریخ در دانشگاه بریتیش کلمبیا دوره‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. دوره تحصیلی تاریخ واقع در پردیس ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در ونکوور کانادا است. در محوطه دانشگاه کاوش کنید، نحوه عملکرد دانشکده خود را از نزدیک ببینید و خود را برای یک سال تحصیلی هیجان انگیز در بریتیش کلمبیا آماده می‌کنید. تحصیل تاریخ در این موسسه معروف آینده شغلی خوبی را برای شما رقم می‌زند.

    3- دانشگاه مک گیل

    3- دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل در سراسر جهان به دلیل برتری در آموزش و برنامه‌های پژوهش محور شناخته شده است. این دانشگاه دارای یک سنت طولانی در مطالعات نوآورانه است که نیروی محرکه آموزشی در سطح موسسه را تشکیل می‌دهد. دانشگاه مک گیل یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در مونترال کانادا است. دپارتمان تاریخ و مطالعات کلاسیک دانشگاه مک گیل یکی از بزرگترین دپارتمان‌های تاریخ در کاناداست که فرهنگ پژوهشی فعال و پویایی دارد.

    4- دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر دارای یک مرکز تحقیقاتی فوق العاده است. این موسسه به عنوان پژوهش محورترین دانشگاه در تمام کانادا انتخاب شده است. دانشگاه مک مستر یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در رشته تاریخ در همیلتون است. دپارتمان تاریخ در دانشگاه مک مستر فرصت‌های آموزشی مداومی را برای آن دسته از دانشجویانی که به دنبال مدارک بالاتر (ارشد و دکتری) هستند فراهم می‌کند.

    5- دانشگاه کوئینز

    مدرسه تاریخ در دانشگاه کوئینز توسط اساتید بسیار ماهر خود شناخته می‌شود. همچنین دانشگاه بورسیه‌های زیادی را برای دانشجویان جهت تدریس و تحقیق ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دانشگاه متنوع و پویاست؛ زیرا دانشجویان و کارکنان آن از بیش از 100 کشور از سراسر جهان کنار هم گرد آمده‌اند.

    6- دانشگاه یورک

    6- دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک با برنامه علوم انسانی و تاریخ در آمریکای شمالی به عنوان یک مرکز تحقیقاتی بین المللی شناخته شده است. دانشگاه یورک یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در تورنتو کانادا است. با دوره‌هایی که جهان را از دوران باستان تا سقوط کمونیسم پوشش می‌دهد، به یکی از دپارتمان‌های برتر تاریخ در سراسر جهان بپیوندید.

    7- دانشگاه لاوال

    مدرسه تاریخ در دانشگاه لاوال که در کبک قرار دارد، یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در کانادا است. این دانشگاه دارای کادر آموزشی بسیار ماهر و کتابخانه‌های تاریخی است. در لاوال می‌توانید مجموعه گسترده از واحدهای مربوط به رشته تاریخ را در دوره تحصیلی خود بخوانید.

    8- دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در مونترال کاناداست. دپارتمان تاریخ در این دانشگاه یکی از مهمترین مکان‌ها در کبک برای مطالعه در رشته تاریخ است. تنوع گسترده در برنامه‌های درسی، وجود اساتید بین المللی و تأکید بر بین رشته‌ای بودن دوره‌های تحصیلی، باعث شهرت بیشتر دانشگاه مونترال می‌شود.

    9- دانشگاه آلبرتا

    دانشکده تاریخ در دانشگاه آلبرتا در پردیس شمالی و در شهر ادمونتون واقع شده است. آلبرتا یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا و در میان دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات عمومی در جهان است که به خاطر دانشکده تاریخ خود شهرت دارد. در این دانشگاه می‌توانید در مقاطع تحصیلی مختلف و در دوره‌های گوناگون رشته تاریخ تحصیل کنید.

    10- دانشگاه وسترن

    دانشکده تاریخ در دانشگاه وسترن در لندن واقع شده است. دانشگاه وسترن یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی کاناداست. مطالعه در حوزه‌های تاریخ باستان و تاریخ مدرن به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تغییرات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را در طول زمان و در مکان‌های مختلف جهان کشف کنند. این دانشگاه بر مهارت‌های ارتباطی، پژوهشی و تحلیلی تمرکز دارد.

    هزینه تحصیل رشته تاریخ در کانادا

    هزینه تحصیل رشته تاریخ در کانادا

    هزینه تحصیل رشته تاریخ در کانادا طبق جدول زیر است:

    دانشگاه

    مقطع تحصیلی

    مدت دوره

    شهریه سالانه

    دانشگاه آلبرتا

    لیسانس هنر در تاریخ باستان و قرون وسطی

    4 سال

    29500 دلار کانادا

    دانشگاه آلبرتا

    لیسانس هنر در تاریخ

    4 سال

    27000 دلار کانادا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    کارشناسی ارشد هنر در تاریخ

    2 سال

    7500 دلار کانادا

    دانشگاه وسترن

    لیسانس هنر در مطالعات ملل اول

    4 سال

    39105 دلار کانادا

    دانشگاه وسترن

    لیسانسHonors  در تاریخ

    4 سال

    39105 دلار کانادا

    دانشگاه یورک

    کارشناسی ارشد هنرMA)) در تاریخ

    3 ترم

    1882 دلار کانادا

    دانشگاه یورک

    دکتری فلسفه در تاریخ

    5 سال

    18821 دلار کانادا

    دانشگاه کوئینز

    لیسانس هنر (Honors) در تاریخ

    3 سال

    51025 دلار کانادا

    دانشگاه کوئینز

    دکتری فلسفه در تاریخ

    4 سال

    12927 دلار کانادا

    دانشگاه مک گیل

    لیسانس هنر در تاریخ

    3 سال

    31500 دلار کانادا

    دانشگاه مک گیل

    دکتری فلسفه تاریخ

    4 سال

    17192 دلار کانادا

     

    موقعیت‌های شغلی و مهارت‌های فارغ التحصیلان رشته تاریخ

    موقعیت‌های شغلی و مهارت‌های فارغ التحصیلان رشته تاریخ

    اکثر مردم فکر می‌کنند فارغ التحصیلان رشته تاریخ که شما فقط در موقعیت‌های خاصی مانند معلم تاریخ، مشاور تاریخی یا مورخ دولتی درخواست کار دهند. فارغ التحصیلان تاریخ دارای طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد در هر زمینه‌ای که نیاز به خلاقیت، هوش علمی، دانش عمومی و توانایی دیدن وقایع از دیدگاه‌های مختلف دارد، موقعیت شغلی خود را توسعه دهند.

    دیدن دانشجویان تاریخ به عنوان مشاور سیاسی، وکیل، دیپلمات، روزنامه نگار یا متصدی موزه، اصلاً غیرعادی نیست! انتظار می‌رود چشم انداز شغلی در حوزه تاریخ بین سال‌های 2018 و 2028 رشد خوبی داشته باشد. فارغ التحصیلان تاریخ فقط همه آنچه را که اتفاق افتاده مطالعه نمی‌کنند بلکه مطالعات تاریخ شامل نتیجه گیری، یافتن و تجزیه و تحلیل شواهد، شناسایی روندها و ارائه استدلال‌ها به روشی واضح و متقاعد کننده است.

    برای دستیابی به همه اینها، دانشجویان تاریخ مهارت‌های زیر را در دانشگاه‌های کانادا توسعه خواهند داد:

    • حل مسئله
    • تفکر انتقادی
    • مهارت‌های تحقیقاتی پیشرفته
    • آگاهی فرهنگی
    • توانایی‌های ارتباطی قوی
    • تفسیر مطالب نوشتاری و تصویری
    • درک و تجزیه و تحلیل علت رویدادها و اعمال

    کلام آخر

    تحصیل رشته تاریخ در کانادا می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. شما این امکان را دارید تا در دوره و مقطع تحصیلی مورد نظر خود در کانادا تحصیل کنید و از مزایای زندگی و کار در این کشور بهره‌مند شوید. شما می‌توانید با اخذ پذیرش، ارائه مدارک و دریافت ویزای تحصیلی کانادا به این کشور بزرگ آمریکای شمالی مهاجرت کنید. برای اطلاع از شرایط تحصیل رشته تاریخ و انجام مراحل دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته تاریخ در کانادا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2023-08-11

    درود بر شما.من دارای مدرک دکتری تاریخ اسلام از دانشگاه شیراز هستم . پنجاه و پنج سال دارم و سابقه تدریس یکسال در دانشگاه را نیز دارم ولی به دلیل که برای خودم نیز مشخص نیست رد گزینش شدم و ممنوع التدریس شدم . میخواستم بدانم برای تحصیل و کار در کانادا میتوانم اقدام کنم ؟ با تشکر

    2023-08-13

    سلام. باید بیشتر شرایط شما بررسی بشه و در این راستا تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتون کنن: 02171400111

    2023-02-10

    سلام وقت بخیر، من فارغ النحصیل ارشد رشته تاریخم تو گرایش ایران اسلامی تخصصم هم صفویه هستش می تونم برای ی گرایش دیگه تو مقطع دکتری اقدام کنم شرایط پرداخت شهریه و هزینه هارو ندارم اصلا

    2023-02-13

    سلام. برای کانادا می‌تونیم براتون اقدام کنیم که شهریه ‌ها در این مقطع ارزون بوده و اگه هم شرایطتون خوب باشه هم که فاند بهتون تعلق خواهد گرفت، برای بررسی بیشتر و تخصصی شرایطتون با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2022-11-29

    درود، بنده دکترای تاریخ دارم، (لیسانس و فوق لیسانس نیز تاریخ) است ۴۵ سال سن و متاهل و دارای دو فرزند ۵ساله هستم،همسرم نیز فوق لیسانس معماری و شهرسازی دارد ۳۹ سال سن ،بنده قصد گرفتن پذیرش در مقطع پست داک در رشته تاریخ از یک کالج های معتبر در کانادااست، تسلط زبان انگلیسی ام در حال حاضر متوسط است،سابقه تدریس در مدارس و دانشگاه، موزه داری و کار آرشیو نیز مهارت دارم سابقه بیمه نیز دارم لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه می توانم پذیرش بگیرم و بتوانم مهاجرت کاری در رشته تخصصی ام داشته باشم سپاسگزارم، دکتر شهاب الدین صفوی

    2022-11-30

    سلام. ما میتونیم برای دکتری مجدد براتون اقدام کنیم.

    مشاوره رایگان مهاجرت