تحصیل در مدارس ایرانی کانادا | معرفی مدارس
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در کانادا در هر مقطع تحصیلی رویای هر کسی می‌تواند باشد؛ چه رویای یک فرد بالای 30 سال و دارای تحصیل و سابقه کار بالا و چه برای یک نوجوان زیر 18 سال برای تحصیل در مقاطع مدرسه؛ چرا که تحصیل در کانادا در حال حاضر بهترین روش مهاجرتی به این کشور است و از بابت صدور ویزا و به ویژه برای ایرانیان، بیشترین و بهترین شانس را به همراه داشته و پس از اتمام تحصیل نیز فرد متقاضی با مدت کوتاهی اشتغال می‌تواند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهد.

    حال در این مطلب، تحصیل در کانادا را از بعد و حالتی دیگر می‌خواهیم برای مقطع مدرسه و زیر 18 سال مورد بررسی قرار دهیم و آن هم برای حالتی که یکی از والدین یا هر دو با ویزای تحصیلی، کاری و... در کانادا حضور داشته و یکی از والدین یا اقامت دائم/ شهروندی این کشور را دارد و یا ویزای موقت وی، حق تحصیل فرزند را نیز به وی خواهد داد. با این تفاوت که در این مقاله می‌خواهیم برای فرزند زیر 18 سال، حالتی را مورد بررسی قرار داده که در آن والدین برای فرزند به جای تحصیل در یک مدرسه کانادایی با دانش آموزان این کشور، گزینه‌ی تحصیل در یک مدرسه ایرانی با دوره‌های فارسی زبان را انتخاب نمایند.

    در این مطلب پیرامون تحصیل در مدارس فارسی و ایرانی کانادا، شرایط و هزینه‌ها، لیست بهترین مدارس ایرانی در کانادا به همراه مشخصات، مزایا و معایب انتخاب بین مدرسه ایرانی و کانادایی و... صحبت خواهیم نمود؛ با ما همراه باشید.

    شرایط و هزینه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

    شرایط و هزینه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

    شرایط تحصیل در مدارس فارسی زبان و ایرانی کانادا برای فرزندان زیر 18 سال همانند ثبت نام و آموزش در یک مدرسه معمولی دیگر در کانادا است و در واقع باید گفت که مدارس ایرانی در کانادا از پایه، اساس و ابتدا بر پایه استاندارد‌های اصلی سیستم آموزش و پرورش دولت کانادا عمل نموده و بر اساس همین سیستم آموزشی، دوره تحصیلی ارائه می‌دهد؛ منتهی برخی مفاد دروس و زبان رسمی مدرسه تفاوت دارد.

    از بابت زبان باید گفت که دیگر مدارس کانادا انگلیسی یا فرانسوی زبان هستند (و فرانسوی زبان‌ها عمدتا در استان کبک مقرر هستند) و البته برای تحصیل در مدارس این کشور فرزندان زیر 18 سال نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. البته شاید برخی مدارس برای شروع تحصیل از یکی دو سال آخر دبیرستان، مدرک زبان بخواهند اما در حالت کلی، تحصیل در مقطع مدرسه کانادا به مدرک زبان نیاز ندارد.

    حال اگر مدرسه انتخابی ایرانی و فارسی زبان باشد، نه تنها دانش آموز مجددا نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته، بلکه بر خلاف دیگر مدارس این کشور، تحصیل به زبان فارسی و زبان مادری شخص خواهد بود. در این مدارس پرسنل و دانش آموزان به فارسی صحبت می‌کنند که بسته به مدرسه مورد نظر، صحبت به زبان فارسی ممکن است در مدرسه حتی الزامی نیز باشد.

    همانطور که اشاره شد، مدارس ایرانی در کانادا از پایه و اساس بر پایه استاندارد‌های اصلی سیستم آموزش و پرورش دولت کانادا نهادینه شده و بر اساس همین سیستم، آموزش می‌دهد و بنابراین سیستم آموزش آن مطابق با سیستم آموزش‌ مدارس در کانادا می‌باشد. بنابراین مقاطع تحصیلی در مدارس ایرانی در کانادا نیز همانند مدارس کانادایی به شرح زیر خواهد بود:

    • طول مدت تحصیل دیپلم کامل: 12 سال
    • سن اجباری شروع به تحصیل: 6 الی 7 سال بسته به استان
    • 1 تا 6 سالگی: مهد کودک و پیش دبستانی
    • 7 تا 12 سالگی: دوره دبستان
    • 13 و 14 سالگی: دوره راهنمایی
    • 15 الی 18 سالگی: دوره دبیرستان (برخی دوره دبیرستان را به دو بخش دوره دبیرستان ابتدایی و دوره دیپلم-پیش دانشگاهی نیز تفکیک می‌کنند)
    • شروع تحصیلات دانشگاهی: به شرط اخذ دیپلم 12 ساله

    به دلیل آنکه مدارس ایرانی کانادا دقیقا مطابق با استانداردهای سیستم آموزش کانادا پیش می‌روند، بنابراین دیپلم 12 ساله اخذ شده از مدارس ایرانی در کانادا همانند دیپلم 12 ساله اخذ شده از مدارس کانادا و همچنین مدارس داخل ایران، معتبر بوده و با آن برای تحصیلات دانشگاهی، کالج و یا ورود به دنیای کار و اشتغال می‌توان اقدام نمود.

    منتهی از آنجا که پایه و اساس آموزش در این مدارس زبان فارسی بوده، بنابراین پس از اخذ دیپلم 12 ساله، در صورت نداشتن دانش زبان انگلیسی به میزان کافی، دانش آموز همانند یک متقاضی از ایران که قصد مهاجرت به کانادا و شروع مقطع دانشگاهی را داشته، ملزم به ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول خواهد بود. حداقل سن لازم برای شرکت در آزمونی مانند آزمون آیلتس که مورد قبول کلیه مراکز آموزشی در کانادا بوده نیز 16 سال است.

    • بازه زمانی مدارس در کانادا تقریبا شبیه دیگر کشورهای جهان می‌باشد و همه ساله از حدود ماه سپتامبر یا همان مهرماه خودمان آغاز شده و تا ماه ژوئن یا همان خردادماه خودمان به پایان می‌رسد؛ اگرچه که این رویه برای همه مدارس در کانادا صادق نمی‌باشد. همچنین مدارسی در کانادا دارای دوره‌های 11 ماهه در طی سال هستند.

    هزینه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

    به طور عمومی هزینه تحصیل در مدارس کانادا بین 8 تا 16 هزار دلار کانادا در سال برای مدارس عمومی و یا 6 تا 26 هزار دلار کانادا در سال برای مدارس خصوصی ‌می‌باشد که این محدوده شهریه‌ها برای مدارس کانادایی و انگلیسی زبان هستند. در حالی که متوسط شهریه تحصیل در مدارس ایرانی و فارسی زبان در کانادا سالانه بین 300 دلار تا 10 هزار دلار کانادا می‌تواند باشد.

    بهترین مدارس ایرانی در کانادا

    بهترین مدارس ایرانی در کانادا

    مدارس ایرانی متعدد و متنوعی در سرتاسر کانادا و به ویژه در شهرهای بزرگ و اصلی مانند تورنتو، مونترال، ونکوور، ادمونتون و... وجود دارد که ما از این بین، 7 مورد از بهترین و مشهورترین مدارس ایرانی در کانادا که دارای پیشینه و اعتبار قابل توجهی بوده و ثابت شده هستند را معرفی خواهیم نمود.

    ضمن آنکه مدارسی هم هستند که ممکن است ایرانی نبوده و کانادایی باشند اما دوره‌های فارسی زبان را هم ارائه دهند؛ مانند مدرسه کوکیتلام در بریتیش کلمبیا که اولین مدرسه در این استان خواهد بود که تدریس برنامه‌های درسی فارسی زبان را تصویب نمود اما روی صحبت ما در این مقاله شامل آن مدارس نبوده و بلکه صرفا معرفی مدارس ایرانی و فارسی زبان در کانادا می‌باشد.

    مدارس ایرانی در کانادا زیاد بوده و افرادی که اقامت این کشور را دریافت کرده یا ویزای موقت آنان اجازه تحصیل فرزند را داده، به راحتی می‌توانند در راستای ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند. برای دریافت لیست کامل مدارس ایرانی یا دارای دوره‌های فارسی زبان در کانادا می‌توانید از طریق موسسه‌های مهاجرتی، اعزام دانشجو یا نماینده‌های قانونی و حقوقی در زمینه مهاجرت و حتی سفارت‌خانه‌ها و... اقدام نمایید. حال بدون توضیح بیشتر، به معرفی 7 مورد از بهترین و مشهورترین مدارس ایرانی در کانادا خواهیم پرداخت.

    1. مدرسه فارسی تورنتو (Toronto Farsi School)

    مدرسه غیر انتفاعی فارسی تورنتو (Toronto Farsi School) یکی از مهمترین مدارس ایرانی و فارسی زبان کشور کانادا واقع در شهر رویایی تورنتو می‌باشد. از آنجا که خواسته‌ی اکثریت برای تحصیل، اشتغال، زندگی، تفریح، پیشرفت و... در کانادا، شهر تورنتو بوده، بنابراین مدرسه فارسی تورنتو با بیش از سه دهه سابقه درخشان، یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه‌ها برای والدین در راستای ثبت نام فرزندان خود در مدارس ایرانی کانادا می‌باشد.

    مدرسه فارسی تورنتو به عنوان یک مدرسه غیر انتفاعی و خیریه فعالیت دارد و رسالت اصلی این مرکز آموزشی ایرانی، تداوم سنت ایرانی و در واقع عدم فراموشی دانش آموزان از ادبیات، شعر و فلسفه اصیل فارسی و ایرانی می‌باشد. از دیگر نکات مثبت در این مدرسه می‌توان به امکان تحصیل به هر 2 زبان‌ انگلیسی و فارسی اشاره نمود. این مرکز فرهنگی و مدرسه فارسی زبان توسط خانم مینو گلشنی تاسیس شد. مدرسه فارسی تورنتو هر ساله چیزی در حدود 250 دانش آموز ثبت نامی را میزبانی می‌نماید.

    همچنین در کنار آموزش و پرورش دانش آموزان، هر ساله کلیه مراسمات، جشن‌ها و مناسبت‌های اصلی و مهم ویژه ایرانیان و پارسی زبانان در این مدرسه برگزار خواهد شد.

    • مقاطع تحصیلی: شامل همه مقاطع تحصیلی مدرسه
    • آدرس: 5635 Yonge Street, Suite 206, Toronto, ON M2M 3S9
    • آدرس وب سایت: torontofarsischool.com
    • تلفن: +1 416-843-3387
    • ایمیل: info@torontofarsischool.com

    2. مدرسه فردوسی در مونترال

    حدود 25 سال پیش، جامعه کوچک دانش‌آموزان ایرانی در مونترال تصمیم گرفتند محیطی را ایجاد کنند که در آن فرزندانشان با وجود حداقل امکانات بتوانند زبان مادری خود را بیاموزند و به فارسی و با فرهنگ ایرانی تحصیل نمایند. برای تحقق این امر، ایجاد یک کار گروهی با همکاری همه والدین ضروری بود. پس از تاسیس مدرسه فردوسی مونترال، دانش آموزان از گروه‌های سنی و در مقاطع تحصیلی مختلف از این مدرسه استقبال زیادی نموده‌اد. در آن زمان هر یک از والدین وظیفه تدریس یکی از پایه‌ها را پذیرفتند و هر هفته خانواده‌ای متفاوت به همراه معلمان خود در تعطیلات آخر هفته میزبان آموزش برای دانش آموزان بودند.

    با افزایش تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در مدرسه و حضور معلمان رسمی ایرانی که به دلیل تحصیل همسرشان به مونترال آمده بودند و همچنین با درخواست والدین و معلمان، وزارت آموزش و پرورش ایران، کبک و نظام آموزشی کانادا این مدرسه را به رسمیت شناخت. از آن زمان به بعد این مدرسه مستقیما تحت نظارت مدارس ایرانی در اروپا همراه با پرسنل خود متشکل از معلمان و کارکنان مجرب خود فعالیت می‌کرد.

    اکنون بیش از 25 سال از زمان تاسیس مدرسه فردوسی در مونترال می‌گذرد و مدرسه ایرانیان فردوسی به توانایی و ظرفیت خود می‌بالد تا ضمن اعطای دیپلم و گواهینامه رسمی به دانش آموزان عزیز ایرانی، بتواند در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و پیش دانشگاهی نیز آموزش دهد.

    • مقاطع تحصیلی: کلیه مقاطع از ابتدایی تا پیش دانشگاهی
    • آدرس: 7085 Chemin de la Côte-des-Neiges Montreal Quebec H3R 2M1
    • آدرس وب سایت: ferdowsi-mtl.ca
    • تلفن: 4378-503 (514 )  
    • ایمیل: c.e.ferdosi@gmail.com

    3. مدرسه دهخدا در مونترال

    مدرسه دهخدا نهادی مستقل و خودگردان در زمینه آموزش و پرورش در سطح مدرسه است که به هیچ سازمان سیاسی و مذهبی دیگر وابستگی ندارد . این مدرسه در تاریخ 6 آگوست سال 1990 میلادی با ادغام دو موسسه آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان ایرانی و مرکز همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی ایرانیان تاسیس گردید.

    اساس نامه اولیه مدرسه دهخدا در مونترال که از مدارس مهم و قدیمی شهر مونترال و یک مدرسه کاملا مستقل محسوب شده، در سال 2010 بازبینی و بازنویسی شد. مدرسه دهخدا در مونترال مجموعه‌ای بسیار فعال و پیشرو در زمینه آموزش فارسی و فرهنگ ایرانی به شمار می‌آید.

    در مدرسه ایرانی دهخدا، علاوه بر آموزش مباحث درسی اصلی، برنامه‌های دیگری مانند کلاس‌های فوق برنامه، تدریس اختصاصی زبان فارسی و برگزاری مراسم، رسومات، جشن‌ها و مناسبت‌های فارسی زبان و با اصالت ایرانی نیز در دستور کار می‌باشد.

    • مقاطع تحصیلی: کلیه مقاطع تحصیلی مدرسه + پیش دبستانی
    • آدرس: 4976 Notre-Dame St W, Montreal, Quebec H4C 1S8, Canada
    • آدرس وب سایت: dehkhodaschool.com
    • تلفن: +1 438-771-4861
    • ایمیل: admin@dehkhodaschool.com

    4. مدرسه بین المللی البرز (Alborz Educational Centre)

    4. مدرسه بین المللی البرز (Alborz Educational Centre)

    مدرسه بین المللی البرز یک مدرسه بین المللی در شهر تورنتوی استان انتاریوی کانادا می‌باشد که به صورت خصوصی اداره شده و از جمله معتبرترین مراکز آموزش زبان مورد تایید ایران و همچنین کشور ایالات متحده آمریکا می‌باشد و بسیاری که مهاجرت به کانادا کرده و می‌خواهند فرزند خود در مدرسه ایرانی تحصیل کند، این مدرسه را انتخاب می‌نمایند.

    مرکز آموزشی البرز یک مدرسه خصوصی است که به طور کامل توسط وزارت آموزش و پرورش انتاریو تایید شده است. علاوه بر آموزش مقطع دبیرستان در کانادا، البرز یک مرکز آمادگی برای آزمون آیلتس ETS و همچنین مرکز آزمون ILAC مورد تایید ETS ایالات متحده نیز می‌باشد.

    • مقاطع تحصیلی: دبیرستان و پیش دانشگاهی
    • آدرس: 20 Tangreen Crt, Toronto, Ontario, M2M 3Y9
    • آدرس وبسایت:alborzschool.com
    • تلفن: +1 416 875 0909 
    • ایمیل: admin@alborzschool.com

    5. مدرسه ایرانیان ادمونتون

    مدرسه ایرانیان ادمونتون از مدارس جدید و البته مهم و برتر فارسی و ایرانی در شهر ادمونتون و در استان آلبرتا قرار دارد و رسالت اصلی آن پیشروی با روش‌های تدریس نوین برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی مدرسه و پیش از دانشگاه می‌باشد.

    مدرسه ایرانیان ادمونتون واقع در دبیرستان هری اینلی واقع شده و مدیریت آن با آقای مهدی ثقفی دبیر رسمی‌ مدارس دولتی شهر ادمونتون است که از تاریخ آوریل سال 2012 میلادی با حدود 30 دانش آموز، اولین سال تحصیلی خود را آغاز نمود. در حال حاضر کلیه دانش آموزان در مدرسه ایرانیان ادمونتون چه زیر 10 سال و چه بالای 10 سال به فراگیری زبان فارسی می‌پردازند.

    سرپرست آموزشی کودکان زیر 10 سال سرکار خانم شهلا مهردار است که دارای سابقه بیش از 25 سال آموزش دوره ابتدایی در ایران را در کارنامه خود دارد. منبع تدریس ایشان نیز کتب درسی رسمی‌‌ دوره ابتدایی در ایران است. سرپرست تدریس دانش آموزان بالای 10 سال نیز سرکار خانم شیما خطیبی دانشجوی دکترای شیمی‌ در دانشگاه آلبرتا می‌باشد که چندین سال سابقه تدریس در دوره‌ی راهنمایی در مدارس ایران را در کارنامه خود دارد. روش تدریس وی بر اساس ایجاد ارتباط بین علوم انگلیسی‌ دانش آموزان و دانش آنان از زبان فارسی‌ استوار است.

    • مقاطع تحصیلی: پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی، دبیرستان
    • آدرس: 13727 69 Ave NW, Edmonton, AB T5T 3S9, Canada
    • آدرس وب سایت: edmontoniranianschool.yolasite.com
    • تلفن: +1 780-270-2183
    • ایمیل: info@iranianschool.ca

    6. مدرسه فیوچر اسکیلز

    تاسیس این مرکز آموزشی در زمینه تحصیلات دبیرستانی و پیش دانشگاهی و با تاکید ویژه بر علوم کامپیوتری به سال 1997 میلادی باز می‌گردد و در سال 2002 میلادی بود که آکادمی فیوچر اسکیلز به عنوان یک مدرسه دبیرستان معتبر در تورنتو برای ایرانیان، فعالیت رسمی خود را شروع نمود.

    • مقاطع تحصیلی: دبیرستان و پیش دانشگاهی
    • آدرس: Future Academy Private Secondary School, Toronto, North York & Richmond Hill, Markham, Ontario, Canada
    • آدرس وب سایت: futureschool.org
    • تلفن: +1 905-597-0863
    • ایمیل مدیریت: Study@futureschool.org
    • ایمیل مسئول ثبت نام‌ها: Farah@FutureSchool.org

    7. مدرسه فارسی بین المللی MTO

    مدرسه فارسی بین المللی MTO در واقع مجموعه مراکز آموزشی در مقاطع مدرسه در سطح بین‌المللی و جهانی می‌باشد که در کشورهای کانادا، آمریکا، انگلستان، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا مرکز آموزشی و شعبه دارد. از جمله در همین کشور کانادا دارای 2 شعبه در شهرهای تورنتو و ونکوور می‌باشد.

    مدرسه فارسی بین المللی MTO از سال ۱۹۹۱ میلادی آموزش زبان و فرهنگ فارسی را آغاز کرده است. مدرسه فارسی بین‌المللی MTO با ارائه مزایایی از فرصت‌های خود علاوه بر کلاس‌های حضوری در ۱۵ مرکز اصلی، واقع در سراسر اروپا، ایالات متحده و کانادا از جمله لندن، دوسلرف، آتلانتا، دالاس، لس آنجلس، تورنتو، مینیاپولیس، هیوستون، بارسلونا، رم، آرهوس، کپنهاگن، نیس و ونکوور آموزش داده و همچنین به صورت اختصاری زبان فارسی را به طور آنلاین در سراسر جهان نیز آموزش می‌دهد و رسالت مرکز آموزشی مورد بحث، پاسداری از زبان و فرهنگ پارسی در جهان می‌باشد و بسیاری که به کانادا یا کشورهای یاد شده مهاجرت تحصیلی یا کاری کرده، برای این مدرسه‌ی ایرانی برای فرزند خود دوست دارد اقدام نماید.

    • مقاطع تحصیلی: دبستان، راهنمایی، دبیرستان، دوره زبان فارسی، دوره فارسی GCSE ویژه انگلستان
    • آدرس وب سایت: mtopersianschool.com
    • تلفن: +19057037029 (Toronto) & +16043550050 (Vancouver)
    • ایمیل: info.tor.ca@mtoips.org & info.van.ca@mtoips.org

    مدارس ایرانی را انتخاب کنیم یا مدارس کانادایی؟

    مدارس ایرانی را انتخاب کنیم یا مدارس کانادایی؟

    با خواندن این مطلب به احتمال 100 درصد در ذهن شما مخاطبان این سوال نقش بسته و آن اینکه حال ما به عنوان والدینی که در کانادا اقامت دائم یا موقت را داشته، برای شروع تحصیل فرزندمان بهتر است سراغ مدارس کانادایی برویم یا مدارس ایرانی؟ و اینکه مزایا و معایب هر کدام از این تصمیم‌ها آن هم به اقتضای زمان حالی که درباره آن داریم صحبت می‌کنیم، چه خواهد بود؟

    از بابت شهریه تحصیل، همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، شهریه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا بین 300 دلار تا 10 هزار دلار کانادا در سال خواهد بود و این در حالیست که هزینه تحصیل در مدارس کانادا بین 8 تا 16 هزار دلار کانادا در سال برای مدارس عمومی و یا 6 تا 26 هزار دلار کانادا در سال برای مدارس خصوصی ‌می‌باشد و بنابراین با اختلافی قابل توجه، شهریه مدارس ایرانی از مدارس کانادایی کمتر است بنابراین بسیاری از بابت دغدغه مالی ممکن است برای اختلاف 5 الی 10 هزار دلاری در سال برای شهریه و حتی بیشتر، مدرسه ایرانی را برای فرزند خود انتخاب کنند.

    همچنین ممکن است که یک خانواده یا پدر و مادر، بنا به دلیل یا مجموعه‌ای از دلایل، مدرسه ایرانی با تدریس زبان فارسی را برای فرزند خود به نسبت مدارس کانادایی انگلیسی زبان ترجیح دهند. اما اگر چنین تصمیمی بدون دلیل صورت گیرد، شاید نه تنها مزیت خاصی برای دانش آموز نداشته باشد، بلکه بسیاری از فرصت‌ها را از دانش آموز سلب می‌نماید.

    از جمله در 2 مورد اصلی و اساسی: یکی تجربه تحصیل، زندگی، آموزش دیدن و رشد در میان جامعه کانادایی و در نتیجه عادت به مردم، فرهنگ و زبان مردم این کشور از سن کودکی و به مراتب از موفقیت بیشتر در زمینه‌های تحصیلی، کاری، اجتماعی و... که شخص از این موارد محروم خواهد شد و مورد دیگر که در این بین اشاره شد نیز همان مقوله آموزش زبان انگلیسی به صورت کامل می‌باشد.

    اگر فرزند از همان سن کم در جامعه کانادایی رشد کرده و آموزش ببیند، به مرور زمان همانند یک کودک خردسال کانادایی، زبان انگلیسی را همانند یک فرد با اصالت کانادایی به طور کامل فرا خواهد گرفت و نه تنها در ارتباطات روزمره و اجتماعی خود موفق‌تر بوده، بلکه پس از پایان دوره مدرسه و زمان اقدام برای دانشگاه، از بابت دانش کافی در زبان انگلیسی یا ارائه مدرک زبان انگلیسی به چالش نخورد.

    برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب مدرسه، دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی، روش‌های مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد مرتبط با این موضوعات، با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول تحصیل در مدارس ایرانی کانادا | معرفی مدارس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت