تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    صنعت پر زرق و برق سینما همیشه فیلمسازان جوان را مجذوب خود کرده است. فیلمسازی حرفه‌ای بسیار هیجان انگیز است که جنبه‌های مختلفی از کارهای هنری مانند کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی و تولید را در بر می‌گیرد برای این که جوانان بتوانند در این صنعت جایی برای خود دست و پا کنند، باید مدرک حرفه‌ای بگیرند. بهترین راه برای تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا، اخذ پذیرش از یک مدرسه فیلمسازی معتبر است. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را داشته و می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنید، در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا در مورد مزایا، شهریه و شرایط تحصیل در کانادا و در رشته تئاتر و سینما اطلاعات خود را کامل کنید.

    اهمیت تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا

    اهمیت تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا

    کانادا در حال حاضر به دلیل آموزش با کیفیت و امکانات گسترده در سطح جهانی بسیار مشهور است. کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویانی است که قصد دارند در خارج از کشور تحصیل کنند، زیرا در کنار آموزش در سطح جهانی، دانشجویان می‌توانند برای اقامت بعد از تحصیل نیز اقدام کنند.

    یکی از دوره‌های برتر که توسط دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شود، دوره فیلمسازی است. با گذشت زمان، این دوره در بین دانشجویان شهرت زیادی پیدا کرده است. دوره‌های تحصیلی تئاتر و سینما نه تنها به دانشجویان در کسب تجربه عملی کمک می‌کنند، بلکه تجربه عملی برای ورود به بازار کار را نیز ارائه می‌دهند.

    کانادا صنعت فیلمسازی بزرگی دارد که تقریباً 200 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. ارزش کل تولید فیلم و تلویزیون در کانادا به 9.32 میلیارد دلار رسیده است که تولید ناخالص داخلی آن 12.8 میلیارد دلار برآورد می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا در یک موقعیت شغلی عالی استخدام شوید.

    معیارهای لازم برای تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا

    معیارهای لازم برای تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا

    روند درخواست برای تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا ممکن است طولانی باشد و از این رو کاندیداها باید در زمان درخواست همیشه تمام مدارک مورد نیاز را در دسترس داشته باشند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا عبارتند از:

    • تکمیل فرم پذیرش دانشگاه مورد نظر
    • مدرک تحصیلی متوسطه به علاوه ریزنمرات
    • اثبات مهارت آزمون مهارت زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
    • ویزای دانشجویی کانادا
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • اثبات تمکن مالی
    • رزومه تحصیلی
    • پاسپورت معتبر
    • گواهی سلامت پزشکی
    • گواهی عدم سوء پیشینه

    هزینه تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا

    هزینه تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا

    رشته

    دانشگاه

    طول مدت تحصیل

    هزینه سالانه تحصیل

    هنرهای سینما و رسانه (لیسانس هنر)

    دانشگاه یورک

    4 سال

    33791 دلار کانادا

    لیسانس هنر در مطالعات فیلم

    دانشگاه آلبرتا

    4 سال

    30090 دلار کانادا

    لیسانس هنر (Advanced) در مطالعات فیلم

    دانشگاه مانیتوبا

    3 سال

    17200 دلار کانادا

    لیسانس هنر (Honours) در فیلم و رسانه

    دانشگاه کوئینز

    3 سال

    51025 دلار کانادا

    لیسانس هنر در رسانه، هنر و اجرا (مطالعات فیلم)

    دانشگاه رجینا

    4 سال

    22995 دلار کانادا

    لیسانس هنرهای زیبا در هنرهای تصویری

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو

    4 سال

    29068 دلار کانادا

    لیسانس هنر در مطالعات سینما (Honours)

    دانشگاه تورنتو

    4 سال

    60510 دلار کانادا

    فوق لیسانس سینما و تلویزیون

    کالج شریدان

    4 سال

    26063 دلار کانادا

    لیسانس هنرهای دراماتیک

    دانشگاه براک

    4 سال

    31622 دلار کانادا

    لیسانس هنر (گرایش هنر تئاتر)

    دانشگاه ریورز تامپسون

    4 سال

    18355 دلار کانادا

    لیسانس هنر در مطالعات تئاتر (Honours)

    دانشگاه گوئلف

    4 سال

    30394 دلار کانادا

    گواهی فیلم و تلویزیون

    کالج سنتنیال

    یک سال

    15693 دلار کانادا

    گواهینامه مطالعات فیلم

    دانشگاه مموریال

    63 ساعت

    11460 دلار کانادا

    بهترین دانشگاه‌ها و مدارس در رشته تئاتر و سینما در کانادا

    بهترین دانشگاه‌ها و مدارس در رشته تئاتر و سینما در کانادا

    در ادامه به تعدادی از بهترین دانشگاه‌های تئاتر و سینما در کانادا اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه رایرسون

    بودجه تحقیقاتی و انتشارات در دانشگاه رایرسون فقط در پنج سال گذشته دو برابر شده است. برنامه‌ی این موسسه که از جمله گزینه‌های عالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بوده، به ایجاد دوره‌های تحصیلی تئوری-عملی اختصاص دارد. تمام کلاس‌های دانشگاه با دوره‌های کارآموزی و کوآپ (CO-OP) همراه است که یادگیری را به شکلی عملی‌تر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تحصیلات سینمایی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دنبال کنید. در مقطع کارشناسی می‌توانید مدرک لیسانس هنرهای زیبا (مطالعات فیلم) را انتخاب کنید. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه به شما یک دوره تحصیلی غنی از مهارت‌های فنی و آموزشی را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا که جزء یکی از دانشگاه‌های دولتی برتر جهان قرار دارد، یک مرکز آموزشی معتبر در کانادا است. این دانشگاه، خلاقیت دانشجو را تشویق می‌کند تا آن‌ها بتوانند ایده‌های خود را نشان دهند. دپارتمان تئاتر و فیلم در دانشگاه بریتیش کلمبیا لیسانس تئاتر و فیلم هنر را ارائه می‌دهد. این دوره تحصیلی به دانشجویان کمک می‌کند تا تفکر انتقادی و مهارت‌های تحلیلی خود را در تاریخ، تئوری و تأثیر تولید فیلم در جهان توسعه دهند. همچنین این دوره بر ارائه نظریه و تحقیق خلاقانه و حرفه‌ای استوار است.

    دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک راه را برای یادگیری و موفقیت هموار کرده است. این موسسه آموزش عالی طیف متنوعی از مدارک، دوره‌های تحصیلی و فرصت‌های آموزشی را برای کمک به دانشجویان در مسیر تحصیلی خود ارائه می‌دهد. دانشکده هنر، رسانه، اجرا و طراحی این دانشگاه میزبان دانشجویان بومی و خارجی است. دانشگاه یورک لیسانس هنرهای زیبا در تولید فیلم را ارائه می‌دهد که یک برنامه درسی جامع در تمام جنبه‌های فیلمسازی را شامل می‌شود. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، رشته هنرهای زیبا در فیلم (تولید و فیلمنامه نویسی) را انتخاب کنند.

    کالج هامبر

    کالج هامبر یک موسسه آموزش عالی است که به دانشجویان آموزش پلی تکنیک ارائه می‌دهد. این کالج جدا از تدریس تئوری، آموزش عملی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند در محیط‌های واقعی آموزش ببینند. دانشکده رسانه و هنرهای خلاق در کالج هامبر تعدادی دوره تحصیلی مربوط به سینما و تئاتر را ارائه می‌دهد که این برنامه‌ها در زمینه تولید فیلم، بازیگری و رسانه به شما فضایی برای ابراز علائق و ایده‌هایتان می‌دهد. اگر می‌خواهید فیلمسازی را تجربه کنید و مدرک لیسانس تولید فیلم و رسانه را در کالج هامبر بگذرانید.

    کالج جورج براون

    کالج جورج براون

    کالج جورج براون کلاس‌های خود را با ترکیب آموزش‌های تئوری و تجربه عملی ارائه می‌دهد. شما این شانس را خواهید داشت که در کنار متخصصان صنعت سینما و تئاتر در تحقیقات کاربردی و فرصت‌های آموزش میدانی همکاری کنید. در دانشکده هنر و طراحی می‌توانید دوره تحصیلی تولید فیلم و ویدیو را بگذرانید. این دوره به شما راهنمای ساخت فیلم کوتاه، مراحل ساخت فیلم و سایر جنبه‌های مرتبط با صنعت فیلم را ارائه می‌دهد. شما در این دوره با تاریخچه فیلم، فیلمنامه نویسی و تولید فیلم‌های کم هزینه و... آشنا خواهید داشت.

    مدرسه فیلم ونکوور

    مدرسه فیلم ونکوور سابقه طولانی در صنعت فیلم دارد. این مدرسه در سال 1987، درهای خود را به روی علاقه‌مندان به سینما باز کرد. امروزه، مدرسه فیلم ونکوور یک رهبر جهانی در آموزش هنرهای زیبا است و 15 دوره تحصیلی را به بیش از هزار دانشجو در هشت پردیس خود ارائه می‌دهد. دوره مطالعات فیلم برنامه‌های مختلفی مانند تولید فیلم، بازیگری برای فیلم و تلویزیون، نوشتن فیلمنامه و بازیگری را ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین به شما کمک می‌کند تا تکنیک‌های فیلمسازی خود را یاد بگیرید. فارغ التحصیلان مدرسه فیلم ونکوور برخی از موفق‌ترین افراد در کل صنعت سینما به ویژه بازیگری هستند.

    دانشگاه کنکوردیا

    دانشگاه کنکوردیا که در شهر مونترال واقع شده است، یکی از موسسات برتر آموزش سینما در کانادا است. این موسسه آموزش عالی توانسته بهترین دوره‌های تحصیلی مطالعات فیلم و تصاویر متحرک را ارائه دهد. بیشتر برنامه‌های دانشگاه با رویکردهای چند رشته‌ای پشتیبانی می‌شوند. با دنبال کردن یکی از دوره‌های تحصیلی این دانشگاه، ابزارها لازم برای تحلیل زیبایی شناختی، تاریخی و فرهنگی سینما و رسانه‌های سمعی و بصری را برای افزایش سواد بصری یاد خواهید گرفت.

    دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سایمون فریزر به شما ایده‌های جدید را برای رشد فردی ارائه می‌دهد. شما با دانش و تجربه‌ای که به دست می‌آورید، امکان روبرو شدن با چالش‌های دنیای سینما را خواهید داشت. دانشکده هنرهای معاصر دانشگاه سایمون فریزر دوره‌های تحصیلی فیلم و سینما را ارائه می‌دهد که با بالاترین سطح سطح آموزش و توسط اساتید مجرب تدریس می‌شود. پس اگر آرزوهای تبدیل شدن به یک کارگردان را دارید، تحصیل در دانشگاه سایمون فریزر می‌تواند به شما در موفقیت‌های شغلی کمک شایانی کند.

    مدرسه فیلم تورنتو

    مدرسه فیلم تورنتو

    مدرسه فیلم تورنتو متعهد است که تنوع و کیفیت در دوره‌های تحصیلی را به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه یادگیری تبدیل کند. با انتخاب مدرسه فیلم تورنتو، فضایی دلپذیر و مکانی گرم برای بیان آزادانه ارزش‌های خود خواهید داشت. شما می‌توانید هر یک از دوره‌های تحصیلی این مدرسه را برحسب علایق خود انتخاب کنید. دیپلم تولید فیلم دوره‌ای است که آموزش فشرده و کاملی را به شما ارائه می‌دهد. این دوره تمام زمینه‌های فیلمسازی را پوشش می‌دهد. با انتخاب این دوره همه جنبه‌های پیش تولید، تولید و پس از تولید فیلم را تجربه خواهید کرد.

    کلام آخر

    تجارت فیلم و تلویزیون در کانادا در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و هر ساله تعداد زیادی از تولیدات داخلی و خارجی در این کشور تولید می‌شود. تحصیل در زمینه تئاتر و سینما در کشوری مانند کانادا یک فرصت عالی است. اکثر موسسات آموزش عالی در کانادا کمک‌های مالی و بورسیه ارائه می‌کنند.

    اقتصاد کانادا نیز توسط صنعت فیلم و تلویزیون دگرگون شده است، بنابراین موقعیت‌های شغلی زیادی در انتظار شما هستند. گزینه‌های شغلی زیادی از جمله کارگردان فیلم، مجری پخش و هنرمند چند رسانه‌ای، بازیگری و غیره انتظار شما را می‌کشند. برای کسب اطلاعت بیشتر با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته تئاتر و سینما در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ