تحصیل در رشته MBA؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    وقتی صحبت از تحصیل در رشته  MBAمی‌شود، عوامل زیادی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. یکی از این عوامل انتخاب کشور مناسب است. استرالیا و کانادا دو مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی هستند که به خاطر کیفیت بالای آموزش و امکان مهاجرت در سراسر جهان شناخته می‌شوند. هر دو کشور دانشگاه‌های معتبری دارند که دوره‌های تحصیلی MBA را ارائه می‌دهند؛ اما اگر هنوز نمی‌دانید کدام کشور مناسب‌تر است، ما در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به شما کمک می‌کنیم تا برای تحصیل در کانادا یا استرالیا در رشته‌ی MBA بهترین انتخاب را داشته باشید.

    شرایط تحصیل در رشته MBA در استرالیا و کانادا

    شرایط تحصیل در رشته MBA در استرالیا و کانادا

    برای تحصیل در رشته MBA در استرالیا، ممکن است مجبور شوید در آزمون GMAT شرکت کنید، زیرا اکثر دانشگاه‌ها به نمره خوب برای آزمون GMAT نیاز دارند. دانشگاه‌های استرالیا نیز مدرک لیسانس سه یا چهار ساله درخواست می‌کنند. همچنین حداقل دو الی سه سال سابقه کار مدیریتی برای اخذ پذیرش تحصیل، مورد نیاز خواهد بود. اما اگر تجربه کاری ندارید، امید خود را از دست ندهید. دانشگاه‌هایی هم هستند که بدون تجربه کاری در رشته‌ی MBA دانشجو می‌پذیرند. همچنین شما باید مهارت زبان انگلیسی خود را با داشتن حد نصاب نمره از آزمون‌های آیلتس، تافل و PTE ارائه دهید.

    برای تحصیل در رشته MBA در کانادا باید در آزمون GMAT شرکت کنید. برخی از دانشگاه‌ها نیز ممکن است حداقل سه سال تجربه کاری درخواست کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا باید مدرک لیسانس داشته باشید. در حالی که اکثر دانشگاه‌ها به مدرکی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی شما از طریق نمرات آیلتس، تافل، PTE و... نیاز دارند، دانشگاه‌هایی نیز هستند که آزمون‌های ارزیابی زبان انگلیسی میشیگان (MELAB) یا زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی (CAEL) را درخواست می‌کنند. همچنین دانشجویان برای تحصیل در استرالیا و کانادا باید مدرکی دال بر تمکن مالی ارائه دهند.

    هزینه و مدت زمان تحصیل در رشته  MBA

    تحصیل در خارج از کشور با هزینه‌های مختلف از جمله شهریه و هزینه‌های زندگی همراه است. شهریه برای دانشجویان بین المللی در استرالیا و کانادا بسته به دانشگاه و دوره تحصیلی مد نظر متفاوت است. میانگین هزینه تحصیل در رشته MBA در کانادا تقریبا 20 تا 55 هزار دلار کانادا در سال است. این هزینه در استرالیا بین 50 دلار تا 82 هزار دلار استرالیا در سال خواهد بود. هزینه زندگی در کانادا نسبتا کمتر از استرالیا است. با این حال، هزینه زندگی بسته به شهر محل اقامت و سبک زندگی شما ممکن است متغیر باشد.

    دوره‌های MBA در استرالیا معمولا دو سال است. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است دوره‌های فشرده یک سال را نیز ارائه دهند. اکثر دوره‌های MBA در کانادا در عرض دو سال تکمیل می‌شوند. برخی از دانشگاه‌ها نیز امکان ارائه دوره‌های یک ساله را برای داوطلبانی که دارای سابقه کاری قابل توجهی هستند، فراهم می‌کنند.

    کار پس از تحصیل در رشته MBA در استرالیا و کانادا

    کار پس از تحصیل در رشته MBA در استرالیا و کانادا

    در نظر گرفتن فرصت‌های کاری بالقوه در طول تحصیل یا بعد از اتمام تحصیل مهم است. دانشجویان بین المللی می‌توانند برای ویزای کار پس از تحصیل (PSWV) تا چهار سال پس از فارغ التحصیلی درخواست دهند. این ویزا به فارغ التحصیلان اجازه می‌دهد تا تجربه کاری در استرالیا به دست آورند و به طور بالقوه برای اقامت دائم درخواست دهند. کانادا مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را به فارغ التحصیلان واجد شرایط ارائه می‌دهد. این ویزا دانشجویان را قادر می‌سازد تا حداکثر سه سال در کانادا کار کرده و تجربه کاری ارزشمندی را کسب کنند.

    برای فارغ التحصیلان MBA در استرالیا یک بازار کار قوی با فرصت‌هایی برای رشد وجود دارد. اقتصاد این کشور متنوع است و چشم اندازهای زیادی را در صنایع مختلف فراهم می‌کند. اقتصاد قوی کانادا نیز چشم انداز شغلی امیدوار کننده‌ای را برای فارغ التحصیلان MBA ارائه می‌دهد. فارغ التحصیلان می‌توانند فرصت‌های شغلی خوب را در بخش‌هایی مانند فناوری، امور مالی و مراقبت‌های بهداشتی و... پیدا کنند.

    تامین یک شغل با درآمد خوب پس از فارغ التحصیلی یک نگرانی مهم برای دانشجویانMBA  است، اما کشورهایی مانند استرالیا و کانادا اغلب این مشکل را حل کرده‌اند. اقتصاد قوی استرالیا توانسته فرصت‌های شغلی فراوانی را برای فارغ التحصیلان MBA در صنایع مختلف فراهم کند. دستمزد فارغ التحصیلان رشته MBA در استرالیا رقابتی است و پتانسیل رشد قابل توجهی دارد. بازار کار کانادا از نیروهای کار ماهر از جمله فارغ التحصیلان MBA بسیار خوب استقبال می‌کند. فارغ التحصیلان رشته MBA در کانادا می‌توانند انتظار بسته‌های حقوقی جذاب و فرصت‌های بی‌شمار برای پیشرفت شغلی را داشته باشند.

    تنوع دوره‌های تحصیلی در رشته MBA در استرالیا و کانادا

    انتخاب تخصص مناسب می‌تواند مسیر شغلی شما را شکل دهد. دوره‌های MBA استرالیا طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها از جمله امور مالی، بازاریابی و کارآفرینی را ارائه می‌دهند. دوره‌های MBA کانادا تخصص‌های مختلفی مانند مدیریت مراقبت‌های بهداشتی و تجارت پایدار را ارائه خواهند داد. این دوره‌ها دانشجویان را قادر می‌سازد تا در زمینه‌های تحصیلی مورد علاقه خود تخصص لازم را به دست آورند.

    کسب تجربه عملی از طریق دوره‌های کارآموزی می‌تواند به طور قابل توجهی به آینده شغلی شما کمک کند. دانشگاه‌های استرالیا با کارفرمایان مختلفی در خارج از دانشگاه برای ارائه دوره‌های کارآموزی همکاری می‌کنند. دوره‌های کارآموزی در استرالیا به دانشجویان این امکان را می‌دهند که تجربیات واقعی به دست آورند. شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن مراکز تجاری این کشور هستند و فرصت‌های متعددی شغلی را فراهم می‌کنند. دانشگاه‌های کانادا روابط قوی با صنایع مختلف را دارند و فرصت‌های کارآموزی ارزشمندی را ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند کارآموزی را در بخش‌های مختلف در سراسر کانادا بگذرانند. شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور مراکز تجاری پر رونقی هستند که چشم انداز شغلی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

    مهارت زبان برای تحصیل در رشته MBA در استرالیا و کانادا

    مهارت زبان برای تحصیل در رشته MBA در استرالیا و کانادا

    مهارت زبان برای موفقیت تحصیلی و ادغام در جامعه محلی ضروری است. انگلیسی زبان اصلی کشور استرالیاست؛ بنابراین دانشجویان باید مهارت زبان انگلیسی خود را برای تحصیل و ارتباط با مردم تقویت کنند. کانادا کشوری دو زبانه است که زبان‌های رسمی آن انگلیسی و فرانسوی هستند. برخی از مناطق به ویژه کبک، عمدتا از زبان فرانسوی استفاده می‌کنند. اگر برای دانشگاه‌های استان کبک کانادا درخواست می‌دهید، باید مهارت زبان فرانسوی بالایی داشته باشید.

    شرایط اسکان برای تحصیل رشته MBA در استرالیا و کانادا

    انتخاب محل اقامت مناسب برای راحتی و آسایش در طول تحصیل ضروری است. دانشگاه‌های استرالیا محل اقامت در محوطه دانشگاه (خوابگاه) را ارائه می‌دهند که نزدیک به امکانات دانشگاه است. گزینه‌های مسکن خارج از دانشگاه شامل آپارتمان‌های اجاره‌ای و اقامتگاه‌های مشترک است. دانشگاه‌های کانادا سالن‌های اقامتی در محوطه دانشگاه (خوابگاه) را با فضای اجتماعی بسیار پر جنب و جوشی ارائه می‌دهند. دانشجویان همچنین می‌توانند از محل اقامت خارج از دانشگاه در نزدیکی دانشگاه خود استفاده کنند.

    رتبه بندی جهانی کانادا و استرالیا در رشته MBA

    رتبه بندی جهانی کانادا و استرالیا در رشته MBA

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    مدرسه کسب و کار ملبورن

    27

    استرالیا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    31

    استرالیا

    مدرسه مدیریت Rotman

    41

    کانادا

    مدرسه Western (Ivey)

    69

    کانادا

    مدرسه McGill (Desautels)

    73

    کانادا

    مدرسه Queen's (Smith)

    76

    کانادا

    مدرسه کسب و کار Macquarie

    82

    استرالیا

    مدرسه کسب و کار Monash

    84

    استرالیا

     بورسیه تحصیل رشته MBA در استرالیا و کانادا 

    دانشگاه‌های استرالیا و دولت بورسیه‌های تحصیلی و کمک‌های مالی فراوانی را به دانشجویان بین المللی شایسته ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها ممکن است بر اساس شایستگی، استعداد یا نیاز ارائه شوند. کمک مالی می‌تواند بین 20 هزار دلار استرالیا و 100 درصد معافیت از هزینه تحصیل را شامل شود. برخی از دانشگاه‌هایی که برای کمک به تحصیل شما در استرالیا بورسیه‌های بین المللی ارائه می‌دهند، عبارتند از:

    • دانشگاه صنعتی سیدنی
    • دانشگاه ولونگونگ
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه کرتین
    • دانشگاه استرالیای غربی
    • دانشگاه کوئینزلند

    تمامی دانشگاه‌های برجسته کانادا انواع بورسیه‌ها و کمک‌های مالی را به دانشجویان شایسته ارائه می‌دهند. این کمک مالی ممکن است بر اساس شایستگی، استعداد و نیاز باشد. در ادامه به بورسیه‌های بین المللی ارائه شده در دانشگاه‌های کانادا اشاره می‌کنیم:

    • دانشگاه پرنس ادوارد
    • دانشگاه وسترن کانادا
    • دانشگاه کلگری
    • دانشگاه آلبرتا
    • دانشگاه دالاهو
    • دانشگاه ساسکاچوان

    شرایط آب و هوا در استرالیا و کانادا

    شرایط آب و هوا در استرالیا و کانادا

    برخی دانشجویان به آب و هوای گرم و بعضی دیگر سرد علاقه‌مند هستند. در حقیقت، شرایط آب و هوایی بر کیفیت زندگی دانشجویان تاثیر می‌گذارد. آب و هوای استرالیا از گرمسیری در شمال تا معتدل در جنوب متنوع است. دانشجویان می‌توانند هم از زمستان‌های معتدل در جنوب و هوای گرم‌تر در مناطق شمالی با شنا در سواحل زیبایی این کشور لذت ببرند. کانادا کشوری چهار فصل است که با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم شناخته می‌شود. دانشجویان می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند اسکی و اسنوبرد در ماه‌های زمستان لذت ببرند. با این حال، کانادا سردتر از استرالیاست. به طور خلاصه کانادا کشوری عموما سردسیر است اما استرالیا کشوری با آب و هوای معتدل است.

    تجربه فرهنگی در استرالیا و کانادا

    تجربه فرهنگی متنوع می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش دهید. استرالیا به خاطر جامعه چند فرهنگی خود که پذیرای مردمی با پیشینه‌های مختلف است، کشوری عالی برای مهاجرت محسوب می‌شود. این کشور سبک زندگی پر جنب و جوش، مناظر طبیعی خیره کننده و سنت‌های متنوع را ارائه می‌دهد. کانادا نیز به دلیل تنوع فرهنگی خود هر ساله میزبان خیل عظیمی از مهاجران است. از شهرهای پیشرفته و مدرن گرفته تا چشم اندازهای طبیعی بکر در کانادا، باعث شده که این کشور ترکیبی منحصر به فرد از جاذبه‌های مختلف باشد.

    کیفیت زندگی در استرالیا و کانادا

    کیفیت زندگی در استرالیا و کانادا

    کیفیت کلی زندگی در طول تحصیل می‌تواند بر عملکرد تحصیلی شما تاثیر بگذارد. در این راستا، استرالیا به دلیل استاندارد بالای زندگی و سیستم مراقبت‌های درمانی عالی که دارد، شرایط خوبی را برای زندگی ساکنان خود فراهم کرده است. سبک زندگی آرام و محیط طبیعی خیره کننده این کشور می‌تواند‌ تجربه‌ای مثبت برای دانشجو باشد. کانادا به دلیل زیرساخت‌های پیشرفته شهری، امنیت و خدمات درمانی مورد تحسین جهانیان قرار گرفته است. محیط دلپذیر این کشور یک زندگی دانشجویی راحت و کامل را تضمین می‌کند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    تحصیل در رشته MBA در کانادا یا استرالیا می‌توانند ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته باشند. شما باید ابتدا نیازهای خود را بررسی کنید، سپس در مورد این دو کشور تحقیقات لازم را انجام دهید. نمی‌توان گفت که آیا کانادا بهتر است یا استرالیا؟ همه چیز به شرایط و ترجیحات شما بستگی دارد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته MBA؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت