تحصیل رشته آشپزی در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بسیاری از ما آرزو داریم یک دوره تحصیلی را دنبال کنیم که بسیار منحصر به فرد و متمایز از بقیه باشد. در نتیجه، دوره‌هایی مانند عکاسی، طراحی گرافیک، فناوری چاپ و غیره توانسته‌اند متقاضیان زیادی را به خود جذب کنند. یکی از دوره‌های آموزشی خاص که به دلیل شبکه‌های اجتماعی به محبوبیت بی‌سابقه‌ای رسیده است، رشته «آشپزی» است. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در آشپزی به کشورهای برتر جهان مهاجرت می‌کنند. یکی از این کشورهای برتر برای تحصیل رشته آشپزی کاناداست که دوره‌های تحصیلی بسیار با کیفیتی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید تحصیل در کانادا و در رشته آشپزی را تجربه کنید، ما در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» در مورد بهترین موسسات آموزش، شرایط و هزینه‌ها اطلاعات لازم را ارائه می‌دهیم.

    بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل رشته آشپزی در کانادا

    بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل رشته آشپزی در کانادا

    موسسات آموزشی برتر کانادا برای تحصیل در رشته آشپزی در سطح جهانی شهرت بالایی دارند. این موسسات با تمرکز بیشتر بر سلامت و تغذیه توانسته‌اند شکاف بین تقاضا و عرضه آشپزهای متخصص را در بازار کار پر می‌کنند. در ادامه به موسسات برتر کانادا در رشته آشپزی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه فریزر ولی (University of Fraser Valley)

    این دانشگاه که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد، دوره تحصیلی با مدرک گواهینامه در هنرهای آشپزی ارائه می‌دهد. دوره هنرهای آشپزی دانشگاه فریزر ولی به دانشجویان کمک می‌کند تا از یک آشپزخانه خانوادگی کوچک تا در حد رستوران‌های پنج ستاره میشلن مهارت کسب کنند. طول دوره آشپزی در این دانشگاه 39 هفته است و دانشجویان در تمام جنبه‌های آشپزی مانند خرد کردن سریع محصولات غذایی، مهارت‌های کار با چاقو، مدیریت آشپزخانه، ایمنی آشپزخانه و بسیاری موارد دیگر آموزش خواهند دید.

    برای ارائه درخواست خود باید فرم ارائه شده در وبسایت دانشگاه را پر کنید. اگر هم دیپلم متوسطه خود را هنوز نگرفته‌اید، همچنان می‌توانید برای دوره درخواست دهید، مشروط بر اینکه مدرک خود را قبل از ثبت نام در دانشگاه گرفته باشید. همچنین هزینه تحصیل در این دوره حدود 6 هزار دلار کانادا به همراه هزینه‌های جداگانه برای کتاب و محل اقامت است.

    کالج هلند (Holland College)

    کالج هلند در استان جزیره پرنس ادوارد قرار دارد. این موسسه دوره‌های متنوعی را در رشته‌هایی مانند هنرهای آشپزی، هنرهای شیرینی پزی و مدیریت مهمانداری ارائه می‌دهد. دوره‌های ارائه شده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانشجو مهارت مدیریت یک رستوران منحصر به فرد را به دست آورد. دیپلم هنرهای آشپزی یک برنامه دو ساله با تمرکز بر آموزش عملی به جای انتقال به مباحث تئوری است. کلاس درس در کالج هلند شامل یک اتاق غذاخوری، یک آشپزخانه و یک سالن است.

    فرایند پذیرش به این صورت که باید فرم درخواست را در وبسایت دانشگاه پر کنید. سپس باید تمام مدارک لازم مانند گواهی مهارت زبان، گواهی اثبات تمکن مالی، پاسپورت معتبر و سایر موارد را در وبسایت آپلود کنید. یک متقاضی بین المللی باید حدود 35 هزار دلار کانادا به عنوان شهریه دو سال جدا از سایر هزینه‌ها پرداخت کند.

    مدرسه هنرهای آشپزی انتاریو (Culinary Arts School of Ontario)

    مدرسه هنرهای آشپزی انتاریو یک موسسه خصوصی در استان انتاریو است که یک مدرک دو ساله در رشته آشپزی را ارائه می‌دهد. این مدرک شامل دو دوره از جمله دیپلم دستیار آشپز (Sous Chef) و دیپلم سرآشپزی پروفشنال است. طول دوره تحصیل برای برنامه دستیار آشپز حدود 37 هفته و دیپلم سرآشپز پروفشنال 54 هفته است.

    پس از بررسی شرایط لازم برای اخذ پذیرش، دانشجو می‌تواند با پرداخت هزینه 500 دلار کانادا درخواست خود را ارائه دهد. سپس با دریافت نامه پذیرش می‌توان برای ویزا اقدام کرد. هزینه تحصیل برای دیپلم سرآشپز پروفشنال حدود 14 هزار دلار کانادا با 400 دلار کانادا اضافی برای کتاب است، در حالی که هزینه تحصیل برای برنامه دیپلم دستیار آشپز فقط 8 هزار دلار کاناداست. همچنین مدرسه یک آزمون ورودی برگزار می‌کند که دانشجو باید در آن نمره خوبی بگرید.

    مدرسه سرآشپز جورج براون (George Brown Chef School)

    مدرسه سرآشپز جورج براون (George Brown Chef School)

    مدرسه سرآشپز جورج براون یکی از بزرگترین مدارس آشپزی در کاناداست که در تورنتو قرار دارد. هر ساله بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا برای تحصیل در این کشور کالج جورج براون را انتخاب می‌کنند. این مدرسه با ترکیبی از آموزش‌های تئوری و عملی به دانشجویان کمک می‌کند تا در حوزه آشپزی به فردی موفق تبدیل شوند. از سرآشپزهای معروف این مدرسه می‌توان به «مارک مک ایوان» و «راجر موکینگ» اشاره کرد. مدرسه جورج براون مدارک گواهینامه، دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس را در رشته‌های آشپزی و مهمان نوازی ارائه می‌دهد. برخی از دوره‌های برتر این موسسه عبارتند از:

    • گواهینامه مهارت‌های آشپزی
    • دیپلم مدیریت آشپزی
    • لیسانس (Honours) مطالعات مواد غذایی
    • فوق لیسانس (Post-graduation) مدیریت غذا و تغذیه

    پذیرش در مدرسه سرآشپز جورج براون در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم داشتن مدرک دیپلم یا لیسانس در آشپزی است. سابقه کار مرتبط در این زمینه نیز مزیت محسوب می‌شود. سایر شرایط اجباری شامل رزومه، مدرک مهارت زبان انگلیسی و مجوز تحصیلی معتبر است. یک متقاضی بین المللی باید حدود 166 هزار دلار کانادا به عنوان شهریه برای دوره دیپلم پرداخت کند. این هزینه به غیر از هزینه‌های کتاب و لوازم آشپزی مانند چاقو، پیش بند و سایر تجهیزات است که دانشجو باید خود به تنهایی تهیه کند.

    کالج لاسال مونترال (LaSalle College)

    کالج لاسال یکی از بهترین کالج‌های آشپزی در کاناداست که در شهر مونترال و در استان کبک قرار دارد. این کالج به دانشجویان کمک می‌کند تا با دریافت مدرک معتبر به سرعت جذب بازار کار شوند. متقاضیان شما باید دوره متوسطه خود را به پایان برسانند و نمرات مهارت زبان انگلیسی مانند تافل با نمره 75 یا آیلتس با نمره 5.5 را کسب کنند. همچنین متقاضی باید در زمان شرکت در دوره حداقل 18 سال سن داشته باشد.

    کالج لاسال سه تقویم دانشگاهی برای پاییز، زمستان و تابستان دارد. دانشجویان می‌توانند چند ماه قبل از شروع دوره خود در این فصول، فرم درخواست دانشگاه را پر کرده و ارسال کنند. هزینه تحصیل بسته به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید از 30 هزار تا 45 هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی متغیر باشد. دوره‌های مربوط به رشته آشپزی در کالج لاسال عبارتند از:

    • دیپلم هنرهای نانوایی و شیرینی پزی
    • دیپلم هنر آشپزی
    • دیپلم مدیریت بازرگانی هتلداری و رستوران
    • دیپلم پیشرفته هنر آشپزی و مالکیت رستوران
    • گواهینامه هنرهای نانوایی و شیرینی پزی
    • گواهینامه هنر آشپزی

    کالج الگون کویین (Algonquin)

    کالج الگون کویین یک دیپلم چهار ترم در مدیریت آشپزی ارائه می‌دهد. شما در کلاس‌های درس این کالج در زمینه تهیه غذا، ارائه غذا، برنامه ریزی منو، تغذیه، پخت و پز و غیره آموزش تخصصی دریافت می‌کنید. برای پذیرش این کالج باید مدرک دیپلم متوسطه داشته باشید و نمره آیلتس 6 یا تافل 80 را ارائه دهید. مجموع هزینه تحصیل برای دو سال برای دانشجویان بین المللی حدود 33 هزار دلار کانادا خواهد بود.

    کالج فنشاو کانادا (Fanshawe College)

    دیپلم دو ساله کالج فنشاو کانادا تجربه هیجان انگیزی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این دوره در مورد انواع تولید غذا، تاریخچه غذاها و ترکیب غذاهای مختلف برای ایجاد طعم‌های جدید تدریس می‌شود. این کالج یک رستوران آموزشی تخصصی به نام The Chef’s Table دارد که در واحدهای عملی در آن برگزار می‌شوند. کالج فنشاو همچنین میزبان بسیاری از مسابقات آشپزی سالانه در شهر لندن کاناداست. شرکت کنندگان از سایر مدارس آشپزی نیز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

    آخرین مهلت ارائه مدارک و پر کردن فرم‌های درخواست مربوط به برنامه زمستانی در ماه فوریه است. مدارک لازم نیز شامل مدرک دیپلم متوسطه، مدرک زبان انگلیسی، پاسپورت معتبر و سایر موارد است. همچنین هزینه کل دو ساله دوره برای دانشجویان بین المللی در حدود 35 هزار دلار کاناداست.

    شرایط تحصیل رشته آشپزی در کانادا

    شرایط تحصیل رشته آشپزی در کانادا

    شرایط لازم برای تحصیل رشته آشپزی در کانادا شامل شرایط عمومی و خاص هر موسسه هستند. شرایط عمومی برای همه موسسات و مدارس مشابه است، اما شرایط خاص برای هر موسسه متفاوت از دیگری است. شرایط عمومی به شرح زیر هستند:

    • ارائه مدرک دیپلم متوسطه
    • مهارت زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
    • داشتن 18 سال تمام یا بیشتر
    • اثبات تمکن مالی

    مزایای تحصیل رشته آشپزی در کانادا

    مزایای تحصیل رشته آشپزی در کانادا

    در ادامه به پنج دلیل اصلی برای تحصیل رشته آشپزی در کانادا اشاره می‌کنیم:

    1. فرصت‌های شغلی: صنعت آشپزی یکی از صنایع با رشد سریع در کانادا و در جهان است. این موضوع به معنای وجود فرصت‌های شغلی فراوان خواهد بود.
    2. کالج‌های بزرگ: کانادا خانه برخی از بهترین موسسات آشپزی در جهان است که بالاترین کیفیت آموزشی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.
    3. حضور سرآشپزهای برتر: شما زیر نظر برخی از بهترین سرآشپزهای جهان که در این موسسات تدریس می‌کنند آموزش می‌بینید.
    4. فرآیند پذیرش آسان: شرایط لازم برای اکثر کالج‌های کانادایی بسیار ساده است. نمره انگلیسی خوب شرط اولیه در اکثر این کالج‌ها خواهد بود.
    5. هزینه‌های معقول: بیشتر دوره‌های آشپزی بر خلاف کالج‌های فرانسه یا ایالات متحده، شهریه مناسب‌تری دارند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    موسسات و مدارس زیادی در سرتاسر جهان به ویژه در کانادا وجود دارند که مطالعات در رشته آشپزی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین جدای اشتیاق شدید شما به آشپزی، کسب دانش از بهترین موسسات کانادایی اهمیت بالایی دارد. بدین دلیل که آشپزی رشته‌ای تخصصی است که به دانش و مهارت نیاز دارد. برای موفقیت در بازار کار امروز باید مدرک معتبر داشته باشید. کانادا به شما این فرصت را می‌دهد که مدرک معتبر بگیرید و حتی بتوانید با مهاجرت به کانادا در این کشور کار و زندگی کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته آشپزی در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت