تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا | معرفی مدارس
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    در چند سال اخیر کارهای زیادی برای ایجاد مدارس ایرانی در استرالیا انجام شده است. این مدارس معمولا تحت نظارت جوامع ایرانی محلی یا سفارت ایران در استرالیا فعالیت می‌کنند. این مدارس به دانش‌ آموزان ایرانی و دیگر افراد علاقه‌مند به آموزش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. این مدارس تحت ساختار آموزشی استرالیا فعالیت می‌کنند، اما دوره‌های آموزشی به زبان فارسی را نیز ارائه می‌دهند. در مقاله دیگری از ادب ویزا به طور کامل در مورد تحصیل در استرالیا و در مدارس ایرانی این کشور صحبت می‌کنیم.

    شرایط تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا

    شرایط تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا

    شرایط تحصیل در مدارس ایرانی در استرالیا ممکن است بر اساس هر مدرسه و نهاد آموزشی خاصی متفاوت باشد. با این حال، مدارس ایرانی در استرالیا به دانش‌ آموزانی از تمام رده‌های سنی اجازه می‌دهند تا با شرایط آموزشی در استرالیا آشنا شوند. هدف این مدارس ایجاد یک محیط بومی از فرهنگ ایرانی و آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان برای زندگی در استرالیاست. در حقیقت، این مدارس مکانی برای مهاجران ایرانی است که در آن‌ها می‌توانند یک جامعه بزرگ را تشکیل دهند و از خانواده‌های تازه وارد استقبال کنند.

    بیشتر مدارس ایرانی در استرالیا از رده‌های سنی مختلف از جمله مقطع پیش ‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه و دبیرستان پشتیبانی می‌کنند. در مدارس ایرانی، زبان اصلی تدریس فارسی است، اما زبان انگلیسی هم به عنوان بخش مهمی از آموزش به دانش آموزان ارائه می‌شود. دوره تحصیلی در مدارس ایرانی معمولا شامل دروس ایرانی مانند زبان و ادبیات فارسی، تاریخ و فرهنگ ایران، ریاضیات، علوم و دیگر دروس علمی و فرهنگی است. بعضی از مدارس ممکن است دروس اضافی با موضوعاتی مانند موسیقی، هنر، ورزش و زبان انگلیسی نیز ارائه دهند.

    مدرسه‌های مختلف در استرالیا ممکن است در مورد شهرت و کیفیت آموزشی متفاوت باشند. بهتر است از نظرات و تجربیات دیگران والدین کودکانی که در مدرسه تحصیل می‌کنند، استفاده کنید. هزینه تحصیل در مدارس ایرانی در استرالیا ممکن است متغیر باشد. برای تعیین هزینه‌ها و گزینه‌های مالی، بهتر است با مدرسه مورد نظر تماس بگیرید. برای ثبت ‌نام کودکان در یک مدرسه ایرانی در استرالیا معمولا مدارک لازم درخواست می‌شود.

    معرفی مدارس ایرانی در استرالیا

    معرفی مدارس ایرانی در استرالیا

    چند مدرسه ایرانی در استرالیا وجود دارند که به دانش آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. این مدارس شامل موارد زیر هستند:

    آموزشگاه زبان فارسی WA (PLSWA)

    آموزشگاه زبان فارسی WA بخشی از انجمن ایرانیان در استرالیاست که به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، غیرسیاسی و خیریه اجتماعی فعالیت می‌کند. آموزشگاه زبان فارسی WA از جولای 2009 میلادی با برگزاری کلاس‌های خواندن و نوشتن فارسی با هدف اصلی حفظ زبان و فرهنگ فارسی دانش آموزان فارسی زبان و هدف ثانویه افزایش آگاهی و درک بیشتر جامعه نسبت به زبان فارسی شروع به خدمت رسانی کرد. آموزشگاه زبان فارسی WA از سال تحصیلی 2022 در محل جدید خود واقع در کالج Fountain مشغول به فعالیت است. این آموزشگاه کلاس‌های زبان فارسی را برای خردسالان، کودکان، جوانان و بزرگسالان از مبتدی تا متوسط و پیشرفته غیرفارسی برگزار می‌کند.

    بسیاری از افرادی که مهاجرت به استرالیا کرده و خواهان تحصیل فرزند خود در مدرسه فارسی زبان هستند، در صورت عدم وجود معضل فاضله و مکان، متقاضی ثبت نام فرزند خود در این مدرسه هستند. آموزشگاه زبان فارسی WA در شهر پرث در استرالیای غربی قرار دارد. این آموزشگاه سازمانی ایمن و دوستدار کودکان است که برای کودکان جامعه ایرانی ارزش زیادی قائل است. اینم مدرسه به طور منظم شیوه‌ها و رویه‌های آموزش کودکان را برای حمایت از موارد زیر بررسی می‌کند:

    • تعاملات مثبت در مدرسه و جامع
    • توسعه محیطی آموزشی برای رشد بهتر

    همه کلاس‌های پردیس در روزهای شنبه از ساعت 2:00 تا 4:45 بعد از ظهر به دانش آموزان خدمت رسانی می‌کنند. از کلاس‌ها و دوره‌های محبوب آموزشگاه زبان فارسی WA می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دوره زبان فارسی برای کودکان (از 180 دلار برای هر ترم شروع می‌شود)
    • دوره زبان فارسی برای کودکان (از 200 دلار برای هر ترم شروع می‌شود)
    • تدریس خصوصی آنلاین فارسی (از 16 دلار در ساعت شروع می‌شود)
    • زبان فارسی با تمرکز بر ATAR (از 24 دلار در ساعت شروع می‌شود)
    • آموزش آنلاین گروهی زبان فارسی (از 12 دلار در ساعت شروع می‌شود)

    مدرسه راید پرشین (Ryde Persian School)

    مدرسه راید پرشین (Ryde Persian School)

    آموزشگاه فارسی راید در سال 1998 میلادی برای آموزش زبان فارسی تاسیس شد. این موسسه فرهنگی توسط تلاش ایرانیان فرهیخته، دانا و باسواد ایجاد شده است. یکی از اهداف اصلی مدرسه راید پرشین تجلیل و ترویج میراث فرهنگی جامعه ایرانیان استرالیا فارغ از نژاد، اعتقادات مذهبی و عقاید سیاسی است. تاسیس مدرسه فارسی راید الگویی برای سایر مدارس فارسی شد که پس از آن در سیدنی تاسیس شدند. بنابراین می‌توان این مدرسه را اولین سنگر حفظ زبان و فرهنگ فارسی در استرالیا دانست.

    مدرسه راید پرشین در حال حاضر دوره‌های آموزشی برای مقاطع مهد کودک، سال اول، سال دوم، سال سوم، سال چهارم و سال پنجم را ارائه می‌دهد. هدف این کلاس‌ها برای مقطع مهد کودک آشنایی دانش آموزان با صداها و واژگان اولیه از طریق بازی، فلش کارت، آهنگ و نمایشنامه و فعالیت‌های جذاب با تمرکز بر مهارت‌های شنیداری و گفتاری آنهاست. همچنین کلاس‌هایی برای بزرگسالان بدون پیش ‌زمینه فارسی یا بزرگسالان با مهارت‌های متوسط ارائه می‌شوند. تمرکز بر روی استفاده حرفه‌ای از زبان است. کلاس‌ها هر شنبه برگزار می‌شوند.

    مدرسه فرهنگی ایرانیان ملبورن

    مدرسه فرهنگی ایرانیان مستقر در ملبورن استرالیا یک مدرسه مستقل و خصوصی است که در سال 1982 میلادی تاسیس شد. این مدرسه توسط والدین دانش آموزان اداره می‌شود. مدرسه فرهنگی ایرانیان ملبورن یکی از اعضای انجمن مدرسه قومی ایالت ویکتوریا است و به کودکان ایرانی و غیر ایرانی زبان فارسی آموزش می‌دهد. این مدرسه کلاس‌های آمادگی برای مقاطع مختلف از جمله دبستان، دبیرستان و بزرگسالان غیر فارسی زبان را ارائه می‌دهد.

    دانش آموزان می‌توانند تا کلاس 12، مدرک پایانی دوره دو ساله (VCE) را در زبان فارسی اخذ کنند. اگر فرزند شما پاسپورت استرالیایی یا اقامت دائم دارد، شهریه سالانه این مدرسه در حدود 250 دلار است. لازم به ذکر است که اگر دو و یا سه فرزند در این مدرسه زبان فارسی ثبت نام کنند، هزینه ثبت نام فرزند دوم 150 و برای فرزند سوم 100 دلار خواهد بود. اگر هم که فرزند شما پاسپورت استرالیایی یا اقامت دائم ندارد، شهریه برابر با 450 دلار است. مدرسه زبان فارسی فقط روزهای شنبه هر هفته مطابق ترم‌های آموزشی مدارس دیگر ایالت ویکتوریا فعالیت می‌کند. ساعت کلاس‌ها از 1:55 تا 5:50 بعدازظهر است. شروع سال تحصیلی اولین شنبه ماه فوریه خواهد بود و آخرین هفته سال نیز در نیمه اول ماه دسامبر است.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا می‌تواند زبان و فرهنگ فارسی را به دانش آموزان در همه سنین یادآور شود. قبل از تصمیم‌ گیری برای ثبت‌نام در یک مدرسه ایرانی در استرالیا، بهتر است با مدرسه مورد نظر تماس بگیرید و شرایط و فرآیند ثبت ‌نام را به دقت بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که مدرسه مجوزهای مورد نیاز از مقامات محلی و ملی استرالیایی را دارد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا | معرفی مدارس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت